וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זידאן שלא הכרתם

26.9.2006 / 20:51

17 מצלמות עקבו אחרי כל תנועה של זיזו במהלך משחק בודד של ריאל מדריד, התוצאה בקרוב אצלכם בסרט חדש. דוראסו הושעה מ-פ.ס.ז'

"למה אני?" היתה תגובתו של זינדין זידאן לשני הברנשים שביקשו לעשות עליו סרט. באמת למה. מהתגובה של הכדורגלן האדיר, שזה עתה פרש, אפשר להבין שסרטם של דוגלאס גורדון ופיליפ פראנו - "זידאן: דיוקן של המאה ה-21" - עדיין יכול ללמד אותנו דבר או שניים על השחקן האניגמטי.

הסרט, שהתחיל להתגלגל בראשם של השניים אי שם בירושלים ב-1997, מבקש להציג זווית שונה על הצרפתי שהשיג את כל התארים: גביע עולמי, אליפות אירופה וליגת האלופות, אבל עדיין נשאר בלתי מפוענח. שלא כמו חבריו למקצוע, הדברים שידועים לנו על זידאן קשורים רק במגרש הכדורגל. זיזו קנאי לפרטיותו, זאת גם הסיבה שהעבודה על הסרט נמשכה כל כך הרבה זמן.

הבימאים פנו לזיזו עוד כששיחק ביובנטוס, אבל נענו רק בתקופה שכיכב בריאל מדריד. בסופו של דבר הסרט כולו הוא משחק כדורגל בין ריאל מדריד לויאריאל מה-25 באפריל 2005. 17 מצלמות עקבו אחרי כל תנועה שלו, והביאו זווית שבדר"כ לא רואים בסיקור המשחקים הקבוע בטלוויזיה. לעיתים בסרט בכלל לא רואים את הכדור. אחד הדברים המעניינים שעולים מהסרט זה שזיזו כמעט לא מדבר. הוא גם כמעט לא זז.

לצלילי מוגוואי הסקוטים ו-80 אלף צופים בברנביאו נראה (ונשמע) זיזו מחייך רק פעם אחת, כשהוא מתבדח עם רוברטו קרלוס. לדבריי גורדון, הבימאי, זיזו לא אהב את הרגע הזה. כמו כן נשמע השחקן אומר לשופט ש'הוא צריך להתבייש', אחרי פנדל שהעניק לויאריאל.

הקשר הצרפתי הודה ששכח מהמצלמות בזמן המשחק, אבל עדיין יש שם רגע שנדמה שזידאן דווקא כן מודע לעדשות שעוקבות אחרי כל תנועה שלו. הדבר מעניין גם משום שהוא מעלה שאלות לגבי הדרך שבה בחר לסיים את הקריירה - בנגיחה לחזה של שחקן יריב, בגמר הגביע העולמי. הוא באמת לא היה יכול להבליג לעלבון שהטיח בו מטראצי, או שזאת היתה דרך מושלמת לחתום קריירה?

גורדון טוען שזידאן הוכרח לשחק שנה יותר ממה שתיכנן ע"י ריאל ולכן בשנה האחרונה מדובר באדם מתוסכל. "לפעמיים כשהדברים לא הולכים כמו שצריך...זה כמעט כמו שהתסריט כבר נכתב", סיכם זידאן.






ויקאש דוראסו הושעה מ-פ.ס.ז'

פ.ס.ז' הצרפתית השעתה את שחקנה ויקאש דוראסו, אחרי שזה מתח ביקורת פומבית על מאמן הקבוצה, גי לאקומב.

לפני מספר ימים התראיין הקשר הבינלאומי לשעבר לעיתון הלאקיפ ובו ביקר את יכולותיו הטקטיות של המאמן ואת אי הכללתו בהרכב הקבוצה. דוראסו, שהורד לקבוצת המילואים של פ.ס.ז', הוסיף כי הוא הושפל וקרא למאמנו "שקרן".

"ההצהרות הפומביות של דוראסו, בנוסף להתנהגות שלו, גרמו להנהלת הקבוצה ולצוות המקצועי להחליט לזמנו לפגישה עם הנשיא אלאן קייזק, בה הוא יסביר את מעשיו", הודיע המועדון הפריזאי, "בקבוצה רואים בחומרה את פעולותיו של השחקן והוא מושעה מהקבוצה מהיום ועד הודעה חדשה".

דוראסו בן ה-32 הצטרף לפ.ס.ז' ממילאן בקיץ 2005, והיה חבר בסגל נבחרת צרפת במונדיאל האחרון. במהלך הטורניר העולמי נשמעה מצידו ביקורת מרומזת גם על ריימונד דומנק, אחרי שזה שיתפו בסך הכל כ-10 דקות לאורך כל המונדיאל. גי לאקומב, מאמן פ.ס.ז' אמר לאחרונה בעניינו של הקשר: "כשמתחשבים ביכולות הגדולות שלו, אפשר להבין שהמינוס הגדול של דוראסו הוא העובדה שהוא לא מספיק מקצוען".

שמו של דוראסו עלה לאחרונה כמועמד להגיע לבולטון במהלך פתיחת חלון ההעברות הבא באירופה, בחודש ינואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully