וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזרחי, להתעורר

אסף שקד

22.10.2006 / 7:15

מאמן בית"ר הגיע לקבוצה, וכבר עורך שינויים בהרכב שיעלה מול הרצליה (20:50, ערוץ 10), בן שושן אמור לפתוח וגם ברוכיאן, שכבר מרוצה: "פתאום יש שיטה באימונים". וארדילס? יכול להיות שהוא ימצא בית חדש בסן לורנצו

יוסי מזרחי העביר שלשום (שישי) בבוקר את האימון השני שלו בבית"ר ירושלים, והציג מיני מהפכה בהרכב לקראת המשחק מול מכבי הרצליה ביום ראשון. בניגוד לקודמו, אוסי ארדילס, שנתן קרדיט בלתי נגמר למספר שחקנים בהרכב, מזרחי ככל הנראה מעדיף לפתוח עם השחקנים שמציגים את היכולת הטובה ביותר באימונים, וכבר ביום ראשון הוא צפוי להרכיב שחקנים שלא ראו הרבה דשא העונה.

המפגש שכולם ציפו לו אתמול בין המאמן לבין פבריס פרננדס התרחש ועבר בצורה די חלקה, אם כי לאחר כחצי שעה נטש הצרפתי את האימון בטענה כי הוא סובל מכאבים. גם ברק יצחקי סובל מפציעה לא קלה, וצפוי להיעדר מהמגרשים לשלושה שבועות. הבלם שמעון גרשון פצוע גם הוא, והוא אינו כשיר למשחק ביום ראשון.

למרות החיסורים, ערך מזרחי אימון כרגיל שבו תרגל את ההרכב שיפתח מול מכבי הרצליה. מזרחי יודע שהמשחק הראשון הוא פתח להמשך הדרך, ולמרות היריבה "הנוחה" יחסית, הוא ביקש משחקניו לגלות את מלוא הרצינות במשחק. לפני האימון ובמהלכו שוחח המאמן עם מספר שחקנים ישראלים ודרש מהם לקחת את המשוכות. אחד מהם היה דוד אמסלם, שנעלם לחלוטין בתקופת ארדילס, וכעת עשוי לפרוח מחדש.

יניב בן חקון מ"הארץ" מוסיף: "הכל שונה עכשיו", מעיד אבירם ברוכיאן, "אנחנו עושים חימום טוב וניגשים ליוסי, שמציף אותנו בתרגילים ומידע. הוא יודע בדיוק איך ניראה במגרש. הוא מסביר איך נתקוף, איך נתגונן ועכשיו אנחנו סוף סוף יודעים מה רוצים מאתנו. יוסי עוצר את האימון ומסביר בכל פעם שמשהו לא הולך לפי התכנון. הוא רוצה תנועה מיוחדת ולא סומך על כישרון בלבד. פתאום יש אימונים, יש שיטה, יש טקטיקה. האימונים מאוד מעניינים, ולכן כולם באים עם חשק ומתאמנים יותר חזק".

לא מעט דיברו על הצעירים בזמן האחרון. על פי המתרחש בשטח, נראה שמזרחי לקח על עצמו לטפח את הכישרונות הצעירים. אתמול, למשל, תוך כדי אימון הוא קרא אליו את אלירן דנין והסביר לו מתי להיכנס לאמצע ואיך לסגור נכון כשתוקפים מהאגף השני. אחר כך הוא אמר לבן שושן ולטוטו תמוז שהוא רוצה לראות הרבה יותר פירגון בהתקפה ודרש שהשניים יעשו הרבה יותר תנועה. אחר כך הוא גם עבד אתם על משחק עם הגב לשער.

כשסיים הוא התפנה להדריך את ברוכיאן. "אני רוצה שתשפר את משחק ההגנה שלך", ביקש מזרחי, "חוץ מזה, במערך של 4-4-2 אתה צריך לדעת איך ומתי להיכנס לאמצע בלי הכדור כדי להוות איום על היריב". ברוכיאן מרחיב: "כצעיר אני יכול להעיד שיוסי בא ללמד אותנו. זה לא סוד שארדילס לא נתן לי צ'אנס וזה נורא עצוב. אני שמח על השינוי, כי עכשיו אני מאמין שיוסי ייתן לי את ההזדמנות".

שינוי נוסף וקריטי בבית וגן הוא השפה. "הרבה יותר קל לנו", מודה אחד הצעירים, "במקום להתאמץ כדי להבין כל מלה של ארדילס, סוף סוף יש מאמן ישראלי והכל זורם".

בנאדו במקום גרשון הפצוע, אמסלם במקום בן יוסף

נראה היה שהראשון שישלם את מחיר המהפכה ויירד לספסל הוא רוני גפני, אבל באימון בשבת הוא תורגל בהרכב הראשון. אם גפני לא יפתח, את מקומו יתפוס אלירן דנין.

את עמדת המגן הימני צפוי לתפוס עמרי אפק, אם כי מזרחי לא פוסל בעתיד אפשרות להחזיר את השחקן לעמדתו המקורית כקשר התקפי. נראה כי ביום ראשון אפק יפתח כמגן ימני, אך במשחקים הבאים יואב זיו צפוי לחזור לעמדה זאת. בנוגע לזיו – נדמה שהשחקן הבין את רמזיו של מזרחי כי הוא "רוצה שחקנים שייתנו את התחת על המגרש".

גם בחלק הקדמי יהיה שינויים. פרננדס הפצוע צפוי להיעדר, ובמקומו תורגל באופן מפתיע מירוסביץ', שההערכות כלפיו היו שיעזוב. גל אלברמן, שלא התאמן אתמול בגלל פציעה, עשוי להישאר מחוץ להרכב, ואתמול אבירם ברוכיאן תורגל בהרכב. בחוליית החוד עמית בן שושן הוא השחקן היחיד שמקומו כנראה מובטח בהרכב, וביום שישי הוא תורגל במשך כל האימון בהרכב הראשון. לפי האימון בשבת, מי שיפתח לצד החלוץ הצעיר הוא הברזילאי ז'ואנו פינטו, כשטוטו תמוז וכריסטיאן פביאני יפתחו על הספסל.

תומר בן יוסף תורגל ביום שישי בהרכב, אך באימון המסכם שנערך ביום שבת החליטו בצוות המקצועי לתת לשחקן מנוחה וזאת לאחר שהבלם התלונן על כאבי ראש. משמעות הדבר היא שבנוסף לשמעון גרשון שיפתח על הספסל, יחמיץ בן יוסף את המשחק ואף לא יכלל הסגל. מי שיתפוס את מקומו יהיה דוד אמסלם שתוכנן תחילה לפתוח כמגן, אך ברגע האחרון הוצב כבלם. השינוי השני בהרכב יהיה הצבתו של אריק בנאדו כבלם, שינוי זה נובע מפציעה ממנה סובל גרשון.

הרכב משוער: איציק קורנפיין, עמרי אפק, רוני גפני (אלירן דנין), אריק בנאדו, דוד אמסלם, דרק בואטנג, מילובאן מירוסוביץ, מיכאל זנדברג, גל אלברמן, עמית בן שושן, ז'ואנו פינטו.

שקלאר: "היה משבר אמון בין ארדילס לשחקנים"

אוסבלדו ארדילס מתקרב למציאת ג'וב חדש, ימים מועטים אחרי סיום תפקידו בבית"ר. ארדילס מועמד לאמן את סן לורנצו הארגנטינאית, המדורגת במקום ה-7 בטבלת האפרטורה. את הקבוצה מאמן שחקן העבר אוסקר רוג'רי, אך מעמדו התערער לפני כחודש, אחרי תבוסה 7:1 לבוקה ג'וניורס בדרבי של בואנוס איירס.
היום (שבת) הפסידה סן לורנצו לנואבה צ'יקגו מהתחתית, דבר שגרם לסדק נוסף במעמדו של רוג'רי.

ארדילס עדיין נמצא בישראל, אבל צפוי לעזוב ברגע שיקבל את כספי הפיצויים המגיעים לו.

יו"ר הקבוצה, ולדימיר שקלאר, התראיין לתוכנית סיכום המחזור בערוץ 10 ואמר: "היה משבר אמון בין אוסי ארדילס לשחקנים. כולם בתקשורת קטלו את ארדילס, ומפתיע שפתאום כולם שואלים למה הוא פוטר. כל מאמן בליגה הישראלית רצה לאמן את בית"ר ירושלים, וגם מאמנים מחו"ל, כולל טון קאנן ולואיס פרננדז".

"באים לנצח בטדי" (רומן רוזנבלט)

מכבי הרצליה השיגה בשבת האחרונה את הניצחון הראשון שלה העונה, ובאמצע השבוע סיימה בתיקו 1:1 בנתניה במסגרת גביע הטוטו. כעת נכנסת הקבוצה לסדרת משחקים קשה מול הגדולות, כאשר הראשונה היא לא אחרת מבית"ר ירושלים.

לרשותו של המאמן ראובן עטר יעמוד הסגל כולו, מלבד אליאסו איסיאקו שעדיין לא חזר לעצמו מהפתיעה, ועורך אימונים קלים בלבד. בחוד ימשיך לככב הספרדי איבון איירטה, שכבש שלושה שערים בשני המשחקים האחרונים, וצפוי להמשיך בהרצליה עד סוף העונה. בלם הנבחרת הצעירה ומכבי הרצליה שי מימון התייחס היום (שישי) למצב המשתפר בקבוצה ולמשחק: "התוצאה מול הכח נותנת הרגשה אופטימית, ויש מצב רוח טוב בקבוצה. אנחנו מקוים להגיע לטדי ובלי חוצפה להוציא משם שלוש נקודות. העובדה שיש שינוי בעמדת המאמן בירושלים עשויה לעזור לנו, שכן אפשר לנצל את העבודה כי כל מה שעבר על בית"ר השבוע עדיין טרי".

הרכב משוער: שאול סמדג'ה; שי מימון, חיים מלכה, יא יא פטי, אייל טרטצקי; דהייו דיויס, מהראן ראדי, כפיר אדרי, עומר בוקסנבוים; פפי קימוטו (שי ביטון), איבון ארייטה

עדכון ראשון: שבת, 21.10.06, 21:52
עדכון אחרון: ראשון, 22.10.06, 07:15

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully