וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובארוב נגד בניון ואוואט

רומן רוזנבלט

5.10.2006 / 12:38

מאמן השוערים של הנבחרת מבקר את השחקן הישראלי שיוצא לחו"ל: "בניון לא נפרד מהכדור, אוואט חושב שהוא השוער הטוב בעולם"

בתקשורת הרוסית מנסים בימים שלקראת המשחק מול ישראל למצוא זוויות מעניינות לסיקורו של המפגש החשוב בדרך ליורו 2008. יומון הספורט הידוע "סובייצקי ספורט" הגדיל ועשה, כשפרסם הבוקר (חמישי) ראיון נרחב עם מי שהיה שוער דינמו מוסקבה ונבחרת בריה"מ בעבר הרחוק ושוער מכבי תל אביב ומאמן השוערים בנבחרת ישראל כיום, אלכנסדר אובארוב.

הראיון המלא עוסק הן בסוגיות מקצועיות הנוגעות למשחק בין ישראל לרוסיה, סוג של דרבי עבור שורה, והן בסוגיות אישיות יותר, הנוגעות לחיי היום יום בארצו החדשה. כאשר, למשל, המראיין רומז למאמן השוערים של ישראל כי בנבחרת הרוסית אין כרגע מאמן שוערים, אובארוב הגיב שהוא לא רואה את עצמו עוזב את ישראל, בעיקר בשל הקשרים העמוקים שלו לכאן וכי ילדיו גדלו בישראל והם מקומיים לכל דבר. על הדרך, אובארוב לא חושש לרדת על השחקן הישראלי, כולל בניון ואוואט. להלן קטעים נבחרים.

יש לך קשיים רגשיים במשחק בין רוסיה לישראל?

"אני מאמן, הייחודיות של המקצוע הזה הוא שיום אחד אתה פה, למחרת במקום אחר. ליבו של המאמן נמצא במקום העבודה שלו. מכיוון שאני עובד שנים רבות בנבחרת ישראל, לא קשה יהיה לנחש בעד מי אהיה..."

בשל העבודה שציינת זה עתה, אתה מכיר מצוין את נבחרת ישראל. מה השתנה עם מינויו של דרור קשטן?

"בראש וראשונה, עניין המשמעת, הן במגרש והן מחוצה לו".

המשמעת הישראלית לא בולטת במיוחד לאורך השנים.

"זה לא היה עניין קל לביצוע ויש עוד הרבה מה לעשות בכיוון. אם זה לא היה עצוב, זה היה מצחיק. לא פעם במשחקים קובעים, המקצוענים שלנו חוטפים כרטיסים צהובים ולעתים אדומים על חולצות שנזרקות ברגע של שמחה השד יודע לאן, על חגיגות שער שנערכות כמעט ביציע האוהדים. לא פעם, הם מפסיקים לשחק בחמש הדקות האחרונות, אני יכול להגיד שלא קל לדרור בכל העניין הזה".

בדברים האחרונים שלך אתה מתכוון לפרשת ניפויו של טל בן חיים?

"דוגמא טובה. טוב עשה בן חיים שנרגע, התקשר והתנצל בפני המאמן וכיום הוא שוב בנבחרת".

מספרים כי קשה לכנות את קשריו של בן חיים עם הקפטן, יוסי בניון, כחבריים במיוחד.

"הכל אמביציות, משהו שלא חסר לכדורגלנים ישראלים. הם לא סובלים מחוסר ביטחון עצמי ואם שפר עליהם מזלם והם הצליחו להשיג חוזה בקבוצה בחו"ל והם מתחילים לשחק בליגה יוקרתית באירופה, השתן עולה להם לראש. תראה, עד כמה יוסי (בניון - ר.ר.) נדיב במסירות מצוינות לחבריו בווסטהאם ובאיזו חוסר רצון הוא נפרד מהכדור בנבחרת. יש גם את דודו אוואט, שחושב שהוא השוער הטוב בעולם".

אבל אוואט משחק בליגה ספרדית והקריירה שלו במצב מצוין.

"עוד מוקדם לדבר על אוואט כעל כוכב. הוא עוד לא יכול להתגאות במספר גדול של משחקים במדים הלאומיים, קודם שיעמוד תקופה ארוכה בשער הנבחרת ואז ניתן יהיה לשפוט. מה שכן הוא קורע את עצמו באימונים במטרה להצליח".

"הסיכויים הם בערך 60:40 לטובת רוסיה"

עברנו כמעט על כל הלגיונרים, הם לדעתך המנהיגים האמיתיים של נבחרת ישראל?

"המנהיג של הנבחרת הוא בניון, באופן חד משמעי, הן מקצועית, והן כי הוא מאוד מקובל חברתית (אולי מלבד על טל בן חיים). מדובר בשחקן כישרוני מאוד, שיכול בכדרור לעבור חצי קבוצה, לתת מסירת עומק וגם לבעוט לשער בעצמו. הבעיה העיקרית של כולם זו המשמעת הטקטית".

משהו על הכדורגל בישראל. בכדורגל ישנה אקסיומה שאומרת: קבוצות חזקות שווה נבחרת חזקה. אולם המועדונים בישראל, מלבד בית"ר ירושלים של היום, אינם בעלי תקציבים גדולים וקשה לכנותם חזקים. העניין הזה רע לנבחרת ישראל?

"יכול להיות. אם כי כאשר עבדתי עם ריצ'רד מולר נילסן הוא אמר לי בלא מעט שיחות כי לא משנה אם השחקנים משחקים בליגה המקומית או בחו"ל, אלא חשוב המיומנות והמוטיבציה של השחקנים. נילסן הוא איש מקצוע חכם במיוחד והתוצאות שהשיג עם נבחרת דנמרק מדברות בעד עצמן. שחקנים ישראלים מאוד רוצים לצאת לחו"ל ואולי זה לטובה, זה יסגור להם כמה חורים בהשכלה והם יתרגלו גם למשמעת".

המטרה שהציב יו"ר ההתאחדות הישראלית, איצ'ה מנחם היא ברורה, העפלה למשחקי יורו 2008. זו משימה מציאותית לדעתך?

"אני בטוח שיש לנו את הסיכוי, לכן אנחנו חייבים להיאבק עליו".

"מה עם תחזית למה שיהיה בבית הזה?

"אני אסתכן ואומר שאנגליה היא הפייבוריטית. הסיכויים של קרואטיה, רוסיה וישראל שווים פחות או יותר, כאשר לקרואטים יתרון מסוים. התיקו במוסקבה שיחק לטובתם".

"מה לגבי המשחק הקרוב בין רוסיה לישראל?

"לדעתי הסיכויים הם בערך 60:40 לטובת המארחים".

למדתם את הנבחרת הרוסית?

"ועוד איך! עברו הזמנים בהם בישראל לא הכירו בחשיבות של צפייה וניתוח קלטות של היריבה. אני עוד הספקתי לשחק באותה תקופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully