וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'מפיונס: ליברפול מחצה את ריאל מדריד 0:4

נציגות הפרמיירליג שוב הוכיחו עליונות ועלו ל-1/4 גמר ליגת האלופות, כשליברפול מחצה את ריאל מדריד 0:4 באנפילד, וצ'לסי סיימה ב-2:2 נגד יובנטוס. ויאריאל ניצחה 1:2 את פנאתינייקוס בחוץ והצטרפה לבאיירן (1:7 על ספורטינג) בשלב הבא

אחרי שמשחקי הסיבוב הראשון של שמינית גמר ליגת האלופות הותירו אותנו עם טעם מעט חמצמץ בכל הנוגע לרמת הכדורגל, הגיע הערב (שלישי) שלב הגומלין, ואירופה ראתה מבול של 19 שערים וכדורגל מהנה. במוקד הערב עמדו שתי הקבוצות האנגליות, ליברפול וצ'לסי, שהוכיחו עליונות ועלו לרבע גמר ליגת האלופות על ידי הצגת יכולת מרשימה.

ליברפול, עם יתרון 0:1 יקר ערך, אירחה באנפילד את ריאל מדריד, שהאמינה בכוחה להפוך את היוצרות. האמינה? האדומים של רפא בניטז מעכו את אלופת ספרד הגאה 0:4, והנחילו לה את התבוסה הגדולה בתולדותיה באירופה. כמה ימים לפני העימות עם מנצ'סטר יונייטד בפרמיירליג, ליברפול אותתה שהיא חזק בתמונה. צ'לסי, שהחזיקה ביתרון שביר של 0:1, יצאה לטורינו למפגש חוזר עם המאמן לשעבר קלאודיו ראניירי וקבוצתו יובנטוס. הכחולים חזרו פעמיים מפיגור וסיימו את המשחק ב-2:2 שכולו ניצחון ועלייה לשלב הבא, על חשבונה של הגברת הזקנה.

פנאתינייקוס, שחזרה מספרד עם 1:1 מעודד, נאבקה בויאריאל על הזכות להיות הקבוצה המפתיעה מבין העולות לרבע הגמר, אבל הצוללת הצהובה הוכיחה שהיא יכולה גם לטוס כשהיא רוצה, והשיגה ניצחון גדול, 1:2, באתונה. כולנו ציפינו שבאיירן מינכן תעביר ערב נינוח באליאנץ ארינה מול ספורטינג ליסבון, לאחר 0:5 מוחץ שרשמה בפורטוגל. אבל הגרמנים, כמו שאומרת הקלישאה, באים לעבודה ובתום 90 דקות הבווארים רשמו את אחת התוצאות הנדירות בליגת האלופות, כשהשפילו את הפורטוגלים 1:7.

ליברפול - ריאל מדריד 0:4 (ליברפול ברבע הגמר)

ליברפול, עם יתרון 0:1 מהמשחק במדריד וללא יוסי בניון הפצוע, פתחה בצורה מצוינת, והפעילה לחץ כבד על שערו של איקר קאסיאס. כבר בדקה ה-2 פרננדו טורס מצא עצמו חופשי מול שוער ריאל, שהדף היטב. שתי דקות אחר כך חאבייר מסצ'ראנו בעט טיל שפספס במעט את מסגרת האורחים. בדקה ה-16 ליברפול עלתה ליתרון. דירק קאוט חדר לרחבת ריאל הפרוצה, מסר רוחב שמאלה לפרננדו טורס, שדחק מקרוב וקבע 0:1 לאדומים. בדקה ה-25 טורס היתל בהגנת האורחים, הרים לצד ימין, וסטיבן ג'רארד בעט מהאוויר, אך למזלה של ריאל קאסיאס מנע שער. בדקה ה-29 גבריאל היינצה נגע בכתפו ברחבה והשופט שרק לפנדל שלא היה. סטיבן ג'רארד לא נכשל וקבע 0:2 מהנקודה הלבנה. בדקה ה-30 ווסלי סניידר בעט פצצה ואילץ את פיליפה ריינה להדוף לקרן.

פתיחת המחצית השנייה היוותה המשך ישיר לראשונה. ריאן באבל הרים כדור מצד שמאל, וג'רארד, שנותר לא מכוסה, בעט פנימה ממרכז הרחבה וקבע 0:3 בדקה ה-47. 4 דקות לאחר מכן ראול שלח את השפיץ בתיבת החמש, אך הכדור לא התקרב למסגרת. בדקה ה-88 שפשפו באנפילד את העיניים. מתפרצת מרהיבה של האדומים נגמרה בכדור רוחב של מסצ'ראנו מצד ימין אל אנדראה דוסנה, והאיטלקי הפציץ מתוך הרחבה 0:4 מדהים ובלתי נשכח.

יובנטוס - צ'לסי 2:2 (צ'לסי ברבע הגמר)

שער אחד של דידייה דרוגבה הפריד בין שתי הקבוצות לפני שבועיים בסטמפורד ברידג', וקלאודיו ראניירי רצה להפוך את הקערה על פיה בטורינו ולהדיח את קבוצתו לשעבר. אבל הפתיחה לא הייתה כפי שהגברת הזקנה תכננה. בדקה ה-13 פאבל נדבד נפצע מתיקול של ניקולס אנלקה, ומאמן יובה קלאודיו ראניירי נאלץ להחליף את הקשר הצ'כי הוותיק בחסן סאליהמיצ'יץ'. יובה לא נבהלה מהשינוי. בדקה ה-17 שלח דויד טרזגה כדור עומק וירטואוזי לוינצ'נזו יאקווינטה, שחדר לרחבה, רחבה ובעט לפינה הרחוקה. 0:1 לזברות. יובה המשיכה ללחוץ, ואלסנדרו דל פיירו אילץ את פטר צ'ך לזנק ולהדוף כדור חזק שבעט האיטלקי בדקה ה-20. בדקה ה-45 נרשם רגע מעורר מחלוקת: דרוגבה בעט היטב כדור חופשי, בופון קלט, אך נראה היה כי הכדור עבר את הקו. השופט קבע שאין גול, שחקני צ'לסי מחו, אבל ללא הועיל. עדיין בתוספת הזמן, צ'לסי חגגה כשבעיטה של למפארד נהדפה על ידי בופון למשקוף, מייקל אסיין עט על הכדור החוזר, בעט מקרוב וקבע 1:1.

המחצית השנייה נפתחה בצורה שקולה, ובדקה ה-65 צ'ך מנע מבוכה מצ'לסי, כשהדף היטב נגיחה מצוינת של דויד טרזגה. אבל אז יובנטוס הסתבכה כשג'ורג'יו קייליני קיבל כרטיס צהוב שני, לאחר שנכנס בצורה ברוטאלית בדידייה דרוגבה, והורחק בדקה ה-70. גמור? עדיין לא. נגיעת יד של ג'וליאנו בלטי ברחבה גרמה לשופט לשרוק לפנדל בדקה ה-74, ואלסנדרו דל פיירו בעט בקור רוח פנימה, 1:2 ליובנטוס. אבל זה היה הערב של צ'לסי, ובדקה ה-83 נסגר הסיפור. באלק מצא את בלטי בצד ימין, הברזילאי שלח כדור רוחב, ודרוגבה הבלתי מכוסה כבש מקרוב וקבע 2:2.

פנאתינייקוס - ויאריאל 2:1 (ויאריאל ברבע הגמר)

פנאתינייקוס לא ניצחה בשלב הנוק אאוט של ליגת האלופות מאז 1996, והיא קיוותה שעם הנק טן קאטה ההולנדי על הקווים, היא תשנה את המאזן. אבל ויאריאל הצנועה הוכיחה חוסן מנטלי, אופי ונחישות וניצחה 1:2 באתונה, שדממה מרוב תסכול ואכזבה.

האווירה ביציעים היתה מרהיבה וצבעונית, אבל הספרדים לא חששו לתקוף, ובדקה ה-37 אפילו כבשו שער, אך זה נפסל משום שג'וזפה רוסי נגע ביד תוך כדי המהלך. דקה אחר כך מנציוס כמעט הקפיץ את האוהדים היוונים ביציעים כשבעט מתוך הרחבה, אך שוער האורחים, דייגו לופז, זינק היטב והדף. במחצית השנייה הצוללת הצהובה נסקה לשמיים. מהלך קבוצתי נהדר הסתיים במסירת רוחב של חואן קאפדווילה מצד שמאל, ואריאל איבאגסה בעט תוך כדי תנועה, מחוץ לרחבה, לפינה השמאלית. 0:1 לויאריאל. בדקה ה-55 נכבש השוויון היווני. כדור קרן מצד שמאל הגיע לראשו של מנציוס, שנגח בעוצמה פנימה, וקבע 1:1. הספרדים לא נסוגו, ובאו על שכרם. בדקה ה-70 ויאריאל יצאה למתפרצת והמהלך הקבוצתי נגמר בבעיטה חדה של יוזבה ליורנטה, שקבע 1:2 יוקרתי לספרדים, וחשוב יותר - עלייה לרבע גמר ליגת האלופות.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

באיירן מינכן - ספורטינג ליסבון 1:7 (באיירן ברבע הגמר)

הבווארים התעללו בקבוצה של פאולו בנטו במשחק הראשון עם 0:5 בליסבון והגיעו לגומלין אחרי עוד חמישייה, הפעם בליגה לרשתה של האנובר (1:5). המאמן יורגן קלינסמן הזהיר מפני שאננות, משום שקבוצתו שיחקה ללא הכוכבים פרנק ריברי ולוקה טוני, אבל לא באמת היה צורך בזה. מאמן ספורטינג ליסבון, פאולו בנטו, אמר לקראת המשחק באליאנץ ארינה כי קבוצתו באה לשמור על הכבוד, אך זה לא נראה כך בפתיחה. הסיום כבר היה אומלל לגמרי.

הגרמנים שלטו במגרש למן שריקת הפתיחה, ועלו ליתרון כבר בדקה ה-8 משער של לוקאס פודולסקי. זה רוברטו השאיר כדור מדוד לחלוץ באיירן, שבעט מחוץ לרחבה כדור קשתי לפינה הרחוקה וקבע 0:1. הגנת ליסבון הציגה יכולת חלשה ובדקה ה-34 לוקאס פודולסקי כבש את השני שלו. החלוץ הנמרץ ניצל חוסר תאום בין שוער האורחים להגנתו, ובעט ממרכז הרחבה פנימה, 0:2 לבאיירן. בדקה ה-40 ליסבון ספגה את השלישי. כדור קרן ננגח אל ידי אנדרסון פולגה וחדר לשער קבוצתו, ובאיירן כבר עם 0:3. בדקה ה-42 חזר הצבע ללחיי הפורטוגלים. הקפטן ז'ואאו מאוטיניו בעט פצצה מ-30 מטרים לחיבורים וקבע 3:1. באיירן הגיבה מהר מאוד ובדקה -43 באסטיאן שוויינשטייגר המשיך כדור רוחב פנימה וקבע 1:4.

במחצית השנייה נמשכה המגמה, והפעם הקהל הגרמני נאלץ לחכות 30 דקות עד שואן בומל קבע 1:5 לזכות באיירן. בדקה ה-81 פדרו סילבה הכשיל בברוטאליות את מירוסלב קלוזה ברחבה, והשופט הורה על הנקודה הלבנה. קולזה עצמו בעט פנימה וקבע 1:6 למארחים. בדקה ה-89 ההשפלה הגיעה לשיאה. הגנת ליסבון לא הצליחה להרחיק כדור פשוט ותומאס מולר בן ה-20, בהופעת בכורה אירופית, גלגל מקרוב וקבע 1:7 בלתי נשכח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully