וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחות אחד יותר נחמד

10.9.2006 / 22:25

מהפך דרמטי בטדי. הפועל ת"א עלתה ליתרון משער של יוליץ', אבל ב-10 שחקנים אפק ובן שושן עשו מהפך והעניקו לבית"ר ניצחון 1:2

בית"ר ירושלים הוכיחה היום (ראשון) שהעונה היא עשויה מחומרים אחרים. אחרי פיגור 1:0 מהדקה ה-38, ולמרות שהיא שיחקה ברוב המחצית השנייה בעשרה שחקנים, הירושלמים הצליחו לעשות קאמבק מדהים בעשר הדקות האחרונות משערים של אפק (84) ובן שושן (89), לנצח 1:2 את הפועל ת"א ולהשיג שלוש נקודות למרות שלא הרשימה לאורך המשחק.

הפועל יכולה להאשים רק את עצמה. לאחר שהובילה בבטחה (משער נגיחה מצוין של יוליץ') ואחרי שבואטנג הורחק (60), האדומים של שומי הגיעו לכמה הזדמנויות מול ההגנה הדלילה של בית"ר, אבל החמיצו בשלומיאליות. הפעם הקלישאה עבדה, ואכן מי שלא כבשה ספגה.

לאורך רוב המשחק בית"ר דווקא חזרה על הבעיה שלה מהעונה שעברה, והתקשתה להציג כדורגל משוחרר מול הקהל הביתי שלה. אולי זה בגלל הלחץ של האוהדים הדורשניים, אולי זה בגלל שקבוצות נוהגות להסתגר בטדי, אבל העובדה היא שהגלאקטיקוס של ארדילס אכזבו. המהפך שלהם בדקות האחרונות הראה שאולי השנה, אולי אולי, יש להם גם את התחת שקבוצה אלופה חייבת שיהיה לה, אותו גורם שמאפשר לה להשיג ניצחון גם כשהיא לא ראויה לו.

אבל ארדילס לא יכול להסתמך רק על המזל, והוא צריך להיות מודאג מחוסר היציבות של חלק משחקניו, כמו פבריס פרננדס ומיכאל זנדברג, שהיו רק צל של עצמם. יכול להיות שהלחץ הביתי הוא גם מה שגרם לדרק בואטנג לעשות שתי עבירות קשות שבעקבותן הורחק. בפעם הבאה זה עלול לעלות לבית"ר בנקודות חשובות.

מנגד, האדומים יכולים רק לאכול את הלב. ברוב המשחק הם הגנו טוב, הגיעו להזדמנויות ונראה היה שהשער השני שיבטיח את הניצחון הוא רק עניין של זמן. אבל אז הגיעו אפק ובן שושן, ושלחו אותם הביתה בידיים ריקות. הפועל יכולה להתנחם בכך שיריבתה באופ"א צ'רנומורץ אודסה הובסה 4:0 בליגה האוקראינית, אבל ספק אם זה מנחם את האוהדים, שראו כבר ניצחון מתוק בטדי, שחמק מבין אצבעותיהם.

מחצית ראשונה

דקה 2 - חליבה העביר רוחב, בן יוסף נכשל בהרחקה, יוליץ' השתלט על הריבאונד ושלח טיל, אבל קורנפיין הדף מצוין לקרן.

דקה 3 - דגו הגביה מקצה הרחבה, ופאז נגח החוצה. פתיחה סוערת לאדומים.

דקה 9 - הרחקה רעה של פאז השאירה את פינטו במצב נוח, אבל מתוך הרחבה החלוץ הירושלמי גילגל חלש, ואלימלך קלט בקלות.

דקה 31 - המשחק איבד את הקצב המהיר שאפיין אותו בפתיחה, ובית"ר החלה לשלוט בלי לסכן הרבה את השער. דווקא יוליץ' הגיע להזדמנות נוחה, כשעשה סיבוב מהיר על בן יוסף, אבל בעט חלש מ-16 מטר.

דקה 38 - גול! עבירה מכוערת של פרננדס הביאה לכדור חופשי מרחק 20 מטר אלכסונית מהשער. טועמה הגביה כדור מדויק, ויוליץ' הגיע בתזמון מצוין ונגח פנימה. 0:1 להפועל.

דקה 43 - יוליץ' דהר קדימה אחרי השתחררות יפה במרכז המגרש, אבל במקום לשחרר לאגפים הוא הימר על בעיטה מרחוק. קורנפיין הדף לקרן.

מחצית שנייה

דקה 46 - כבר בפתיחת המחצית ארדילס ערך שני חילופים, כשתמוז ובן שושן נכנסו במקום יצחקי ופינטו, שהפגינו יכולת חלשה במחצית הראשונה.

דקה 54 - דרק בואטנג ניצל בנס כשספג רק כרטיס צהוב, אחרי שבעט ללא כדור בסלים טועמה. דקה לאחר מכן ברדה החזיר לבואטנג עבירה קשה, וספג גם הוא צהוב. המשחק מתחמם.

דקה 58 - טוטו תמוז נגח כדור קרן, הכדור הגיע לבן שושן, שמשלושה מטרים נגח חלש לידיים של אלימלך. החמצה גדולה.

דקה 60 - כרטיס אדום (מוצדק!) לבואטנג, אחרי עוד עבירה ברוטלית לרגל של דגו. בית"ר נותרת בעשרה שחקנים.

דקה 68 - חטיפת כדור של טועמה השאירה לו נתיב פנוי עד השער. טועמה דהר קדימה, אבל במקום למסור ליוליץ' הפנוי הוא בעט חלש וספס הזדמנות מצוינת.

דקה 70 - טוטו תמוז נגח מצוין מכדור קרן, אלימלך שוב הציל שער בהדיפה טובה.

דקה 72 - הפועל הגיעה בפעם השנייה תוך שתי דקות למצב נוח מול ההגנה הדלילה של בית"ר, שהימרה על ההתקפה, אבל טעויות של דגו ויוליץ' מנעו כיבושים בטוחים.

דקה 74 - בעיטה מסוכנת של פרננדז מ-20 מטר נהדפה על ידי אלימלך, שהמשיך לעשות עבודה שקטה ויעילה בין הקורות.

דקה 84 - גול! הגבהה טובה של זנדברג הגיעה לעמרי אפק, שנגח מדויק לפינה הקרובה. הפעם אלימלך סגר לא נכון, הכדור נכנס. 1:1.

דקה 89 - גול! כדור קרן של פרננדז הגיע לראשו של בן שושן, שניצל שוב סגירה לקויה של אלימלך ונגח פנימה מחמישה מטרים לפינה הקרובה. 1:2 מדהים לבית"ר. בן שושן הוריד חולצה בחגיגות, והורחק. בית"ר סיימה את המשחק בתשעה שחקנים, אבל עם ניצחון מתוק.

הרכב בית"ר ירושלים:
איציק קורנפיין, עמרי אפק, שמעון גרשון, תומר בן יוסף, רוני גפני (מילובן מירוסביץ', 64), דרק בואטנג, פבריס פרננדס, גל אלברמן, מיכאל זנדברג, ברק יצחקי (עמית בן שושן, 46), ז'ואו פינטו (טוטו תמוז, 46).

הרכב הפועל ת"א:
שביט אלימלך, תומר חליבה, חאבייר פאז, וואליד באדיר, יגאל אנטבי, יוסי אבוקסיס, שי אבוטבול, סלים טועמה (גילי ורמוט, 74), ברוך דגו, אליניב ברדה (זיטו אוגבונה, 77), איוון יוליץ'.

גרשון: "היינו עדיפים, הסבלנות השתלמה"

דקות ארוכות לאחר סיום המשחק חגגו שחקני בית"ר עם הקהל, שסירב ללכת הביתה. שמעון גרשון הנרגש, שהשלים ניצחון ראשון על קבוצת נעוריו, קרן בסיום המשחק: "זה אושר גדול. אני מרגיש, ולא רק אני, שכל השחקנים שהיו על המגרש נתנו את הנשמה. כל המשחק היינו עדיפים, אבל קיבלנו גול שהכניס מתח. נתנו את הכל וזכינו בשני שערים בזכות. כשירדנו למחצית ראיתי שחקנים עם ראש למטה, וביקשתי מהם להיות חיוביים. אני שמח שהסבלנות השתלמה, מגיע לעיר הזאת הרבה שמחה. כל שמחה היא גדולה, אפילו שאנחנו במחזור השני".

מנגד, המאמן המפסיד יצחק שום נשמע מאוכזב. "יכולנו לגמור את זה בחמישה שערים, ובסוף אנחנו נוסעים הביתה בלי נקודות", סיכם שום, "אני לא יודע אם הייתה שחצנות של שחקנים, אבל הגענו למצבים טובים ולא הבקענו, ושילמנו על זה ביוקר. התוצאה היא מאוד מאכזבת, והשחקנים נתנו כל מה שהיה להם. אני חושב שעשר הדקות האחרונות פגעו בביטחון העצמי שלנו, אבל יש לנו כבר ביום חמישי משחק וצריך לזכור את הדברים הטובים ולשכוח את הפחות טובים".

כובש שער השוויון, עמרי אפק, אמר בחיוך: "יש לפעמים רגעים בחיים שרואים קדימה ויודעים מה הולך לקרות. ידעתי שאם הכדור ילך לפינה הרחוקה, זה יהיה גול. הייתה התפרצות רגשות ושמחה אדירה. מעט מאוד אנשים האמינו שיהיה מהפך. זה מהמשחקים הבודדים שאתה נשאר בסוף בלי מילים".

איציק קורנפיין, שבתוספת הזמן הציל שער שוויון מנגיחה של דגו, החמיא לאוהדים: "מישהו בשמים רצה שככה המשחק הזה ייגמר, כדי

מהומות בסיום המשחק

כבר לפני המשחק משטרת ירושלים נאלצה להתכונן בכוחות מיוחדים לקראת המפגש הטעון בין הקבוצות. עשרות בקבוקי אלכוהול נתפסו באוטובוס של אוהדי הפועל ת"א, שאת חלקם הם השליכו מהחלונות, וכ-14 אוהדים נעצרו משני מחנות האוהדים.

אבל המהומה הגדולה התפתחה אחרי שריקת הסיום. בסיום המשחק המשטרה הורתה לאוהדי הפועל ת"א להישאר ביציע ולא לצאת, וכמה מהם החלו להתפרע. המשטרה ניסתה לפזר אותם וירתה לעברם גז מדמיע, ובעקבות זאת חלק מהאוהדים התעלפו ועוד עשרות נפצעו. המשטרה, מצדה, טענה כי המהומה החלה רק כשהאוהדים זרקו רימון עשן. הפצועים טופלו על ידי מד"א על הדשא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully