וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצה של מאמן?

2.11.2007 / 9:45

מפתה להאמין שכוכבה לשעבר של מכבי ת"א יתאים את עצמו לכל מצב כמאמן. בפועל, קבוצתו רחוקה קילומטרים מסגנון המשחק שלו

הוליס פרייס לא מאמין בוודאי למזלו הטוב. הגארד, שהיה כוכב מכללות באוקלהומה ומאז נודד בין קבוצות מהדרג השני באירופה, חשב שצפוי לו מפגש מפרך עם אחת מאריות היבשת. תחת זאת, הוא פגש קבוצה שפרסה שטיח אדום בדרכו לסל. ליטבוס ריטאס ביצעה שוב ושוב פיק אנד רול ומכבי ביצעה חילוף אחרי חילוף, שהשאיר על פרייס שחקן גבוה. פעם פרייס חדר עד הטבעת, פעם חדר והוציא כדור לקליעה מבחוץ, פעם זרק בעצמו. האיש על ספסל היריבה, שכשחקן היה עושה מטעמים מטעויות הגנתיות בסיסיות כל כך, לא טרח להגיב או לשנות.

אם קראתם את הררי המלים שנשפכו לאחרונה על עודד קטש, אתם בוודאי מופתעים. הרי סיפרו לנו שהוא מאלתר, משנה, רואה את הדברים הקטנים. מאוד מפתה להאמין ששחקן העבר האלגנטי, שידע להתאים את עצמו לכל מצב, הוא לא המאמן הבינוני שראינו בגליל. בזמן שהורעפו עליו סופרלטיווים, בנה קטש קבוצה שרחוקה קילומטרים מסגנון המשחק שלו. בעידן שבו הכדורסל מתבסס על גארדים וכשמשחק ההתקפה מפושט לריווח טוב, פיק אנד רול וחדירה, נבנתה במכבי קבוצה אטית ומסורבלת, שמנסה לדחוף את הכדור בכוח לגבוהים, יורדת להגנה בהליכה, מפגינה פסיוויות בריבאונד ולא מנסה לשמור. התכונות האלו בלטו במיוחד מול ליטבוס הדינמית, שהיא ההפך הגמור.

אפשר היה לצפות שקטש יביא לפחות איכויות של שחקן עבר, ויגלה רגישות לנפש שחקניו. אבל הוא מחליף אותם כמו בסרט נע, נותן להם קרדיט של טעות ושליש לפני החילוף הבא ולא מאפשר להם לחוש את המשחק ולהתרגל אליו. לבסוף מצא קטש הרכב גמדי של שארפ, ביינום, קאמינגס ובלותנטל כ-4 שעשה קצת בלגן, אבל זה פיתרון זמני, שהביע ייאוש מאוסף הגבוהים המוגזם שנאסף במכבי. לא ברור גם מדוע קטש סימן מהר כל כך את מרכוס פייזר, שהיה לא רע בכלל בשמונה הדקות העלובות ששיחק.

בכלל, יש במכבי יותר מדי דברים לא ברורים, החל מההיררכיה, דרך בחירת הזריקות ועד למדיניות ההגנתית. מה שכן ברור הוא שבאיסטנבול יישב השבוע מול קלטת המשחק אדם פגוע, שיתכנן כיצד להעניש את יריבתו על שגיאותיה הרבות, כולל אחת מרכזית מהקיץ האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully