וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיכאל שומאכר הודיע על פרישה

10.9.2006 / 16:47

הנהג האגדי, שניצח במירוץ באיטליה, הודיע במסיבת העיתונאים כי בעונה הבאה הוא יצפה בחבריו מסבב הפורמולה 1 מהיציע

נהג המירוצים הגרמני [[מיכאל שומאכר]], שזכה בעבר שבע פעמים באליפות הפורמולה 1, הודיע היום (ראשון) על פרישה בתום העונה, לאחר המירוץ במונזה איטליה, בו ניצח.

במסיבת עיתונאים שהתקיימה אחרי המירוץ אמר הנהג: "זו החלטה קשה. אחרי שנים של עבודה עם כל הצוות לא קל להיפרד, אבל החלטתי שזה הרגע לפרוש. הגיע הזמן שפליפה מאסה יירש את מקומי כנהג המוביל של פרארי. פליפה הוא בחור מצוין ועושה עבודה טובה. זה הרגע שלו וגם בשביל העתיד שלו החלטתי כי זה הזמן להודיע על הפרישה ולא לקחת את ההחלטה מאוחר יותר".

לגבי סגירת הפער הדרמטית שביצע מאלונסו (פרטים בהמשך) אמר: "עשינו צעד גדול היום. אני רוצה להתרכז בשלושה המירוצים הבאים".

מיכאל שומאכר, יליד גרמניה בן 37, אלוף העולם 7 פעמים, נחשב לנהג המצליח בכל הזמנים. את הופעת הבכורה שלו בסבב הפורמולה 1 ערך ב-1991 במדי קבוצת ג'ורדן.

בשנת 1994 פתח הגרמני את מסכת האליפויות שלו ביצרן בנטון, אחרי מותו הטראגי של איירטון סנה, אז הנהג המוביל בסבב, שנהרג על המסלול באותו עונה. שנה לאחר מכן זכה שוב בכתר.

ב-1996 עבר הגרמני לקבוצת פרארי ומאז קשר גורלו בגורלה. ארבע שנים לאחר מכן, בשנת המילניום, זכה באליפות היסטורית עבור היצרן האיטלקי לאחר 21 שנה נטולות אליפויות. אחרי הזכייה ההיסטורית המשיך שומי ברצף אליפויות עד עונת 2004.

ב-2005, לאחר חמש אליפויות רצופות, הפסיד שומאכר את התואר לפרננדו אלונסו הספרדי. את העונה הנוכחית פתח הנהג הגרמני לא טוב, כשהפער בינו לבין אלונסו נראה כלא ניתן לסגירה, אולם לא ווינר כמו שומאכר יסתפק במקום השני בסבב. אחרי היום הוא רחוק מאלונסו מרחק נגיעה קלה.

מי שיחליף את מיכאל שומאכר החל מהעונה הבאה כנהגה הבכיר של קבוצת פרארי יהיה קימי ראייקונן הפיני, שמשמש כיום כנהגה של קבוצת מקלארן. כזכור, מי שחתם עוד לפני פתיחת העונה הנוכחית בקבוצת מקלארן הוא אלוף העולם הספרדי פרננדו אלונסו, שייפרד בסיום העונה מרנו.

הלך המנוע ואלונסו פרש

מדרמה אחת לאחרת. אלוף העולם, פרננדו אלונסו מרנו, פרש 10 הקפות לסיום ואיבד נקודות חשובות במאבק על צמרת הפורמולה 1. אלונסו, שזינק מהמקום העשירי, כבר הצליח להגיע למקום השלישי, אבל תקלה במנוע גרמה לפער הגדול שיצר בתחילת העונה להצטמק ל-2 נקודות בלבד, כשנותרו שלושה מירוצים לסיום העונה. שומאכר, שזה ניצחונו ה-90 בקריירה, סיים את 53 ההקפות במסלול באיטליה לקול תשואות הקהל הביתי של היצרן פרארי.

שני הגיע קימי רייקונן מקבוצת מקלארן-מרצדס. רוברט קוביקה, מקבוצת סאובר-BMW הפתיע והשלים את השלישייה המכובדת על הפודיום, לראשונה בחייו.

בתחילת חודש אוקטובר ייערך המירוץ הבא בשנחאי שבסין.

דירוג הנהגים:

1. פרננדו אלונסו (רנו) 108 נקודות
2. מיכאל שומאכר (פרארי) 106
3. פליפה מאסה (פרארי) 62
4. ג'יאנקרלו פיזיקלה (רנו) 57
5. קימי רייקונן (מקלארן-מרצדס) 57

דירוג היצרנים:

1) פרארי 168
2) רנו 165
3) מקלארן-מרצדס 97
4) הונדה 65

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully