וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמגום הברבור

6.2.2009 / 16:13

נבחרת ישראל עומדת בפני שירת הברבור שלה בבית העליון של גביע הפדרציה. דני בורשבסקי מסכם את המפגש מול אוקראינה, עוד לפני שהתחיל

במפגשים הקודמים של נבחרת הנשים בגביע הפדרציה, נהגנו לחפש את המפתחות לניצחונות מול היריבות – אפילו נגד רוסיה של שראפובה בנינו על גורם ההפתעה, למרבה הצער הוא לא הגיע אפילו מול צ'כיה נטולת ויידיסובה. הפעם, שחר פאר וציפי אובזילר חזרו להתמודדויות חוץ במקומות אפלים, במקרה הזה חארקוב שבאוקראינה. לאור ההישגים האחרונים של הטניסאיות הישראליות, הבאז התקשורתי סביב הנבחרת הזאת צנח לתחתית סדר העדיפויות של כתבי הספורט, ויש רושם שאפילו בתוך הנבחרת שנמצאת באוקראינה – האופטימיות כבר הלכה לאיבוד.

לפני שנתיים אולי היינו מציגים את ההתמודדות הזאת בגישה שונה. שחר פאר בדיוק הגיעה לטופ אחרי רבע הגמר באליפות אוסטרליה הפתוחה, ציפי אובזילר הגיעה לדירוגים חסרי תקדים בסבב המקצועני. מצד שני, האחיות בונדרנקו מאוקראינה לא היוו כזה איום גדול. אלונה, הבכורה, כבר הייתה בטופ 30 של סבב הנשים, אבל די נתקעה שם והפכה לטניסאית בינונית בצמרת העולמית, שלא מתקדמת לשום מקום – זאת בניגוד לשחר פאר, שבכל שני וחמישי שאלו אותה מתי בדיוק היא נכנסת לטופ 10. קתרינה בונדרנקו, הצעירה מאלונה בשנתיים, הייתה אז טניסאית אלמונית מחוץ למאיה הראשונה בעולם.

כיום, לצערנו, האוקראיניות הן אלה שלא צריכות לספור אותנו. בונדרנקו הבכורה נשארה טניסאית בינונית בצמרת העולמית, אבל הלוואי עלינו ששחר פאר הייתה נשארת כזאת ולא מידרדרת לאיזור המקום ה-50 בעולם. קתרינה בונדרנקו הצטרפה לאחותה הגדולה, ואחרי שקפצה בעונה אחת 74 מקומות בדירוג העולמי, הפכה לעוד גורם מאיים בסבב הנשים. שתי האחיות אגב הגיעו לסיבוב השלישי באליפות אוסטרליה הפתוחה האחרונה. קתרינה עוד ניצחה בסיבוב הראשון את אגניישקה רדוואנסקה הפולניה, שדורגה עשירית. וציפי אובזילר שלנו? היא מגיעה בעיקר כדי להשוות את שיאה של אנה סמאשנובה בכמות ההופעות הבינלאומיות בגביע הפדרציה – אבל עם היכולת שהיא הציגה באליפות ישראל ובפתיחת העונה באוסטרליה, אפילו היא הודתה שלא יהיה יותר מדי מה למכור מול האוקראיניות, לא לה ולא לשחר פאר.

כמו שזה נראה, האווירה הביתית באולם בחארקוב והכושר הנוכחי של האוקראיניות יובילו לניצחון חלק של הנבחרת המארחת. שחר פאר יכולה לזכות אולי בנקודה אחת, אבל גם אם תתעלה על עצמה ותביא אפילו שתיים, צריך לזכור שבמקרה של שיוויון, הצמד הישראלי יתמודד שוב מול האחיות בונדרנקו – הפעם למשחק זוגות מכריע. כאן צריך לציין, האוקראיניות מחזיקות בתואר גראנד סלאם במשחק הזוגות. זה קרה באליפות אוסטרליה ב-2008. שחר פאר צריכה לזכור את זה טוב, כי היא עמדה באותו הגמר מהצד השני יחד עם ויקטוריה אזרנקה. הפעם, היא תשתף פעולה לצורך העניין עם ציפי אובזילר או יוליה גלושקו, לא השילוב האידיאלי ללכת איתו למכולת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully