וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמן או פרשן?

13.9.2006 / 15:09

יומיים לפני מקדוניה, השתולל שרף כחבר בפאנל של "יציע העיתונות". האם כך מתנהג מאמן לאומי? יו"ר האיגוד מעדיף להתעלם

נבחרת הכדורסל של ישראל תעלה היום (19:00) למשחק מול מקדוניה, כשהיא חסרת סיכוי ממשי להעפיל לאליפות אירופה. שלשום, שעות ספורות לפני המראתה של הנבחרת, הופיע מאמנה, צביקה שרף, כחבר פאנל בתוכנית "יציע העיתונות". אחד הנושאים בהם עסקה התוכנית היה הכישלון של הנבחרת.

באייטמים השונים הביע שרף את דעתו על מגוון של נושאים, החל מהמשחק בין בית"ר ירושלים להפועל תל אביב ועד למעמדו של מיכאל שומאכר בפנתיאון של נהגי המירוצים. אלא שבשלב מסוים הפך שרף גם למרואיין, והתפרץ בצורה חסרת תקדים על עמיתו, רון קופמן. שרף הצהיר כי לא יתפטר מתפקיד המאמן, כינה את קופמן "מטומטם" ו"דחליל" (לאחר שעמיתו טען כי שחקני הנבחרת משחקים כמו דחלילים) וקרא לו לעזוב את האולפן.

הקטע המדובר, שעורר הדים רבים בענף, הופיע אתמול במהלך הבוקר באתר ערוץ הספורט, אך הורד משם עד מהרה. בערוץ, כך מסתבר, לא גאים בקטטה שפרצה בחסותם לעיני הצופים.

רק המעסיקים של שרף שותקים. ראשי איגוד הכדורסל אינם רואים כל בעיה בכך שהמאמן הלאומי משמש כפרשן בעיצומו של הקמפיין, ואינם מגיבים לאחר שהוא משתולל מול המצלמות. לשרף, כידוע, יש היסטוריה של השתלחות בעיתונאים, כולל "שסרוסי יזדיין" המיתולוגי.

האם אתם מדמיינים את דרור קשטן יושב לצידו של רון קופמן, ימים ספורים לאחר המשחק מול אסטוניה? אמת, שכרו של שרף בנבחרת נמוך במיוחד, אבל האם אין קודים של התנהגות המחייבים אותו בכל זאת? האם זו הדוגמה האישית שמאמן לאומי אמור לתת?

לא ראיתי, כן שמעתי

ירמי אולמרט, יו"ר איגוד הכדורסל, מגיב: "מכיוון שלא ראיתי את התוכנית, לא יהיה זה הוגן אם אתייחס לדברים שנאמרו. נמסר לי שהקטע הופיע באתר ערוץ הספורט, אך כשנכנסתי לאתר הוא כבר לא היה שם. אני לא רוצה להשתמש במילה החריפה 'קרבן', אך יש בתכנית הזו משתתף בכיר שתמיד מתלהם, שלא לומר מתבהם, ותוקף את המרואיינים. הוא חושב שהוא מבין בכל ספורט שיש ושיש לו את הזכות לבקר ולתקוף כל אחד. התוכנית הזו היא כבר מזמן עניין של רייטינג בלבד, וכל שאלה בעניינה יש להפנות לאבי בר, מנכ"ל הערוץ.

"כל היגררות שלי לנושא כמי שלא ראה את התוכנית באופן ישיר לא תהיה לעניין, גם אם לדעתי אני צודק. לכן אני מסרב להתייחס לדברים שנאמרו. אני יודע שצביקה משקיע את מיטב זמנו להצלחת הנבחרת".

- בוא נניח רגע לתוכן הדברים. אתה לא רואה בעיה בכך שמאמן הנבחרת, יום לפני טיסה, מגיש בתוכנית בערוץ הספורט, נושא את כובע הפרשן ואחר כך גם את המרואיין? אין בכך טעם לפגם?

"אני לא רוצה להתייחס לכך. אנו במסע משחקים קשה של הנבחרת, ומי שחושב שאנחנו עושים חיים טועה ובגדול. הסיבה שלא ראיתי את התוכנית היא שהלכתי לישון מוקדם לפני הנסיעה. הראש של כולנו נמצא כעת בהצלחתה ואנו מקווים לשני ניצחונות במשחקים שעוד נותרו לנו".

- ולאחר שיסתיים הקמפיין, תשבו עם צביקה ותלבנו אתו את העניין הזה?

"אם אענה לך על כך, בעצם אגיד שאני חושב שיש דברים שלא התנהלו כשורה, ולא כך הדבר. לאחר כל קמפיין, טוב או רע, יש ועדה מקצועית שמנתחת את הדברים. כל מה שמעניין אותי כרגע הוא המשחקים שעומדים בפנינו".

רון קופמן וערוץ הספורט סירבו להגיב לדבריו של אולמרט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully