וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורסל אולימפי: רוסיה הביסה את בריטניה 75:95

הנבחרת של דיוויד בלאט התעללה במארחת, אנדריי קירילנקו להט עם 35 נקודות. ארגנטינה דרסה את ליטא, ניצחון לספרד

טורניר כדורסל הגברים של המשחקים האולימפיים, שאמור להיות אחד מהאירועים המרכזיים בלונדון, נפתח היום (ראשון), עם שורה של משחקים מרתקים שבראשם הניצחון המרשים של ארצות הברית על צרפת 71:98.

נבחרת ספרד של האחים גאסול התקשתה אך ניצחה את סין, כשבמשחקים המוקדמים ניצחה ניגריה את טוניסיה וברזיל את אוסטרליה. בהמשך התמודדה הנבחרת המקומית של בריטניה מול רוסיה של דיוויד בלאט, שניצחה 75:95. יום המשחקים ייחתם עם המשחק המסקרן בו הביסה ארגנטינה את ליטא 79:102.

ארגנטינה - ליטא 79:102

במשחק שנעל את בית א', בו משחקת גם ארצות הברית, ארגנטינה לא התקשתה להביס את הנבחרת הליטאית ולשלוח מסר מאיים. רבע ראשון צמוד הסתיים ב-23:24 לארגנטינה, אבל ברבע השני החבורה של חוליו למאס תפסה פיקוד על המשחק. קרלוס דלפינו ופאבלו פריג'יוני הפציצו שלשות והובילו ריצה של 5:13 בדרך ליתרון דו ספרתי ו-39:51 בהפסקה.

הבריחה נמשכה ברבע השלישי ואחרי שלוש דקות משחק עוד שלשה של דלפינו (6 מ-9 מחוץ לקשת) קבעה 43:63 וסגרה סופית את הסיפור. לליטא לא היה מענה לעוצמות של היריבה (לארגנטינה היו 12 חטיפות ושבעה איבודי כדור בלבד) והרבע הרביעי היה לפרוטוקול. למרות זאת, הדרום אמריקאים לא הורידו את הרגל מהדוושה והמשיכו להגדיל את ההפרש עד לסיום.

ארגנטינה נהנתה מיום ענק של שחקני ה-NBA שלה. לואיס סקולה הפציץ 32, מאנו ג'ינובילי תרם 21 ו-10 ריבאונדים ודלפינו הוסיף 20. לינאס קלייזה היה הקלע הבולט של הליטאים עם 20. שרונאס יאסיקביצ'יוס הסתפק בשש בלבד.

ניגריה- טוניסיה 56:60

משחק הפתיחה של טורניר הכדורסל הפך לדרבי בין שתי הנבחרות שרשמו הופעת בכורה היסטורית במשחקים האולימפיים. הניגרים פתחו את המשחק בצורה טובה, עם ריצת 0:8 בשלוש הדקות הראשונות, הודות לפתיחה טובה של גארד עירוני אשקלון אשתקד, טוני סקין. הטוניסאים התקשו לייצר סלים מול ההגנה האתלטית של הניגרים ובסיום הרבע הראשון הוליכה ניגריה 7:18. הרבע השני נפתח בצורה דומה, כאשר הניגרים שולטים במשחק עם יכולת טובה של אלאדה אמינו, ופותחים פער של 19 נקודות. הטוניסאים הצליחו לגרד כמה נקודות וסיימו את המחצית בפיגור של 16 נקודות, 15:31.

קח'ריד הטוניסאי, השחקן היחיד בסגל שמשחק מחוץ למדינה, השאיר אותם במרחק סביר מהניגרים, כשברבע האחרון אף צימצו הטוניסאים לשתי נקודות בלבד, לאחר שלשה של רזיג. שלשה של אל מברוק הטוניסאי 50 שניות לסיום הורידה את ההפרש לשתי נקודות, אולם קליעות מהקו של דריק אובשוהאן הניגרי השאירו את הניצחון אצל האפריקאים.

הרבו לקלוע לניגרים: אלאדה אמינו 15 (9 ריבאונדים), אייק דיוגו 13 (10 ריבאונדים) ואל פארוק אמינו 10. את טבלת הקלעים של טוניסיה הוביל אמין רזיג עם 18 נקודות.

בריטניה - רוסיה 95:75

נבחרת רוסיה בהדרכתו של דייויד בלאט פתחה ברגל ימין את הטורניר האולימפי. הנבחרת שהגיעה לטורניר דרך הטורניר הקדם אולימפי גברה במשחק הפתיחה על בריטניה המארחת 75:95 ועשתה צעד חשוב במטרה שלה להעפלה לשלבים המתקדמים.

המשחק נפתח באופן צמוד מצד שתי הנבחרות, כשאנדריי קירילנקו ולואל דנג סיפקו את הנקודות בשני צידי המגרש, אך טימופיי מוזגוב הוריד את הרוסים עם יתרון 19:24 בסיום הרבע הראשון. הרוסים המשיכו לחפש לברוח בפתיחת הרבע השני ואלכסיי שבד הקפיץ ל-25:32. בשלב הזה בריטניה נתקעה בהתקפה ומוזגוב הקפיץ ל-34:49 בירידה למחצית

דנג ניסה לקזז ונייט ריינקינג תפר שלשה שהורידה ל-11, ושתי נקודות מהקו של דנג בסמוך לסיום הרבע סיפקו 58:71 לרוסיה. כל הנסיונות של הבריטים להמשיך ולקזז לא צלחו וקירילנקו במשחק ענק מבחינתו החזיר ל-19 באמצע הרבע. עד הסיום קיבלנו גארבג' טיים מתמשך. קירילנקו סיים עם 35 נקודות, שבד עם 16 ופרידזון הסתפק ב-14. בצד המפסיד, דנג סיפק 26 נקודות ומנסה בונסו 22.

ברזיל- אוסטרליה 71:75

המשחק השני של היום הפגיש בין שתי נבחרות מסקרנות, שהגיעו לטורניר במצב שונה לחלוטין: ברזיל, שהגיעה לטורניר לראשונה בשנים האחרונות עם סגל מלא לחלוטין, פגשה את אוסטרליה שחסרה את הסנטרים אנדרו בוגוט וניית'ן ג'אווי, שיכל לשדרג את הקו הקדמי שלה לאחד הטובים בטורניר.

אחרי 19:20 בסיום הרבע הראשון, הרכז הברזילאי הנהדר מרסליניו הוארטס החל להשתלט על המשחק, ועם מסםר סלים העלה את ברזיל ליתרון ראשון, שצמח עד לשש נקודות. תצוגה מעט מפתיעה של הסנטר האוסטרלי ארון ביינס, שסיים עם 8 נקודות במחצית הראשונה, הורידה את הנבחרות בתוצאה 35:36.

המחצית השנייה נפתחה בסערה מצד הברזילאים, שהפעילה מתחת לסלים את הגבוהים ננה וספליטר, וכבר עלתה ליתרון מבטיח של 13 נקודות. מהצד השני, מילס האוסטרלי לקח על עצמו את המשחק בצורה מעט מוגזמת. הברזילאים שמרו על היתרון גם ברבע הרביעי, אלא שאז ג'ו אינגלס קלע נקודות רצופות וסל שלו חצי דקה לסיום הוריד את היתרון של ברזיל ל-3 נקודות בלבד. אוסטרליה ביצעה עבירה על הוארטס, שקלע פעמיים מהקו וסגר עניין.

הרבו לקלוע לברזיל: ברבוסה 16, הוארטס 15 (10 אסיסטים), ורז'או 12. הרבו לקלוע לאוסטרליה: מילס 18, אינגלס 15, אנדרסן 14.

ספרד - סין 81:97

אחרי ההצגה של נבחרת ארצות הברית, הטוענת לכתר עלתה לפרקט ובמשך דקות רבות לא הרשימה יתר על המידה. הסינים, שבשנים האחרונות רשמו הישגים נאים בטורניר האולימפי, היו במשחק ברבע הראשון בו ספרד ירדה ביתרון 17:19, אבל ההגנה הסינית לא הייתה במיטבה לאחר מכן כשפאו גאסול מוביל את נבחרתו ליתרון 41:53 במחצית.

יי ז'יאנליאן הראה בתחילת המחצית השנייה מדוע הוא משתייך לסגל דאלאס כשסין עשתה קולות של קאמבק וצימקה בסוף הרבע השלישי ל-69:60 בלבד. ברבע האחרון סרג' איבקה הוכיח מדוע הוא נדבך חשוב בסגל הספרדי והוביל את נבחרתו לניצחון.

פאו גאסול הוביל את קלעי נבחרת ספרד עם 21 נקודות ו-10 ריבאונדים, כשאיבקה ונבארו הוסיפו 17 ו-14 נקודות מהספסל בהתאמה. אצל הסינים היה ז'יאנליאן המצטיין עם 30 נקודות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully