וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורגל אולימפי: מקסיקו זכתה בזהב אחרי 1:2 על ברזיל

הסלסאו קרסו תחת הלחץ ושוב סיימו ללא זהב אולימפי. פראלטה הדהים עם צמד עבור המקסיקנים, הולק הצליח רק לצמק

תאגיד כאן

הקתציר באדיבות ערוץ 1
עריכת וידאו: מיכאל ברגמן

חמש פעמים הניפה נבחרת ברזיל את הגביע העולמי - יותר מכל נבחרת אחרת - אבל בטורניר הכדורגל האולימפי היא פשוט לא מסוגלת לזכות. הכל היה ערוך ומוכן הערב (שבת) לרגע ההיסטורי של הסלסאו. האלופה הקודמת ארגנטינה כלל לא הגיעה לטורניר, ספרד הודחה בצורה מבישה כבר בשלב הבתים ויתר המועמדות עפו בדרך. אצטדיון וומבלי התמרק לקראת הזכייה הראשונה אי פעם של ברזיל, אבל מישהו שכח לספר זאת לשחקני נבחרת מקסיקו, שהתמקדו בהיסטוריה משלהם, ניצחו 1:2 מצמד סנסציוני של הגיבור האלמוני אוריבה פראלטה (הראשון אחרי 28 שניות, השני בדקה ה-75) וזכו בזהב האולימפי הראשון שלהם בטורניר הכדורגל. הולק רק צימק בתוספת הזמן ואפילו לא המתיק את הגלולה המרה עבור נבחרתו. עוד סיפור סינדרלה בלונדון 2012.

שחקני נבחרת מקסיקו בכדורגל עם מדליית הזהב שלהם. רויטרס
עשו היסטוריה. שחקני מקסיקו עם מדליות הזהב/רויטרס

ברזיל הופיעה לטורניר האולימפי בשיא הרצינות, דיברה אך ורק על מדליית הזהב כהכנה אופטימלית למונדיאל ודהרה לעבר הגמר עם חמישה ניצחונות שבכל אחד מהם הבקיעה שלושה שערים. ניימאר, אוסקר ולאנדרו דמיאו הבטיחו כי ישכיחו את ההפסדים של ברזיל בגמרים האולימפיים ב-1984 ו-1988, אך בפועל גם הפעם השלישית במעמד הסתיימה בכישלון מהדהד. עוד לפני שכל הצופים הספיקו להתיישב בוומבלי, רפאל איבד כדור ברשלנות בצד ימין וראה את פראלטה הנפלא מנצל זאת ומכניע את גבריאל בכדור שטוח לפינה הקרובה. שער שבישר על הבאות.

ההלם ניכר על פניו של מאנו מנזס וגם שחקניו הפגינו עצבנות יתרה, כשהמקסיקנים הנחושים, גם ללא הכוכב הפצוע ג'יו דוס סנטוס, סיפקו משחק הקרבה במרכז השדה וניסו לעקוץ במתפרצות. מנזס הודה בטעותו והקפיץ מהספסל את הולק במקום אלכס סנדרו כבר בדקה ה-32, וברזיל הגבירה את הלחץ על שערו של חוסה קורונה גם בבעיטות ממרחק. ניימאר החל להתעורר לקראת סיום המחצית וסיפק כמה פעולות אישיות גם במחצית השנייה, אלא ששום דבר לא עבד לברזיל בתוך הרחבה ודווקא מרקו פביאן המקסיקני היה קרוב לשער השני, עם מספרת למשקוף בדקה ה-64 ונגיחה מעל השער בחלוף מספר דקות.

רבע שעה לסיום נסתם הגולל על הסיכויים של הנבחרת מארץ הסמבה, כשפביאן הגביה כדור חופשי ופראלטה נעץ את השני בנגיחה אדירה. גם השער המצמק של הולק בתוספת הזמן לא עזר. ברזיל שוב חתמה טורניר אולימפי בדמעות, וממחר כבר יחלו לדבר במדינה על הסיבות לכישלון. במקסיקו שוב הוכיחו שבטורניר כזה האחדות והגאווה הלאומית שווים יותר מכוכבים השווים עשרות מיליוני יורו. יחגגו עוד אור הבוקר את התואר ההיסטורי.

ניימאר שחקן נבחרת ברזיל. רויטרס
אכזבה עצומה. ניימאר/רויטרס

מהלך המשחק

דקה 1: גול! איזו פתיחה מדהימה לגמר האולימפי. רפאל איבד בשלומיאליות בצד ימין, הכדור הגיע מאקינו לפראלטה שבעט שטוח מ-16 מטרים לפינה הקרובה והכניע את גבריאל אחרי 28 שניות בלבד. 0:1 מהמם למקסיקו.

דקה 20: אוסקר קיבל כדור ברחבה ותוך כדי סיבוב בעט לידיו של קורונה.

דקה 32: ברזיל לא מצליחה לפרוץ את ההגנה המקסיקנית. מנזס הימר על חילוף התקפי מוקדם והכניס את הולק במקום אלכס סנדרו.

דקה 34: פביאן התקדם לבדו ומ-25 מטרים בעט כדור שחלף מעט מעל המשקוף.

דקה 36: מקסיקו שוב הפתיעה עם התקפה מתפרצת, סלסידו בעט החוצה מ-18 מטרים.

דקה 38: הולק המחליף התקדם ובעט טיל מ-30 מטרים, קורונה הדף פעם אחת והצליח לעצור גם את הריבאונד של דמיאו.

דקה 41: דמיאו קיבל כדור עם הגב ברחבה והשאיר למרסלו, שבעט החוצה מ-10 מטרים.

דקה 45: ברזיל שולחת עוד ועוד שחקנים לרחבת מקסיקו ומחזיקה בכדור בכ-60 אחוזים מהזמן. הפעם כדור רוחב של מרסלו נבלם והולק נגח חלש לידיו של קורונה.

דקה 45+2: ניימאר, באחת הפעולות הבודדות שלו במחצית הראשונה, חתך משמאל ובעט כדור שטוח וחד שחלף בסמוך לקורה.

דקה 48: ניימאר התקדם מצד שמאל ושחרר בעיטה חזקה בימין שעברה מעל המשקוף.

דקה 59: ברזיל שוב נכנסה בקלות לרחבת מקסיקו, אבל ניימאר שהחל להשתלט על המשחק בעט גבוה מעל השער.

דקה 64: ברזיל קפאה בחלק האחורי וביצעה עוד טעות נוראית. פביאן נעצר פעם אחת אצל גבריאל ואז ניסה מספרת וירטואוזית. הכדור המפתיע שלו נעצר במשקוף, מזל גדול לסלסאו.

דקה 69: פראלטה הרעיד את הרשת עם שער שני מקרוב, אבל השופט פסל זאת בטענה מוצדקת לנבדל.

דקה 72: גבריאל יצא רע לכדור קרן, פביאן נגח מעט מעל השער.

דקה 75: גול! ברזיל שוב נענשת. פביאן הגביה כדור חופשי מצוין לרחבה, ופראלטה נגח בעוצמה מ-11 מטרים לרשת של גבריאל. 0:2 מדהים למקסיקו בדרך למדליית הזהב.

דקה 85: העצבים עולים על גדותיהם בברזיל. הפעם ז'ואן ורפאל מתווכחים ביניהם וכמעט מגיעים לכדי עימות פיזי. רפאל שילם את המחיר והוחלף.

דקה 90+1: גול! כדור ארוך הגיע בסופו של דבר להולק, שהכניע בבעיטה חדה את קורונה. ברזיל מצמקת ל-2:1 והופכת את תוספת הזמן לדרמטית.

דקה 90+3: איזו החמצה. הולק הגביה מצד ימין לאוסקר, שנגח גרוע מחמישה מטרים מעל השער.

דקה 90+4: זהו, זה נגמר. מקסיקו זוכה בזהב האולימפי, ברזיל המתוסכלת תתנחם שוב במדליית הכסף ואילו דרום קרואיה שניצחה 0:2 את יפן בשלישי לקחה את הארד.

*** המשחק בין ברזיל למקסיקו באצטדיון וומבלי היה אירוע הספורט הבודד עם כמות הקהל הגדולה ביותר באולימפיאדת לונדון 2012 עד כה, עם 86,162 צופים. בסך הכל, בטורנירי הכדורגל נשים וגברים באולימפיאדה הגיעו לצפות 2,186,930 צופים.

הרכב ברזיל: גבריאל, רפאל (לוקאס מורה, 85), טיאגו סילבה, ז'ואן, מרסלו, רומולו, סנדרו (אלשנדרה פאטו, 71), אלכס סנדרו (הולק, 32), אוסקר, ניימאר, לאנדרו דמיאו.

הרכב מקסיקו: חוסה קורונה, ישראל חימנס (נסטור וידריו, 81), חיראם מייר, דייגו רייס, דרווין צ'אבס, חורחה אנריקס, קרלוס סלסידו, חאבייר אקינו (מיגל פונסה, 57), הקטור הררה, מרקו פביאן, אוריבה פראלטה (ראול חימנס, 86).

אוריבה פראלטה שחקן נבחרת מקסיקו. ערוץ הטיולים
הגיבור האלמוני של מקסיקו. אוריבה פראלטה/ערוץ הטיולים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully