וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגה על כלום

שגיא ניר

1.10.2006 / 11:57

למרות האגדות על תחרותיות, הליגה הלאומית, שנפתחת שבוע, עצובה כמו הפועל ת"א, הפועל חולון והכדורסל הישראלי כולו

אנטי קליימקס

שלשה של עדי פרג והפועל חולון סיימה את העונה שעברה בליגה הלאומית בקליימקס נוסח דרמות הספורט האמריקאיות הקיטשיות ביותר. קהל השלושת אלפים המשולהב והמאוהב חגג רנסנס של חולוניה הגדולה, והקיף באהבה את הצדיק שהגשים את החלום, מיקי דורסמן. הקיץ חלף, דורסמן סיים את הסיבוב שלו בין קבוצות הליגה בחזרה באולם החולוני הישן, אלא שהפעם החיבוק מגיע משני המאבטחים הצמודים, ואהבת הקהל הוחלפה במטר של נאצות ויריקות. חולון שוב תשחק בלאומית. זה הקצב בו מתהפך הגלגל בכדורסל הישראלי.

המסע המופרך

קשה לשפוט את דורסמן. האיש, שאהבתו למשחק הכדורסל לא מוטלת בספק, שילם מכיסו את ההצלחה האדירה של הפועל חולון בעונה שעברה. הקיץ הוא החליט שמאתיים וחמישים אלף הדולרים (ויש האומרים שהרבה פחות) שחסרו לחולון על מנת להופיע בליגת העל הם יותר ממה שהוא מוכן לתת. זכותו. מנגד, המאמן-בעלים יתקשה לשוב ולהצהיר אהבה לבית החולוני לנוכח המסע המוזר שלו, שעבר בעירוני רמת גן והפועל רמת השרון, לפני הקאמבק המאובטח לרחוב אחד במאי. מוזר עוד יותר השדרוג המקצועי שעשה דורסמן לקבוצה, שנראית חזקה ומוכשרת עוד יותר מקבוצת החלומות של העונה שעברה. ובשביל מה?

חלום ביעותים

בעוד הפועל חולון מדוכאת אבל נושמת, נראית הפועל תל אביב עגומה יותר משרידיו מלאי החולדות של האולם ההרוס ברחוב אוסישקין. הויתור על השתתפות בליגת העל, כאילו היו האדומים מועדון שוליים כמו רמת אפעל או מכבי ראש העין, הוא סוג של פשע ספורטיבי, כמעט כמו הדרך השקטה בה התבצע המהלך. הכוכב של הפועל תל אביב עונה לשם תום בסרגליק, ומאמנה, גיא קידר, התפטר עוד לפני פתיחת העונה. את הקבוצה ידריך מני זולדן, פעם שחקן-דוגמן בקבוצות זניחות בשנות ה-80'. מעניין מה עובר בראשם של יפתח בוכמן ושניר צעירי, שרק לפני שנתיים זכו עם קבוצת הנוער הנפלאה של האדומים בגביע המדינה לנוער. האם כך חלמו שיראה מועדון ילדותם ביום בו יצטרפו לסגל המפואר שלו?

צניחה חופשית

העובדה שקבוצת הכדורגל האדומה ממלאת את בלומפילד גם במשחק מול קבוצה אוקראינית בינונית, הופכת את הבדידות שבקמילת קבוצת הכדורסל למעוררת תדהמה. ההתגייסות של אוהבי הפועל להצלת אוסישקין, שהגיעה לשיאה הזמני באותה עצרת ספונטנית במוצאי שבת, היא כל מה שיכלו האוהדים חסרי האנרגיות לעשות מול הנהלה שאיבדה זהות, כיוון ודרך.

אבל בשורות טובות אין. כל עוד שאול אייזנברג ממשיך להחזיק בקרנות המזבח כשמנגד הוא מצהיר במלוא הרצינות שאין לו כל קשר לקבוצה, הספינה האדומה לא תחולץ מהתהום. באמצע שנות ה-90 ירדה הפועל תל אביב פעמיים לליגת המשנה, אבל חזרה מיד לליגה הבכירה. כרגע, נראה שמעבר ליגה יתרחש שם רק במקרה של ירידה לארצית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

דרמה של איש אחד

אל מול חוסר התחרותיות הצורם בליגת העל, נופפו כל השנים אנשי הלאומית בדרמות והמהפכים שסיפקה הליגה, בשונה מאחותה הבכירה. אבל זוהי נחלת העבר, ואת שינוי המגמה ניתן היה לחוש כבר בעונה שעברה, עם הקמת קבוצת הכוכבים של מיקי דורסמן בחולון. עונה נפלאה של עפולה תחת אבנר יאור צימצמה את האימפקט ההגמוני של "מכבי תל אביב של הלאומית", אבל העונה, כשחלק מן הקבוצות טרם מצאו שחקן זר שיתאים לדרישותיהן (הנמוכות, מבחינה כלכלית בעיקר), דרכה של חולוניה לזכיה נוספת באליפות הליגה נראית מובטחת וחסרת מכשולים. כשקבוצה אחת מחזיקה בכל המשאבים, דרמות יהיו בלאומית רק בחודשי הקיץ.

תסתכלו עליהם, ותראו אותנו

הפועל גבעתיים ובית"ר בנימינה ירדו בעונה שעברה לארצית, העונה הן תשחקנה שוב בלאומית. לפרנסי מכבי פתח תקווה וראש העין נמאס, והקבוצות הותיקות, שגם נגעו בעבר בליגת העל, נמחקו מהמפה. מכבי שוהם, מקום שלישי בארצית דרום של 2005/6, קיבלה רק שבוע לפני פתיחת הליגה הודעה על השתתפותה בלאומית. בלב השרון זה עבד לפני שנתיים, בנימינה נכשלה וירדה, עד שחזרה דרך השולחן הירוק. מכבי ראש העין, מכבי פתח תקווה, אליצור קרית אתא, מ.ס. רמת אפעל והפועל חולון חגגו כולן עליה לליגת העל בשנים האחרונות. אף אחת מהן לא היתה שם, רובן כבר לא איתנו. הליגה הלאומית היא המראה של הכדורסל הישראלי. לאסונו של הענף.

מי נגד מי

תזכורת: בלאומית ישחקו העונה 14 הקבוצות, שתיים תרדנה לארצית. בתום העונה ייערכו סדרות רבע גמר, חצי גמר וגמר, שבסופן תעלה קבוצה אחת לליגת העל.

הפועל תל אביב

מאמן: מני זולדן. שחקנים בולטים: ערן יצחק, יפתח בוכמן, תום בסרגליק.
תחזית: ירידה לארצית, אם הסגל לא יתחזק בצורה קיצונית.


אליצור מכבי נתניה

מאמן: משה לוי. שחקנים בולטים: אלירן גואטה, שחר נחמיאס, ליאור חכמון, ג'יימס שולר.
תחזית: 2-4.

אליצור רמלה

מאמן: זיו ארז. שחקנים בולטים: אורן פליישר, גרי גנדל, דורי אסף, דיבון וויד.
תחזית: 5-8.


הפועל לב השרון

מאמן: רובי בלינקו. שחקנים בולטים: דורון קרמר, ניר גולן, ניר סטולרו.
תחזית: 5-8.

הפועל מגידו/יקנעם

מאמן: אלון שמר. שחקנים בולטים: אופיר פרחי, דגן יבזורי, אור סלע, דניס קאר.
תחזית: 9-12.


הפועל נצרת עילית

מאמן: משה גרשון. שחקנים בולטים: זיו תבור, אסף יגל, אוהד הירש, מיקי נגרי.
תחזית: 9-12.


מכבי אשדוד

מאמן: עופר רון. שחקנים בולטים: ליאור שגב, יועד בית יוסף, אור בן גורן, טארי מונרו.
תחזית: 5-8.

אליצור קרית אתא

מאמן: שרון אברהמי. שחקנים בולטים: אבי נניקשוילי, אילן נניקשוילי, אלעד אליהו, טוני יאנגר.
תחזית: 5-8.


הפועל באר שבע

מאמן: ישראל ברוך. שחקנים בולטים: אילן ברקוביץ', אורן בן חמו, דרגאן קליקוביץ', טיק רוג'רס.
תחזית: 2-4.


מכבי הוד השרון

מאמן: עמי נאווי. שחקנים בולטים: אייל אנגל, אנדריי זלינבאבא, סטייסי מורגן.
תחזית: 9-12.


הפועל חולון

מאמן: מיקי דורסמן. שחקנים בולטים: עדי פרג, ירון להט, ליאור לוי, מאיר בר דוד, ראיין לקסר, יוסי דדון, דודו אסרף, ניב ברקוביץ', תומר אטלס, גורדון קלייבר.
תחזית: מקום ראשון.

הפועל גבעתיים

מאמן: חנן קרן. שחקנים בולטים: גלעד מאור, אבי מצליח, חגי בר אב.
תחזית: 9-12.


בית"ר בנימינה

מאמן: רמי הדר. שחקנים בולטים: ג'רמי שלכטר, אוהד חמיאל, יריב רוקני.
תחזית: ייאבקו נגד הירידה, אבל ישרדו במקרה שהפועל ת"א ושוהם לא יתחזקו.

מכבי שוהם

מאמן: ויקטור סקורניק. שחקנים בולטים: יניב בביוף, מתן סימנטוב, גל קפלינסקי (בנו של סגן הרמטכ"ל).
תחזית: מועמדים לירידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully