וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בולוניה שוב קרסה מול מכבי

5.10.2006 / 19:38

המחצית הראשונה בין מכבי ת"א לקלימאמיו הייתה מאוזנת; בשנייה הצהובים הזכירו את ימי השואו טיים. 67:93 בסיום, אפילו מזרחי חייך

חמש-עשרה שניות מפתיחת הרבע השני החליט וויל ביינום לקחת את תיוס אדני לסיבוב. הוא עשה תנועה ימינה, חתך שמאלה והשאיר לאדני, פעם השחקן בעל הרגליים הזריזות ביורוליג, שובל של אבק. ביינום החליט לסיים את המהלך בגראנד פינאלה והתעופף לכיוון הסל, אבל שחקן איטלקי נבון הציב את הגוף בזמן. עבירת תוקף. ההתקפה הבאה של מכבי היתה דומה; קרוס אובר שובר ברכיים, עלייה, התנגשות. עוד אופנסיב. את 8 הדקות הבאות ראה ביינום מהספסל.

למחצית השנייה עלה שחקן אחר לגמרי. ביינום נתן למשחק לבוא אליו, נכנס ל'זון' של מסירות וחילק אסיסטים בלי אבחנה (7, ליתר דיוק), חלקם מרהיבים במיוחד. את המשחק סיים עם יחס של שני אסיסטים לנקודה. מצד אחד סולומון, מצד שני שאראס. הכלאה מוזרה ומלהיבה כאחת. "זו ההגדרה הנכונה לדעתי", אמר בסיום המשחק גיא גודס. "ביינום חודר נהדר ויכול ליצור לעצמו מצבים. אנשים חשבו שהוא אנוכי ויותר על תקן של סקורר, אבל בכל המשחקים האחרונים שלו וויל מסר הרבה ועשה את זה מצויין. המפתחות בידיים שלו".

עד שביינום השתלט על המשחק, בתחילת הרבע השלישי, לא הצליחה מכבי להתרומם. משחק מפוזר ומהוסס של הצהובים הביא את קלימאמיו ליתרון 18:10, אבל סימאס יסאיטיס (מצוין) ורודני ביופורד (סולידי) היו שם כדי להשאיר את מכבי בתמונה. הרבע הראשון הסתיים ביתרון קטן לבולונזים, 23:21, כשעשר הדקות הבאות היו דומות - שוויון 39:39 במחצית.

עם פתיחת המחצית השנייה, ולאחר עוד טיול של בלינלי בצבע של מכבי, הוציא ספאחיה את וויצ'יץ' החלש, וזרק למערכה את יניב גרין. הסנטר הישראלי, סמל לעשוקי תקופת פיני גרשון, הראה הרבה לב בהגנה, ויחד עם ארנולד ויסאיטיס נעלו את הרחבות ונתנו את האות לבריחה הגדולה. הבולונזים לא הצליחו לקנות סל, וביינום, שמנצל את כל כישוריו במשחק המעבר, קיבל עוד ועוד הזדמנויות לצאת קדימה ולעשות למאות הישראלים ביציע גוד טיים. ביינום מצא בכל מתפרצת את השחקן החופשי ובתוך 7 דקות רצה מכבי 21-3, ולמעשה גמרה את הסיפור. שחקניה של קלימאמיו החלו להשליך שלשות ייאוש שלא פגעו בכלום (2 מ-17 לאורך הערב), מכבי אמרה תודה וסיימה את הרבע ביתרון 15, 52:67.

שתי דקות בתוך הרבע הרביעי הבין פאבריציו פראטס, מאמן קלימאמיו, שהסיפור נגמר, וזרק את המגבת לזירה, בדמות שיתופם של אחרוני שחקני הספסל. ביופורד, ביינום, אליהו ויסאיטיס המשיכו להתעלל בגופה האיטלקית עד לגונג האחרון: 67:93 למכבי בסיום. "היה משחק נפלא", סיכם שמעון מזרחי; ואם אפילו שמעון מחייך, אוהדי מכבי בהחלט יכולים לישון בשקט.

קלעו למכבי:
יסאיטיס 22 ו-5 ריבאונדים, ביופורד 18, אליהו 16, גרין 13, 4 ריבאונדים ו-3 חסימות, ששון 7, ארנולד 6, וויצ'יץ' וביינום 4 כ"א (ביינום 8 אסיסטים), הלפרין 3.

הרבו לקלימאמיו:
שומפרט ותומאס 14 כ"א, בלות'נטאל 11.

ספאחיה: "ביינום הראה שהוא רכז אמיתי"

"שיחקנו הגנה מצוינת. שיתפנו את כל השחקנים וחילקנו את העומס, שזה חשוב מאוד לקראת סן אנטוניו", אמר נוון ספאחיה בסיום המשחק. "וויל ביינום היה נהדר. בהתקפה הוא לא קלע יותר מדי אבל הוא הראה שהוא רכז אמיתי. הוא שיחק עבור הקבוצה". באשר לניקולה וויצ'יץ', שהיה חלש, הוסיף ספאחיה: "ניקולה לא נתן את מה שהוא יכול לתת בדרך כלל, אבל בדיוק בשביל זה יש לנו סגל עמוק".

עוזר המאמן, גיא גודס: "החל מאמצע הרבע השלישי התחלנו עם הגנה טובה וריצה. זה היה ההבדל בסופו של דבר. יש לנו קבוצה מוכשרת בהתקפה וכולם יכולים לעשות נקודות ביום נתון".

גודס התייחס למשחק המצויין של סימאס יסאיטיס, ואמר כי "אתם ראיתם רק את המשחק הזה אבל גם בשלושת משחקי האימון הקודמים הוא היה יציב מאוד, אם בהגנה ואם בריבאונד, למרות שהיום במקרה הוא לא קלע שלשות".

עוזר המאמן החמיא גם ליניב גרין: "הוא הביא את השינוי מבחינה הגנתית, הוא היה יוצא מהכלל. העונה יניב ישחק יותר ממה שהוא שיחק בשנתיים האחרונות. הוא יביא לנו מהספסל את הדברים שחסרים לנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully