וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חידה ושמה ביינום

27.10.2006 / 15:27

הניצחון של מכבי ת"א על מלאגה שיחרר הרבה לחץ, אבל גם הטריד לא מעט את ראשי הקבוצה. לכולם ברור כי מכבי תקום ותיפול על ביינום

שלושה דברים עיקריים מטרידים את מנוחת אנשי מכבי ת"א, מעט אחרי סיום מבחן היורוליג הראשון העונה: 1. התיאום הלקוי בהגנה הקבוצתית, שאפשרה למלאגה נטולת מרכוס בראון לקלוע 101 נקודות, וההגנה האישית בפרט. 2. התחושה שהקבוצה זקוקה לאימונים רבים ולזמן, שנגזל ממנה עקב לוח משחקי ההכנה העמוס בקיץ. 3. הצניחה באינטנסיביות המשחק לאחר חילופים.

הצניחה הפתאומית באינטנסיביות, שגרמה למכבי לאבד תוך דקות יתרון בן 18 נקודות, היא אחת הסיבות שבגינן וויל ביינום כמעט ולא ירד מהפרקט. ביינום לקח אמש לא פחות מ-24 זריקות מהשדה, שהיוו כ-30 אחוזים מסך הזריקות של מכבי, והלך 8 פעמים נוספות לקו העונשין. רוצה לומר: אינני מאמין בחברי לקבוצה.

ביינום הראה אמש ביצים בגודל שאינו פרופורציונאלי למימדי גופו. גם בהארכה קיבל הרכז האנרגטי "אופן" פעם אחר פעם (תרגיל בסיסי בו זזים יתר השחקנים לצדדים ומפנים את הצבע למהלכי סולו של ביינום מול השומר), ולא התרגש מנוכחותם של לורבק (2.08), פייטרוס (2.02) ו-וולש (2.02). הוא קלע אומנם 29 נקודות, אבל באחוזים זוועתיים (41.6), נחסם ארבע פעמים ואיבד שלושה כדורים נוספים. למזלו הטוב של ביינום, ג'יימי ארנולד, חיית רחבה, היה שם בסיום כדי לתקן בריבאונד ולחלץ ניצחון.

נוון ספאחיה נראה לאחר המשחק כפי שהסירו מכתפיו אבנים במשקל של שני טונות. גם ספאחיה יודע שהניצחון של מכבי אמש היה אך מקרי לחלוטין. שניים-שלושה פוזשנים שהלכו לטובת מכבי יכלו בקלות גם ללכת עם אוניקאחה.

"זה וויל", סיפר דני גוט, עוזר המאמן השני. "אנחנו עובדים איתו על קבלת החלטות, אבל בגדול זה סגנון המשחק שלו. הרבה התקפות מתפרצות וחדירות, שלפעמים מסתיימות בסל ולפעמים בחסימה או באיבוד, אבל הוא שחקן שיכול להריץ את הקבוצה קדימה. בדרך כלל, בהתקפות שלנו הכדור עובר הרבה ידיים, אבל בהארכה זה היה אחרת כי וויל היה חם".

אפשר לסמוך על ניקו

בהיעדר רכז אמיתי על המגרש, ניקולה וויצ'יץ' הוא זה שנדרש לנהל את המשחק ועושה זאת רחוק מהסל, באזור ה'טופ אוף דה קי'. וויצ'יץ' שם כדי להכניס מעט סדר והיגיון בכאוס שזורע ביינום ואתמול היה אקטיבי במיוחד. הוא הסתפק רק ב-14 נקודות, אבל לא הפסיק לדבר עם חבריו לקבוצה, לעודד, לדחוף. הוא גער והעיר, הסביר וכיוון, מחא כפיים וזרק מילה טובה כשצריך, וניתב את המשחק לפי הוראותיו של ספאחיה.

וויצ'יץ' נמצא היום במכבי על תקן של מנטור. כשהוא על הספסל מפקידה מכבי את גורלה בידיהם של שחקנים לא אחראיים כביינום או ביופורד, ומבחינתו של ספאחיה מדובר בהימור שעלול להתברר כגדול מידי. "אני אחד השחקנים המנוסים בקבוצה ומנסה לעזור לא רק בקליעות, אלא גם בהכתבת הקצב והשלטת הסדר", אמר וויצ'יץ' בחדר ההלבשה. ביינום? "הוא צריך עוד ניסיון, עוד זמן משחק באירופה ומשחקים כאלו יעשו לו רק טוב, אבל יש לו המון פוטנציאל ואני בטוח שעם הזמן הוא יהפוך למנהיג של הקבוצה, כמו פוינט גארד אמיתי".

זרים מוזרים?

רודני ביופורד ונואל פיליקס, שאמורים להיות שניים מהשחקנים היותר משמעותיים בקבוצה, זכו אתמול יחד ל-11 דקות משחק, קלעו 0 נקודות, הורידו 0 ריבאונדים ומסרו מספר דומה של אסיסטים. במכבי מעדיפים להסתכל על חצי הכוס המלאה, וטוענים כי כאן בדיוק טמון סוד כוחה העונה: בקבוצה אין עוד עילויים כשאראס או פארקר והכישרון מתחלק בין יותר שחקנים. היררכיה ברורה טרם קיימת ורוטציה עדיין לא גובשה, אף שנדמה כרגע כי משולש הזהב של הקבוצה כולל את ביינום, אליהו ו-וויצ'יץ'.

מכבי מחזיקה בסגל רחב ועמוק, עמוס שחקנים נפיצים כמו ביופורד, יסאיטיס ואפילו שרון ששון. בצוות המקצועי מספרים כי בקיץ נוסו 82 הרכבים שונים. "זה נותן לנו המון אופציות ומקשה מאוד על היריבות להתכונן למשחקים נגדנו", מסביר גורם בקבוצה, אלא שלאור המשחק אמש נראה כי התלות בביינום ו-וויצ'יץ' כמעט מוחלטת.

ואולי הבעיה העיקרית של מכבי היא שבניגוד לעונות האחרונות, בהן הייתה משופעת שחקני מאני טיים אמיתיים (שאראס, סולומון, פארקר, שארפ, בורשטיין, באסטון), במכבי מודל 2007 יש רק שני אסים שמוכנים, או אולי רק שניים שמסוגלים לקחת אחריות, נכון להיום. תוציאו אחד מהם, ומגדל הקלפים קורס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully