וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש יורש לבאסטון?

10.10.2006 / 12:15

מאמן סיאטל סופרסוניקס, ששיחררה את נואל פליקס למכבי ת"א, שופע מחמאות לפורוורד בן ה-25: "אני מאוד מעריך אותו"

הפורוורד האמריקאי, נואל פליקס (25, 2.06), חתם אתמול (שני) לשנתיים במכבי ת"א, וימלא את מקומו של מייסיאו באסטון כזר השלישי של האלופה. פליקס יצטרף למכבי במהלך השבוע הבא, לקראת המשחק מול קליבלנד קאוולירס בארה"ב.

אמש (שני) שוחרר פליקס ממחנה האימונים הסופי של סיאטל סופרסוניקס, הפך לשחקן חופשי והדבר איפשר להחתימו בקבוצה. לפי דבריו של פליקס לאתרי כדורסל אמריקאים, חוזהו במכבי יאפשר לו לחזור לסוניקס או לקבוצת NBA אחרת במידה שיקבל
הצעה.

סיאטל פרסמה הודעה רשמית כי השחקן שוחרר לאחר שהציג בפני קבוצת ה-NBA את ההצעה היוקרתית שקיבל ממועדון הפאר האירופי. "נואל וסוכנו ניגשו אלינו וביקשו להשתחרר מפני שקיבלו הצעה נחמדה ממכבי תל אביב", סיפר מאמן הסוניקס, בוב היל. עם זאת, באתר הרשמי של סיאטל הובהר כי סיכוייו של פליקס לזכות במקום בסגל הסופי של הקבוצה קלושים, לאור העובדה שבסגל שני מקומות פנויים בלבד, שאותם אמורים לקבל רכז שלישי ושחקן בעל יכולת קליעה מבחוץ. פליקס, כך דווח, בנה על ירידה ביכולתו של דני פורטסון, הפאואר פורוורד המחליף הבעייתי, אך זה הגיע למחנה האימונים בכושר מצוין.

פליקס סובל כרגע מנקע בקרסול ולא התאמן עם הסוניקס בימים האחרונים. היל אמר עליו: "אני חושב שהעובדה שנואל, כשחקן בן 25 שעשה התקדמות גדולה, יעבור לאירופית ברמה גבוהה, שבה הוא אמור לשחק בכל ערב ולמלא תפקיד מרכזי, תעזור להתפתחות שלו בכל הנוגע לסיכוי להשתלב ב-NBA בעוד שנה או שנתיים. אני תומך בצעד הזה. אני מאוד מעריך אותו. אני מכיר אותו ואת סוכנו תקופה ארוכה ואני חושב שזו ההחלטה הנכונה עבורו".

מי אתה, נואל פליקס

הוא שיחק בעבר בליגה הסינית והפיליפינית; נחתך מפררה, קבוצה מליגת המשנה האיטלקית; וניסיון ה-NBA שלו מסתכם ב-12 משחקים במדי הסיטאל סופרסוניקס (1.5 נקודות ו-1.1 ריבאונדים ב-6.8 דקות בממוצע). ספק אם גם נבירה ממשוכת בארכיון מכבי ת"א תעזור לאתר שחקן פחות מוכר ומנוסה שחתם בקבוצה בעבר. מי אתה, נואל פליקס?

נואל פליקס גדל בעיר אינגלווד, קליפורניה. כילד שהתבגר סמוך ל"פורום" המיתולוגי של הלוס אנג'לס לייקרס, פליקס לא יכול היה שלא להתאהב במשחק עם החישוק והכדור הכתום. "הכדורסל זרם אצלי בדם", סיפר בראיון. הוא נהג לשחק שעות במגרשים הסמוכים לביתו, מתאמן ומשפר אלמנט אחר בכל פעם. בתיכון המקומי היה הפורוורד הצעיר לאחד מעמודי התווך בקבוצה, והעמיד ממוצעים של 15 נקודות, 11 ריבאונדים וכמעט 5 חסימות בממוצע. את העונה סיימה נבחרת הכדורסל של התיכון במאזן 4:30.

לאחר שסיים את לימודיו התיכוניים החליט פליקס להצפין והצטרף לאוניברסיטת פרזנו סטייט. כבר בעונת הג'וניור שלו תפס את משבצת הפאוור פורוורד בחמישייה, ונחשב לכוח הגנתי חשוב. בעונת הסניור העמיד פליקס ממוצעים של 8.5 נקודות, 4.8 ריבאונדים ו-2.5. 51 הכדורים שחסם לאורך העונה העניקו לו את תואר שחקן ההגנה המצטיין של הקבוצה.

פליקס החל לנדוד לאחר שהשלים את חוק לימודיו באוניברסיטה. את עונת 2004 פתח בליגה הסינית, במדי שנחאי אוריינטל שארקס. בהמשך העונה החליט לשוב לארה"ב והצטרף לאיידהו מליגת ה-CBA. ב-37 משחקים העמיד ממוצעים של 8.8 נקודות ו-3.8 ריבאונדים.

בקיץ 2004 ניסה פליקס את מזלו בליגת הקיץ בלאס ווגאס, אולם הרשים דווקא את אנשי הכדורסל האיטלקים שצפו במשחקיו. רימיני וביאלה האיטלקיות הביעו בו עניין, אבל בסופו של דבר נחת פליקס בקאריפה פררה מליגת המשנה. "המאמן שלנו באותה תקופה, סטפנו טוטי, שמח מאוד על ההחתמה, שכן נלחמנו עליו מול קבוצות אחרות", נזכר בשיחה עם וואלה! ספורט אלסנדרו קרובטי, ג'נרל מנג'ר הקבוצה. "הוא היה בחור טוב מאוד, אתלט בלתי רגיל שמשחק בעמדות 4-5, משאבת ריבאונדים בעל קליעה סבירה מחצי מרחק. הוא רצה לעבוד קשה, לא יצא לשתות ולבלות והעדיף להתרכז בכדורסל. הוא נראה כמו רכש טוב".

פררה, שהצהירה בתחילת אותה עונה כי מטרתה היא העפלה לליגה הראשונה, פתחה את העונה בצורה איומה. חוסר התיאום בין פליקס לסנטר האמריקאי גלן וויזבי בלט לעין, ובחודש דצמבר התדרדרה הקבוצה עד למקום האחרון בטבלה. "בנינו קבוצה שהייתה אמורה להילחם על העלייה. בפועל, הקבוצה נראה ממש לא טוב", מספר קרובטי. שלושה ניצחונות בלבד ב-12 משחקים היוו עילה מספקת לפיטוריו של המאמן טוטי, ובמקומו הוחתם לוקה דלמונטה.

המאמן החדש למד את הקבוצה במשך שלושה ימים, ובסופו של דבר החליט כי הקבוצה זקוקה לגארד אמריקאי נוסף. לשם כך היו צריכים אנשי פררה לחתוך את אחד משני הזרים, ולאחר התייעצויות בין ההנהלה לצוות המאמנים נפל הפור על פליקס, הצעיר והפחות מנוסה מבין השניים.

"מעבר לעניין המקצועי, פליקס לא הצליח להשתלב מבחינה תרבותית ולחיות מחוץ לארה"ב. בכל זאת, זו הייתה הפעם הראשונה ששיחק באירופה", מסביר קרובטי. "ההבדל בין דרך החיים האירופאית לאמריקאית היה גדול מדי עבורו. אני חושב שבסך הכל פליקס נקלע לסיטואציה בעייתית. היו לנו המון בעיות. הוא היה צעיר מאוד, ואולי לא מצא את הכוח והמשאבים הנפשיים כדי לעמוד בלחץ שהיה לנו בקבוצה". פליקס הספיק לשחק 14 משחקים במדי פררה, בהם קלע 8.4 נקודות והוריד 4.2 ריבאונדים בממוצע.

פליקס חזר לליגת ה-CBA והצטרף ליאקימה סאן קינגס. הוא המשיך להציג יכולת הגנתית (7.4 ריבאונדים, 1.3 חסימות), ותרם גם בחלק ההתקפי (15.7 נקודות, 1.5 אסיסטים). בסיום העונה נבחר פליקס לשחקן ההגנה של השנה ולחמישיית העונה. באפריל 2005 חתם לחודש בטוק אנד טקסט פון פאלס הפיליפינית, ככל הנראה משום שהיה זקוק לכסף. בקיץ שיחק במדי סיאטל סופרסוניקס בליגת הקיץ, אולם לא הרשים.

את עונת 2006 פתח פליקס ב-CBA, בקבוצת סו-פולס סקייפורס. הוא המשיך להציג מספרים נאים (15.7 נקודות, 7 ריבאונדים ו-2 חסימות), ובמשחק השיא שלו הפציץ 39 נקודות. בינואר זומן למשחק האולסטאר של הליגה. אנשי סיאטל סופרסוניקס, שעקבו אחרי פליקס, התרשמו מיכולתו הטובה ובחודש מרץ החליטו להעניק לפורוורד הצעיר חוזה זמני בן שבועיים, שהוארך לאחר מכן עד לסיום העונה. בין לבין זומן פליקס לסגל נבחרת ארה"ב בטורניר המוקדמות לאליפות העולם, ושיחק לצד שחקנים דוגמת לין גריר, צ'רלי בל, תיוס אדני ואלכס סקיילס.

גם הקיץ שיחק פליקס בליגת הקיץ בסולט לייק סיטי, במדי הסוניקס כמובן, לצידו של יותם הלפרין. הוא נכלל בסגל הסוניקס למחנה הסופי, אולם אתמול כאמור הוחלט סופית על שחרורו. "ברור לי שהלחץ על פליקס במכבי יהיה גדול פי כמה על הלחץ בפררה. אבל אני בטוח שאם המאמן של מכבי החתים את נואל, הוא משוכנע שהוא התבגר, גם מבחינת כדורסל וגם באופי", מאבחן קרובטי. "קח דוגמא: אלכס סקיילס שיחק בליבורנו לפני 3 שנים. ראיתי אותו בפרי-סיזן, והיה ברור שהוא שחקן מצויין. אבל העונה התחילה והעסק בליבורנו הסתבך, הוא שילם בראשו ונחתך. אז מה, בשנה שעברה הוא לא שיחק בריאל מדריד? הסיטואציה עם נואל יכולה להתברר כדומה".

עדכון ראשון: 9.10.06, 23:55
עדכון אחרון: 10.10.06, 16:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully