וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיניש של מריאנו

המחליף מריאנו גונזאלס כבש עבור פורטו שוויון דרמטי בדקה ה-89 וקבע 2:2 נגד מנצ’סטר יונייטד באולד טראפורד. ויאריאל וארסנל סיימו ב-1:1

יממה לפני ליל הסדר קיבלנו את המתאבן הראשון לחג בדמות שני משחקי רבע הגמר הראשונים בליגת האלופות. מנצ'סטר יונייטד, שאירחה את פורטו במשחק הראשון באולד טראפורד, נפרדה ממנה בתיקו 2:2, שמשאיר את ההתמודדות בגומלין בפורטוגל פתוחה לחלוטין. במשחק השני התעמתה אנגלייה אחרת, ארסנל, עם ויאריאל באל מדריגל וגם משחק זה הסתיים ללא הכרעה, בתיקו 1:1.

השדים האדומים חיפשו נקמה באלופת פורטוגל על ההדחה בשלב שמינית הגמר לפני חמש שנים. אז כזכור היה זה ז'וזה מוריניו שהדיח את אלכס פרגוסון ושחקניו. היונייטד עשתה חצי עבודה עם הדחתו של המאמן הפורטוגלי ואינטר בשמינית הגמר, והיא קיוותה להשלים את העבודה נגד פורטו. אבל הקבוצה של ז'סואלדו פריירה לא פראיירית. היא פתחה מצוין ועלתה ליתרון כבר אחרי ארבע דקות. השדים האדומים הצליחו לכונן מהפך, משערים של ווין רוני (15) וקרלוס טבז (85), אולם פורטו, בכוחות אחרונים, בניגוד לאסטון וילה שהתפרקה באולד טראפורד רק לפני שלושה ימים, הצליחה להשוות, משער של מריאנו בדקה ה-89.

ארסנל יצאה למשחק חוץ לא קל נגד הצוללת הצהובה. המחצית הראשונה הייתה בשליטה קלה של הספרדים, אבל משלל ההזדמנויות שהיו להם הם כבשו רק שער אחד, מרגליו של מרכוס סנה (10). במחצית השנייה התהפכו היוצרות והתותחנים הגיעו לשער של דייגו לופז ללא הרבה קושי, גם הם השכילו להבקיע רק אחד, ממספרת אדירה של עמנואל אדבאיור (66). התיקו מן הסתם הרבה יותר טוב לארסנל, אבל לתותחנים, שרוצים לשחזר לפחות את ההישג מלפני שלוש שנים, נכונה עוד הרבה עבודה, לפחות זה יהיה מול הקהל שלהם באצטדיון האמירויות.

מנצ'סטר יונייטד - פורטו 2:2

אלכס פרגוסון והקבוצה שלו השיגו משחק מספר 22 ברציפות בליגת האלופות ללא הפסד. אם תשאלו את אלכס על הנתון הנהדר, הוא ממש לא יתלהב. תיקו ביתי 2:2 נגד פורטו מחייב את השדים האדומים לכבוש בדרגאו. מצד אחד, לאלופת אירופה ואנגליה יש את כל הכלים לעשות זאת, בוודאי כאשר פורטו תרשה לעצמה פחות להסתגר. מצד שני, כפי שאלופת פורטוגל הצליחה לעקוץ את היונייטד ולא הייתה רחוקה להבקיע עוד שערים, נוסף על השניים, כך היא יכולה ביתר קלות לעשות באצטדיונה הביתי. אין ספק כי ההכרעה בהתמודדות רחוקה מאוד מלהיות גמורה, ו-90 (או 120) הבאות יקבעו את זהות העולה המאושרת לחצי הגמר.

מהלך המשחק:

דקה 4 - גול! הפתיחה של פורטו הייתה מדהימה. לוצ'ו גונזאלס שלח כדור לרחבה, שהורחק בצורה רעה על ידי אוונס. כריסטיאן רודריגז האורוגוואי של פורטו השתלט על הכדור ושלח כדור מסובב ומדויק לפינה של ואן דר סאר, 0:1 מפתיע לפורטו.

דקה 14 - רונאלדו התרומם מצוין לכדור שהגביה אושיי, אבל את הנגיחה שלו משמונה מטרים נהדפה מצוין לקרן על ידי הלטון.

דקה 15 - גול! ברונו אלבש החזיר אחורה לשוער שלו, אבל הוא לא ראה שווין רוני אורב מאחור, האנגלי לקח את הכדור וגלגל פנימה בפשטות מול הלטון, היונייטד איזנה ל-1:1.

דקה 17 - ליסנדרו לופז נגח כדור נמוך, ואן דר סאר קלט.

דקה 28 - ראול מאיירלס שלח טיל קרקע-אוויר מדהים, ואן דר סאר הדף לקרן.

דקה 51 - ג'י סונג פארק השתלט על כדור שנהדף מהגנת פורטו, ושלח בעיטה חזקה שנעצרה על ידי הלטון.

דקה 59 - רוני ניסה להערים על הלטון ולשלוח כדור מתוחכם מעליו, אבל השוער הברזילאי ניפק הדיפה נהדרת לקרן, גם ממנה חילץ את פורטו מספיגה.

דקה 85 - גול! נוויל הוציא כדור חוץ, רוני שלח אחורה עם העקב, וקרלוס טבז, שנכנס כמחליף, זינק כדי לשלוח את הכדור לרשת הגבוהה של הלטון, מהפך ו-1:2 למנצ'סטר יונייטד.

דקה 89 - גול! לופז הרים מימין, הכדור עבר את הגנת יונייטד ומריאנו החופשי הקדים את ואן דר סאר ושלח פנימה, פורטו השוותה ל-2:2 מצוין מבחינתה.

הרכב מנצ'סטר יונייטד: אדווין ואן דר סאר, פטריס אברה, נמניה וידיץ', ג'וני אוונס (גארי נוויל, 72), ג'ון אושיי, מייקל קאריק, פול סקולס (קרלוס טבז, 71), כריסטיאנו רונאלדו, ג'י סונג פארק (ריאן גיגס, 59), דארן פלטשר, ווין רוני.

הרכב פורטו: הלטון, כריסטיאן ספונארו, ברונו אלבש, רולאנדו, אלי סיסוקו, לוצ'ו גונזאלס, ראול מאיירלס (תומאס קוסטה, 79) (אנדראס מדריד, 90+4), כריסטיאן רודריגז (מריאנו, 79), פרננדו, ליסנדרו לופז, הולק.

ויאריאל - ארסנל 1:1

ארסנל וארסן ונגר יכולים להיות מרוצים מאוד. התותחנים יצאו לאל מדריגל, למשחק נגד הקבוצה אותה עברו בחצי גמר האלופות ב-2006, וחזרו משם עם תוצאת תיקו, כשהם לא נופלים מהצוללת הצהובה. החבורה של עמנואל פלגריני לא הייתה מספיק תכליתית כדי לכבוש שערים נוספים, ואחרי השער הראשון היא קצת נסוגה. שער החוץ של ארסנל יקל עליה מאוד את העבודה להשלים את המלאכה באצטדיון האמירויות. ויאריאל אמנם תצטרך לעבוד קשה מאוד, אבל היא כבר הוכיחה שגם כאשר היא לחוצה אל הקיר היא מצליחה להתעלות כמו בשלב שמנית הגמר. אפשר לומר שארסנל נראית כעת קרובה יותר לחצי הגמר, אבל אל לנו להספיד את הקבוצה הספרדית כה מהר.

מהלך המשחק:

דקה 10 - גול! מרכוס סנה שלח כדור לא חזק, אבל מדויק מאוד לפינה הימנית של אלמוניה, שזינק מאוחר מדי. גול יפהפה של הקשר הספרדי, 0:1 לוויאריאל.

דקה 18 - סמיר נאסרי בעט מכ-16 מטרים כדור שטוח, דייגו לופז הדף מצוין.

דקה 29 - פביאנסקי, שהחליף את אלמוניה שנפצע, עמד במבחן הראשון והצליח לעצור שני ניסיונות מסוכנים של הצוללת הצהובה.

דקה 40 - קאני קיבל כדור רוחב מצוין, אבל שלח את הכדור סמוך לחיבורי השער של ארסנל.

דקה 63 - דנילסון הרים כדור קליל, אדבאיור עלה גבוה מעל הגנת ויאריאל, אבל הוא נגח חלש והכדור שלו חמק ליד הקורה.

דקה 66 - גול! פברגאס, שבישל ביום שבת שני שערים לאדבאיור, הרים לו כדור מצוין לתוך הרחבה. הטוגולזי עצר על החזה, כרע ושלח במספרת יפהפייה לפינה של לופז. שער ענק של אדבאיור, ארסנל איזנה ל-1:1.

דקה 77 - תאו וולקוט חטף כדור מהגנת ויאריאל שהתרשלה, אבל הוא לא השכיל לכבוש.

הרכב ויאריאל: דייגו לופז, אנחל, גונזלו רודריגז, דייגו גודין, חואן קאפדווילה, קאני (מתיאס פרננדז, 46), מרכוס סנה, אריאל איבגזה (גיז'רמו פרנקו, 78), סבסטיאן אגורן, יוסבה יורנטה (רובר פירס, 70), ג'וזפה רוסי.

הרכב ארסנל: מנואל אלמוניה (לוקאש פביאנסקי, 28), באקרי סאניה, קולו טורה, וויליאם גאלאס (יוהאן דז'ורו, 43), גאל קלישי, אלכסנדר סונג, ססק פברגאס, סמיר נאסרי, דנילסון, תאו וולקוט (עמנואל אבואה, 78), עמנואל אדבאיור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully