וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל חולון ניצחה את מכבי תל אביב 99:101

הפועל חולון ממשיכה לבעור וגברה 99:101 על מכבי ת”א, שקיבלה איתות אזהרה לקראת חצי גמר הפיינל פור. ר”ג הנחילה לבני השרון הפסד שני רצוף עם 75:80. נהריה - גלבוע/עפולה 80:84. גליל - אשקלון 87:83

המחזור ה-22 בליגת ווינר סיפק יופי של דרמות. מכבי תל אביב, לפני הפיינל פור ואחרי הניצחון על הפועל ירושלים, הגיעה לאולם הפחים למשחק מול הפועל חולון, לה הפסידה בקלות בסיבוב הראשון בעידן עודד קטש. הפעם, עם צביקה שרף על הקווים, הצהובים שוב ירדו מנוצחים, אחרי שהדורסמנים גברו עליהם 99:101, בזכות יכולת מעולה של פי.ג'יי טאקר, שקלע 23 נקודות. גם 29 נקודות ו-10 ריבאונדים של טרנס מוריס לא עזרו למכבי תל אביב, שנראתה לא טוב, פחות משבועיים לפני פיינל פור היורוליג.

קטש, ביחד עם הגליל העליון, ניסה לסגור סיפור מבחינתו בתחתית במשחק מול אליצור אשקלון שבמקום הרביעי. בתום משחק צמוד ורב תהפוכות הצליחו האורחים מהשפלה לנצח בכפר בלום 83:87, והוכיחו ליריבות בצמרת שהם לא גימיק. שחקניו של רובי בלינקו הוכיחו אופי אדיר, ובתום 40 דקות מותחות, ניצחה רמת גן את שחקניו של אפי בירנבוים 75:80. היה זה הפסד ביתי שני של בני השרון. עירוני נהריה אירחה בעין שרה את גלבוע/עפולה מהתחתית, וניצחה אותה 80:84. ביום שלישי תארח הפועל ירושלים את מכבי ראשון לציון.

הפועל חולון - מכבי תל אביב 99:101

הפועל חולון היא הקבוצה החמה בליגה, לאחר שנישלה מהתואר את בני השרון בניצחון ישיר בשבוע שעבר. חולון הגיעה למשחק מול מכבי תל אביב בידיעה שניצחון שלה מקרב אותה מאוד לראשות הטבלה. בסיבוב הראשון ניצחה חולון את מכבי ללא קהל, והפעם, הודות לאולם הפחים הידוע כשחקן השישי של הקבוצה, הגיעו החניכים של דורסמן עם רוח גבית חזקה, שעזרה להם לנצח את האלופה.

מכבי תל אביב פתחה חזק ורצה ל-2:7, אבל חולון התעוררה ו-4 רצופות של כריס ווטסון (10 נקודות במחצית) סייעו לה לעלות ל-11:12. אחרי הפתיחה האנרגטית, שתי הקבוצות שמרו על משחק מאוזן, ו-2:30 לסיום הרבע נרשם שוויון 21:21. ווטסון המשיך לייצר נקודות עבור חולון, מוריס (16 נקודות במחצית) החזיר בסל מריבאונד התקפה, ובתום הרבע הראשון הוליכה מכבי 28:29. אסטבן באטיסטה היה האיש של מכבי בדקות הראשונות של הרבע השני, אבל פי.ג'יי טאקר, מאליק דיקסון ודאנק עצום של אריק קמפבל כפו משחק צמוד. חולון לא סגרה טוב את הצבע, ושחקני הפנים של מכבי ניצלו זאת. מוריס המשיך לככב בהתקפת האורחים, ובסיום המחצית הראשונה, נטולת ההגנות, הוליכו שחקניו של שרף 54:55.

מכבי פתחה את הרבע השלישי עם ריצת 1:6 ופתחה לעצמה יתרון קטן, בעזרת יכולת מצוינת בריבאונד ההתקפה. חולון לא מצאה פיתרון למוריס, שהמשיך לשלוט ורשם באמצע הרבע מאזן של 20 נקודות ו-10 ריבאונדים. מכבי עלתה ליתרון 8, ודורסמן שלח את מאליק דיקסון לפרקט. חולון נראתה לחוצה, המשיכה לאבד כדורים. נקודות של טאקר, ניווט נכון של גוני יזרעאלי, ושלשה של עמית תמיר עם הבאזר השאירו את המארחת בעניינים, ובסוף הרבע הוליכה מכבי 73:75. שלשה של תמיר החזירה את היתרון לחולון בתחילת הרבע הרביעי. 5 רצופות של מוריס החזירו את היתרון לאורחים, והתפתח משחק נדנדה. 1:17 דקות לסיום החטיא קאמינגס, וחולון עלתה ל-4 מסל של טאקר. מוריס צימק בשלשה. פייד אווי של טאקר החזיר את חולון ליתרון 3, 24 שניות לסיום. 17 שניות לסיום, הלפרין החטיא שלשה וחולון ניצחה 99:101.

קלעו לחולון: פי ג'יי טאקר 23 נקודות, אלטון בראון ועמית תמיר 11 כ"א, כריס ווטסון 10, אריק קמפבל (10 ריבאונדים) וטוני ווישהאם 9 כ"א, טריי סימונס 8, מאליק דיקסון ומורן רוט 7 כ"א, גוני יזרעאלי 4, אבישי גורדון 2.

קלעו למכבי תל אביב: טרנס מוריס 29 נקודות ו-10 ריבאונדים, אסטבן באטיסטה 18 ו-11 ריבאונדים, עומרי כספי 17, יותם הלפרין 12, דייויד בלותנטאל 11, וונטיגו קאמינגס 8, וויל ביינום 4.

בני השרון - עירוני רמת גן 80:75

רצף של שישה ניצחונות של בני השרון נקטע בשבוע שעבר, כשחולון הגיעה למטרווסט, והערב פגשה קבוצתו של אפי בירנבוים יריבה שמשוועת לניצחון: עירוני רמת גן. האורחים, עם שישה הפסדים רצופים, היו חייבים ניצחון כדי להשאיר לעצמם סיכוי מסוים להתמודד על מקום בפיינל פור, והצליחו במשימה. אורי יצחקי הציג משחק אדיר בשורות האורחים, והיווה פקטור מרכזי בהפסדה הביתי השני ברציפות של בני השרון.

בריאן טולברט פתח עם 4 נקודות רצופות לזכות רמת גן, אך ג'ייסון ווליאמס החזיר ב-4 משלו עבור בני השרון, ששיחקה ללא קוקי בלצ'ר, שגמר את העונה. נקודות של טפירו מהעונשין, יחד עם נוכחות של סיסה ואיבי (8 נקודות ברגבע הראשון) הקפיצה את יתרון המארחים ל-10. ג'ייסון וויליאמס (10 נקודות ברבע הראשון) המשיך להעניש את רובי בלינקו, שאף ספג עבירה טכנית מהשופטים, ובני השרון הוליכו בתום הרבע 12:28. אורי יצחקי פתח את הרבע השני עם שתי שלשות לזכות רמת גן, והמשיך עם עוד 5 רצופות כדי להוריד למינוס 5. אורי יצחקי, שגדל בבני השרון, לא הירפה מהמארחת ו-16 נקודות שלו במחצית השאירו את רמת גן חזק בתמונה. שלשה של ארז כץ עם הבאזר קבעה 39:42 לבני השרון במחצית.

אפי בירנבוים זעם בירידה לחדרי ההלבשה על שחקניו, ובמיוחד על אנדודי איבי עליו צעק צעקות רמות, אך לא נרשם שינוי דרמטי בצורת משחקה של בני השרון בתחילת הרבע השלישי. גם אצל אורי יצחקי לא נרשם שינוי דרמטי ביכולת, והוא המשיך להציג כדורסל מצוין. בנט דייויס וג'רום ביזלי התעוררו ברמת גן, והמשחק הפך צמוד, למרות דאנק ענק של רוד גריזארד. ג'אמפ מוצלח של יצחקי בסיום הרבע השלישי קבע יתרון ראשון לרמת גן, 60:61.

יצחקי, מי אם לא הוא, פתח את הרבע הרביעי עם 2 נקודות. וויליאמס קלע שלשה למקומיים, אך יתרונה של רמת גן צמח ל-5. וויליאמס ואיבי קבעו שוויון 68:68 באמצע הרבע. מאיר טפירו המשיך ביכולתו החלשה, ובירנבוים הרכיב בקו האחורי את ארז כץ וניצן חנוכי. המשחק נכנס לקצב מהיר, סיסה הדביק גג גדול לביזלי, ו-וויליאמס החזיר את היתרון למארחים. שלשה ענקית של בריאן טולברט קבעה יתרון 5 לרמת גן, 20 שניות לסיום. בסיום ניצחו הרמת גנים 75:80, והנחילו לבני השרון הפסד ביתי שני רצוף.

קלעו לבני השרון: ג'ייסון וויליאמס 23 נקודות, אנדודי איבי 15, עוסמאן סיסה 14, 9 ריבאונדים ו-5 חסימות, רון גריזארד 7, מאיר טפירו 6, ארז כץ 5, ניצן חנוכי 3, שון מונסון 2.

קלעו לרמת גן: אורי יצחקי 30 נקודות, ג'רום ביזלי 16, בנט דייויס 13 ו-9 ריבאונדים, בריאן טולברט 8, אלישי כדיר 7, מייקל קיובלר 5, ניר כהן 1.

אפי בירנבוים: "עשינו הרבה שגיאות בסוף, במיוחד החטאנו פאולים. כשזה קורה אתה מפסיד את המשחק. לחץ תמיד יש במשחק כדורסל. יכול להיות שכביכול הבטחנו את המקום בפיינל פור מוקדם מדי כי מורגשת ירידה. למרות זאת, אני חושב שאם היינו מוציאים לפועל היום, כן היינו מנצחים".

מאמן עירוני רמת גן, רובי בלינקו: "רצינו לעשות דברים מסוימים כי ידענו שקוקי בלצ'ר איננו. רצינו לנטרל את טפירו ולהוציא אותו מהמשחק כי הוא השחקן היחיד היוצר שלהם. כשהבנתי שמזה לא תבוא הישועה, עברנו לשמירה אישית ואני שמח שהצלחנו לנצח את המשחק. הסברנו לשחקנים שבלי ריבאונד לא נוכל לנצח את המשחקים, דיברנו גם על הקטע של קבלת החלטות ברגעים החשובים".

הפועל גליל עליון - אליצור אשקלון 87:83

בפעם האחרונה שגליל עליון פגשה את אליצור אשקלון (במחזור ה-14) היא ספגה תבוסה צורמת, וזה היה הסימן הראשון לקץ העידן של דני פרנקו בקבוצה. מאז הוחלף פרנקו בעודד קטש, והגליל כמו גם דורון שפר, חזרו לחיים. אבל גם אשקלון הוכיחה בתקופה האחרונה כי כוחה במותניה, ועדי אזולאי הפך בשלושת החודשים האחרונים ממועמד לתואר המאמן הגרוע של העונה, בשל תקופתו כמאמן מכבי ראשל"צ, לתואר מאמן העונה בעקבות המהפך האדיר שחולל באשקלון.

הגליל פתחה היטב את המשחק ועלתה ל-0:5 מנקודות של ג'אי לואיס ואור איתן. שחקני הגליל שטפו את הפרקט, אולם נקודות של יריב יצקן ואייץ'.אל קולמן העירו את האשקלונים וריצת 2:12 העלתה אותם ל-11:14. דקות טובות של ג'אי לואיס (13 נקודות במחצית) השאירו את הגליל בתמונה, אבל שחקניו של עודד קטש לא הצליחו לייצר מהפך הודות למשחק משובח של כריס מאסי משני צדי המגרש. בסיום הרבע הראשון נרשם שוויון 23:23. אשקלון פתחה בסערה את הרבע השני, וריצת 2:14 של האורחים העלתה אותם ליתרון 25:37. יצקן (14 נקודות במחצית) הפציץ מרחוק, אבל דורון שפר (10 נקודות במחצית) איפס את היד, וגליל צימקו למינוס 10. אבל איבודי כדור של הגליל בצוותא עם יכולתו המצוינת של טיב בארט (15 נקודות ב-8 דקות) קבעו יתרון אשקלוני 43:52 במחצית.

קליף בראון פתח היטב את הרבע השלישי, והגליל צימקה למינוס 2 בעזרת שש נקודות רצופות של יוגב אוחיון. גילי מוסינזון הכניס אנרגיות, ארון ניקסון סיפק נקודות מחוץ לקשת, האולם בכפר בלום געש, ושחקני הגליל רצו למתפרצות שהחזירו לעצמם את היתרון. בסופו של הרבע השלישי, קור רוחו של סטיב בארט מהקו קבע 61:63 לאורחים. הרבע הרביעי היה של סטיב בארט שלקח את המשחק על גבו, וייצר ערימה של נקודות עבור האורחים. שלשה גדולה של ניקסון קבעה שוויון 81:81, 3 דקות לסיום. חצי דקה לשניות שפר צימק למינוס 2, וסטיב בארט נשלח לקו. הגארד האשקלוני לא נכשל מהקו, והעלה את אשקלון ליתרון 4, 8 שניות לסיום. עד לסיום הגליל לא הצליחו להשוות, ובסיום אשקלון ניצחה 83:87.

קלעו לגליל עליון: ארון ניקסון 19 נקודות, ג'אי לואיס 15, דורון שפר 12, יוגב אוחיון 8, אור איתן, גילי מוסינזון וקליף בראון 7 כ"א, ג'ואד וויליאמס ואבי בן שימול 4 כ"א.

קלעו לאשקלון: סטיב בארט 35 נקודות ו-6 חטיפות, יריב יצקן 17, כריס מאסי 11, קורי קאר 10, ה.ל קולמן 9, יובל נעימי 5.

מאמן אשקלון, עדי אזולאי, היה מרוצה מאוד מניצחון החוץ: "אנחנו במומנטום נפלא יודעים מה לעשות ומשחקים טוב. דיברנו לפני המשחק שצריך לעצור את גליל על לא יותר מ-80 נקודות. אנחנו עושים צעדים קטנים לקראת משהו גדול. עשינו 2-3 ניצחונות והיום אנחנו במצב בו אנחנו תלויים בעצמנו לקראת הפיינל פור. זה מדהים".

עוזר מאמן גליל, אורן עמיאל: "צריך לתת קרדיט לאשקלון, שנתנו משחק אדיר. לא באנו טוב היום, הגענו רכים מאוד. יש לנו בשבוע הבא את ראשון לציון בבית ונעשה הכנה טובה. אנחנו לא רוצים להפסיד שוב בבית. נצטרך לראות מה עושים, איפה מתקנים ולבוא אגרסיביים בשבוע הבא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

עירוני נהריה - הפועל גלבוע/עפולה 80:84

עם רוני בוסאני, מאמן חדש שעוד לא הפסיד העונה, לוח משחקים שאפשר לצלוח אותו, ושאיפות להתברג בפיינל פור, התייצבה עירוני נהריה למשחק ביתי מול גלבוע/עפולה, שמסובכת בתחתית. הסגולים הגירו הרבה זיעה לפני שהצליחו לנצח את היריבה מעמק יזרעאל, ולשמור על השאיפות בצמרת.

נקודות של מתן נאור ועידו קוז'יקרו העלו את נהריה ל-4:7 בפתיחה, בהמשך, 6 נקודות רצופות של אוטיס היל ביססו את יתרון המארחת. גור פורת נטל יוזמה בקבוצתו של אבנר יאור, וצימק למינוס 1. אשנטה ג'ונסון נכנס בשורות המארחת והכניס עימו אנרגיות שהספיקו ליתרון 16:22 בתום הרבע. את הרבע השני פתחה נהריה עם שלשה של מתן נאור. נקודות של עמית בן דוד וטונג'י אווג'ובי לא ייצרו מומנטום, ויתרונה של נהריה הפך דו ספרתי. החבר'ה מהעמק הידקו את ההגנה, והצליחו לצמק את התוצאה. נהריה הוליכה במחצית 29:38.

הרבע השלישי נמשך באותה מגמה, והתעוררות מסוימת של למונט ג'ונס יחד עם יכולת עקבית של בן דוד, הצליחו לצמק למינוס 6. ג'ונס ייצר נקודות, ריבון קובייל נכנס לפעולה, והאורחים הצליחו להשוות. רגע לפני סיום הרבע שלשה של אדריאן פלדג'ר ונקודות של ג'ונסון, החזירו את היתרון לנהריה, שהוליכה 58:63 בתום הרבע השלישי. ברבע הרביעי היו אלה גור פורת ואדם הול שכפו שוויון על המארחים. נהריה כמעט איבדה את העשתונות, אבל סל חשוב של אבי סוכר מנע התפרקות, והעלה את נהריה ליתרון 3. 15 שניות לסיום איבד בן דוד את הכדור, במינוס 2. מתן נאור דייק מהקו, בן דוד החטיא בהתקפה, ובסיום ניצחון לנהריה, 80:84.

קלעו לנהריה: אשנטה ג'ונסון 21 נקודות, אוטיס היל 17 ו-6 ריבאונדים, עידו קוז'יקרו 13 ו-7 ריבאונדים, מתן נאור 10, אדריאן פלדג'ר 7, אבי סוכר 05 אסיסטים) וג'ון גילכריסט 6 כל אחד, ברק פלג 4.

קלעו לגלבוע/עפולה: טונג'י אווג'ובי 21 נקודות ו-9 ריבאונדים, גור פורת 17, עמית בן דוד 15, ג'רמיין הול 12, למונט ג'ונס 6, אדם הול 5, ריבון קובייל 4.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully