וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל חולון גברה 68:69 על מכבי חיפה וזכתה בגביע המדינה

קבלו את הדאבליסטית: הפועל חולון זכתה בגביע המדינה בזכות שלשה ענקית של בריאן טולברט עם הבאזר שקבעה 68:69 לאלופה והעניקה לה תואר נוסף

ברני ארדוב

התקציר באדיבות ערוץ 1

WWW.IBA.ORG.IL

עשרה חודשים אחרי שהדהימה את הכדורסל הישראלי וזכתה באליפות המדינה, הוסיפה הערב (חמישי) הפועל חולון גם את גביע המדינה לארון התארים שלה כשגברה 68:69 על מכבי חיפה בגמר גביע המדינה. בניגוד לסגל הנוצץ שהעמיד מיקי דורסמן אשתקד, הפעם עשתה זאת חולון עם תקציב צנוע, הרבה פחות כישרון אבל המון לב ונשמה, ובעידודם הבלתי פוסק של אלפי האוהדים החולונים ביציעים.

בשנה שעברה היה חתום מאליק דיקסון על סל הניצחון מול מכבי תל אביב ביד אליהו, הפעם היה זה בריאן טולברט שהקפיץ את הקהל של חולוניה בהיכל לעננים עם שלשת קלאץ' עצומה עם הבאזר, בפיגור של שתי נקודות, שהפך את חולון, לפחות לחודשיים הבאים, למחזיקת הגביע ולאלופה בו זמנית.

מכבי חיפה, בעונת החזרה שלה לליגת העל, רצתה להעניק לבעלים שלה, ג'ף רוזן, תואר שיחזיר לו על ההשקעה העצומה בקבוצה, אבל לא הצליחה לעצור את הקטר החולוני. הירוקים יכולים להתנחם בכך שהפרויקט השאפתני של רוזן נמצא רק בתחילתו, ואם התכניות של הבוס האמריקאי לבנות קבוצה לטווח ארוך יתממשו, התארים עוד יגיעו לכרמל בעתיד. לנו רק נותר להתענג בינתיים על גמר גדול, שלא איכזב אפילו את אלה שהתגעגעו למכבי תל אביב וירושלים לפני המשחק.

מהלך המשחק

חולון עלתה עם ליאור ליפשיץ, לואיס פלורס, דרון וושינגטון, כריס ווטסון וקרטיס ווית'רס. בחיפה, שעדיין חסרה את דורון פרקינס, עלו עמית בן דוד, רונלד רוס, משה מזרחי, עידו קוז'יקרו וברוקס סיילס. בדקות הראשונות ניכרה ההתרגשות בשני הצדדים, ושתי הקבוצות התקשו לייצר נקודות. הראשונה שהתעשתה הייתה חולון שעלתה ל-8:12 מסל של פלורס, לפני שסיילס החל לשלוט מתחת לסלים ועזר לחיפה לרוץ ליתרון 12:15, אבל חולון חזרה לעניינים והחזירה לשוויון 18:18 בסיום הרבע הראשון.

שלשה של בריאן טולברט שקם מהספסל נתנה לחולון יתרון 18:21, אבל חיפה העלתה את רמת ההתלהבות שלה ושתי מתפרצות רצופות אותן סיים רוס חתמו ריצת 0:9 של הירוקים שעלו ל-21:27. פרנקו ניסה לעצור את המומנטום בפסק זמן, אבל חיפה המשיכה בשלה ובמטח שלשות תוצרת בן דוד וגור פורת ברחה ל-28:39. פלורס עזר לאלופה להקטין עד 38:41, אבל אז ביצע ווית'רס עבירה שטותית על מקי בזריקת התאבדות עם הבאזר, והגארד המתקמבק של חיפה קלע שלוש פעמים מהקו וקבע 38:44 לחיפה במחצית.

לרבע השלישי עלתה חולון בטירוף, ואחרי שתי חפירות מוצלחות של ווטסון השתלט טולברט על המשחק והריץ את חולון ל-2:12, ריצה שהעבירה את היתרון לצהובים. פלורס המצוין הצטרף אליו והיתרון החולוני צמח ל-47:55, לפני שחיפה בלמה את המפולת והצליחה, למרות עבירה רביעית שהודבקה לקוז'יקרו, לצמק ל-51:55 לחולון בסיום הרבע השלישי.

ברבע הרביעי הלכה חיפה ונגסה ביתרון החולוני עד שהצליחה לסחוט מווטסון את העבירה החמישית שלו, ולקחת את היתרון. טולברט המשיך לשמור את חולון בתמונה, ודקה לסיום הוא איזן ל-64:64 מקו העונשין. 15 שניות לסיום קטף ג'פרסון ריבאונד התקפה קריטי וקלע סל עם עבירה. אחרי שהאמריקאי הצעיר קלע גם את זריקת העונשין וקבע 64:67 לחיפה, פלורס צימק לנקודה בשתי קליעות עונשין, ושש שניות לסיום קיבל טולברט את הכדור לניסיון האחרון של חולון לנצח את המשחק, רץ לאורך המגרש ושיחרר שלשה משוגעת שאיכשהו צללה פנימה וקבעה 68:69 דרמטי לחולון.

קלעו לחולון: לואיס פלורס 23, בריאן טולברט 21, כריס ווטסון 11, דרון וושינגטון 8, אורי קוקיה 4, קרטיס ווית'רס 2.

קלעו לחיפה: בי ג'יי מקי 14, עמית בן דוד 11, ברוקס סיילס 10 (12 ריבאונדים), דבון ג'פרסון 9 (7 ריבאונדים), רונלד רוס 7, גור פורת 4, משה מזרחי 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully