וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל ובלאט - הקאמבק

שגיא ניר

3.9.2007 / 13:16

שנתיים אחרי שעזב אותה בגלל התעודה, יפגוש המאמן את נבחרת ישראל כמאמן רוסיה (19:00, ספורט 5). הפצועים הישראלים כשירים

הרבה אמוציות. זה, פחות או יותר, מה שצפוי הערב (שלישי, 19:00, ספורט 5) באולם בגרנאדה, במפגש בין ישראל ורוסיה במשחק השני של בית א' באליפות אירופה. אלא ששנים אחרי נפילת החומה, הדגש יהיה הפעם על המאמן הרוסי - הישראלי דיוויד בלאט, שיפגוש את הנבחרת ממנה התפטר לפני שנתיים, מבלי שהדריך אותה ולו במשחק בודד.

במחנה הישראלי העייף שוררת שביעות רצון מסויימת מההופעה המכובדת מול יוון, אלא שעל מנת להוציא בכל זאת משהו מהטורניר הזה צריכים הכחולים לבנים לסיים עם ניצחון. אבל לא בטוח שדווקא רוסיה, שעברה אתמול די בקלילות את סרביה, היא המטרה הנוחה ביותר.

אימון הצהריים של הנבחרת התנהל באוירה רגועה, כשהדגש היה ניסיון לשקם את הפצועים ולהכשיר אותם לקראת הערב. יניב גרין, שנפגע בפניו ממכה שספג מניקוס חאצ'יברטאס, התאמן כרגיל, אך ג'רון רוברטס, שנפגע ברגלו, ועידו קוז'יקרו שסובל מבעיות גב ערכו אימון חלקי בלבד.

ברוסיה חושבים רק על בייג'ינג (אלי שווידלר, הארץ)

"אולי נפצה על האיכות הלקויה במשחק ההתקפה שלנו עם מספר התקפות גדול", שאל-תהה אנדריי קירילנקו, קפטן רוסיה והסופרסטאר היחיד שלה, ערב יציאת הנבחרת לאליפות אירופה. אחרי מספר שנים אצל המאמן ג'רי סלואן ביוטה ג'אז, סביר להניח שקירילנקו זיהה מיד את הבעיה העיקרית בנבחרת: היכולת ההתקפית.

המגבלות הללו ידועות לכולם. הנבחרת, אותה קיבל דייויד בלאט לפני שנה וחצי, אינה מוכשרת דיה כדי להשתייך לחבורת הגדולות של אירופה - ספרד, צרפת, ליטא, יוון וסרביה (בסגל המקורי והחזק שלה).

הג'נרל-מנג'ר של הנבחרת, סרגיי טרקאנוב, לא הכריז "אין לצפות מהנבחרת לקפוץ מעל הראש" כדי להקדים תרופה למכה. אלו פשוט העובדות. רוב המומחים מסכימים כי מקום 4-7, שיאפשר לנבחרת להיאבק על כרטיס נוסף לאולימפיאדת בייג'ין, יהווה תוצאה ריאלית ומכובדת.

למאמן הישראלי - בכלי התקשורת הממלכתיים הוא מוזכר בעיקר כמומחה כדורסל אמריקאי - הובהר מהיום הראשון שהסיבה היחידה למינוי מאמן זר היא השאיפה להגיע לבייג'ינג. אי השגת המטרה, באופן טבעי, תגרום לסיום ההתקשרות. בינתיים, בכל מקרה, הוא נהנה מהערכה מקצועית עצומה גם בין אלה שראו במינוי מאמן זר פגיעה בכבוד הלאומי. "הקלף החזק של הנבחרת באליפות אירופה", קרא לו ולדימיר מוז'איצב ב"ספורט אקספרס".

על מנת לעמוד במטרה, בלאט סיגל לנבחרת סגנון משחק שונה מכפי שהיא מורגלת, עם הגנה אגרסיווית, משחק מעבר מהיר והתקפות קצרות. אבל רוסיה אינה מכבי תל אביב עם פארקר ושאראס ולא בנטון טרוויזו עם זיסיס וברניאני. מבחינה הגנתית היא אולי בין הנבחרות הטובות באליפות, אבל בכל הנוגע לכישרון ההתקפי של שחקניה היא נחותה מרוב יריבותיה.

המבחן הגדול

"דייויד ניסה ליצור לנבחרת סוג של 'שביל הזהב' בתקופת ההכנה", סיפר קירילנקו. הבעיה היא שלעתים תכופות נאלץ המאמן ליצור את השביל יש מאין. לרשותו עומד רק רכז טבעי אחד, פטאר סמויילנקו, ובעמדת הסנטר המצב אינו טוב בהרבה.

קירילנקו כבר הבהיר שאינו נהנה לשחק בנבחרת כשחקן ציר, אם כי הודה שלעתים לבלאט אין ברירה. "לאורך זמן זה לא יביא תועלת מאחר שאין זו העמדה שלי", הכריז הכוכב, "והרי לנבחרת יש שחקן ציר טבעי מאחד המועדונים הטובים באירופה, אלכסיי סוורסנקו".

אבל לבלאט יש בעיה עם סוורסנקו. ערב היציאה לספרד בחר השחקן בן ה-28 להודיע בראיון יזום לעיתון "סובייטסקי ספורט" שאליפות אירופה זו תהיה האחרונה שלו, בעיקר בגלל יחסו של המאמן. "אינני מבין מדוע אני לא מקבל מספיק דקות משחק", הוא התלונן. מאז העניינים נסגרו בפגישה משולשת בין בלאט, סוורסנקו וטרקאנוב, אבל אי אפשר להיות בטוחים שהפצעים לא ייפתחו מחדש.

על מנת להפיק מהנבחרת שלו את המקסימום, בלאט חייב להביא לשיא גם את הפורוורדים ויקטור חרייאפה וסרגיי מוניה. יש שטוענים כי אופיו הרך - ילדותי אפילו - של מוניה מנע ממנו לתקוע יתד באן.בי.אי, אבל מדובר בכישרון עצום ובעל ראיית המשחק הטובה בנבחרת, ביחד עם קירילנקו.

"ישראל היא יריבה שמאוד לא נוח להתמודד נגדה", אמר טרקאנוב לקראת המשחק הערב. "מדובר בנבחרת מנוסה ומאוזנת בכל עמדה עם מאמן אמביציוזי. הם מחקים את סגנון המשחק שלנו ומנסים לשחק כדורסל מהיר ואגרסיווי. בסך הכל אנחנו נבחרת טובה יותר וצריכים לנצח".

מדובר בטורניר משמעותי מאוד עבור בלאט. למרות שהוא מנסה ליצור נבחרת מאוזנת בניגוד לקונספציה הבסיסית, שמבוססת על רכז וסנטר ברמה גבוהה, כישלון באליפות יוביל לרינונים חדשים לגבי הפער בין יכולתו להכין קבוצה לבין תגובותיו על הקווים בזמן אמת. במידה שיפתיע ויגיע עם הרוסים לבייג'ין, הוא יחזק את מעמדו בצמרת הגבוהה ביותר של המאמנים ביבשת. אחרי הכל, מדליה של "גיבור רוסיה" מעולם לא הזיקה גם לאזרחים זרים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully