וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א ניצחה את ארמאני מילאנו 81:82

29.11.2007 / 23:34

רבע אחרון מדהים וסל ניצחון של טרנס מוריס הובילו את מכבי תל אביב ל- 81:82 על ארמאני מילאנו, אבל לא השכיחו משחק נוראי

פעם אהבו לדבר על התחת של אברהם גרנט. אחרי הערב (חמישי) ולמרות שנסיון האימון שלו לא מתקרב לזה של מנג'ר צ'לסי, אפשר לדבר גם על התחת של עודד קטש. מאמן מכבי תל אביב כבר ראה איך קבוצתו מפסידה לאחת מקבוצות היורוליג החלשות העונה, איזה מזל שמתוך כל המשחק הנוראי הזה במילאנו, צץ לו טרנס מוריס ברבע אחרון מדהים, והוביל את מכבי תל אביב לניצחון 81:82 על ארמאני.

הניצחון הזה העלה את מכבי תל אביב למאזן 2-4 בבית ב' ולמקום טוב בחלק העליון של הטבלה. אבל מהמשחק הזה צריך לזכור בעיקר את הדברים הגרועים, הדברים שלא היו מותירים למכבי סיכוי מול רוב קבוצות היורוליג העונה. להיות בפיגור של 7 נקודות ברבע הרביעי מול הקבוצה עם הרוטציה הקצרה ביותר ביורוליג 5 דקות לסיום ועוד לאפשר לה לקלוע יותר מ-80 נקודות בכזו קלות - זה משהו שצריך לעורר לא מעט דאגות במכבי תל אביב. לא שהיו לקטש ולצוות הניהולי דאגות גם ככה, אבל אחרי המשחק במילאנו זה לא נראה יותר טוב, זה פשוט נראה הרבה יותר רע.

ולמען ההגינות, חייבים לציין גם את יותם הלפרין, שיחד עם מוריס התעלה על עצמו ברגעי הקלאץ', והנה משהו מעודד ומרענן שאפשר לקחת להמשך הדרך הקשה.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה בחמישיה עם: וונטיגו קאמינגס, יותם הלפרין, עמרי כספי, ליאור אליהו ומרכוס פייזר. וונטיגו קאמינגס קלע את 7 הנקודות הראשונות למכבי תל אביב והוביל אותה ליתרון 2:7. המילאנזים התאוששו עם שתי שלשות, אלא שפייזר ובלותנטאל הוסיפו עוד שתיים משלהם, והעלו את מכבי ל-8:15. ברגעים האלה, קטש התחיל לשחק עם הרוטציה, מה שלא ממש עזר לו. מילאנו חזרה למשחק ואפילו לקחה את ההובלה אחרי מהלך של שלוש נקודות מבית היוצר של גלינארי ועוד שלשה של ווקשביץ'. אלכס גארסיה נכנס והישווה, אבל "תרם" עבירה עם הבאזר של הרבע הראשון, אותו סיימה מילאנו ביתרון 23:25.

פתיחת הרבע השני היטיבה עם ההתקפה של מכבי תל אביב. זה התחיל בשני מהלכים יפים של אסטבן באטיסטה בצבע והמשיך בשתי שלשות של יותם הלפרין, בדרך ליתרון 30:36 למכבי. זה לא הספיק כדי לברוח, מילאנו הישוותה ל-37:37, אלא שעמרי כספי החזיר למכבי את היתרון עם סל ועוד אסיסט לבאטיסטה. ושוב, זה לא העיר את ההגנה של מכבי תל אביב שאיפשרה לגלינארי לקלוע שלשה נוספת. הצד החזק של מכבי במחצית הזאת היה דווקא מקו השלוש, הלפרין ובלותנטאל פגעו משם בדקה האחרונה של המחצית והובילו את הקבוצה של קטש ליתרון 45:47 בהפסקה.

פתיחת המחצית השניה הייתה שייכת לליאור אליהו, שפתח מחדש את הפער והעלה את מכבי ל-48:53 עם 4 נקודות רצופות. בדקות האלה מילאנו שיחקה על טראוויס ווטסון, שנהנה מחופש פעולה לאורך כל המשחק ולא נתן למכבי לברוח. מי שעשה יותר מזה היה הג'וקר של ארמאני, דאנילו גלינארי, שהעלה אותה ל-55:57. האחוזים מהשלוש ירדו פלאים במכבי תל אביב, וגם אלה מהעונשין - מה שאיפשר למילאנו להשלים ריצת 4:16. דרק שארפ התעורר מהשלוש ולמזלה של מכבי צימק ל-64:61 בסיום הרבע השלישי.

טרנס מוריס התעורר בזמן הנכון וארבע נקודות רצופות שלו בפתיחת הרבע הרביעי החזירו את היתרון למכבים, 64:65. האיטלקים לא ויתרו והמשיכו לנצל את הרפיון בהגנה, כמו גם את השטויות של וויל ביינום בהתקפה. כל זה הוביל את המארחים ל-69:74, 5 דקות לסיום. עברה דקה וחצי ומלווין בוקר העלה את ארמאני ליתרון שיא של 69:76. שלשה של מוריס וחמש נקודות רצופות של הלפרין החזירו את מכיב לחיים ולפיגור מינימלי של 78:77. מוריס המשיך ודאנק שלו 1:25 דק' לסיום עשה מהפך והחזיר את היתרון למכבי. האיטלקים חזרו ליתרון 80:81 וזכו לשתי הזדמנויות להגדיל אותו, אבל החטיאו והכדור עבר למכבי כשנותרו 12 שניות לסיום. ביינום פרץ לסל בהתקפה האחרונה והחטיא, למזלו מוריס השתלט על הריבאונד וקלע את סל הניצחון.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: יותם הלפרין 20 (4 מ-5 ל-2, 4 מ-5 לשלוש), טרנס מוריס 17 (7 מ-8 ל-2) ו-8 ריבאונדים, אסטבן באטיסטה 11 ו-8 ריבאונדים, וונטיגו קאמינגס ודייויד בלותנטאל 8 כל אחד, ליאור אליהו 6, מרכוס פייזר ודרק שארפ 3 כל אחד, וויל ביינום (5 אסיסטים ו-4 איבודים) עמרי כספי ואלכס גארסיה 2 כל אחד.

קלעו לארמאני מילאנו: ווקשביץ' וגלינארי 20 כל אחד, ווטסון 16, בוקר 9, ססאיי 7, שואו 4, קטלינאס 3, אראדורי 2.

"היינו צריכים לעשות את זה הרבה יותר קל"

מאמן מכבי תל אביב עודד קטש אמר בסיום המשחק: "היינו צריכים לעשות את זה הרבה יותר קל. זה נראה כאילו חזרנו חודש אחורה, אולי זה היה חוסר ביטחון. אם היינו מגיעים באותה תחושה שבאנו למשחק בעפולה, שהיא קבוצה פחות טובה, היינו עשים את זה גם קל. אולי באמת זה הלחץ הגדול שהיה עלינו כדי להשיג ניצחון חוץ ראשון, נקווה שזה מה שיעזור לנו. ברור לכולם שאנחנו לא משחקים טוב. אין מה לעשות חוץ מלהמשיך ולנסות לתקן, אני חושב שאנחנו כן מסוגלים לשחק טוב".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully