וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ללא המשכיות, דבר לא שווה"

29.10.2006 / 22:24

מכבי ת"א ניצחה 1:3 את הפועל בדרבי לוהט, אבל אבי נמני, שכבש והנהיג את חבריו לניצחון הגדול, לא מסתנוור וכבר מסתכל קדימה. אבוקסיס מודה: "משחק רע מאוד שלי"

צילום: אלעד ברכה, עריכה: אמיר לב.

הדרבי התל אביבי עמד היום בכל הציפיות, כשמכבי והפועל נפגשו לקרב עירוני יוקרתי באיצטדיון בלומפילד. הפעם ידה של מכבי הייתה על העליונה, כשניצחה 1:3 במשחק מצוין. פאאס כבש ראשון בנגיחה (29) והקפיץ את האדומים, אבל נגיחה של נמני (34), ועוד שניים של ביטון (40) וראזיץ' (90) השלימו מהפך צהוב. טל חן ומילאן מרטינוביץ' הורחקו אחרי תגרה שהתפתחה בעקבות השער של ביטון.

היה זה משחק מהיר ומעניין, גדוש באירועים ובמצבים מסוכנים ליד שני השערים, שכלל ארבעה שערים, שני מורחקים ואין סוף צהובים. שתי הקבוצות הראו היום הרבה נחישות ומחויבות כלפי האוהדים שלהם. כבר בפתיחה החלה מלחמת רימוני עשן בין אוהדי שתי הקבוצות, כשרימון אדם נזרק לשער 11 ושניים צהובים השתחררו בשערים 5 ו-7. בלומפילד געש ורעש, והשחקנים הגיבו בהתאם לאווירה הנפלאה.

אחרי החצי הראשון הסוער, במחצית השנייה הקצב נרגע כשהצהובים הרבו להסתגר, אבל הפועל, למרות שהחזיקה יותר בכדור, לא סיכנה יותר מדי את השער. מכבי יכלה לעקוץ בקלות במתפרצות הרבות שהיו לה, אבל פספסה את כל ההזדמנויות שהיו לה, עד שבדקה ה-90 ראזיץ' סגר את הסיפור.

היה זה גם קרב בין שניים מהכוכבים הגדולים של הכדורגל הישראלי - אבי נמני ויוסי אבוקסיס. בעוד נמני תרם שער מצוין ומנהיגות במרכז המגרש, אבוקסיס חשף בעיקר כסחנות וברוטליות, ובנס הוא לא סיים את המשחק בכרטיס אדום, אחרי שבעט ללא כדור בעומר פרץ (המצטיין) ודרך על אשכיו של נמני.

הפועל הגיעה פייבוריטית למשחק, בתקווה להיצמד לצמרת העליונה ולאיים על בית"ר ירושלים בקרב על האליפות, אבל מכבי הראתה שוב שהיא לא מוותרת בקלות על השליטה בת"א, והשיגה ניצחון גדול שחשף הרבה אופי ו-ווינריות. תל אביב חוזרת להיות צהובה, האדומים יחכו לפעם אחרת.

מחצית ראשונה

דקה 3 - מטר של רימוני עשן וחזיזים גרמו לדחיית המשחק למשך דקות ארוכות, כיוןן שאחת הדליקות גרמה לחור ברשת של השער הדרומי.

דקה 20 - דקות טובות לצהובים. הרמה של שטרית מהאגף השמאלי פגשה את הראש של פאאס. מרדיקוביץ' ניצל את היציאה הגרועה של אלימלך והשתלט על הכדור, אבל השוער האדום הציל את הבעיטה של החוץ. דקה לאחר מכן נמני בעט שטוח מ-20 מטר, אלימלך היה שוב במקום.

דקה 24 - מסירה טובה של דגו הגיעה לברדה, אבל החלוץ בעט חזק מעל לשער. בעיטה ראשונה לעבר השער של קאלה. דקה לאחר מכן חליבה העביר כדור רוחב מצוין, אבל דה ברונו פספס את הכדור.

דקה 29 - גול! דה ברונו הגביה כדור קרן, דגו נגח אחורה, ופאאס היה במקום כדי להמשיך בראש פנימה. 0:1 להפועל.

דקה 34 - גול! כדור קרן של מכבי הוגבה למרכז הרחבה, ואבי נמני התרומם גבוה ונגח פנימה. 1:1.

דקה 40 - גול! פריצה נפלאה של עומר פרץ באגף הימני השאירה את משה ביטון מול אלימלך, וביטון לא התבלבל. 1:2 למכבי. אחרי חגיגות השער התפתחה תגרה בין שחקנים משתי הקבוצות, והשופט מאיר לוי הרחיק את מרטינוביץ' וטל חן. צילומי הטלוויזיה הראו בבירור כי יוסי אבוקסיס בעט ללא כדור ברגליו של עומר פרץ, אך השופט לא הגיב.

דקה 44 - עומר פרץ בעוד פריצה מצוינת חדר לרחבה ובעט חזק, אלימלך הדף.

דקה 45 - הגבהה של שטרית פגשה את הראש של נמני, אבל הנגיחה שלו חמקה החוצה.

מחצית שנייה

דקה 46 - עומר פרץ בעט מקצה הרחבה, אלימלך קלט בקלות.

דקה 55 - דה ברונו בעט מצוין מתוך הרחבה, אך הכדור נעצר בקורה. ברדה השתלט על הריבאונד, אך מול שער ריק בעט לרגליים של ז'אן, שהציל גול בטוח.

דקה 63 - עוד מתפרצת מצוינת של מכבי הסתיימה במצב נוח של פרץ, אבל באדיר היה במקום כדי להציל את ההגנה האדומה.

דקה 66 - עוד עבירה ברוטלית של אבוקסיס, שדרך על מבושיו של נמני, הסתיימה בצהוב בלבד.

דקה 73 - פריצה טובה של ברדה הביאה אותו לפתח הרחבה, כדור הרוחב שלו הגיע לטועמה, אבל הבעיטה שלו נקלטה בקלות על ידי קאלה.

דקה 90 - גול! איבוד של באדיר הגיע לשבחון, שפרץ והשאיר את ראזיץ' לבד. המחליף לא התבלבל, וקבע 1:3 ענק לצהובים.

הרכבי הקבוצות:
הפועל ת"א: שביט אלימלך, תומר חליבה (זיטו אוגבונה, 77), טל חן, חאבייר פאאס, יגאל אנטבי, ברוך דגו (איוון יוליץ', 69), וואליד באדיר, יוסי אבוקסיס, סלים טועמה, לוסיאנו דה ברונו (גילי ורמוט, 60), אליניב ברדה.

מכבי ת"א: טברטקו קאלה, יובל שפונגין, מילאן מרטינוביץ', אבי יחיאל, אורי שטרית, עומר פרץ, משה מישאלוב, ליאור ז'אן, אבי נמני (יוסי שבחון, 72), משה ביטון (איוון ראזיץ', 78), מיליאן מרדיקוביץ' (ג'ובאני רוסו, 57).

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

שום: "מכבי רצתה יותר מאיתנו" (לי בוץ, מערכת וואלה!)

אבי נמני נשמע נרגש בסיום: "היום הקהל שלנו נתן עידוד יוצא מכלל וקיבל את מלוא שכרו. אני מואשר בשביל החבר'ה הצעירים שידעו לצאת מפיגור. נשמח היום ומחר, אבל צריך לחזור לקרקע. ללא המשכיות, שום דבר לא שווה. לא כל משחק אפשר לשחק טוב, כרגע אבל נראה שזה מתחבר טוב".

יוסי אבוקסיס, לעומת זאת, נראה מדוכדך: "היה משחק רע מאוד גם שלי וגם של הקבוצה, לא שיחקנו חכם ואני מצטער בשביל האוהדים שלנו. באנו כביכול פייבוריטים ונפוחים ולא כמו שהיינו צריכים לבוא לדרבי. מכבי שיחקו הרבה יותר חזק מאיתנו. חבל שספגנו ממצב נייח, אחרי שדיברנו על זה כחצי שעה בחדר הלבשה. אנו מאוכזבים מאיך ששיחקנו, אבל ביום חמישי יש משחק לא פחות חשוב. יש לנו יותר מדי עליות וירידות מתחילת העונה, אנחנו צריכים לחבר כמה משחקים טובים כדי להיות קבוצת צמרת".

נשיא הצהובים, לוני הרציקוביץ': "היתה לנו התחלה לא טובה בליגה והניצחון היום הפך את הכל. אין יותר טוב מניצחון בדרבי. האמנתי בדרך כבר מתחילת העונה וידעתי שיש לנו צוות טוב והיום הוכחנו את זה. זאת רק תחילת העונה ומסוכן לצאת בהצהרות, אבל הוכחנו מעל לכל ספק שלנצח לאורך זמן ולהיאבק בצמרת זו המשימה שלנו. אני שמח שנתנו לאוהדים סיבה לשמוח, אני מקווה שהם ימשיכו לבוא ולמלא את האצטדיון כי בלעדיהם זה לא שווה כלום. מי שלא בא היום הפסיד".

עומר פרץ: "לקח לנו זמן להתחבר ואני שמח שרואים מאיתנו כדורגל יפה. אנחנו לא מדברים על אליפות, אבל המטרה שלנו היא בהחלט לרוץ בצמרת. לא הרגשתי חייב לקהל של מכבי, התקופה שלי בהפועל היא היסטוריה מבחינתי".

מאמן האדומים, יצחק שום: "שיחקנו נגד קבוצה אגרסיבית שרצתה יותר מאיתנו. כואב לי להפסיד כל משחק, בטח בדרבי. עצוב לי על האוהדים, רציתי ששימשיכו ליהנות, אבל יהיו לנו עוד הזדמנויות לשמח אותם. מכבי הייתה נחושה יותר, הם הגיעו ראשונים לכל תאקל ולנו הייתה בעיה בהגנה. אין זמן להיות מאוכזבים, יש לנו משחק באירופה בחמישי. יהיו שינויים בהרכב".

גם טל חן נשמע מאוכזב: "לא יודע למה קיבלתי אדום, לא הייתי מעורב בתקרית. אני לא מבין את ההחלטה. מרטינוביץ' התחיל אותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully