וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל קור

13.2.2009 / 15:00

למרות פתיחה מצוינת מבחינה אישית, מאמן מנשנגלדבאך החדש מתאכזר לגל אלברמן ודחק אותו לספסל. האם זה רק בגלל שהישראלי לא מספיק כסחן?

במהלך פגרת החורף יצאה בורוסיה מנשנגלדבאך למחנה אימונים בגראן קנריה, ספרד. המאמן, האנס מייר, דאג לתרגל במשחקי ההכנה את ההרכב שהוא התכוון להריץ עם חזרת הבונדסליגה. שחקני הרכש החדשים שהובאו בינואר בעלות כוללת של שישה מיליון יורו תפסו את מקומם, בעוד גל אלברמן החל להתרגל למציאות החדשה, שחקן ספסל. לאחר ניצחון מרשים 2:4 על גראסהופרס החליט מייר ששחקני הספסל יערכו אימון נוסף. הוא חילק אותם לשתי קבוצות ששיחקו משחקון של 5 על 5. לפתע, החל המאמן להשתולל ולצעוק. הוא לא אהב את חוסר הרצינות והתלונות ששמע לגרסתו מה-10 שהתרוצצו על המגרש והעניש אותם בשעה נוספת של אימון מפרך. בין הנענשים, על פי העיתונות הגרמנית, היה גם אלברמן.

הסיפור הזה ממחיש במשהו את הסיטואציה החדשה לה קלע אלברמן. הקשר הישראלי איבד, שלא לחלוטין באשמתו, את מקומו בהרכב ויצא מתוכניות המאמן. את המקרה של אלברמן יש להבחין מעניינים של לגיונרים אחרים שמתייבשים על הספסל, כמו סלים טועמה יותר. המקרה של אלברמן דומה יותר למקרה של אייל ברקוביץ' בסלטיק. סיפור על מאמן חדש שהחליט לשנות את שיטת המשחק. העונה הראשונה של אלברמן בבונדסליגה בהחלט הייתה יכולה להיחשב להצלחה, אלא שלרוע מזלו, האנס מייר לא מאמין ביכולות שלו ועל הדרך הביא לו מחליף יוקרתי, קשר נבחרת צ'כיה, תומאס גלאסק.

בגרמניה מעריכים כי אלברמן ימשיך להתייבש על הספסל עד שיקרה אחד מהשניים: מייר יפוטר, או מכת פציעות של שחקנים באותה עמדה. כך או כך, חודש וחצי לפני צמד המפגשים מול יוון, דרור קשטן בבעיה גדולה בעמדת הקשר האחורי, וזאת למרות שאלברמן הוא אחד השחקנים הפחות גרועים בנבחרת. תמיר כהן פצוע וכבר מזמן הפך לשחקן לא רלוונטי בבולטון, משה אוחיון חוזר רק עכשיו לקבל דקות משמעותיות באשדוד ואפילו בירם כיאל איבד את מקומו בהרכב של אלישע לוי במכבי חיפה. אלברמן, אולי הקשר האחורי הבכיר בסגל הנבחרת, היה הבאנקר של קשטן. עכשיו שניהם יצרכו להתמודד עם המציאות החדשה.

הבעיה: לא מספיק מזרח גרמני

אלברמן פתח את העונה מצוין. יש לו 14 הופעות בהרכב מתוך 19 המשחקים ששוחקו עד כה. הישראלי הובא למנשנגלדבאך בעידן המאמן הקודם, יוס לוהוקאי ההולנדי והמנג'ר לשעבר, כריסטיאן ציגה. שניהם כבר נמצאים מחוץ למועדון. כשהגיע מייר בשלהי חודש אוקטובר הוא נתן את האשראי לאלברמן. הישראלי פתח במשחקים הראשונים, אך בהמשך הפך לראשון שמוחלף. במשחק האחרון לפני היציאה לפגרה, בו הפסידה בורוסיה 3:1 ללברקוזן, אלברמן כבר ישב על הספסל, ושם הוא גם נשאר במהלך מחנה האימונים ועם החזרה מהפגרה.

"אתם צריכים להבין שמייר הוא אדם קשה. הוא קשה עם השחקנים, קשה עם העיתונאים וקשה להבין אותו", מסביר העיתונאי הגרמני נורברט קרינגס מהעיתון "ווסטדויטש זייטונג". "היה ביניהם עימות במחנה האימון בספרד, אבל לא ברור אם זו הסיבה שאלברמן יצא מההרכב. הוא היה מצוין בחלק הראשון של העונה, התאקלם חברתית ואין איתו שום בעיות. עם יד על הלב, אין לנו (בתקשורת הגרמנית – ע.מ) הסבר למה הוא לא משחק. אנחנו ממש לא מבינים את ההחלטה, אבל את מייר קשה לפעמים להבין".

מי שמציע הסבר הוא כתב "קיקר" בישראל, יוסי ברומברגר: "הסיבה היא מאוד פשוטה, לדעתי. מייר הוא חניך האסכולה המזרח הגרמנית. במילים פשוטות, כדורגל של כסאח, בחורים גדולים, אתלטים ובריונים. כישורים טכניים לא בקריטריונים שלו, אלא כושר גופני יוצא מן הכלל. האיש הזה דוגל בשיטה הזו. הוא מאמן קשוח ומי שלא עונה על הדרישות שלו פשוט לא משחק. כשמייר הגיע, לי היה ברור שאלברמן יאבד את המקום שלו".

זה לא שאלברמן הוא שחקן רך, אבל עבור מייר בן ה-66, מאמן מיושן ואדם קשה שמרחיק עצמו מהשחקנים, הפיזיות של הכדורגלן הישראלי כנראה לא מספיקה. מייר עצמו, אגב, היה שחקן הגנה אפור ואגרסיבי במיוחד בשנות ה-60. "אלברמן לא עונה על הדרישות של מספר 6 – שחקן קשוח שלא עושה חשבון ובגלל זה הוא לא משחק. הוא פשוט לא נמצא בתוכניות", מנתח ברומברגר. על מנת להמחיש נקודה זו, אפשר לציין את העובדה שבפגרה דאג מייר להנחית את אחד מחביביו, קשר נבחרת צ'כיה, תומאס גלאסק, ילד בן 36.

האלטרנטיבה: צ'כי בדרך לפרישה

"גלאסק הוא יד ימינו של מייר", נכתב בתקשורת הגרמנית לאחר שהמאמן דאג להחזיר את מי ששיחק אצלו בנירנברג. מדובר בקשר אחורי מהסוג הישן, קשוח, אגרסיבי, אבל גם אחד שמחפש את השער, מה שאלברמן עדיין לא עשה מספיק במהלך שהותו בגרמניה. "הוא הופך כל שחקן לידו לטוב יותר, וזה בדיוק מה שאנחנו צריכים במרכז השדה", רמז מייר על העתיד לבוא במהלך מחנה האימונים. גלאסק, אגב, כבר עזב בקיץ את גרמניה לטובת קבוצת נעוריו, באניק אוסטרבה הצ'כית. דיבר על עונת פרישה, ועכשיו הוא המושיע של מנשנגלדבאך.

מלבד גלאסק, מייר מעדיף את פטריק פאווה ההולנדי ומייקל ברדלי האמריקאי שמשחקים בעמדות דומות לזו של אלברמן. "כרגע, הוא לא קרוב לחזרה להרכב. גלאסק ופאווה ישחקו בכל מקרה לפניו. רק פציעות יכולות לשנות את התמונה", העריך קרינגס. ברומברגר היה נחרץ יותר: "אלברמן הוא האופציה האחרונה בקישור האחורי. השמיים צריכים ליפול על הארץ כדי שמייר יחזיר אותו להרכב. אלברמן קיבל ציונים גבוהים ומחמאות על פתיחת העונה שלו, אבל עכשיו העסק השתנה. לפעמים מאמן חדש קובע גורל של שחקן".

מנשנגדלבאך נמצאת במצב קשה מאוד מבחינה מקצועית. עם 12 נקודות בלבד מפתיחת העונה, ומרחק ארבע נקודות מחוף מבטחים, מלחמת ההישרדות תמשיך עד לרגע האחרון. מייר הוא כאמור המאמן השני העונה, אך בגרמניה מעריכים כי קלושים הסיכויים שהקבוצה תחליף שוב מאמן. מייר אהוב מאוד בקרב הקהל המקומי מאחר ואימן כבר ארבע שנים במועדון בעבר, ואף הציל את הקבוצה מירידה. "אין עננה קלה שמרחפת מעל ראשו", אומר ברומברגר. "במצב של הקבוצה בתחתית, מייר מאמין שרק הכדורגל הקשה שלו יעזור כדי לשרוד".

כך נקלע אלברמן, שלא באשמתו יש לציין, לסיטואציה לא נעימה בה הוא אינו נמצא בתוכניות של מאמן. מבחינה אישית, אלברמן עדיין יכול לסמן וי על העונה הזו, מאחר והוא הוכיח שמקומו בבונדסליגה. בהשוואה ללגיונרים אחרים שלא רואים דקות משחק, הרי שאלברמן נמצא במקום שונה. סלים טועמה לא משחק בבלגיה בגלל חוסר רצינות, טל בן חיים לא ראה דשא במנצ'סטר סיטי בגלל יכולת בינונית. במקרה של אלברמן, הבעיה היא, ככל הנראה, לא בו. אבל בעיה אחרת עשויה להתעורר בגזרת הנבחרת. קשטן זקוק לניסיון והמנהיגות של אלברמן במשחקים מול יוון. השאלה היא באיזה כושר הוא יהיה אם לא יחזור למגרשים עד סוף חודש מארס?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully