וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונאלדו והיורשים

יניב בינו

8.3.2009 / 15:36

רונאלדו מביא את הפלאשים, היהלומים הצעירים את הניצוצות ולפיתת החנק של MSI באה לסיומה. קורינתיאנס חוזרת אל העם (לצמרת הכדורגל בברזיל)

"חזרתה של קורינתיאנס לליגה הראשונה, הליגה של הכבוד, מסמלת את החזרה של השמחה לכדורגל הברזילאי", את זה, תתפלאו אולי לשמוע, אמר לא אחר מאשר לולה, נשיא ברזיל, המעצמה החמישית בשטחה ובאוכלוסייתה בעולם עם חזרתה של קורינתיאנס לליגה הראשונה במדינה. "אני שמח כי זה לא קל כלל לראות קבוצה כמו קורינתיאנס או כל קבוצה גדולה אחרת כמו סאו פאולו או פלמייראס לדוגמא, יורדת לליגה השנייה", הוסיף לולה, שאמר את הדברים עם נשירתה של קורינתיאנס לליגה השנייה ב-2007.

קורינתיאנס, כל ילד בברזיל יודע, היא הקבוצה השנייה הכי אהודה, אחרי פלמנגו, במדינה בת 188 מיליון התושבים. ההערכות מדברות על בין 24 ל-33 מיליון אוהדים לקבוצה המפוארת מסאו פאולו. לולה ידוע כאחד האוהדים הכי מפורסמים שלה, וגם הוא, כמו רבים אחרים כאבו את כאבה של הקבוצה שירדה לליגה השנייה 97 שנים אחרי שנוסדה, לראשונה בתולדותיה. אחרי שנה בליגה השנייה ממנה הצליחה לשוב לליגה הבכירה של ברזיל, מקווה קורינתיאנס לבנות את עצמה מחדש על מנת להחזיר לעצמה את החן שאפף אותה והביא כה רבים לאהבו אותה.

טוב שנפטרנו מהם

נסיקתה המהירה של קורינתיאנס והתרסקותה מזכירות במידת מה את המקרה של בית"ר ירושלים. קורינתיאנס הוקמה, כאמור, ב-1910 על ידי קבוצה של פועלים, צאצאים של פורטוגלים, ספרדים ואיטלקים, כשהמטרה המרכזית של הקמת הקבוצה הייתה לתת מענה להמונים ולהתחרות במועדוני הפאר העשירים של ברזיל והעיר סאו פאולו, דוגמת סאו פאולו ופלמייראס.

נשיא המועדון דאז, אבלרטו דואליב, רצה לקדם את הקבוצה אל עידן שנות ה-2000, ואחרי שתי האליפויות הרצופות בסוף המילניום (1998 ו-1999) ביקש להחזיר עטרה ליושנה. אלא ששנים רבות אחרי שייצגה את העם, התרחשה ב-2004 רעידת אדמה במועדון, עת הקבוצה קשרה קשר מפוקפק עם חברת MSI. בכך איבדה קורינתיאנס הרבה מקסמה ומהצביון שלה כקבוצה של העם. יש לציין כי בתחילה אהבו בקורינתיאנס את הקשר המפנק עם החברה, שנוהלה בזמנו על ידי איש העסקים האיראני קיה ג'ורבצ'יאן. שני הצדדים חתמו על חוזה בן 10 שנים, כאשר MSI קיבלה לידיה את מרבית השליטה במועדון תמורת התחייבות להשקיע סכומי כסף ומשאבים רבים בפרויקטים של המועדון.

כספים רבים הוזרמו אליה, כשגולת הכותרת של ההסכם בין שני הצדדים היה הגעתם של שני הכוכבים הארגנטינאיים, קרלוס טבז וחאבייר מסצ'ראנו, מבוקה ג'וניורס וריבר פלייט, בהתאמה. זאת בנוסף על הבאתם של שחקנים אחרים, דוגמת קרלוס אלברטו הברזילאי, שהובא לקבוצה מפורטו. ההתחלה הייתה קצת מקרטעת, אבל עד מהרה עלתה הקבוצה על פסי ההצלחה, ואחרי החילוף על הקווים של מרסיו ביטנקורט באנטוניו לופז זכתה הקבוצה באליפות בשנת 2005.

אלא שעד מהרה הפכה העסקה המלבבת עם MSI ללפיתת צבת חונקת שהורידה את הקבוצה למצולות. כגודל ההצלחה, גודל הנפילה. טבז ומסצ'ראנו עזבו את הקבוצה אחרי האליפות לווסטהאם, ובעונה שלאחר מכן, 2006, סיימה קורינתיאנס במקום התשיעי, ירידה של שמונה מקומות בדירוג. קורינתיאנס שמרה על עקביות ושנה לאחר מכן הידרדרה שמונה מקומות נוספים, אל המקום ה-17 בטבלה, שהוריד אותה לליגה השנייה, לראשונה מזה 97 שנה.

העיקר שהאישה מרוצה

קורינתיאנס ידעה שהיא קודם כל חייבת לחזור לליגה הראשונה. בקבוצה הביאו את קבלן העליות, המאמן מאנו מנזס, שהדבר הראשון שהזדרז לעשות הוא להעלות מספר צעירים מהנוער לקבוצה הבוגרת של המועדון, דוגמת דנטיניו ולוליניה, על מנת שיהיו מחויבים אליה ויתנו את הדם על המגרש. זה עבד למנזס ולקורינתיאנס שהצליחו לשוב אחרי עונה לליגה הבכירה. מנזס לא נחשב למאמן בכיר מאוד בברזיל, אבל קורינתיאנס ממשיכה איתו ונתנה לו לאחוז במושכות אחרי החיבור המוצלח.

בדצמבר 2008 הפיקה קורינתיאנס את המהלך הכי גדול של הפגרה בברזיל, כשהחתימה את רונאלדו. החלוץ הברזילאי המצוין התאמן במהלך הפגרה בפלמנגו, כשראשי המועדון הכי אהוד בברזיל פתחו את דלתם בפניו והביעו רצון לראותו במועדון. אלא שקורינתיאנס הצליחה לחטוף את מספר 9 מבין ידיה של פלמנגו. חתימתו של רונאלדו בקורינתיאנס יצרה בקרב אוהדי פלמנגו זעם לא קטן, והוציאה מהם הרבה תסכול ויצירתיות יחד; בפלמנגו הנפיקו חולצה עם הספרה 9, הספרה עימה הכי מזוהה רונאלדו, כשמעליה, היכן שבדרך כלל רשום השם, נרשם הכיתוב "בוגד".

בין אם יחזור לכושר ואכן יצליח במדי קורינתיאנס, בין אם ימשיך להשמין מנחת, קורינתיאנס עשתה את שלה בעצם הבאתו לקבוצה. המהלך המתוקשר ייצר את הרעש התקשורתי הסביר סביב הקבוצה. אחרי הדעיכה והירידה לליגה השנייה, בקורינתיאנס רצו להכות גלים עם החזרה לליגה הראשונה. מבחינת ההחתמה עצמה, אם רונאלדו יצליח, תצא קורינתיאנס מרוויחה גדולה. אם הוא לא יפגע, היא לא תיפגע, שכן כיום לא הרבה מצפים ממנו לגדולות ונצורות. מה גם שעצם נוכחותו של ''הפנומן' באימונים, בחדר ההלבשה ועל כר הדשא, תשרה הרבה ביטחון על השחקנים שלצידו, ועדיין תגרום לכמה דפיקות לב לשחקנים שיתייצבו נגדו.

מי שעוד יצאה מרוצה מההחתמה היא אשתו לשעבר של רונאלדו, מילנה דומינגוס. מילנה, אוהדת הקבוצה, הודיעה לרונאלדו בראיון כי אסור לו להקל ראש בהגעתו ובהתחייבות שלו לקבוצה: "הוא צריך להיות מחויב ונאמן לה, ואסור לו לעזוב אותה כי קורינתיאנס לא מקבלת בוגדים". לשניים ילד משותף, רונלד שמו, ומילנה שמחה שבנה יוכל כעת להזדהות עם קבוצה ברזילאית בה אביו משחק אחרי שנים בניכר: "רונלדו יוכל להזדהות עם הקבוצה, כי אבא שלו לובש את החולצה שלה".

אפילו גרנט שם לב

קבוצות רבות בברזיל אוחזות בסגל ארוך מאוד. במדינה בה כל גבר שני הוא פוטנציאל להפוך לשחקן גדול, המועדונים מרשים לעצמם לאחוז במספר רב של שחקנים, מה גם שעומס המשחקים בברזיל הוא גדול. בסגל הארוך של קורינתיאנס, מלבד רונאלדו, ניתן גם למצוא את דנטיניו ולוליניה, שני שחקני העתיד של המועדון, שאמורים ביום מן הימים להוביל אף את נבחרת ברזיל.

ההגעה של רונאלדו השפיעה לטובה על דנטיניו, קשר התקפי בן 20 שיכול גם להיות מתופקד כחלוץ שני. מספר קבוצות אירופיות כבר עוקבות אחריו, כאשר יובנטוס ניסתה להקדים את כולן ולרכוש אותו תמורת כ-8.5 מיליון דולר. בקבוצה האיטלקית מחפשים מחליף לקשר הצ'כי פאבל נדבד. אלא שדנטיניו חתם לא מכבר בקורינתיאנס על חוזה ארוך טווח עד 2012, וההגעה של רונאלדו מלהיבה אותו מאוד. ההבדל בין השניים עומד על 12 שנים (רונאלדו בן 32), וגם למען זה הובא רונאלדו, על מנת לשמש מודל לחיקוי לשחקנים הצעירים. "כשהייתי קטן", פצח דנטיניו במונולוג מרגש לאחרונה, "הרגשתי שהוא סוג של אבא רוחני עבורי, בכל הקשור לכדורגל. אני מאוד מתרגש בכל פעם שהוא עומד לידי. כל אימת שאני נמצא לצידו אני נזכר בשערים שהוא כבש בגביעי העולם".

השם הנוסף החם במערך של מנזס הוא לוליניה, קשרה האחורי של הקבוצה, שגם סומן על ידי מספר קבוצות באירופה, וגם אמור לעשות את דרכו לנבחרת, אחרי שיצבור קילומטראז' בליגה. אשתקד, כשאימן אברהם גרנט את צ'לסי, הוא סיפר כי מחלקת הסקאוטינג של המועדון עקבה אחרי נבחנים רבים, במטרה להחתים שלושה-ארבעה צעירים על חוזים ארוכי טווח, דבר שהתבטל לאחר מכן עקב המשבר הכלכלי העולמי: "כשהגעתי למועדון סיפרו לי שעוקבים אחרי לא פחות מ-145 שחקנים, ושהמועדון אמור לרכוש עד ארבעה". לוליניה, שהיה בן 17 בשנה שעברה, היה אחד ממושאי ההחתמה של המועדון.

אם האליל של דנטיניו הוא רונאלדו, הרי שהמודל של לוליניה נמצא גם הוא גבוה בטופ העולמי, אי שם מעבר לאוקיאנוס. לוליניה חושב על קאקה, כוכבה של מילאן, כמודל לחיקוי שלו. "הוא האליל שלי. יש לי יכולות כדרור הדומות לאלו שלו", אמר.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

גם מחירי הכרטיסים חוזרים לשפיות

בקורינתיאנס מקווים שהדם החדש שזורם בעורקיה של הקבוצה, ביחד עם הרוח החדשה שמשרה רונאלדו, תביא את השינוי המיוחל. הקבוצה שעלתה מהר מאוד כלפי מעלה והתרסקה, מקווה לשמור על איזון ולעשות הפעם את דרכה לצמרת באיטיות, אך בשפיות.

אחרי ההשתחררות היחסית מהצבת החונקת של ג'ורבצ'יאן שהתפטר בקיץ 2006 מ-MSI, והעזיבה של הנשיא דואליב, שרקח את המהלך עם MSI והיה קשור עבותות למזימות ופרשיות שונות, נבחר אנדראס סאנצ'יז לנשיא ב-2007. "לדואליב היה יותר מדי כוח בידיים", אמר אוסמר סטבילה, שאף התמודד על הנשיאות והעז לומר את מה שהרבה חשבו, אבל חששו להגיד.

סאנצ'יז ניתק עצמו ג'ורבצ'יאן ו-MSI ואף הצהיר שהוא לא יכול לעשות עסקים עם ג'וברצ'יאן עקב חילוקי הדעות בין שני האישים. "קורינתיאנס לא יכולה לשאת ולתת עם האיש הזה", אמר הנשיא. "הוא אמנם איל הון חובק עולם שאפילו ראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני, עושה עימו עסקים, אבל אני לא יכול לעשות את זה כי יגידו שאני גונב".

כחלק מהשבת הקבוצה לעם, הודה לפני מספר ימים סאנצ'יז שעלותם של הכרטיסים גבוהה מדי, ושבכוונתו להוריד מחירים. כרטיסים שנמכרו בעבר תמורת כ-50 ריאל הוצעו למכירה בעבור כ-100 עד 150 ריאל, מה שהביא לירידה בכמות הצופים שהגיעה למשחקי הקבוצה. עכשיו, עם רונאלדו והצעירים, יש הרבה יותר מה לראות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully