וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוברדוביץ'? וויצ'יץ' דווקא רגוע

מכבי ת"א הוגרלה בבית ב' ביורוליג עם פנאתינייקוס ומלאגה. ניקולה: "על פניו זה לא בית קשה". כל היריבות, כל הניתוחים

עונת המשחקים 2006/7 ביורוליג נפתחה הבוקר (חמישי) עם הגרלת הבתים המוקדמים במפעל, שנערכה בעיר שתארח השנה את הפיינל פור, אתונה.

הנציגה של ישראל במפעל, מכבי ת"א, תשחק בבית ב', שם תפגוש את פנאתינייקוס, מלאגה, ציבונה זאגרב, לובליאנה, פרטיזן בלגראד, רומא וחובנטוד בדאלונה. מכבי תפתח את משחקיה בבית מול מלאגה ב-26 באוקטובר. שני המשחקים הבאים יהיו בחוץ מול פרטיזן בלגרד (2 בנובמבר), ולוטומטיקה רומא (9 בנובמבר). אחרי משחק ביתי מול חובנטוד (16 בנובמבר) יגיע עוד משחק חוץ, הפעם מול ציבונה (23 בנובמבר). שני המשחקים האחרונים יהיו בבית מול לובליאנה (30 בנובמבר) ובחוץ מול פנאתינייקוס (7 בדצמבר) המשמעות היא שהמשחק האחרון של מכבי בשלב המוקדם יהיה מול היוונים ביד אליהו.

מי שסיפק את הדעה הכנה ביותר בנוגע לצפוי לסגנית אלופת אירופה הוא ניקולה וויצ'יץ', ששוב יבקר את החברים בקרואטיה: "על פניו נראה שמדובר בבית לא קשה מידי".

דני גוט, עוזר המאמן הצהוב, ניסה לא להתחייב בנוגע למידת הקושי הצפויה. "עדיין מוקדם מדי לנתח את הבית כי עוד לא ראינו את הקבוצות האחרות", אמר. "יש קבוצות כמו פנאתינייקוס ומלאגה, שאפשר להתרשם מהסגלים שלהן, אבל זה עוד קצת מוקדם. מה שבטוח, לא מדובר בבית קל. מדובר בבית מאוזן".

גם לדריק שארפ: "כל פעם יוצא לנו לשחק נגד פנאתינייקוס או צסק"א. פיני? אני ממש לא מאוכזב שלא הוגרלנו נגדו. עכשיו הכי חשוב זה שנתרכז ונדאג לעצמנו".

פיני גרשון ואולימפיאקוס יפתחו במשחק קשה ביותר, בוויטוריה מול טאו החזקה, שכזכור הפסידה למכבי ת"א של גרשון בחצי גמר היורוליג אשתקד. דייויד בלאט הוגרל לבית ג', מה שאומר שכל אחד מהנציגים הבכירים שלנו מופיעים בבתים נפרדים ולא ייפגשו בבית המוקדם. בנטון נפלה לבית של צסק"א וברצלונה.

שלב הבתים הראשון יתחיל ב-23 באוקטובר, אז תארח חובנטוד את פנאתינייקוס, ויסתיים ב-1 בפברואר. חמש הראשונות בכל בית והשישית הטובה ביותר יעפילו לשלב הטופ 16, אז יהיו ארבעה בתים של ארבע קבוצות כ"א. השלב הזה יתקיים בין ה-14 לפברואר עד ה-22 במרץ. רבע הגמר יגיע בין ה-3 ל-12 באפריל, והפיינל פור באתונה בין ה-4 ל-6 במאי. למרות כל השינויים הגדולים שעברו על מכבי ת"א, אין ספק שהמטרה שלה היא לחזור לאירוע החגיגי.

ההגרלה המלאה:

בית א': טאו, אולימפיאקוס, אפס פילזן, קלימאמיו בולוניה, פרוקום, לה מאן, דינמו מוסקבה וקלן.

בית ב': פנאתינייקוס, מלאגה, ציבונה זאגרב, לובליאנה, פרטיזן בלגראד, רומא וחובנטוד בדאלונה.

בית ג': צסק"א מוסקבה, ברצלונה, בנטון טרוויזו, אולקר, ז'לגיריס קובנה, פו אורטז, אריס סלוניקי ונאפולי.

פנאתינייקוס

מארחת הפיינל פור של עונת 2006/7 תהיה היריבה הקשה ביותר של מכבי ת"א בבית המוקדם. המאמן ז'ליקו אובראדוביץ', שבעונה שעברה ראה את קבוצתו מודחת בשלב ההצלבה על ידי טאו ויטוריה, איבד הקיץ את הרכז הסלובני יאקה לאקוביץ', אבל זכה לחיזוק בכמה עמדות שהופכים את קבוצתו למועמדת בכירה לתואר.

הליטאים ראמונאס שישקאוסקאס (28, 198) ורוברטאס יאבטוקאס ((25, 210) הצטרפו לרכז האמריקאי טוני דלק (32, 186), ובצוותא עם היוונים דימיטריס דיאמנטידיס, דימוס דיקודיס, קוסטס צרצריס, פפאניקולאו ופרגיקוס אלברטיס הותיק, מעמידה פאו קבוצה נהדרת. בקבוצה ישחק העונה גם סאני בצ'ירוביץ', שהגיע מקלימאמיו בולוניה. הרכז הסרבי מילוש וויאניץ', שמתאושש מפציעה, מועמד.

ניתוח: פנאתינייקוס היא היריבה הקשה ביותר שמכבי יכולה היתה לקבל בדרג הזה. הסגל שלה מגובש יותר בשלב זה מאוסף הכוכבים שקיבץ פיני גרשון באולימפיאקוס, כוכביה היוונים מלאי ביטחון אחרי אליפות עולם גדולה ומעל הכל, מאמנה, זלימיר אוברדוביץ', רעב לתואר אירופי אחרי ארבע שנים עקרות, בייחוד לאור העובדה שהפיינל פור ייערך באתונה.

יבטוקאס הנפלא יחזק את הנקודה הבעייתית ביותר בקבוצה בעונה שעברה, משחק הפנים, ושישקאוסקאס, אחד השחקנים הטובים באירופה, נחלץ סופסוף מהדרג השני ביבשת. השאלה הגדולה היא כיצד יסתדר אוברדוביץ', שמעדיף לתקשר עם גארדים ממדינות יוגוסלביה לשעבר, עם טוני דלק, קלעי חסר מצפון שמגיע מהפיסטונס. סביר להניח שדימיטריס דיאמנטידיס האחראי ירכז, דלק יתפקד בעמדה מספר 2, ואם שיתוף הפעולה ביניהם יצלח, אירופה כולה, ולא רק מכבי, תתקשה לעצור את הירוקים.

מלאגה

הקבוצה הספרדית של המאמן סרחיו סקריולו סיימה את שלב הבתים של העונה שעברה במאזן הטוב במפעל. כל זה לא מנע ממנה מפלה בשלב הטופ 16, ואי העפלה אפילו לשלב ההצלבה. עזיבתם של הסמל, חורחה גרבחוסה שעבר לטורונטו ראפטורס, ושל הארגנטיני וולטר הרמן לשרלוט בובקטס, הופכת את מלאגה לקבוצה מסוכנת פחות משהיתה. מרכוס בראון ימשיך בקבוצה לעונה שניה, בעוד שקרלוס קאבסאס, ברני רודריגז וקרלוס חימנז, שלושת אלופי העולם הטריים עם נבחרת ספרד, יהוו את הבסיס והלוחם. בקבוצה משחקים גם פפה סאנצ'ז, הרכז הארגנטיני, וארזם לורבק שהגיע מקלימאמיו בולוניה.

ניתוח: שלוש הקבוצות מהדרג השלישי, בנטון טרוויזו, מלאגה ואפס פילזן, עברו כולן טלטלה בסגל בקיץ האחרון. דווקא בנטון של בלאט נראתה כיריבה הנוחה ביותר כאן, למרות המפגש הפיקנטי. מלאגה איבדה את גרבאחוסה הנפלא, אבל הסגל שלה עדיין מרשים. מרכוס בראון היה ונשאר מסוכן, לורבק הוא תחליף לא רע לגרבחוסה וג'ירי וולש ינסה להוכיח באירופה שהשנים שבילה ב-NBA היו מוצדקות. סרחיו סקריולו הוא שועל ותיק ואחד המאמנים החכמים באירופה, כך שגם מול הספרדים לא תלקק מכבי דבש.

ציבונה זאגרב

את העונה שעברה של ציבונה זאגרב, אלופת קרואטיה הכמעט נצחית, ניתן להגדיר כהצלחה או החמצה, תלוי בעיני המתבונן. בליגה המקומית גרפה ציבונה אליפות נוספת, אך ביורוליג, לאחר שהעפילה לטופ 16 מהמקום השישי הטוב ביותר, פספסה את הכרטיס למשחקי ההצלבה ברגע האחרון, אחרי פתיחה מזהירה של 0:3.

כך או אחרת, קיץ לא פשוט עבר על החברים מבירת קרואטיה: הכוכב הגדול סקוני פן נטש לאולימפיאקוס, דאמיר מרקוטה המוכשר יכדרר במדי המילווקי באקס, גם רנצ'יץ' ובנט דיוויסון כבר לא כאן. לנעליו של פן אמור להיכנס ג'רי מקאלו (33, 1.79) המנוסה, שמגיע מדינמו סנט פטרסבורג. יעזור לו בקו האחורי דאבור קוס (28, 1.92), ששב לקבוצה אחרי גלות קצרה, כריס וורן (25, 1.96) שממשיך, מריאן מאנסה (28, 1.98) ו-ודראן מורוביץ' (23, 1.83).

את הקו הקדמי יאיישו הפורוורד ברנט רייט (28, 2.03), MVP היול"ב קאפ 2005, יוריקה זוזה (28, 2.07), לוקסה אנדריץ' (28, 2.02), מרטון באדר (26, 2.02) ואלן טרפאלובץ הצעיר (2.15, 21), עליו בונים רבות במועדון. המאמן דראגן אנזולוביץ' ינצח על הרכב מוכשר ורעב שלא יעשה הנחות לקבוצות הגדולות, בעיקר באולם הביתי הלוהט ע"ש דראזן פטרוביץ'. אולם בהתחשב בקבוצות היורוליג הרבות שהתחזקו משמעותית הקיץ, אנזולוביץ' יסתפק ככל הנראה במעבר לשלב הבא.

ניתוח: בלי ספק, הקבוצה הנוחה ביותר שמכבי יכולה היתה לקבל בדרג הרביעי, כשגם כאן נמנעו מפגשים מסקרנים – עם וויל סולומון מפנרבחצ'ה-אולקר ודייויד בלותנטאל מקלימאמיו בולוניה. בלי סקוני פן, ציבונה עלולה להידחק אל מחוץ לשלב הבא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

אולימפיה לובליאנה

יש לשער כי אלמלא העונה המצוינת של יותם הלפרין באלופת סלובניה, המפגש מול לובליאנה לא היה מרגש במיוחד את באי ההיכל. אחרי הכישלונות בליגה האדריאטית וביורוליג בעונה שעברה, תקווה חממת השחקנים האירופית להחזיר לעצמה מהמעמד של תחילת העשור. מי שאמור לדאוג לכך הו המאמן, טומו מהוריץ', שהחליף את זמאגו סגאדין.

פרט להלפרין, שישחק ככל הנראה במכבי תל אביב, עזב את לובליאנה גם ספק הנקודות העיקרי של העונה שעברה, ג'ימי אוליבר בן ה-37. הקבוצה תמשיך להתבסס העונה על סאשו אוזבולט (24, 188) והפיני טימו ראניקו (25, 189), מרקו מיליץ' שחזר לקבוצה במהלך העונה שעברה, וחבורת פורוורדים צעירה ממדינות הבלקן השונות.

ניתוח: שוב, הגרלה נוחה למכבי. לובליאנה נופלת מסופוט המתחזקת ומז'אלגיריס בעלת המסורת. מאהוריץ' חוזר למועדון שבע הטלטלות, וינסה לחדש את המסורת האלכימית של המועדון, שמוציא מסגלים אפורים תוצאות טובות, אחרי אחת העונות הגרועות בתולדות לובליאנה.

פרטיזן בלגארד

אלופת סרביה איכזבה העיקר את עצמה כשסיימה גם בעונה שעברה במקום האחרון בבית המוקדם, עם מאזן נוראי של 12:2. כעת, ללא דיאן מילוייביץ' שעבר לולנסיה, המשימה של המאמן דושקו וויושביץ' נראית קשה פי כמה. בהתאם למסורת היוגוסלבית, מעמידה פרטיזן סגל שכולל זר אמריקאי בודד, וונטיגו קאמינגס (30, 193). בצוות המסייע שלו ניתן למצוא את הגארד פטאר בוזיץ' (28, 197) ואת הפורוורד דושאן קצ'מן (29, 196) שהגיע מבי.סי קייב. קוסטה פרוביץ' הענק והגארד אורוס טריפקוביץ' הם הבולטים מבין הסרבים הצעירים שינסו להתקדם ולזרוח.

ניתוח: מכבי ניצלה ממפגש עם דינמו מוסקבה המצוינת, שמבחינת הרכבה שייכת לדרג גבוה יותר. בלי מילוייביץ', צ'רלס בארקלי הסרבי, פרטיזן עלולה להידחק למקום האחרון בבית.

לוטומטיקה רומא

אחרי שהודחה על ידי ירושלים ברבע גמר גביע יול"ב בעונה שעברה, חוזרת רומא ליורוליג אחרי שלוש שנים, היישר לזרועותיה של מכבי תל אביב. השינוי המשמעותי בקבוצה מבירת איטליה היה הקיץ בעמדת המאמן, כאשר ג'סמין רפשה, שהוזכר גם כמועמד לאימון הצהובים, ויתר על הג'וב בריאל מדריד והחליף את סבטיסלאב פסיץ'.

את סגל השחקנים ימשיך לפאר דיאן בודירוגה הבלתי נלאה (33, 204), שלמרות גילו עדיין יהיה לו מה להראות בהיכל. הגארד המקדוני ולאדו אילייבסקי (25, 188) ירכז, הגארד דיוויד הוקינס (24, 193) יישאר לעונה נוספת, בעוד הפורוורד הצרפתי ג'רום מויסו (28, 208) הגיע מקליבלנד קאבלירס על מנת לתת כתף בקו הקדמי.

ניתוח: אחרי שנהנתה מקצת מזל בדרגים הרביעי, החמישי והשישי, הדרג השביעי לא מאיר פנים למכבי. רומא איבדה אמנם בקיץ את פסיץ', ולא נראית טובה יותר מהקבוצה שהפסידה לירושלים, אבל בטנק הדלק של בודירוגה נשארו כמה טיפות, הוקינס הוא זר טוב ורפשה המאמן ינסה להוכיח למכבי שטעתה כשלא בחרה בו בקיץ. רומא עולה על אריס ועל לה מאן, הקבוצות האחרות בדרג זה.

חובנטוד בדאלונה

אאיטו רנסס חוזר אחרי היעדרות לקדמת הבמה האירופית, עם הקבוצה המוכשרת אותה הוביל בעונה שעברה לזכיה ביורוקאפ של פיב"א. עבור בדאלונה, תהיה זו השתתפות ראשונה ביורוליג, למרות הזכיה בגביע אירופה לאלופות של עונת 1993/4, שהפיינל פור שלו נערך בתל אביב.

את הסגל הספרדי ימשיך להוביל אלמר בנט הותיק (36, 183), שיקבל גיבוי בקו האחורי מרודי פרננדז (21, 197) הנהדר מנבחרת ספרד וריקי רוביו בן ה-16, שהוביל את נבחרת הקאדטים לזכיה בגביע האירופי עם 51 נקודות ומספרים מדהימים. בקבוצה משחקים גם האנגלים אנדרו בטס (29, 216) ואנדרו סאליבן (26, 203), הצ'כי לובוש בארטון (26, 200) והפורווד האמריקאי צ'רלס גיינס (24, 203).

ניתוח: גם במקרה הזה, בדאלונה עשויה להתגלות כיריבה חזקה, למרות מיקומה בדרג השמיני. אאיטו יציג רוטציה ארוכה במיוחד, כהרגלו, ועשוי להקשות על מכבי בבית. חובנטוד פחות מוכשרת מנאפולי ועולה על קלן, הקבוצות האחרות בדרג זה, אבל הניסיון של אאיטו עשוי לשדרג את מעמדה, בדרך לקרב על ההעפלה לשלב הבתים השני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully