וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנה: ארה"ב מחצה את ספרד 78:100

27 נקודות של כרמלו ומשחק טוב של לברון, ווסטברוק ודוראנט סייעו לאמריקאים לספק הצהרת כוונות של ממש. צפו בתקציר

נבחרת ארצות הברית סיפקה הלילה (שלישי) הצהרת כוונות נוספת לקראת פתיחת המשחקים האולימפיים בלונדון, כאשר גברה על נבחרת ספרד 78:100 בפלאו סנט ג'ורדי. בכך השלימה הנבחרת של מייק ששבסקי את סדרת משחקי ההכנה שלה עם מאזן מושלם של 0:5, ולפרקים בהחלט נראתה כנבחרת הגדולה בתבל, כזו שמסוגלת לסיים את הטורניר האולימפי ללא הפסד. בהחלט ייתכן כי שתי הנבחרות הגדולות הללו - שתי הנבחרות הגדולות בעולם, ללא ספק - ייפגשו גם בגמר של לונדון 2012, ואולי יספקו לנו משחק מעט צמוד יותר, אך עד אז, האמריקאים הבהירו מעל לכל ספק: כרגע, הם עדיפים גם על ספרד, ובהפרש ניכר.

האמריקאים והספרדים הגיעו למשחק הזה כשהעולם כולו עדיין נושא את זיכרון המפגש האחרון בין השתיים - אותו גמר נפלא מבייג'ינג 2008, שהסתיים בניצחון לא פשוט כלל של ארצות הברית. לא מעט מהשחקנים ששיחקו אז עמדו גם במרכז המפגש הערב, שדווקא נפתח עם ריח של הפתעה באוויר. ספרד הניעה את הכדור נפלא, הפעילה מצוין את סרג' איבקה, ניצלה את היתרון שלה בצבע עם שחקן אוקלהומה סיטי ופאו גאסול, ולמרות היעדרותו של מארק גאסול הפצוע, עלתה ליתרון 13:22 כבר ברבע הראשון.

אלא שהאמריקאים חזרו, וחזרו במהרה. למייק ששבסקי יש עומק בלתי נגמר בספסל, וכאשר כרמלו אנתוני עלה לפרקט, הסיפור כולו השתנה. כוכב הניקס להט עם חמש שלשות ומחצית ראשונה מדהימה של 23 נקודות, והחזיק ממש בכוחות עצמו את ארצות הברית במשחק. ברבע השני השלימו האמריקאיים את המהפך, ברבע השלישי לחצו עוד יותר על הדוושה עם קווין דוראנט, ראסל ווסטברוק, קובי בריאנט ולברון ג'יימס ואז גם היתרון האתלטי העצום נתן את אותותיו, וסייע לנבחרת של ששבסקי לברוח ליתרון בן 21 נקודות. ספרד, שבעצמה מחצה את ארגנטינה ב-20 הפרש לפני מספר ימים עוד ניסתה לחזור, אך לשווא. זה נגמר בניצחון קליל של האמריקאים, שלא יוכלו לפגוש את ספרד אלא בגמר של הטורניר האולימפי. האמת? לא היינו מתנגדים לשחזור.

ארצות הברית תפתח את הטורניר האולימפי שלה ביום ראשון מול צרפת, בעוד ספרד תצא לדרך גם כן ביום א', עם מפגש קל על הנייר מול סין.

שחקן נבחרת ארצות הברית כרמלו אנתוני מול שחקן נבחרת ספרד ויקטור סאדה. David Ramos, GettyImages
מחצית ראשונה מדהימה. כרמלו מול איבקה/GettyImages, David Ramos

מהלך המשחק

רבע ראשון:

מייק ששבסקי המשיך עם אותה חמישיה איתה פתח מול ארגנטינה, עם כריס פול, קובי בריאנט, קווין דוראנט, לברון ג'יימס וטייסון צ'נדלר, בעוד מנגד עלתה ספרד עם חוסה קלדרון, רודי פרננדס, חואן קרלוס נבארו, פאו גאסול וסרג' איבקה, שהחליף את מארק גאסול הפצוע. נבארו וגאסול פתחו נהדר והעלו את ספרד ל-3:10 אחרי שלוש וחצי דקות. כרמלו אנתוני עלה מהספסל במקום צ'נדלר שספג שתי עבירות ותפר שתי שלשות שצימקו ל-12:9, אולם סדרת הטבעות קלילה של איבקה היעיל (12 נקודות ב-100 אחוז מהשדה ברבע הראשון) וג'אמפ של ויקטור סאדה המחליף קבעו 13:22 לספרדים הנפלאים. ששבסקי לקח פסק זמן, ומלו וראסל ווסטברוק דאגו לסיים היטב את הרבע הראשון, אליו ירדו האמריקאים בפיגור מינימלי - 23:21.

רבע שני:

כרמלו קלע את הנקודה ה-13 במשחק, ושלשה של לברון השלימה ריצת 4:15 של האמריקאים שעלו ליתרון 26:28. ואז הגיעה ריצה נוספת, כשהאמריקאים עברו ללחץ בהגנה, מלו המשיך לצלוף מכל מקום אפשרי (חמש שלשות), עם 23 נקודות מ-44 הראשונות של נבחרתו, וארצות הברית ברחה ליתרון דו-ספרתי - 35:48, גם בזכות דקות טובות של קובי, כשהמחצית הראשונה הסתיימה ב-40:48 לאמריקאים. מלו סיים אותה, כאמור, עם 23 נקודות ב-5-6 מחוץ לקשת ו-8 מ-10 מהשדה.

רבע שלישי:

דוראנט פתח את המחצית השניה עם עשר נקודות שהעלו את ארצות הברית ל-46:60, כאשר קובי שיתק לחלוטין את נבארו חסר האונים. ששבסקי ניצל את הפער הגדול כדי לנסות הרכב גבוה שכלל את קווין לאב לצד טייסון צ'נדלר לראשונה מזה זמן רב בהכנה, כשווסטברוק הנפלא היה אחראי על ההתקפה ועם סל ועבירה קבע יתרון שיא של 48:69. ספרד הצליחה לצמק ל-71:59 עם ריצת 11:2, אך לרבע המכריע עלתה ארצות הברית כשהיא מוליכה 59:74.

רבע רביעי:

ספרד חלמה על קאמבק ואף ראתה את טייסון צ'נדלר סופג את עבירתו החמישית שמונה דקות לסיום, אך אלה לא היו חדשות טובות במיוחד שכן קווין לאב נלחם מתחת לסלים וקבע 67:86. לברון צלף שתי שלשות רצופות כדי לקבוע 71:92, ואחרי פסק זמן של סרג'יו סקריולו קיבל גם אנתוני דייויס דקות משחק ראשונות, ומיד הגיב בחסימה אופיינית. שתי שלשות נוספות שברו את יתרון השיא וקבעו את תוצאת המשחק - 78:100 מוחץ למדי לארצות הברית, 20 שנה אחרי שהדרים טים הגדולה הציתה את הדמיון של העולם בברצלונה.

שחקן נבחרת ספרד סרג' איבקה מטביע מול שחקן נבחרת ארצות הברית לברון ג'יימס. David Ramos, GettyImages
פתיחה גדולה, ההמשך הרבה פחות. איבקה מטביע על לברון/GettyImages, David Ramos

סטטיסטיקה

קלעו לארצות הברית: כרמלו אנתוני 27 (5 מ-7 ל-2, 5 מ-8 ל-3), לברון ג'יימס 25 (7 מ-10 ל-2, 3 מ-5 ל-3, 8 אסיסטים), קווין דוראנט 13 (2 מ-3 ל-3, 8 ריבאונדים), ראסל ווסטברוק 9, ג'יימס הארדן 7, קובי בריאנט 6, כריס פול 5, דרון וויליאמס 4, טייסון צ'נדלר 2, קווין לאב 2 (9 ריבאונדים, ב-13 דקות), אנתוני דייויס ואנדרה איגודלה שותפו ולא קלעו.

קלעו לספרד: פאו גאסול 19 (5 מ-8 ל-2), סרג' איבקה 16 (8 מ-10 ל-2), חואן קרלוס נבארו 11, רודי פרננדס 8 (1 מ-5 ל-3), פליפה רייס 7, ויקטור קלאבר 7, חוסה קלדרון 4 (0 מ-4 ל-3, 8 ריבאונדים), ויקטור סאדה 3, פרננדו סן אמטריו 2 (0 מ-3 ל-3), סרחיו יול 1.

הגרלת הבתים בטורניר האולימפי:

בית א':

ארצות הברית
ארגנטינה
צרפת
ליטא
ניגריה
טוניסיה

בית ב':

ספרד
רוסיה
ברזיל
אוסטרליה
סין
בריטניה

אולימפיאדה לונדון 2012 בוואלה! ספורט

חואן קרלוס נבארו שחקן נבחרת ספרד מול קובי בריאנט שחקן נבחרת ארצות הברית. רויטרס
כדי להגיע רחוק, ספרד תצטרך לקבל יותר ממנו. נבארו מול קובי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully