וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחכה ליום, ידין

מקצוען שלא רואה אף אחד בדרך למטרה או כסחן חסר כישרון מיוחד? חוצפן חיובי או חוצפן שלילי? אביחי ידין לא רצה להיכנס להרכב הפועל תל אביב בזכות פציעה, אבל עכשיו אין לו ברירה: הוא חייב להוכיח שהעובדה שלא ספרו אותו בנבחרות הנוער, לא אומרת דבר

יש כמה אוהדי בית"ר ירושלים שזוכרים היטב את המפגש האחרון שלהם עם אביחי ידין והפועל כפר סבא. כבר במחצית הראשונה במשחק החוץ בכפר סבא, ידין ירד לגליץ' חסר פשרות ולקח איתו את הרגל של אבירם ברוכיאן. מספר 8 בצהוב נאנק מכאבים על הדשא, אבל הקשר בירוק קם וחזר באדישות מופגנת לעמדה, מתעלם מהקולגה בו פגע שניות קודם לכן. עם העלייה לכר הדשא בתחילת המחצית השנייה התקרב ידין ליציע הצהוב וזכה למטר גידופים מהקהל הצהוב-שחור. קבוצת אוהדי בית"ר חשבה להפחיד את ידין, לעורר בו אימה, אבל את המבט שהם קיבלו בחזרה הם ינצרו הרבה זמן. מבט של אחד שלא סופר אותם. הבעיה היא שהמשחק נגמר בתוצאה 0:4 לבית"ר.

זהו, במידה מסוימת, אביחי ידין, הקשר שאמור הערב בדרבי (שני, 20.50, ערוץ 10) להוביל את הקישור האחורי של הפועל תל אביב בדרך לסיבוב המכריע. ילד עם ביצים של שחקן גדול, בחור שמודע לחשיבות העבודה הקשה ומשקיע הרבה מעל המקובל כדי להתגבר על חוסרים בכישרון שלו ולהתאים את רמת המשחק לאופי החצוף והאמיץ שלו. וזו גם בדיוק השאלה סביב אביחי ידין בדרבי הקרוב ולקראת 12 מחזורי ההכרעה: האם מאחורי החוצפה, הכסאח וחוסר הפחד מסתתר שחקן גדול שבדרך, או שרמת הכישרון הלא מספקת שלו נכון לעכשיו לא תזכה לשדרוג הדרוש. האם המחסור בטכניקה הוא רק בעיה בדרך לפתרון, כפי שניר קלינגר השחקן עשה בזמנו, או שהחוצפה שלו לעולם לא תהיה חיובית.

מחוץ לנבחרות

כבר מגיל 9, כשהגיע הילד ידין לאימוני כפר סבא, הוא ידע שכדי להפוך לשחקן מקצועי הוא חייב סכין בין השיניים, ושיש שחקנים יותר מוכשרים ממנו. בגיל נערים הוא ירד לספסל? הוא אז לקח מאמן אישי כבר בגיל 16 ותוך שנתיים נכנס להרכב של אלישע לוי, אז מאמן כפר סבא. גם בנבחרות הנוער לא ממש ספרו את ידין, ולא התרשמו מהכישרון שלו. הזימון הראשון שלו למדים הכחולים היה רק באולימפית, וזאת רק אחרי שהסדיר את שירותו הצבאי שנפגע כתוצאה מכך שלא הוכר כספורטאי מצטיין.

"אביחי הצעיר לא התבלט מעל השחקנים בגילו", אומר זאביק זלצר, מאמן הנבחרת הצעירות באותה תקופה. "אבל זה לא אומר שאם הוא לא היה בנבחרות הנוער, אז הוא לא יהיה שחקן טוב. אפשר לקחת כדוגמה את אמיר שלח, שהוא שיאן ההופעות בנבחרת הבוגרת ולא היה בנבחרות הנוער. הכל תלוי בהשקעה, ואם זו תהיה במידה וברצינות, אז אביחי גם יוכל להגיע ולתפוס מקום מכובד בכדורגל שלנו".

ידין ידע שהדרך היחידה להתגבר על כל החוסרים האלו היא באמצעות אופי, חוצפה ותעוזה. בכפר סבא מספרים שבסיום האימונים היה ניגש השחקן לאוהדים ומסביר להם החלטות מאמנים ואירועים שהתרחשו במהלך המשחקים בשבת, כאילו היה מנהיג הקבוצה זה עשור. גם בקיץ הוא ידע לנהל מו"מ קשוח דרך העיתון מול הפועל תל אביב, ולא חשש לפתוח את הפה.

"היה ברור לכולנו שאביחי יגיע מתישהו לאחת הקבוצות הגדולות", אומר אוהד לויטה, חברו לשעבר בכפר סבא. "הוא נחוש להצליח והוא משקיע בצורה שלא רואים הרבה בכדורגל הישראלי. כבר מזמן הוא שם לו למטרה לעבור לקבוצה גדולה, ועכשיו, כשתגיע ההזדמנות בהרכב, הוא יוכיח לכולם שלא סתם הביאו אותו להפועל. אני מעריך שיהיו לו הרבה שנים יפות בקבוצה, כי יש לו הרבה מה לתרום".

גם אלי אוחנה, מאמנו בעונה שעברה, סבור שמדובר בחוצפה חיובית. "אין לי ספק שאם ייתנו לאביחי את הזמן והביטחון, הוא יצליח מאוד בהפועל תל אביב", קובע מאמן נבחרת הנוער. "אביחי בנוי טוב, מאוד אגרסיבי, מהיר ופיזי, ויש לו את כל הנתונים להצליח. אם לא יעבירו על כל טעות שלו ביקורת וישוו אותו מיד לשי אבוטבול, אז הפועל תרוויח שחקן מצוין. אבל אסור לו לשכוח שהוא כבר לא בכפר סבא ובקבוצה גדולה הלחץ גדול יותר. אם הוא יידע להתמודד איתו, ויקבל דקות לאורך זמן, אני בטוח שהוא יצליח".

טיפול בכדור

את המוטיבציה המיוחדת שלו גילם ידין גם בתאקלים בלתי מתפשרים, שגרמו למספר אנשי מקצוע לסמן אותו ככסחן ברוטלי שאין לו יותר מדי מה להציע. את העונה שעברה ידין סיים עם 13 צהובים, סטטיסטיקה שהפועל תל אביב לא יכולה להרשות לעצמה בהיעדרו של שי אבוטבול. ידין לא חשש לתקל באימונים גם את חבריו לקבוצה, שלעתים לא אהבו את האגרסיביות שלו.

גם שחקני הפועל תל אביב טעמו כבר את הפקקים בנעליים של ידין, אבל מיהרו להפריד בין הדמות החביבה שלו מחוץ למגרש לשחקן האגרסיבי על המגרש. הבעיה שמטרידה אותם לגבי מספר 26 היא אחרת: המחסור בטכניקה. שי אבוטבול, עם הטיפול הנהדר שלו בכדור, ניהל היטב את משחק הפועל תל אביב, דבר שידין יהיה חייב לבצע במיידי. בין אם יקבל עזרה מוגברת מביבראס נאתכו ובין אם לא. גוטמן ניסה במהלך העונה לשלב יותר את ידין, אבל תמיד חזר לאופציית שי אבוטבול. עכשיו לשניהם אין ברירה אחרת.

"לאביחי יש בעיה בטכניקה", אומר גורם בכיר בהפועל. "הוא משקיע הרבה במגרש, אבל זה עדיין לא מחפה על חוסרים שלו. כולנו מאמינים בו, אבל חובת ההוכחה נמצאת אצלו. אביחי הוא עדיין בגדר סימן שאלה אצלנו. את המפתחות הוא קיבל, השאלה מה הוא יעשה איתם".

בורסת ההימורים בקבוצה השבוע נגעה, איך לא, לזהות מחליפו של אבוטבול בהרכב. למרות שמול סכנין היה זה ידין שנכנס, בתחילת השבוע היו כאלה שדיברו על אפשרות שובו של קנדה לעמדת המגן הימני, ממנה ייפרד דגלאס דה סילבה שיתופקד במרכז השדה. אלא שביקורת נוקבת במועדון על משחקו והתנהגותו של המגן מפתח תקוה, שמאז נופה מההרכב הולך ביטחונו העצמי ומידרדר, רק הוסיפה לתחושה כי ידין יהיה זה שיקבל בסופו של דבר את המפתחות מגוטמן, שמודע לעובדה שיכולת הנעת הכדור שלו טובה בהרבה מזו של הברזילאי. שלא לייחוס, בקבוצה היו השבוע כאלו שהביעו חשש כי שיבוצו של דה סילבה במרכז עשוי "לפרק" את הפועל ולהביא להפסד מול הצהובים. "לדגלאס אין את יכולת הנעת הכדור שיש לשי או לאביחי", מסביר שחקן בקבוצה. "אם הוא יפתח במקום שי ומכבי או חיפה יפעילו עליו לחץ, הלך עלינו".

נעליים גדולות

למרות ששי אבוטבול איננו יוסי אבוקסיס, הוא משאיר לאביחי ידין נעליים די גדולות. שימו לב למספרים: מתברר כי עד לדקה ה-27 בשבת שעברה (בה הוחלף אבוטבול בעקבות הפציעה) ולהוציא את ה-2:2 בקרית אליעזר (במהלכו כלל לא התלבש עקב צבירת כרטיסים צהובים), הפועל לא כבשה ולו שער אחד העונה כשמספר 18 על הספסל. שלוש פעמים העונה פתח אבוטבול על הספסל ובשלושה מקרים נוספים נכלל בהרכב והוחלף מאוחר יותר. בכל אותם שישה מקרים, בדקות בהן לא נכח על המגרש, האדומים לא הצליחו להבקיע ולו שער אחד. יתרה מכך - להוציא את הבלקאאוט מול בני יהודה בסוף ינואר, בכל הדקות בהן היה אבוטבול במשחק, לא רשמו האדומים מאזן חובה. במילים אחרות: כשאבוטבול משחק, היריבות של הפועל לא מבקיעות יותר ממנה.

את הדברים האלה יודע מן הסתם גם אלי גוטמן. באימונים השבוע הוא הרבה לתת לידין פידבקים חיוביים כמעט על כל מהלך, והתעכב איתו על המון פרטים. בסיום האימון לקח אבוקסיס את הקשר ותירגל איתו מסירות עומק לגילי ורמוט, וגם שם היה ניתן לראות כי ידין זוכה לאין ספור תשבחות. ידין, מספרים בקבוצה, לא חש בנוח בשל הנסיבות בעטיין גברו סיכוייו לשחק בדרבי, ודאג להבהיר בחדר ההלבשה כי לא כך רצה לזכות בחולצת ההרכב. כך או כך, אין לו ממש ברירה. זה הזמן שלו להצדיק את כל ההשקעה שלו, את המאמן הפרטי שלקח, ואת הגליצ'ים שהוא שורף באימונים. יש לו בדיוק 12 מחזורים ודרבי אחד להוכיח שכל זה היה שווה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully