וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גול ההתבגרות

28.11.2008 / 18:45

אחרי ששרד את חטיפת אימו, עברו האלים והמעבר הקשה מברזיל לאירופה, לואיס פביאנו מסביליה חווה פריחה מאוחרת. חסר לו רק דבר אחד: שער מול ברסה, אותה הוא פוגש במוצ"ש

"בושה", זעק העיתון 'מארקה' בוקר אחרי קרב התרנגולים בין לואיס פביאנו לקרלוס דיוגו, דקות לסיום המשחק בין סביליה לסראגוסה באמצע עונת 2006/7. "זו הייתה קטטת רחוב שמתאימה לשכונות הגרועות ביותר", הוסיף העיתון, שלא התייחס להיבט הקומי של הסצנה בה הברזילאי והאורוגוואי מנסים לחבוט אחד בשני ומפספסים שוב ושוב. בספרד אולי נרעשו נוכח התקרית, אבל בברזיל אף אחד לא הרים גבה. במדינה הדרום אמריקאית נזכרו מיד בחצי גמר גביע הסודאמריקנה ב-2003.

סאו פאולו, במדיה שיחקו אז גם פביאנו וגם לוגאנו, אירחה את ריבר פלייט הארגנטינאית ואחרי הפסד 3:1 בבואנוס איירס הצליחה לנצח 0:2 ולכפות הכרעה בפנדלים בהם הפסידה. בדקה ה-90 ביצע ריקו מסאו פאולו עבירה גסה על שחקן יריב והורחק ושריקת הסיום נתתה את האות לפתיחתה של מהומה. מרכז המגרש הפך לשדה קרב למשך שניות ארוכות, מספר שחקנים נוספים ראו כרטיסים אדומים ומעל כולם בלט פביאנו, שזינק לאוויר ושיחרר בעיטה מרשימה עם הפקקים בגבו של אוסקר אהומדה, שמאוחר יותר נזקק לטיפול בבית החולים.

באותה תקופה נחשב פביאנו לעוד אחד מהילדים הרעים של הכדורגל הברזילאי. בין שאר התקריות בהן היה מעורב נרשמה גם בעיטה בחברו לקבוצה במהלך אימון ונגיחה בשחקן יריב בזמן שהשניים התכוננו לכדור חופשי בתוך הרחבה, אלא שהיום החלוץ בן ה-28 מנסה לשים את הפיוז הקצר בצד או לפחות לחיות איתו בשלום. "שום דבר לא הלך לי בקלות בחיים", אמר בראיון לפני כשנה, "תמיד הייתי צריך להילחם כדי להשיג את הדברים שרציתי, אבל הצלחתי לעשות שינויים ואני חושב שרואים את זה בסביליה".

החלוץ הברזילאי אמנם כבר הספיק לצבור את הכרטיס האדום השנתי שלו במשחק מול ויאדוליד (צהוב שני בעקבות צלילה ברחבה) ויש לו ארבעה כאלו בשלוש העונות האחרונות, אבל היום, כשהוא מספר שוב ושוב כמה טוב לו, הוא מבין שההתמקדות בשערים היא החשובה ביותר. זו הביאה אותו לסגנות מלכות השערים בעונה שעברה, היא שהפכה אותו לחלוץ המוביל של הנבחרת ובעזרתה הוא ינסה להכניע את ברצלונה במוצ"ש.

היורש של רונאלדו

לואיס פביאנו יגיע למשחק מול ברצלונה בכושר מצוין, כזה שמתחיל להזכיר את העונה שעברה. סגן מלך השערים אשתקד התחיל את העונה הנוכחית באיטיות וגם סבל מפציעה בירך, אבל בשבועיים האחרונים שם את היד על תיבת ההילוכים והתחיל להעביר קדימה. זה התחיל בשלישייה מול פונפרדינה בגביע, נמשך בשער מול חטאפה בליגה והסתיים, בינתיים, באחד המשחקים הגדולים בקריירה שלו, בו כבש שלושער בניצחונה של ברזיל 2:6 על פורטוגל.

ההתמודדות בברזיליה הייתה בסך הכל משחק ידידות, אבל המשמעות של השלישייה של פביאנו הייתה גדולה. למרות המאגר הענק שעומד לזכותם, מאז נטישתו של רונאלדו הסלסאו עדיין לא מצאו את החלוץ המרכזי שישפיע ויהפוך לבאנקר בהרכב. אחרי ניסיונות לא מוצלחים שכללו את ואגנר לאב ואת אדריאנו הבלתי יציב, בחודשים האחרונים נראה שלדונגה יש מספר 9 אמיתי וארבעת השערים של פביאנו במוקמות מונדיאל 2010 היו שווים לברזיל שש נקודות.

מול אורוגוואי כבש חלוץ סביליה צמד שגרם למהפך ולניצחון 1:2 ושני שערים נוספים שלו ובישול סללו את הדרך ל-0:3 בחוץ מול צ'ילה, במשחק בו הראה פביאנו יכולת פנטסטית, כשהשילובים בינו לבין רוביניו מחפים על יכולת רעה של רונאלדיניו ובינונית עד כאב של שאר חבריהם לנבחרת.

"המטרה שלי זה המונדיאל ואני אתן הכל כדי לשחק שם. אני לא חושש מהיכולת של אדריאנו או של פאטו. אני בטוח בעצמי ואם אמשיך לכבוש, לא תהיה לי בעיה", אמר לא מזמן פביאנו, שבשנתיים האחרונות לא מפסיק לספר כמה הוא נהנה מהחיים בסביליה וכעת גם בנבחרת. אלא שהפריחה של החלוץ בן ה-28 הגיעה מעט מאוחר יחסית לברזילאים אחרים והחיים לא תמיד היו דבש.

הנאחס של ברצלונה

אחרי תקופה קצרה ולא טובה במדי ראן הצרפתית בתחילת המילניום, נחת פביאנו בסאו פאולו, כבש בצרורות ואף זומן למדים הלאומיים והיה חלק מהנבחרת שזכתה בקופה אמריקה ב-2004. פורטו שמה את היד על היהלום ביום האחרון של מועד ההעברות בקיץ של אותה שנה, אבל החלוץ התקשה למצוא את מקומו בקבוצה שזה עתה זכתה בליגת האלופות. אם לא די בכך, בחודש מרץ נחטפה אימו והוחזקה בשבי 61 ימים בדרישה לשחרור תמורת כופר כספי, מה שבוודאי לא הוסיף לחלוץ מנוחה או תרם ליכולתו.

כשנדמה היה שגם הניסיון האירופאי השני של הברזילאי נועד לכישלון, הגיע חבל ההצלה מכיוונה של סביליה לפני תחילת עונת 2005/6 ומשם החלה הקריירה שלו לנסוק. באותו קיץ שאלה הקבוצה את חאבייר סביולה מברצלונה, החתימה גם את אנצו מארסקה ואנדרס פאלופ והחלה את תור הזהב שלה שמסתכם בינתיים בשני גביעי אופ"א, גביע ספרדי, סופר קאפ אירופאי וסופר קופה מקומי. בעונתו הראשונה, פביאנו עדיין נע בין הספסל לבין ההרכב ולא הרבה לכבוש, אבל כשמצא את הרשת, עשה זאת במשחקים חשובים כמו בשני משחקי הליגה מול ריאל מדריד, בזה מול ולנסיה ובגמר גביע אופ"א מול מידלסברו.

בעונה הבאה החלוץ הכפיל את כמות השערים שלו ולפני שנה הגיע לשיאו עם 24 שערי ליגה ו-10 נוספים בכל המסגרות. "גם אני וגם הקבוצה הראנו סבלנות, קיבלתי זמן להתאקלם וזה היה המפתח מבחינתי. בקבוצות הקודמות בהן שיחקתי לא קיבלתי את הזמן הזה", הסביר את ההצלחה.

בשלוש השנים שהוא משחק בסביליה, הספיק פביאנו לכבוש חמישה שערים מול ולנסיה, ארבעה מול ריאל מדריד, שלושה מול אתלטיקו מדריד ושלושה מול ויאריאל. את הרשת של ברצלונה הוא עדיין לא מצא. אחרי שבחודשים האחרונים עלה לכותרות בזכות התעניינות מצד גדולות היבשת ולא בגלל תקריות אלימות, אחרי שעשה עוד צעד בדרך לבסס את מעמדו כמספר 9 החדש של נבחרת ברזיל, אחרי שהתאהב בחייו הכדורגלנים מחדש, הגיע הזמן שפביאנו גם יבקיע נגד בארסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully