וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל גברה על סרביה 83:87

5.9.2007 / 20:20

מחצית שנייה נפלאה של יניב גרין ויותם הלפרין סידרה לישראל ניצחון סנסציוני 83:87 על סרביה ומקום בשלב הבא. מי בכלל זוכר את רוסיה?

הפסד מכובד וצפוי ליוון, תבוסה מביכה מול רוסיה של דיוויד בלאט - כל מאורעות היומיים האחרונים נשכחו כלא היו הערב (רביעי), כאשר נבחרת ישראל הצליחה לקום מהקרשים וגברה 83:87 על סרביה הגדולה לשעבר והקטנה הרבה יותר בהווה, כדי ללכוד את המקום השלישי בבית א' וכרטיס לשלב 12 האחרונות של אליפות אירופה.

לא הרבה אנשי כדורסל היו מוכנים להמר על חניכיו של צביקה שרף, שרק אתמול נראו אומללים במיוחד וספגו את אחת ההשפלות הגדולות בתולדות הנבחרת (90:56). אבל הלוחמים בלבן-כחול הוכיחו פעם נוספת שקורצו מחומר אחר, התגברו על העייפות הכללית ועל שחקני ה-NBA של נבחרת סרביה וכעת יעלו על המטוס שייקח אותם למדריד, במקום לנתב"ג. סרביה, מנגד, נפרדה לשלום מהאליפות.

ישראל לא הבריקה במחצית הראשונה. בשלב מסוים טיפסו הסרבים ליתרון דו-ספרתי, כאשר הם מנצלים הגנה חלשה ועייפה של ישראל. אולם מחצית שנייה גדולה של יניב גרין (26 נקודות, 12 ריבאונדים) ויותם הלפרין (17 נקודות), עם חיזוק גדול מצידם של גיא פניני חסר המורא (11 נקודות) ומאיר טפירו הבלתי מתכלה (11 נקודות, 4 אסיסטים) החזירה את ישראל למשחק, כשברבע האחרון שולטת הנבחרת במתרחש וצולחת את דקות ההכרעה מורטות העצבים. גורביץ' (19 נקודות) ומיליצ'יץ' (18) לא הספיקו לסרביה.

כעת שולחת ישראל את מבטה לכיוון בית ב', איתו יוצלב בית א' בשלב הבא. ביום שישי הקרוב תפגוש ישראל את מנצחת בית ב', ביום ראשון את השנייה בבית וביום שלישי את השלישית.

מחצית ראשונה

ישראל פתחה עם טפירו, הלפרין, פניני, קוז'יקרו וגרין. סרביה כללה בחמישייה את גורוביץ', יאריץ', מיליצ'יץ', מרקוביץ' ולאבוביץ'. הסרבים פתחו עם שלשה מהירה של לאבוביץ', גורוביץ' הוסיף דאנק מהדהד ומיליצ'יץ' עוד ג'אמפר כדי לקבוע 4:9 לסרבים, 4 דקות במשחק. ישראל הציגה, מנגד, משחק התקפה מבולבל, כאשר טפירו מאבד שני כדורים. הגארדים הישראלים ניסו לנתב את הכדורים לכיוונו של גרין, שאסף נקודות בקושי רב, אבל איבוד נוסף הביא לשלשה של ראדיווייביץ' במעבר, 10:18 לסרבים, 3 דקות לסיום הרבע. צביקה שרף החל במסכת החילופים, אבל גם ג'רון רוברטס ועמית תמיר לא הביאו לשיפור ניכר במשחק ההתקפה של הנבחרת. אלכסנדרוב ניצל ירידה ישראלית רעה להגנה כדי לתקן עוד החטאה לנקודות ורק קליעות עונשין של תמיר וגורביץ' חתמו את הרבע הראשון על 16:23. הלפרין עוד הספיק לקחת זריקה מחצי מגרש עם הבאזר ושרף דרש נקודות לאחר ששחקן סרבי נגע בכדור, אבל דרישותיו נדחו.

רוברטס פתח את הרבע השני עם הסתננות יפה לטבעת, אולם גורוביץ' השיב בשלשה. טפירו, בשעה טובה, רשם נקודות ראשונות שתי דקות ברבע, 20:26 לסרביה. מיד אחר כך הוסיף טפירו סל ואסיסט להלפרין, אליהו חסם נהדר בהגנה והשלים שתי נקודות בהתקפה וישראל לפתע רק במינוס 2, 30:28. אלא שישראל, כהרגלה, חזרה לסגנון ההתקפי המפוזר, וסלים גדולים של יאריץ' ו-וליקוביץ' הריצו את הסרבים ל-0:5. הלפרין עוד הספיק לקבור שלשה ישראלית ראשונה במשחק, אבל תאודוסיץ' קבע 31:39 לסרביה, 3:30 למחצית. ההגנה הישראלית המשיכה לנמנם, וארבע נקודות רצופות של תאודוסיץ' העניקו לסרביה מקדמה משמעותית, 33:45, דקה למחצית. שלשה נוספת של הלפרין המתיקה במעט את הגלולה, 36:45 לסרביה לאחר 20 דקות.

מחצית שנייה

מרקוביץ' הסרבי היה הראשון לעלות על הלוח במחצית השנייה, אולם ג'אמפר נקי של גרין ונקודות מהקו של תמיר הורידו למינוס 6 בלבד, 49:43, 3 דקות ברבע. גורוביץ' הוציא את הסרבים מההלם אבל יניב גרין המצוין היה בלתי עציר תחת הסלים, עם 5 נקודות רצופות, ומהלך של סל ועבירה שלו קבע רק 50:53 לסרביה. שלשה גדולה של הלפרין קירבה את ישראל מרחק 2 נקודות בלבד, אבל מיליצ'יץ' קטף עוד אופנסיב ריבאונד ועשה נקודות, 53:58 לסרביה, 4 דקות לסיום הרבע. אלא שעבירה טכנית שנשרקה לחובתו של מיליצ'יץ', נקודות מהקו של הלפרין, גרין בפולו-דאנק אדיר ונקודות של טפירו העלו את ישראל ליתרון ראשון, 58:59. הסרבים ירדו לפסק זמן בהול, שלא שינה הרבה. 60:61 לישראל בסיום הרבע השלישי.

ישראל עלתה לרבע המכריע עם הלפרין, פניני, תמיר, גרין וטפירו, שכבר בפוזשן הראשון עשה את העבירה הרביעית שלו וחזר לספסל. שתי הדקות הראשונות ברבע היו רוויות החטאות, עד שמיליצ'יץ' בטיפ קטן עשה נקודות ראשונות. הלחץ החל לתת אותותיו בעשירייה שעל הפרקט, אולם פניני התעלה עם ארבע נקודות רצופות כדי לקבוע 62:65 לישראל, 6:30 לסיום המשחק, ומיד אחר כך הוסיף שלשה גדולה. גורוביץ' הגיב בשלשה משלו, 65:68 לישראל. בשלב הזה פינה הכדורסל את מקומו לטובת היאבקות חופשית, כאשר שחקני שתי הקבוצות מציגים אולי הרבה רצון אבל פחות יכולת. הלפרין ורוברטס מהקו, שהדביק באותה הזדמנות עבירה רביעית למיליצ'יץ', השאירו את היתרון בצד הישראלי. שלשה גדולה של המתאזרח קבעה יתרון שיא-ישראלי - 68:75 - 3 דקות לסיום, וסרביה ירדה לטיים-אאוט. גורביץ' ויאריץ' התאוששו וצמקו מהקו למינוס 2 בלבד, אלא שגרין הוסיף ארבע נקודות משלו שעשו 73:79 לישראל, 1:20 על השעון. יאריץ' הוריד ל-77:79, 40 שניות לסיום. טפירו וגורוביץ' קלעו רק אחת מהקו. השופטים שרקו לעבירה בלתי ספורטיבית נגד ראדיווייביץ'. נאור נשלח לקו וקלע פעמיים, טפירו דייק בשתיים מהקו כדי לקבוע 80:85, 8 שניות לסיום, שהבטיחו, למעשה, את הניצחון הגדול. 83:87 סנסציוני לישראל בסיום, ומקום בשלב הבא של יורובאסקט 2007.

סטטיסטיקה

ישראל: יניב גרין 26 נקודות ו-12 ריבאונדים, יותם הלפרין 17, גיא פניני ומאיר טפירו 11 כ"א, ג'רון רוברטס 9, עמית תמיר 6, ליאור אליהו 4, מתן נאור 3.

סרביה: מילאן גורוביץ' 19, דרקו מיליצ'יץ' 18 ו-13 ריבאונדים, מרקו יאריץ' 11, מילוש טאודוסיץ' 9, נוביצה וליצ'קוביץ' 8, סטפן מרקוביץ' 6, נמנייה אלכסנדרוב 4, ראדיווייביץ' ודראגן לאבוביץ' 3 כ"א, זוראן ארצג 2.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully