וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הם יותר גדולים ופיזיים"

8.10.2006 / 18:09

לביופורד היה הסבר מקורי לסיבה בגללה הפסידה מכבי ת"א 97:84 לסן אנטוניו בכזו קלילות, בהופעת הבכורה שלה לעיני הקהל הישראלי

מכבי ת"א ערכה עד היום (ראשון) ארבעה משחקי אימון בקדם העונה, אבל עד היום אחר הצהריים היא נשארה תעלומה. לצערנו, גם אחרי המשחק מול סן אנטוניו ספרס היא נשארה תעלומה. מכבי הפסידה 97:84 לאחת הקבוצות הטובות ב-NBA, ואוהדי הכדורסל בישראל ייאלצו לחכות למשחק מול קבוצה "רגילה" כדי לבחון את היכולת האמיתית של הצהובים.

בניגוד למצופה מקבוצה אמריקאית במשחק ידידות, הקבוצה של גרג פופוביץ' לא באה לטיול קליל. טוני פארקר רצה לתת שואו לקהל הביתי שלו בפאריס, וכבר בסיום הרבע הראשון שחקני מכבי ההמומים פיגרו ב-17 נקודות הפרש.

לציבור הישראלי עדיין לא הייתה הזדמנות לראות את הקבוצה החדשה שהתגבשה הקיץ ביד אליהו ולהכיר את כל המצטרפים החדשים, אך אוהדי מכבי יקוו שהמשחק לא מייצג בצורה אמינה את היכולת של שחקניה החדשים. ביופורד נראה פזיז, ביינום התנהג באנוכיות, אליהו והלפרין שיחקו בהססנות, ויסאייטיס כמעט שלא נגע בכדור. אין ספק שלנוון ספאחיה נותרה עוד הרבה עבודה. למזלו, טים דאנקן עדיין נשאר ב-NBA.

מהלך המשחק

מכבי פתחה בחמישייה עם ליאור אליהו, סימאס יסאייטיס, ניקולה וויצ'יץ', וויל ביינום ורודני ביופורד. הדקות הראשונות נפתחו בגישושים הצפויים, אבל אז החלה לבוא לידי ביטוי הנוכחות הבלתי עצירה של דאנקן ברחבות. ביופורד המשיך להפציץ בלי הבחנה מבחוץ, והספרס, ששלטו מתחת לסלים, התחילו לרוץ ולפתוח פער. נראה היה שחניכיו של פופוביץ' לא מוכנים להמשיך את המבוכה האמריקאית של הימים האחרונים (אחרי ההפסדים של פילדלפיה והקליפרס), והם לקחו את המשחק הזה ברצינות כבר מהפתיחה. בסיום הרבע הראשון: 17:34 לסן אנטוניו.

ברבע השני, דווקא עם ביופורד וביינום על הספסל, הצהובים הצליחו לצמצם קצת את הפער מול המחליפים של פופוביץ'. טוני פארקר החליט לקחת את המשחק על הכתפיים שלו, ובחדירות קלילות ומתפרצות מהירות לא איפשר לצהובים להתקרב ופתח פער. גם יותם הלפרין שעלה מהספסל נראה אומלל מול ההגנה של סן אנטוניו, שסיימה את המחצית הראשונה ביתרון 32:48.

גם את הרבע השלישי התחילו סן אנטוניו בהגנה לוחצת, וטוני פארקר המשיך להתעלל בהגנה הצהובה באחוזים מצוינים. החילופים של ספאחיה לא הצליחו להשפיע על המשחק, הלפרין וביופורד המשיכו להיראות מבולבלים. ג'יימי ארנולד בכמה פעולות יעילות צימק את הפער, אבל אז ג'ינובילי התחיל לחדור, הורי קלע את השלשה הקבועה שלו, וסן אנטוניו סיימה את הרבע השלישי ביתרון 52:74.

ברבע הרביעי הצהובים ניצלו את הרפיון ההגנתי של סן אנטוניו, והתחילו ללחוץ כשהמשחק נמצא עמוק בגארבג' טיים. וויצ'יץ' וגרין הצליחו לצמצם בעבודה שקטה, ברבע הכי טוב שלה (23:32 למכבי).

הרבו לקלוע למכבי: ארנולד 15, וויצ'יץ' 14, יסאייטיס 11, אליהו 10,ששון 9. לסן אנטוניו: פארקר 27, דאנקן 15.

ספאחיה: "מבטיח שנוכל להתמודד ברמה האירופאית הגבוהה ביותר"

"אני רוצה לברך את המאמן פופוביץ' והספרס על הניצחון", אמר בסיום מאמן מכבי, נוון ספאחיה. "המרחק בין ה-NBA לאירופה עדיין לא קטן. שיחקנו רע מאוד, והספרס היא בוודאות קבוצת ה-NBA הטובה ביותר שהגיעה הקיץ לאירופה. היום הקבוצה הטובה באירופה יכולה להתמודד נגד הקבוצה הטובה ב-NBA, אבל אנחנו לא יכולים לעשות את זה בשלב הזה. אנחנו ביחד רק שבועיים ועם שישה שחקנים חדשים בסגל, ובנוסף חסרו לנו כמה שחקני מפתח הערב".

באשר למטרות הקבוצה העונה, הוסיף ספאחיה כי "עדיין מוקדם מדי לדבר על פיינל פור. אנחנו בהחלט צריכים עוד זמן. הבעיה הכי גדולה שלי היא שיש לנו לוח זמנים עמוס מאוד לפני העונה, ואין לנו הרבה זמן להתאמן יחד. אנחנו זקוקים לאימונים נוספים. אני עדיין לא יכול לומר מתי נהיה טובים מספיק כדי להתמודד ברמה האירופאית הגבוהה ביותר, אבל אני יכול להבטיח שאנחנו מסוגלים לכך. אנחנו רק צריכים זמן נוסף ביחד".

ניקולה וויצ'יץ' הסכים: "כמו שהמאמן אמר, אנחנו זקוקים לעוד אימונים ביחד. אנחנו צריכים זמן כדי להכיר אחד את השני, כי אנחנו קבוצה חדשה. היה נהדר לשחק נגד טים דאנקן. לא פתחנו את המשחק כפי שרצינו והיה קשה לרדוף אחרי קבוצה כל כך טובה ומנוסה".

"יש לנו עוד הרבה עבודה. אנחנו ביחד בסך הכל שבועיים", הוסיף רודני ביופורד, שהציג יכולת חלשה. "הם הרבה יותר גדולים ופיזיים. לא באמת הראנו מה אנחנו מסוגלים לעשות הערב. אני מניח שזה פשוט לא היה הערב שלנו".

"אני יודע שיש מאמנים נהדרים בכל מקום בעולם, יש שחקנים מצויינים והתחרותיות גדולה. זה נפלא", אמר מאמן הספרס, גרג פופוביץ'. "בשנות ה-90' המוקדמות משחק בין קבוצת NBA לקבוצה אירופאית לא היה ממש כוחות. זה היה בידור, אבל היום זה שונה. היום הקבוצות יכולות להתחרות וזה נהדר לכדורסל. יש קבוצות NBA שאולי לא רוצות לערוך מסעות כאלה כי הן חושבות שיתעייפו, אבל אני חושב שזו הזדמנות נהדרת עבור קבוצה לבלות ביחד ולהכיר אחד את השני רחוק מהבית. בשלב מסויים אני חושב שיהיה יותר קל אם החוקים יהיו אחידים בכל מקום. הקבוצות כל כך תחרותיות היום, ויהיה יותר טוב אם כולם יהיו רגילים ויכירו את אותם הכללים כשהם נפגשים. אני חושב שמכבי היום הייתה בחיסרון בגלל שהמשחק שוחק ברובו בכללי NBA. יש להם הרבה שחקנים חדשים, מאמן חדש והחוקים השונים הקשו עליהם מאוד".

טים דאנקן, שהיה בלתי עציר ברחבות: "חייבים לכבד את המשחק האירופאי. זה כדורסל שונה, אבל אנחנו מכבדים אותם ומשחקים חזק. לשחק באירופה, עם כל הג'ט-לג, זה לא עניין קל, אבל אני חושב שבסך הכל עשינו עבודה טובה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully