וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מבחינת היעדים, אני מאמן מצליח. השאלה איך מסתכלים על זה"

23.2.2009 / 11:07

משחקים גדולים? לא צריך לנצח אותם כדי לזכות באליפות. ניסיון בצמרת? לגוטמן ומתיאוס אין יתרון עליי. לאלישע לוי לא מפריע שהתקשורת מדברת רק על הפועל ת"א. לא מובן לו רק למה לא סופרים את נתניה, המועמדת לדאבל

אלישע לוי יודע כבר מה יהיה כתוב עליו מחר (שלישי) בכלי התקשורת. אם ינצח בנתניה, ידברו על הליגה החלשה. אם יפסיד, ידברו על קשיי הסתגלות שלו לקבוצה גדולה ועל זה שאינו מנצח משחקים גדולים.

"בישראל יש לאנשים נטייה להרס עצמי", אומר האיש שאף אחד בקיץ לא נתן לו סיכוי לרוץ העונה לאליפות עם מכבי חיפה. "יש אנשים שכורתים את הענף שעליהם הם יושבים. הכדורגל הוא בבואה של מה שקורה במדינה. קשה לאנשים לפרגן, זה בא לידי ביטוי בביטחון, בכלכלה. מישהו מוביל וכמה נגררים אחריו. זה משפיע על הצופים ועל הכדורגל. אנשים מושפעים מהטלוויזיה, אבל אני חושב שהכדורגל שלנו הוא מעניין. כשזרים מגיעים לישראל, גם היום וגם בקבוצות שבהן אימנתי, מתישים אותם. הכדורגל שלנו הוא קשה, טקטי מדי וזה מקשה עליהם. זה עושה את הכדורגל פחות יפה וקשה להבקיע שערים, אבל הכדורגל יכול להיות יותר איכותי אם אנשים יפרגנו".

למרות שאתה מוביל את הטבלה רוב העונה, כולם אוהבים להלל את הכדורגל של הפועל תל אביב. יותר קשה לפרגן למכבי חיפה ואלישע לוי?

"הבעיה הזאת מתחלקת עם קבוצות אחרות. גם על מכבי נתניה לא מדברים בתקשורת, למרות שיש לה כדורגל מסודר וטוב, לא פחות טוב מהפועל תל אביב או אנחנו. ראינו את הפועל מול מכבי פתח תקוה, היו להם משחקים יותר טובים. היו שלבים ששיחקנו את הכדורגל הכי טוב שיש, והיו שלבים שהיינו פחות טובים אבל גילינו בהם יציבות וצברנו נקודות. קשה לי להבין, למשל, למה מזכירים את נתניה פחות".

"אף קבוצה לא מגלה עליונות"

השגת לא מעט במהלך העונה. מה השלב הבא שאתה רוצה להשיג בהתפתחות של מכבי חיפה. האם זה ניצחון במשחקים גדולים? לבנות יכולת לדרוס?

"צריך לסמן את היעד הבא - להמשיך להיות תחרותיים. אני שומע את השאלה, אבל גם מצד שני צריך לזכור שלא הפסדנו לגדולות, אולי חוץ מהמשחק מול מכבי נתניה. הפסדנו וניצחנו מול הפועל תל אביב בגביע הטוטו. מול בית"ר השגנו תוצאות תיקו. מול מכבי תל אביב ניצחנו ומשחק אחד הסתיים בתיקו. לאיזו קבוצה גדולה עוד הפסדנו? את המספרים התקשורת בונה. התיאוריה שלי אומרת: כדי להצליח אתה צריך מקסימום נקודות ולא משנה מאיפה. לא צריך לנצח את הגדולות כדי לזכות באליפות".

עד כה, בכל פעם שהפועל תל אביב מעדה, מכבי חיפה לא הצליחה להגדיל את הפער.

"אני לא חושב שזה נכון. יש לנו פער של ארבע נקודות מהפועל וזה אומר שהיו פעמים שהם הפסידו ואנחנו ניצחנו. עם עובדות אי אפשר להתווכח. אין פערים גדולים, לא רק בינינו להפועל תל אביב, אלא בינינו למכבי נתניה ובינינו לבית"ר. את בית"ר אנחנו רואים וזה לא חדש שהיא מועמדת, יש לה הרבה פוטנציאל וגם מכבי פתח תקוה טובה. יש הבדל של משחק וחצי, שניים. אף קבוצה לא בורחת לליגה העונה. אף קבוצה לא מגלה עליונות".

אומרים שמשחק הגביע בין מכבי חיפה להפועל תל אביב הוא הקרב על הדאבל. אתה באמת מאמין שיש כאן קבוצה שהיא בשלה ומספיק טובה לדאבל?

"זה אפשרי. יכול להיות שקבוצה מסוימת תיקח דאבל העונה. אף קבוצה לא בורחת לליגה, אבל זה אפשרי. אי אפשר לדעת למי יש סיכויים יותר טובים כרגע, כל קבוצות הצמרת יכולות לעשות את זה. הסיכויים של חיפה טובים כמו של הפועל ונתניה".

"אחרי משחק לא טוב כותבים דברים. לא משנה מה ההישגים"

במה שונה אימון קבוצות כמו כפר סבא ובית שאן, מאימון מכבי חיפה? היכן קיים השוני בין עבודה בסכנין וראשל"צ לעבודה בקבוצה גדולה?

"אני חושב שההבדלים הם באמת גדולים, אבל מבחינת אימון ותכנים כל אחד בא עם הפילוסופיה הישנה שלו. כשבאתי לחיפה היו הרבה אנשים שהרימו גבה, שאלו איך אלישע יסתדר במכבי חיפה. היום אנחנו במחזור 20, הקבוצה טובה ומצליחה, עוברת שלב בגביע ואנשים כבר לא שואלים את זה. לא אני יצרתי את זה, אלא אתם בתקשורת. אותם אנשים ששאלו איך אלישע יסתדר בחיפה שואלים היום למה הקבוצה לא דורסת. מבחינת הפילוסופיה שלי אני רוצה כדורגל התקפי, קבוצתי, מינימום נגיעות והרבה שחקנים שעושים גולים. אני רוצה קבוצה שיודעת לשחק בכל מיני מערכים, לרוץ מהר ולשחק טקטי כשצריך. האינדיקציה היא שלא עשינו שינויים והחלפנו הרבה שחקנים. התחלנו את העונה עם סגל מסוים וכך נגמור אותה. ניצלנו את כל שחקני הבית במאגר. תיזכר מה היו היעדים בתחילת העונה. דיברנו על כמה יעדים. סיכמנו שבמועדון גדול תמיד מתמודדים על התארים, וזה קורה, רצינו לשלב צעירים, וזה קורה. רצינו קבוצה אטרקטיבית שתתחבר לקהל, וזה קורה. מבחינת היעדים, אני מאמן מצליח. השאלה איך מסתכלים על זה".

בתחילת העונה באמת ציפו שרק תבנה קבוצה ותשלב צעירים. בפועל, הדברים התפתחו בצורה מפתיעה וחיפה הפכה לפייבוריטית לתואר. עבור הרבה קבוצות בעולם, המעבר הקיצוני מאפס ציפיות לסיפור העונה הוא מאוד קשה. אתה מרגיש שאנשים שכחו מה קרה בתחילת העונה?

"אני לא חושב. הקהל מאוד נאמן. אתה חושב שהבעלים לא רואה מה קורה? בגלל שאנחנו במקום הראשון מצפים לליגה פתוחה, שחיפה תפסיד כדי שיהיה עניין לתקשורת. אחרי משחק לא טוב כותבים דברים. לא משנה מה ההישגים, אומרים שלא כך משחקת קבוצה שמובילה את הטבלה. צריך להבחין בין זה ובין זה. הדבר הכי טוב שקרה לנו העונה הוא שלמרות המקום הראשון אנחנו משחקים באותה דרך, ועדיין משלבים צעירים ".

האם אתה מרגיש שחסר לך משהו לעומת מתיאוס או גוטמן – שזכו באליפויות כשחקנים או כמאמנים? האם העובדה שלא התנסית במאבק האליפות מפריעה לך בהתמודדות מול הלחץ?

"אני לא חושב שיש להם יתרון עלי. כשאתה עובד בקבוצות כמו כפר סבא וסכנין די קשה לזכות באליפות. מתיאוס זכה באליפות באוסטריה (רד בול זלצבורג, א"י), אני זכיתי באליפות של הליגה השנייה, אבל לא עבדתי בקבוצות כאלה ולא יכולתי להוכיח. לקחת אליפות כמאמן זה לא יתרון, ויש גם הסבר. ברור שבסוף העונה רק קבוצה אחת תזכה בתואר. אם מתיאוס יזכה, ישאלו למה גוטמן לא זכה. אם גוטמן יזכה, אז להפך. אם אני אזכה, אז ברור שאין כאן יתרון לאלוף".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"אין מקום לבצע שינויים בגלל שלא נעים"

מה קרה לאחרונה לבירם כיאל וליאוניד קרופניק? מדוע איבדו את מקומם בהרכב?

"במכבי חיפה זה הכל עובד על פונקציה של כושר. יש מאבק מאוד גדול, שחקני נבחרת פתאום מצאו את מקומם מחוץ לסגל. ככה אני רואה את זה. זה לא נוח ולפעמים זה קשה, אבל אין ברירה. אין מקום לבצע שינויים בגלל שלא נעים".

אתה מתחרט שבמהלך הפגרה לא הבאת חלוץ נוסף במקום בלם?

"אנחנו לא מתחרטים על כלום. הקבוצה כל הזמן בתהליך של שדרוג, אנחנו שואפים לנצל את מאגר השחקנים ולהביא שחקנים בעמדות שצריך, אבל לא בבת אחת. בסוף העונה נצביע על נקודות שצריך לשפר. שלב הסיכומים רחוק עדיין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully