וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופת ברדה

30.12.2006 / 17:20

תקוה חנך את הבכורה החגיגית של הכח בוינטר, אבל החגיגה האמיתית הייתה של אליניב ברדה, שכבש רביעיה בניצחון 3:4 של הפועל ת"א

מהעונה הזאת של אליניב ברדה האוהדים של הפועל תל אביב יכתבו סיפורי גבורה. פסל של החלוץ הבאר שבעי כבר החל להיבנות במתחם וולפסון. זקני בלומפילד נזכרו בערגה באסי טובי, החלוץ האחרון שכבש בהפועל רביעייה פרטית במשחק.

בכלל, על מה ששום יצחק עשה מהפועל תל אביב עוד יעשו מחקר רציני במכון ויצמן. מקבוצה שהרגילה את אוהדיה לניצחונות של 0:1 הפכו האדומים מת"א לרולטה שמספקת 5 שערים במחצית הראשונה, שניים מתוכם לרשתה, שרק בשנה שעברה היו צריכים סיבוב שלם בשביל כמות כזו.

הכח עמידר רמת גן קיוותה לחנוך את איצטדיון וינטר המחודש, בו הושקעו 6 מיליון שקלים (ולכן אוסרים לפצח גרעינים), קצת אחרת. כבר למדנו שהפועל לא נבהלת מפיגור מוקדם, והשער האדיר של אבי תקוה (3), שבעט מ-25 מטר מעל שביט אלימלך שהתמקם רע, רק הדליק את חניכיו של שום. ובעיקר את מלך השערים של הקבוצה, אליניב ברדה.

עם שלושער פרטי (9, 23, 36) כבר במחצית הראשונה הפך ברדה את התוצאה, וסיפק הרבה נחת לאוהדים. שער שני של תקוה הפעם ממצב נייח צימק ל-3:2 במחצית. מומנטום שנמשך גם בפתיחת המחצית השנייה. בדקה ה-54 פסל השופט חיים יעקב שער שוויון של שלומי אדרי, מכיוון שהיה בעמדת נבדל.

זה הספיק להפועל, שעשתה עוד התקפה יפה מהאגף השמאלי, ומי אם לו ברדה (59) היה שם חופשי ומאושר בשביל לנגוח את הרביעי שלו במשחק (והשמיני בסה"כ העונה), שסגר את הסיפור והעלה אותו לראשות טבלת מלך השערים של הליגה (בצוותא עם עידן שריקי). לזכותה של הפועל נאמר, שהיא לא כל כך בעניין של לסגור תוצאה, ובדקה ה-79 נפתח שוב המשחק אחרי ששוקי נגר שיגר טיל נייח מ-30 מטר אל בין חיבורי בקורות של אלימלך. בסוף נגמר בתוצאה 3:4. הפועל טיפסה למקום השלישי בצמרת, הכח המשיכה לצלול בתחתית.

בסיום המשחק באו אנשי הפועל ת"א בטענות לכוח השיטור באיצטדיון על שימוש מופרז בכוח ללא סיבה אחרי שבתחילת המשחק נעצרו שלושה אוהדי הקבוצה, שניים מהם קטינים. לטענת המשטרה נעצרו האוהדים על רקע העלבת עובד ציבור, ולוואלה! ספורט נודע כי הסיבה המדוייקת היתה שאחד האוהדים זרק גרעינים על השוטרים, דבר שגרם למהומה ביציע. גם הפעם לא ענדו לובשי המדים תגיות עם שמם כפי שהם מחויבים ודובר הקבוצה, אמיר לובין, דרש בסיום המשחק את שמותיהם של השוטרים שהשתמשו בכוח מופרז ללא סיבה. המשטרה גם הקשתה בסיום המשחק על העיתונאים לעשות את עבודתם ועיכבה אותם מחוץ לכר הדשא. לעומת זאת, צריך לציין לטובה את הנהלת הכח על חדר האירוח לעיתונאים והכיבוד במחצית המשחק.

איבן יוליץ', שלא שותף במשחק הערב, ואיבזיטו אוגבונה, שנכנס כמחליף בדקה ה-77, מתמודדים על מקום בהפועל ת"א. אחד החלוצים צפוי לעזוב את הקבוצה במהלך חלון ההעברות בינואר על מנת לפנות מקום לקשר אחורי או חלוץ זר. חניכיו של יצחק שום יזכו מחר ליום חופשי ויחזרו להתאמן לקראת משחק הליגה הבא מול מכבי הרצליה בבלומפילד רק ביום שני בערב.

הנהלת הכח ר"ג תמשיך בחיפושיה אחר שוער שני. ארז אליאב יחזור לאימונים מחר (ראשון).

מהלך המשחק:

דקה 3: גול!!! הכדור מגיע לאבי תקוה הלא מכוסה, שמ-25 מטר בעט כדור אדיר שחולף מעל שביט אלימלך, שממוקם לא טוב, ונוחת ישר ברשת. 0:1 להכח.

דקה 9: גול!!! סלים טועמה הרים כדור טוב לרחבה עליו השתלט וואליד באדיר, שבעט מצוין בסיבוב. אודה הדף נהדר, אבל לצערו רק עד לראש של אליניב ברדה, שהמשיך בקלות פנימה. 1:1.

דקה 16: הפועל זוכה מן ההפקר בכדור נייח בתוך הרחבה. טועמה בעט מזווית קשה ליד הקורה.

דקה 23: גול!!! ברדה עבר שחקן ומול אודה הקפיץ לפינה הרחוקה. 1:2 להפועל ת"א.

דקה 36: גול!!! השמטה נוראית של אודה הצעיר נופלת לרגליו של ברדה הרעב, שמ-3 מטר דחק פנימה והשלים שלושער ראשון העונה.

דקה 42: גול!!! אבי תקוה סובב כדור חופשי מ-18 מטר לפינה של שביט, שלא זז.

מחצית 2

דקה 50: מתפרצת מצוינת של הכח הסתיימה בבעיטה של אדרי ליד הקורה.

דקה 54: אדרי נגח את ה-3:3 פנימה, אבל החלטה טובה של הקוון זטלמן מבטלת את השער שהובקע מעמדת נבדל.

דקה 59: גול!!! הרמה משמאל מצאה את הראש של ברדה, שלא התקשה לכבוש את השמיני שלו העונה. 2:4 להפועל.

דקה 79: גול!!! כדור חופשי להכח מ-30 מטר. תקוה הסיט לשוקי נגר, ששלח טיל נייח לחיבורים של שביט אלימלך. עוד שער אדיר במשחק מצוין. 4:3 הפועל.

הרכב הכח עמידר ר"ג: מרשל אודה, ליאור ראובן (מור גולן, 46), רובי רגב, סביטי ליפנייה, שוקי נגר, דן רומן (דניאל היידמן, 83), אדריאן גמאן, יוסי רוזן (דודי ליברמן, 39), אבי תקוה, שלומי אדרי, אילן בכר.

הרכב הפועל ת"א: שביט אלימלך; דני בונדר, טל חן, יוסי ביטון, יגאל אנטבי; יוסי אבוקסיס, וואליד באדיר, ברוך דגו (שי אבוטבול, 73), גילי ורמוט (איבזיטו אוגבונה, 77), סלים טועמה (רמי דואני, 90); אליניב ברדה.

שום: "אנשים באים לראות שערים"

אורי מלמליאן: "לא שיחקנו טוב היום, למרות שהבקענו שלושה שערים. בחצי השני יכולנו לקבל תבוסה. בוא נשכח מהמשחק הזה. יש לנו בעיה ונצטרך לפתור אותה. כעסתי על חוסר הניסיון של השחקנים שבמקום לשחק לעומק ולהבקיע שער רביעי, התמסרו ברחבה שלנו. אני לא מרוצה. לא אידיאלי ששחקנים זרים מגיעים באמצע העונה, אבל זה מה יש. אי אפשר להביא שחקן זר ושיתאקלם תוך זמן קצר. צריך להתבסס על השחקנים שיש בארץ".

אילן בכר: "אני משחק בעמדה שאורי מבקש. בעבר שיחקתי חלוץ במכבי הרצליה והיום כחלוץ וגם כמגן. ספגנו שערים שאינם מחויבי המציאות, אבל צריך להרים את הראש ולעבוד קשה כדי להישאר בליגה ואני מאמין שנתחזק".

יצחק שום: "אנשים באים לראות שערים. זה חוויה לכולם. אני מקווה שיהיו עוד משחקים כאלה. כל שלושת השערים שספגנו באו ממצבים נייחים, למרות שעבדנו על זה באימונים. בדרך כלל קבוצות שאני מאמן מבקיעות שערים רבים. לפעמים אני מעדיף לנצח 0:1 ולפעמים 3:4. אני אוהב שערים, אוהב משחק פתוח. זה ממה שהקהל נהנה. הפרסומים כאילו מחפשים לי מחליף מגיעים תמיד מאותו עיתונאי. בכל מקרה, אף פעם לא אשאר מחוסר עבודה".

אליניב ברדה: "היה לנו משחק טוב. אבי תקוה הקשה עלי, אבל אני שמח על התוצאה. אני לא זוכר שהבקעתי רביעיה מאז הילדים. דרך הקבוצה הגעתי לנבחרת ודרך הקבוצה אני אמשיך להיות שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully