וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספאחיה מרוצה, ריטאס לא

מאמן מכבי ת"א אמר אחרי ניצחון 69:89 במשחק אימון על לובליאנה: "היינו לא רעים". בוילנה רומזים כי פרקליטו של המאמן סחט אותם

אמת, אולימפיה לובליאנה אינה צסק"א או פנאתינייקוס. אפילו לא וירטוס רומא או דינמו מוסקבה. אולם נוון ספאחיה יכול להיות מרוצה מניסוי הכלים הראשון שערך הערב (שני) באולם "טיבולי" בליובליאנה, סלובניה, מול החבורה הצעירה והשאפתנית של המאמן טומו מאהוריץ'. המקומיים לא ממש היוו יריב; וויל ביינום, רודני ביופורד וג'יימי ארנולד נתנו את הטון והוליכו את מכבי לניצחון קליל, 69:89.

מכבי פתחה עם ביינום, סימאס יסאיטיס, ביופורד, ליאור אליהו וניקולה וויצ'יץ'. הצהובים הסתערו ולקחו את ההובלה החל מהרגע הראשון. פעולות אישיות טובות של ביופורד וארנולד סידרו למכבי פער סביר לאחר 10 דקות משחק, 18:26. גם הרבע השני התנהל בשליטה צהובה: בדקה ה-15 פתחה מכבי הפרש דו ספרתי, 27:37, שנשמר פחות או יותר עד למחצית - 39:46.

המחצית השניה נפתחה בדיוק היכן שהסתיימה הראשונה. משחק מהוסס ואיבודי כדור לא מחוייבים של המקומיים הביאו למתפרצות ולנקודות קלות בצד השני. ביופורד המשיך להיראות מצויין, 53:67 לצהובים בסיום הרבע.

מכבי לחצה על הדוושה גם בתחילת הרבע האחרון, עד שנעלמה לה באופק וספאחיה בא על סיפוקו. המאמן הקפיד לחלק את הדקות בין חניכיו, והבאזר האחרון סיים את ההתמודדות על 69:89. למכבי, כמובן.

קלעו למכבי:

ביינום 17 נקודות ו-2 אסיסטים, ארנולד וביופורד 15 נקודות כ"א (ביופורד 5 ריבאונדים), הלפרין ו-וויצ'יץ' 9 נקודות כ"א, אליהו 8, גרין 7, שארפ 5 נקודות ו-2 אסיסטים, יסאיטיס 4 נקודות.

"זה בסך הכל משחק אימון ראשון"

מאמן מכבי ת"א נוון ספאחיה אמר בסיום לוואלה! ספורט: "שיחקנו משחק סולידי. היינו לא רעים, ואני בטוח שאנחנו יכולים לשחק הרבה יותר טוב. קשה לנצח באולם הזה ב-20 הפרש, אבל עשינו את זה. למרות זאת אנחנו עם הרגליים על הקרקע, כי צריך לזכור שבסך הכל מדובר במשחק אימון. שיחקנו כמו קבוצה, בקצב מהיר. אני מרוצה".

"היה משחק טוב מאוד שלנו", הוסיף עוזר המאמן גיא גודס. "שיחקנו כמו שצריך, בעיקר בהתקפה. אולימפיה זו קבוצת יורוליג לכל דבר. בכל זאת, היו כאן 2,500 איש שדחפו אותם. אנחנו צריכים לשפר את ההגנה, את התיאום בהתקפה, אבל יחסית למשחק ראשון אנחנו מאוד מרוצים".

באשר לוויל ביינום ולרודני ביופורד, שהציגו לפרקים כדורסל משובח, אמר גודס כי "לוויל ולרודני היה משחק טוב, אבל גם הם וגם אנחנו עוד נמשיך ונשתפר. בינתיים אנחנו עומדים בתוכנית העבודה שלנו, וצריכים להמשיך בקצב הזה".

עדכון ראשון: 25.8, שעה 20:02
עדכון אחרון: 25.8, שעה 22:15

סחיטה או המלצה ידידותית? (ורד כהן, הארץ)

אתר האינטרנט של ריטאס וילנה טען אתמול כי עורך דינו של נוון ספאחיה, דאנקו דרקוליץ', איים כי הקבוצה הליטאית תיפגע אם לא תוותר על החוזה שלה עם המאמן. לפי האתר, טען דרקוליץ' כי אם לא תבטל את החוזה, ריטאס תתקשה להיכנס בעונה הבאה ליורוליג, כיוון שלמכבי השפעה על הנהלת יול"ב.

לידי "ספורט הארץ" הגיע העתק של מכתב התלונה ששלחה ריטאס לפיב"א על העובדה שלא קיבלה פיצוי על שחרור ספאחיה למכבי. כמו כן הגיע מכתב התגובה של דרקלוביץ' לריטאס, הדוחה את הדרישה לביטול רישיונו של המאמן - עליה פורסם אתמול בלעדית ב"ספורט הארץ". ריטאס כותבת כי החוזה "בתוקף ולספאחיה תהיה הזכות להיכנס לחוזה חדש רק בסיום החוזה בינינו". לכן, "כל חוזה העסקה אחר צריך להיות מבוטל".

מסמך התגובה הרשמי של דרקוליץ' מצייר תמונה מעט שונה מטענות האתר של ריטאס. הוא מספר שהציע בעבר, בין השאר, "לנסות לקבל הבטחה משמעון מזרחי שהוא ינסה לסייע, כחבר במועצת היורוליג, להכניס את וילנה ליורוליג לעונת 2007/08, ולהעסיק את המאמן שרון דרוקר בגלל שהוא מאמן צעיר ומצוין ובגלל שהוא ידיד של מכבי, והניסיון להיכנס ליורוליג יהיה מובטח דרכו ודרך ספאחיה".

עוד טוען הסוכן כי נשיא ריטאס "היה המום מההצעה והסכים לה", ובסיכום מכתבו הוא מזכיר כי "המאבק על הכניסה ליורוליג מתחיל בעונה הבאה".

עדכון ראשון: 25.9.06, 20:05
עדכון אחרון: 26.9.06, 09:52

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully