וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאלון מומחים

29.4.2008 / 16:04

מה מטריד את מסינה בכדורסל האירופי, על מה חולם ספאחיה בלילה ומה התכנית של צביקה שרף. חיברנו 7 שאלות זהות למאמנים בפיינל פור. התשובות והרמזים לפניכם

הפיינל פור קרב ובא. שלושה ימים לפני פתיחת המשחקים, התפנו אטורה מסינה, נוון ספאחיה, צביקה שרף ולוקה באנקי, עוזרו הבכיר של סימונה פיאניג'אני בסיינה, וענו על השאלון שחיברנו. אלו אלמנטים צריכה טאו לשפר, רגע לפני המפגש מול צסק"א? מה חושב מסינה על רמת הכדורסל באירופה? לטענתו של שרף, מה צריך לקרות כדי שהגביע יחזור לתל אביב? ומדוע מעדיפים בסיינה פיינל פור על פני סדרות פלייאוף? התשובות לפניכם.

השאלות שנשאלו המאמנים:

1. נקוב באלמנט מקצועי אחד שקבוצתך צריכה לשנות כדי לזכות בפיינל פור הקרוב.

2. מניסיונך האישי, מהו האלמנט המקצועי או הפסיכולוגי שיכול להכריע טורניר כה משמעותי?

3. למי משקל גדול יותר בפיינל פור: מאמני הקבוצות או השחקנים?

4. לדעתך, האם רמת הכדורסל באירופה נמצאת בעליה או בירידה בשנים האחרונות?

5. מהי שיטת ההכרעה העדיפה עליך – פיינל פור או סדרות, ומדוע?

6. האם יש לך אמונה טפלה לפני משחקים?

7. האם היית מעדיף לזכות בגביע אירופה כמאמן או כשחקן, ומדוע?

אטורה מסינה, מאמן צסק"א מוסקבה

1. אני חושב שאנחנו עושים עונה טובה ומשחקים עד כה בצורה עקבית. אני לא חושב שיש דבר מיוחד שאנחנו צריכים לשנות לקראת הפיינל פור הקרוב. אני רק מקווה שכל השחקנים שלי יישארו בריאים עד לתחילת המשחקים ונוכל להופיע בסגל מלא.

2. ריכוז וביצוע ברמה גבוהה תחת לחץ. הקבוצה שתשחק טוב יותר תחת הלחץ, תבצע פחות טעויות ותקבל תפוקה אישית גבוהה משחקני המפתח תהיה בעמדת ניצחון.

3. אני מאמין בהכנה לפני משחקים, שזהו תפקידו של המאמן, וגם באישיות של שחקנים. למאמנים חלק גדול, עד שהכדור עולה לאוויר ואז הבמה שייכת לשחקנים.

4. הכדורסל האירופאי הפך למשחק מאוד פיזי, הרבה יותר מאשר לפני עשור, לדוגמא. בנוסף, אני חושב שיש הרבה קבוצות שעושות ב'פיק אנד רול' שימוש לא נכון. שחקנים שמחזיקים במסירה טובה, הופכים היום לשחקני מפתח. אבל בראייה כללית, אני חושב שאיכות הכדורסל נמצאת בירידה.

5. מבחינה טכנית, אני חושב שטוב יותר לשחק בשיטה של פלייאוף. בדרך כלל פלייאוף מוציא מקבוצות כדורסל את המיטב, והחשוב ביותר – הקבוצה הטובה תמיד תנצח. בניגוד לפיינל פור, גם אם נקלעת ליום רע בערב נתון והפסדת, אתה מקבל הזדמנות לתקן. לאוהדי הכדורסל ולאנשים שסובבים את הענף פיינל פור הוא אירוע יותר מיוחד ומרתק.

6. בדרך כלל לוקח לי זמן לבחור את העניבה, אבל למזלי צסק"א מספקת לכולנו חליפות ועניבות, כך שגם זה נחסך ממני.

7. לא הייתי שחקן מקצועי, ומשום כך הדבר היחיד שאני יכול לאחל לעצמי זה שתהיה לי עוד הזדמנות אחת לזכות ביורוליג לפני שאני מסיים את קריירת האימון שלי.

נוון ספאחיה, מאמן טאו ויטוריה

1. אנחנו צריכים לשחק בצורה יותר עקבית. העונה היו לנו הרבה משחקים מצוינים, לצד לא מעט משחקים בינוניים או ממוצעים. זו אחת הבעיות הגדולות ביותר שלנו, ונצטרך לפתור אותה אם נרצה ללכת הכי רחוק שאפשר ביורוליג.

2. אני לא חושב שיש אלמנט אחד ספציפי שהוא החשוב ביותר. הקבוצה הכי טובה, בכל המובנים – מנטאלית, הגנתית והתקפית, תהיה זו שתזכה בסופו של דבר בתואר. תהיה תחרות מאוד קשה, אבל ברור שהמשמעת במשחק תהיה מכרעת. הקבוצה שתשחק בצורה העקבית ביותר תזכה ביתרון.

3. גם וגם. מאמן לא יכול להצליח בלי שחקנים, ואני לא מכיר הרבה שחקנים שיכולים להצליח בלי מאמן.

4. בעלייה. הרבה שחקנים טובים הגיעו לאירופה מארה"ב, והיום יש הרבה מאוד מאמנים טובים שיודעים הרבה כדורסל ונמצאים כמעט בכל נקודה על המפה.

5. פיינל פור. בגלל הליגות המקומיות, לא יהיה אפשרי מבחינת לוח הזמנים לארגן פלייאוף מסודר.

6. אין לי אמונה טפלה.

7. כמאמן. זו העבודה שלי ואני אוהב אותה. שיחקתי בגילאים צעירים יותר, אבל עבר הרבה זמן מאז. אני מאמן מגיל צעיר ומאוד אוהב את הג'וב הזה. זכייה ביורוליג תהיה הדבר הכי גדול עבורי. כל חיי עבדתי קשה כדי להגיע לסיטואציה הזו, ובוודאי שזה יהיה רגע מאוד מיוחד.

לוקה באנקי, עוזר מאמן מונטפסקי סיינה

1. אני לא חושב שיש אלמנט ספציפי שאנחנו צריכים לשנות. אנחנו מרוצים מהדרך בה אנחנו משחקים. מצאנו את הכימיה הנכונה עבורנו. אני לא יודע אם זה יספיק כדי לזכות באליפות היורוליג, אבל נרצה להמשיך ולשחק כפי ששיחקנו עד כה. בכל זאת, השיטה הזו הביאה אותנו עד לכאן.

2. רצון הוא הדבר החשוב ביותר. אין לנו כמעט ניסיון בקבוצה. יש לנו בסך הכל רק שחקן אחד ששיחק בפיינל פור – בוטסי ת'ורנטון. אבל יש לנו הרבה תשוקה, ואני בטוח שנביא אותה גם למדריד. הניסיון הגדול, על המגרש והקווים, הוא שהופך את צסק"א לפייבוריטית בפיינל פור הזה, יותר מהכל.

3. השחקנים הם שמכריעים את המשחקים. מאמן חשוב לא במהלך המשחק, אלא מחוצה לו, בשלב ההכנה ובין לבין, כי הוא עוזר לשחקנים לסדר את הראש. הוא משאיר אותם רגועים, מוריד מהם לחץ, מרגיע את ההתלהבות שלהם. במהלך המשחק, השחקנים חשובים יותר.

4. אני חושב שבאירופה החל עידן חדש. לא רק ביורוליג, אלא בכל הרמות ובכל המפעלים. מדינות חדשות וקבוצות חדשות מצטרפות למשחקים האירופאים, עם שיטות משחק חדשות ומעניינות. זהו דור אחר, שונה ממה שהכרנו, אבל אני לא חושב שזה דור גרוע יותר. הכדורסל האירופאי טוב מאוד, ואם בעבר היה המון כישרון בעיקר באזור הבלקן, אז היום יש הרבה כישרון ואיכות גם בחלק המזרחי של אירופה וגם בחלקה המערבי. בכל אירופה מתפתחים כישרונות חדשים. אני חושב שרמת המשחק דווקא עולה.

5. אני אוהב את שיטת הפיינל פור, כי הוא מייצג את הכדורסל האירופאי כולו. זה אירוע שאפשר לחלוק עם הרבה אנשים מהרבה מדינות, ומאוד מרגש את חובבי הכדורסל. אני מעדיף פיינל פור על פני שיטה של פלייאוף, שבסוף מתמקדת רק בשתי קבוצות. פיינל פור מערב יותר אנשים, זה סוף שבוע גדוש באירועים שמהווה חגיגה לכדורסל. מצד שני, בפיינל פור לא תמיד הקבוצה הטובה תנצח, לעומת פלייאוף, שם בוודאות תנצח הקבוצה הטובה ביותר.

6. אין לי משהו מיוחד. אני משתדל לאכול את אותו אוכל, אבל זה יותר עניין של הרגל מאשר של אמונה. זה משהו שמאפשר לי להרגיש טוב יותר. בכל זאת, אנחנו אולי איטלקים, אבל לא מנאפולי. שם לכל אחד יש אמונות טפלות. למרות שגם הם יודעים ומבינים שלהצלחות מגיעים דרך עבודה קשה.

7. זה יהיה הפיינל פור הראשון שלי כעוזר מאמן. סימונה פיאנג'יאני, המאמן שלנו, כבר היה שם פעמיים כעוזר, אבל גם הוא עדיין לא היה שם כמאמן ראשי. ושנינו לא היינו שם כשחקנים. זה מרגש להעפיל לפיינל פור כשחקן וגם כמאמן. שחקן יכול להתמקד יותר בהופעה האישית שלו, אבל כמאמן העפלה לפיינל פור אומרת שעשית עבודה נהדרת ושהצלחת ליצור כימיה טובה בקבוצה שלך, שהקנית לשחקנים שלך שיטת משחק נכונה, כי אני חושב שכדורסל הוא ספורט מוביל בכל מה שקשור לבניית רוח קבוצתית. כמאמן, כשאתה מנצח עם קבוצה וזוכה בתארים, אתה מבין שהגשמת חזון ובנית משהו מיוחד. זה דבר מרגש ומיוחד מאוד.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

צביקה שרף, מאמן מכבי תל אביב

1. כדי לזכות בפיינל פור, הדברים החשובים ביותר שאנחנו צריכים לעשות הם לשחק חזק בהגנה ולשלוט בדיפנסיב ריבאונד.

2. הצד הפסיכולוגי חשוב ביותר. מבחינה מקצועית, כל הקבוצות שהגיעו לשלב כה גבוה הן חזקות, אין כאן מתנות. המעמד מאוד מלחיץ ומי שמנטאלית יידע לתפקד טוב יותר גם יזכה בגביע.

3. לשניהם משקל חשוב ביותר.

4. רמת הכדורסל באירופה בהחלט בעלייה.

5. השיטה העדיפה עלי היא סדרות. זו שיטה הוגנת יותר וגם היא טומנת בחובה הרבה אקשן, לא רק פיינל פור.

6. יש לי אמונה טפלה, אבל אשמור אותה לעצמי.

7. לא הייתי שחקן, כך שאני לא יכול לדעת. בהחלט אשמח לזכות בגביע כמאמן.

ohadgreenwald@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully