וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדאל סידר קרנבל לפני הפסטיבל

אחרי 5:14 שעות, חמש מערכות דרמטיות ומאבק הרואי בלתי נשכח, רפאל נדאל גבר על ורדסקו ועלה לגמר אוסטרליה. והשיא עוד לפנינו?

לפני אליפות אוסטרליה נשאו רבים תפילה לאלוהי הטניס, שיסדר לאוהדי הענף עוד מפגש קלאסי בין שני הטניסאים הגדולים בעולם כיום, רפאל נדאל ורוג'ר פדרר. אז הוא סידר, אבל ספק גדול אם הגמר - גדול ככל שיהיה - יוכל להיות יותר דרמטי מחצי הגמר. רפאל נדאל גבר היום (שישי) על בן ארצו פרננדו ורדסקו בתום משחק בלתי נשכח ברוד לייבר ארינה, וניצח אחרי חמש שעות ו-14 דקות 7:6, 4:6, 6:7, 7:6, 4:6.

המדורג ראשון בעולם ציפה לאתגר קשה, אבל ספק אם מישהו ציפה למשחק הכי איכותי, מותח ודרמטי בטורניר עד כה, שהסתיים, כמה עצוב, בשגיאה כפולה של ורדאסקו. היה זה המשחק הארוך ביותר בתולדות הטורניר, כשהשיא הקודם נקבע ב-1991, כשבוריס בקר הגרמני גבר 12:14 במערכה החמישית על עומאר קמפורסה האיטלקי אחרי חמש שעות ו-11 דקות. הפעם, בניגוד לאז, היה זה בחצי הגמר, במעמד חשוב, בדרבי בין שני ספרדים, בתצוגת טניס היסטורית.

הקהל במלבורן נעמד דקות ארוכות על הרגליים והודה לטניסאים על המשחק הנהדר, ובמיוחד לפרננדו ורדסקו, שמסיים טורניר נפלא והוכיח שהוא ראוי לטופ-10. המדורג 14 בעולם סבל מכאבים ברגלו במהלך החצי האחרון של המשחק, אבל המשיך להיאבק, הפתיע את בן ארצו במשחק נחוש וחסר פשרות, והיה קרוב לעוד ניצחון גדול, אבל שתי שגיאות כפולות במשחקון האחרון - אחת מהן בנקודה האחרונה - מנעו ממנו ניצחון.

ביום ראשון ישוחק הגמר בין פדרר לנדאל, בהמשך ניסיונו של השוויצרי הגיע לתאר הגרנד סלאם ה-14 בקריירה, אבל צופי הטניס יודעים - היום כבר קיבלנו חתיכת היסטוריה.

הסטטיסטיקה מראה שתוצאת ההתמודדות היתה ידועה מראש. ב-2004 נדאל הגיע עד הסיבוב השלישי, ב-2005 לשמינית הגמר (2006 לא התמודד), 2007 לרבע הגמר, 2008 עד חצי הגמר, וב-2009 לגמר. לפי תרשים זה רק ב-2010 הספרדי צפוי לזכות... לא בטוח שפדרר בונה על זה.

מהלך המשחק

המערכה הראשונה התנהלה בצורה צמודה כשל אחד מצמד הספרדים השמאליים שומר על חבטות ההגשה שלו. המשחק הלך לשובר שוויון בו ניצח ורדסקו 4:7 ועלה ל-0:1.

במערכה השנייה שמרו השניים על חבטות ההגשה, תוך שהם חובטים חבטות הגשה אדירות ומנהלים דו קרב מהקו האחורי. במשחקון השמיני נדאל לא הצליח לממש את נקודות השבירה, אבל בתזמון מושלם הוא השיג זאת במשחקון העשירי וניצח 4:6 במערכה.

במערכה השלישית ורדסקו עלה יותר לרשת, אבל לא הצליח להפתיע את נדאל ששבר ל-0:2. ורדסקו לא נבהל, ושבר מיד ל-2:2, תוך שהוא מריץ את נדאל מצד לצד. אבל נדאל אוהב לרוץ, והוא גרם לורדסקו לאבד את שלוות רוחו במשחקון השישי, בדרך לשבירה ויתרון 2:4. ורדסקו שבר שנית, ולמרות שסבל ממתיחה קלה ברגלו, המשיך להציג טניס נחוש והשווה ל-5:5. השניים המשיכו לשובר שוויון בו נאדל עלה ל-2:4, והמשיך את המומנטום ל-2:7 וניצחון 6:7 במערכה.

למרות העייפות השניים שמרו על רמת טניס גבוהה גם במערכה הרביעית. בתום המשחקון השמיני הקהל קם על רגליו והריע לנדאל על נקודה גדולה מהקו האחורי, לאחר שהציל כדור אבוד והשווה ל-4:4. חרף הכאבים ברגלו ורדסקו נלחם כמו אריה, ונשאר צמוד לנדאל בעזרת חבטות עומק מדויקות וחכמות. הקהל ראה את השניים ממשיכים לשובר שוויון שלישי במשחק. ורדסקו הגיש ראשון, וזכה בראלי הארוך והווירטואוזי בזכות חבטת העברה מרשימה. ורדסקו המשיך ל-0:4 תוך הפגנת משחק רשת קר רוח. ורדסקו גמר את שובר השוויון בצורה חלקה וניצח 6:7 במערכה.

ההגשות נשמרו בתחילת המערכה החמישית והמכרעת, כשנדאל איבד אפשרות לשבור במשחקון השני. ורדסו החל להתעייף, וחבטות העברה פשוטות, או דרופ שוטס מתוחכמים פגעו ברשת. נדאל הרגיש שזה הרגע ללחוץ, ניצל את טעויות יריבו, ובמשחקון העשירי - אחרי שכבר הציל שתי נקודות משחק - ורדסקו הכה שגיאה כפולה, ודאל חגג ניצחון 4:6, ובמשחק כולו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully