וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לונדון 2012: ספרד ניצחה את רוסיה בחצי הגמר

דיוויד בלאט והנבחרת שלו היו קרובים להישג מצוין בלונדון, אבל פספסו את המקום בגמר אחרי שהפסידו 67:59, וייאבקו על מדליית הארד

ערוץ 1 - אולימפיאדה

התקציר באדיבות ערוץ 1

שחקן נבחרת ספרד מארק גאסול חוגג. רויטרס
חזרו מהקבר, ונראו כמו אלופים. מארק גאסול/רויטרס

טורניר הכדורסל האולימפי סיפק לנו הערב (שישי) חצי גמר חוויתי במיוחד שכלל גם מהפך מצוין וניצחון ענק של ספרד. הנבחרת של סרג'יו סקאריולו ניצחה את רוסיה ודיוויד בלאט 59:67, והעפילה בפעם השנייה ברציפות לגמר, כשהפעם אלופת אירופה יכולה להתפלל שהסיומת מלפני ארבע שנים תהיה אחרת. בלאט והנבחרת שלו, שחוו טורניר פנטסטי, ספגו את הפסדם השני בלבד, אבל יאבקו על מדליית הארד ביום ראשון בתקווה ללכת הביתה עם טעם מתוק. בחצי הגמר השני תיפגשנה ארצות הברית וארגנטינה (23:00).

ספרד פשוט לא הופיעה למשחק במחצית הראשונה, והיכולת ההתקפית הדלה שלהם, שכללה אחוזים נוראיים מהשדה ו-20 נקודות בלבד, גרמו לכולנו לחשוב שאולי רוסיה בדרך להישג מצוין. אלא שההתעוררות של חוסה קלדרון ורודי פרננדס במחצית השנייה והשלשות המצוינות שלהם שיתקו לחלוטין את הרוסים, שסבלו מאחוזים נוראיים מהעונשין ואיבודי כדור בלתי אחראיים. אנדריי קירילנקו, שחווה ימים טובים השנה, סיים עם 2 מ-11 מהשדה, ועם אחוזים כאלו באמת קשה להדיח את אלופת אירופה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

מהלך המשחק

ספרד עלתה בחמישייה עם פאו גאסול, רודי פרננדס, חואן קרלוס נבארו, חוסה קלדרון ומארק גאסול. רוסיה פתחה עם אלכסיי שבד, סשה קאון, ויקטור חריאפה, אנתון פונקרשוב ואנדריי קירילנקו.

רבע 1

למרות הגנות יציבות בדקות הראשונות, רוסיה הצליחה לתת את הטון בפתיחה, כשקאון ושלשה של פונקרשוב העלו את הנבחרת של בלאט ל-4:9 מוקדם. ספרד המשיכה להיות רעה מאוד מהשדה עם אחוזים נמוכים, ולמרות זאת רוסיה לא הצליחה לברוח, ונעלה את הרבע עם שלשה של ויטלי פרידזון, שסגר 9:12 בסיום.

רבע 2

משהו השתחרר בלחץ ההתקפי של רוסיה, כאשר טימופיי מוזגוב, סרגיי מוניה, קירילנקו וקאון סיפקו את הנקודות בצד הרוסי והעלו את היתרון ל-14:21. באותן דקות ספרד נראתה אבודה כשגם תרגילים פשוטים לא ממש עבדו לה. אלא שגם פסק זמן לא עזר לספרדים, ושתי שלשות של מוניה המשיכו לריצת 0:10. פאו גאסול ניסה לעצור את המומנטום, אבל פרידזון שמר על פער דו ספרתי, ורוסיה ירדה ביתרון 20:31 למחצית.

רבע 3

פרננדס פתח את המחצית השנייה עם שלשה מצוינת בניסיון להחזיר את הספרדים למשחק, וזה בהחלט עזר מכיוון שבהמשך הגיעו נקודות מהקו של פאו גאסול ויחד עם שלשה של קלדרון ההפרש צומק לחמש בלבד. אלה בהחלט היו הדקות של הספרדים, שהפעילו לחץ כשפרננדס ופאו גאסול צלפו שלשות ובהמשך צימקו ל-44:43, אך פונקרשוב עצר את הדהירה, והנבחרות ירדו בסיום הרבע ב-46:46.

רבע 4

למרות הלחץ שהיה עליהם, פונקרשוב סיפק את הנקודות בצד הרוסי, והספרדים, בניגוד לרבע השני, החזירו עם סל של סרחיו יול. קלדרון סיפק את רגע התפנית של המשחק? היתרון הראשון של ספרד מאז תחילת הרבע הראשון הגיע שלוש דקות מפתיחת הרבע אחרי שלשה של קלדרון (49:51). רוסיה לא מצאה את עצמה בהתקפה באותן דקות, והספרדים ניצלו זאת עד תום כשיול ומארק גאסול הקפיצו לשש. כשההפרש קפץ לעשר, קירילנקו ניסה להוביל קאמבק, אבל האחוזים הרעים שלו מהשדה מנעו זאת, וספרד שייטה ל-59:67.

שחקן נבחרת ספרד סרחיו יול. רויטרס
התעוררו רק במחצית השנייה. סרחיו יול/רויטרס

סטטיסטיקה

קלעו לספרד: פאו גאסול 16 נקודות (12 ריבאונדים), חוסה קלדרון 14, רודי פרננדס ומארק גאסול 11 כל אחד, סרחיו יול 7, חואן קרלוס נבארו 4, פליפה רייס וסרג' איבקה 2, פרננדו סן אמטריו וסרחיו רודריגס שיחקו ולא קלעו.

קלעו לרוסיה: סשה קאון 14, אנטולי פונקרשוב ואנדריי קירילנקו (8 ריבאונדים) 10 כל אחד, סרגיי מוניה 9, ויטלי פרידזון 8, טימופיי מוזגוב 4, ויקטור חריאפה ואלכסיי שבד (7 אסיסטים) 2 כל אחד, סמן אנטונוב שיחק ולא קלע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully