וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד שערוריה באיטליה

8.9.2006 / 9:02

אחרי 17 עונות ללא אליפות אמיתית, באינטר חייבים למחוק את הסקנדל, בטח אחרי שיובנטוס ירדה לליגה השנייה ולמילאן הורדו נקודות

הלה ליגה והפרמיירליג יצאו לדרך, וגם בבונדסליגה ובליגה הצרפתית כבר משחקים כחודש. כעת מצטרפת אליהן, שבועיים אחרי התאריך המקורי, האחות המכוערת שלהן, הסרייה איי. גם הניתוח להסרת גידול השחיתות מעליה בקיץ האחרון, וגם הזכייה במונדיאל בגרמניה, לא משנים את התחושה החמוצה באוויר, עם תחילת המירוץ על הסקודטו של 2006/7.

איזה קיץ עבר על ארץ המגף. השחיתות בכדורגל המקומי התגלתה במלוא הדרה, כשסמוך לפתיחת המשפטים של הנאשמות, לקחה הנבחרת את המונדיאל. ג'יאנלואיג'י בופון ופאביו קנבארו הצטיינו בטורניר העולמי, כשבבית קבוצתם עמדה בפני ירידת ליגה וזעזוע עמוק. כמתאבן, קפץ שחקנה הותיק והפורש של הקבוצה, ג'יאנלוקה פסוטו, מהקומה החמישית במשרדי המועדון, חיפש הלוויה ומצא חדר מיון, בדיוק כמו קבוצתו, שמנגנון ההרס העצמי שלה הוריד אותה לליגה השניה, חמושה בחלק מכוכביה, במצב קריטי אך יציב.

כשהתפזר העשן התברר שמהתופת יצאה קבוצה אחת נשכרת, אינטר.
בהיעדרה של יובנטוס, וכשמילאן מתחילה את העונה עם מינוס של שבע נקודות, הכל מצביע על היריבה העירונית בכחול-שחור כמועמדת הכמעט בלעדית לזכייה באליפות. הלוזרית הנצחית עשויה ללכת סופסוף עד הסוף, אחרי 17 שנים עקרות. אבל מישהו באמת מאמין שזה יקרה?

אליפות, אבל על הדשא

אם תיגשו למשרדי ההתאחדות האיטלקית ותפתחו את הספרים, בהנחה שהם עודכנו, כמובן, לא תמצאו אלופה בעונת 2004/5. שתי האליפויות האחרונות נשללו מיובנטוס המוענשת. את התואר האחרון, של עונת 2005/6, גרפה אינטר, אחרי שגם השניה, מילאן, נענשה.

ספק אם מישהו מראשי האולטראס של הקבוצה מסתפק בתואר הזה. אם להתעלם לרגע מאותה אליפות הזויה, הנראזורי לא זכו בסקודטו מאז 1988/9. שלושה גביעי אופ"א ושני גביעים איטלקיים לא סיפקו מעולם את אוהדיה של אינטר ואת נשיאה מאסימו מוראטי, שלא שבעו נחת כבר 17 שנה. השנה מקווים במועדון להחזיר את ההגמוניה שאבדה אי שם באמצע שנות ה-60 (3 אליפויות בין 1962 ל-1966 ושני גביעי אירופה רצופים) עם אליפות שנייה ברציפות, אבל משכנעת בהרבה מזו שהושגה על הניירות בבית המשפט בעקבות הקאלציופולי, הסקנדל המתוקשר.

מאסימו מוראטי ביזבז כל כך הרבה כסף בעשור האחרון, 700 מיליון יורו ב-11 שנים על פי הערכות שונות, אבל לא ראה תוצאות. עד כדי כך היה נואש הנשיא, עד שלפני שנה הירהר בפומבי בפרישה מהתפקיד.

על מוראטי נמתחת כבר שנים ביקורת חריפה של אוהדי אינטר בכל הנוגע להתנהלותו בשווקי ההעברות הקולחים באירופה. אוהדי הנראזורי, שמכנים אותו מינימו, עדיין מתקשים לסלוח לו, בין השאר, על שיחרורו של אנדראה פירלו ליריבה השנואה מילאן. אולם הצל הגדול ביותר המרחף מעל הנשיא הפזרן הוא זה של אביו, אנג'לו מוראטי, איל נפט שתירגם את הבנזין למיליונים, והיה נשיא המועדון בתקופה המוזהבת שלו בשנות ה-60.

"האם צריך לעשות שינויים? צריך לחשוב על זה, ויכול להיות שזה צריך להתחיל בי", אמר מוראטי המדוכא רק באפריל האחרון. אלא שאז הגיע הקיץ, ואיתו מסיבת הטראנס האיטלקית. העונשים שקיבלו היריבות הגדולות מילאן ואינטר עשו חסד עם הנשיא, רוממו את רוחו וזה פתח את פנקס הצ'קים והתחיל לחתום. התוצאה: אינטר היא המועמדת הכמעט יחידה לזכות באליפות איטליה.

"אינטר היא העתיד של הכדורגל האיטלקי"

האלופה המודחת יובנטוס פיזרה את שחקניה בזוגות. שניים הלכו לברצלונה, שניים לריאל מדריד. הצמד שהגיע לסן סירו מורכב מזלאטן איברהימוביץ' ופטריק ויירה, מעברים שסכומם הכולל נע סביב 24 מיליון יורו.

איברהימוביץ' מיהר לשלוח מחמאות לכל עבר והתפייט בקשר לבוס החדש: "החלטתי לעשות את הצעד הזה כי אני מאמין מאוד בקבוצה ובמועדון. באינטר אני רואה את העתיד של הכדורגל האיטלקי: הם היו גדולים בעונה שעברה, והם יהיו אפילו גדולים יותר העונה. תמיד אהבתי את הקבוצה הזו, כי היא משחקת בסן-סירו, שזה אצטדיון נהדר. ויש כמובן את מאסימו מוראטי. לא רק שהוא נשיא מצוין, הוא גם אדם נפלא, כזה שמתנהג עם השחקנים כאילו הם היו ילדיו. לעבוד בשביל מוראטי ממלא אותי בהשראה". מרגש.

אם לא די בכך, רוברטו מנצ'יני זכה בעוד מספר דיבידנדים מהנדיב מוראטי. לחוד הצטרף הרנן קרספו מוכה הגעגועים מצ'לסי, כשאת אגפי ההגנה יחזקו מייקון הברזילאי, שהגיע ממונאקו (תמורת 4 מיליון יורו) ומעל כולם פאביו גרוסו, חבר להקת האזורי זוכת מונדיאל 2006, שעבר מהורוד של פאלרמו (4 מיליון יורו). מריאנו גונזאלס הגיע גם הוא מפאלרמו ואוליבייה דאקור ודויד פיזארו שיחקו בכסאות מוזיקלים, כשהצרפתי מגיע מרומא ללא תמורה, והצ'יליאני עושה את הדרך ההפוכה תמורת כ-4.4 מיליון יורו.

אינטר נפטרה משחקנים ותיקים וטובים, אבל כאלה שסימלו את הלוזריות שלה, כריסטיאנו זאנטי, קילי גונזאלס, חואן סבסטיאן ורון המאוס וסיניסה מיכאלוביץ', שנשאר כעוזרו של חברו הטוב מאנצ'יני. כעת תתקשו למצוא פרשן שלא מהמר עליה כעל הזוכה הבטוחה.

ג'יאנלואיג'י בופון, שיהנה העונה ממסעות לרימיני, אלבינולפה ומאנטובה, הצטרף לדעה הרווחת בארץ המגף: "לאינטר יש פוטנציאל ענק. אם הם יצליחו לשמור על רוח קבוצתית ולמצוא את המנטליות הנכונה, הם יוכלו לזכות גם בליגת האלופות". סיפור האליפות, מבחינתו של בופון, כבר סגור.

ממאנצ'יני תיפתח הרעה?

עם חומר השחקנים הטוב ביותר שהיה לאינטר מזה שנים, בטח ביחס ליריבותיה, אחד הפנצ'רים בגלגלי אינטר עלול להגיע דווקא מעמדת המאמן, רוברטו מאנצ'יני, שעד עתה זכה לאמון מוחלט מצד מוראטי.

מאנצ'יני הוא מאמן מעוטר בגביעי איטליה, מפעל זניח בארץ המגף, אבל נחשב למאמן שהמזל שפר עליו אין ספור פעמים. הוא לא מוזכר בנשימה אחת עם פאביו קאפלו ומרצ'לו ליפי, ואפילו לא משתייך לליגה של קרלו אנצ'לוטי. עם זאת, שני גביעי איטליה ואליפות מנייר עם אינטר הופכים אותו למאמן המצליח ביותר של הקבוצה בעשור האחרון. הבעיה היא שלמרות התארים, מאנצ'יני נראה פרווה וחסר איפיון. אין לו את האפיל של ליפי או את הקשיחות של קאפלו, והוא לא שועל טקטי כמו לוצ'יאנו ספאלטי של רומא או אלברטו זאקרוני הנשכח, ששלושה ימים לפני פתיחת העונה מונה למאמנה של טורינו.

למזלו של מאנצ'יני, הוא קיבל לידיו קבוצות גדולות מהרגע בו פרש, ולא השתפשף בבארי או פיאצ'נזה לפני כן. לצד תקופות מאוד מוצלחות בנות מספר חודשים, הקבוצות של מאנצ'יני סבלו גם מנפילות גדולות. בעונה שעברה נהנתה הקבוצה מרצף ניצחונות מרשים ב-6 משחקים באמצע העונה, כולל בדרבי מול מילאן, אבל לעומת זאת סבלה מ-3 רצפים של 3 משחקים ללא ניצחונות, דבר שקבוצה שמועמדת לאליפות לא יכולה להרשות לעצמה ושבעצם מנע ממנה מלסיים באחד משני המקומות הראשונים.

מאנצ'יני יצטרך לתמרן סגל שחקנים עמוס, ולדאוג לשמירה של מצב רוח מרומם אצל רוב הכוכבים, שלא יפתחו בהרכב בכל משחק. בשנה שעברה עבר חתול שחור בינו לבין החלוץ הברזילאי אדריאנו, אבל ספקולציות אודות מעבר של הכוכב הגדול ביותר של הנראזורי בשנים האחרונות נדחו על ידי המאמן לאחרונה. אדריאנו עצמו נשמע מפוייס וגם מצא זמן להתפלסף: "לא איכפת לי מהשמועות. אני לא צריך להתעסק במה שאנשים אחרים אומרים עלי. אני רוצה להיות שמח ולהיות שמח באינטר. הגעתי להבנה שאני צריך למצוא שקט פנימי. אני עובד קשה וחוזר לעצמי. אני נחוש לחזור להיות חזק כמו שהייתי בעבר".

לפני מספר חודשים נמאס לאולטראס של אינטר ממאנצ'יני. הקבוצה חזרה אחרי הדחה משפילה מול ויאריאל, הקטנטונת במושגים אירופאים, והם התפרעו בשדה התעופה. מאנצ'יני הודיע כי הוא שוקל לעזוב את איטליה, בשל התנהגות האוהדים, אבל לבסוף התרצה ונשאר. כנראה הוא ידע שאם לא יאמן באינטר, אותה עדיין לא הוביל להצלחות אמיתיות, לא יקבל קבוצה גדולה אחרת. כעת יש לו צ'אנס בלתי חוזר להשיג תואר ראשון ששווה להכניס לקורות החיים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

אז מי אם לא אינטר?

מילאן, היריבה העירונית, ספגה את העונש הקל ביותר בקאלציופולי, והיא תתחיל את העונה עם מינוס של 8 נקודות. מה זה 8 נקודות בשביל מילאן? אינטר, שלבשה את חולצת הפייבוריטית מביטה לצד השני של הכביש במילאנו ורועדת מפחד. בצדק.

מילאן אמנם איבדה את אנדריי שבצ'נקו, ששבע מהכדורגל האיטלקי, אבל אנדראה פירלו וג'נארו גאטוסו עדיין שם, וביחד עם קלרנס סידורף הם ימשיכו להרכיב קישור אגרסיבי ודומיננטי. פיליפו אינזאגי ואלברטו ג'ילארדינו הם סקוררים גדולים, שכבר הוכיחו את עצמם אינספור פעמים, ומעל כולם בולט קאקה, אחד מהשחקנים הטובים בעולם, ובוודאי הטוב ביותר מבין הברזילאים (עם רונאלדיניו הסליחה).

ההגנה המזדקנת התחזקה בדניאלה בונרה מפארמה, וכתחליף לשבצ'נקו בחוד הגיע ריקרדו אוליביירה הברזילאי. לא מעט אוהדים זעמו וגבות הורמו לנוכח המחליף הלא הולם. ההשפעה של אוליביירה לא תהיה דומה לזו של שבצ'נקו, אבל מדובר בכובש מחונן, שבעונת 2004/5 הבקיע 23 שערים ב-37 משחקים במדי בטיס בליגה הספרדית. בעונה שעברה הוא נפצע בבירכו, במהלך משחק ליגת האלופות מול צ'לסי, ונעדר תקופה ארוכה. כעת מתייצב אוליביירה על הבמה שתחזיר אותו לטופ האירופאי. הנעליים אליהן הוא נכנס ענקיות, אבל אף אחד לא מצפה ממנו לגדולות, וזה לטובתו.

אוליביירה הגיע למילאנו טעון במוטיבציה. בראיון לוחמני במיוחד סיפר על העונה הקרובה: "אני לא פוחד מכלום. אני יודע שהאוהדים חיכו לשם גדול יותר משלי, אבל אני לא לחוץ בגלל זה. זה טוב שאנשים אומרים שהם לא שמעו עלי. בקרוב הם יראו איזה שחקן אני". אוליביירה גם שם את היריבה הגדולה בין הכוונות: "נכון שאינטר קנתה שחקנים גדולים, אבל מילאן היא קבוצה גדולה והיא לא פחות טובה מאינטר".

אינטר אמנם קנתה כל זוג רגליים עם תג מחיר גבוה, שלא חצה את הגבול ונחת בספרד, אבל אחרי הכל מדובר בקבוצה חדשה, ואם לא יתחולל שינוי גדול, גם חסרת אופי. מילאן, לעומת זאת, תמשיך להסתמך על השחקנים שהביאו אותה לכל הישג אפשרי בשנים האחרונות. העונש שקיבלה מילאן עשוי להתברר כמבורך בתום העונה. הבסיס האיתן שלה, שמשחק כל כך הרבה זמן ביחד, התחיל להישחק, וכעת כל המועדון יתאחד סביב מטרה אחת ואתגר חדש ומהנה: השגתה של אינטר, הפייבוריטית הגדולה. די בחודש וחצי טובים של מילאן ובינוניים של אינטר, כדי לשנות את כל מאזן הכוחות. תסמכו על מאנצ'יני.

טוטי לא מאמין

מי שאמורה לערער על ההגמוניה של שתי המילאנזיות היא רומא. הקבוצה של המאמן המצליח לוצ'יאנו ספאלטי שברה בעונה שעברה את שיא הניצחונות הרצופים בסרייה A והציגה כדורגל מרהיב, טוטאל פוטבול בגרסא האיטלקית. אצל ספאלטי כולם עושים הכל.

במשחקיה של רומא בעונה שעברה נכבשו 112 שערים, כשרק מילאן מקדימה אותה בקטגוריה הזו (116). המשחק שפתח את העונה האיטלקית, הסופרקופה, בישר על קולות דומים מהאולימיפקו. רומא אמנם הפסידה לאינטר, אבל הייתה שותפה להצגה גדולה שהסתיימה ב-3:4.

אלא שהסגל של רומא פחות מרשים באופן משמעותי מזה של מילאן ואינטר. מוקש נוסף טמון בעובדה שהכוכב הגדול, פרצ'סקו טוטי, עדיין לא החלים לחלוטין מהפציעה שעבר במהלך העונה שעברה. למרות הזכייה האיטלקית במונדיאל, הוא היה אחד מהחוליות החלשות של האזורי. טוטי ביקש להנמיך ציפיות לקראת העונה החדשה: "לאינטר ומילאן יש שחקנים טובים משלנו. אנחנו יכולים רק לעבוד קשה ולנסות לשמור על פער סביר מהן. יחסית לכסף שיש למועדון, אני יכול להגיד שאני מבסוט מהרכישות שנעשו הקיץ". טוטי דיבר על השחקנים הבולטים שהגיעו לג'יאלרוסי העונה, בדמותם של דויד פיזארו הצ'יליאני, שהגיע מאינטר, ושל מירקו ווצ'יניץ' המונטנגרי , שנחת בבירה אחרי אחמש עונות בלצ'ה.

רומא תמשיך לסמוך על צמד הבלמים הנהדרים שלה, פיליפ מקסה וכריסטיאן קיבו. דניאלה דה רוסי הממרפק יבסס את מעמדו כאחד מהקשרים האחוריים הטובים באיטליה, ומאנסיני, כרגיל, יהיה בכל פינה על המגרש. ווצ'יניץ' יחבור בחוד לווינצ'נזו מונטלה הותיק, שבעונה שעברה סבל מפציעות מתמשכות בגב ובכתפיו, שותף רק ב-13 משחקים וכבש שער בודד.

הקרב על המקום הרביעי

בהעדרה של יובנטוס, ולאור העובדה שפיורנטינה (19-) ולאציו (11-) מתחילות את העונה הרחק מאחור, פאלרמו וסמפדוריה רוצות למצוא את עצמן באחד מארבעת המקומות הראשונים, שיובילו לליגת האלופות או למוקדמות שלה.

פאלרמו, שנמצאת בקו עלייה מתמיד כבר 3 שנים, אמנם מכרה את פאביו גרוסו לאינטר ואת סטפן מקינווה ללאציו, אבל הביאה בקיץ את שני שחקניה הבולטים של פארמה בעונה שעברה, מארק ברשיאנו האוסטרלי ופאביו סימפליקו הברזילאי. איימו דיאנה הוורסטילי הגיע מסמפדוריה, והרכש שאמור לנצוץ בחוד הוא אמאורי הברזילאי שעבר תמורת 8 מיליון יורו מקייבו, בה כבש 11 שערים בעונה שעברה.

סמפדוריה כמעט לא שינתה את פניה הקיץ, אבל ההיחלשות של הליגה אמורה להספיק לה ולמאמנה ב-5 השנים האחרונות, וולטר נובלינו, כדי להתברג בחלק העליון של הטבלה. סמפ תהנה משירותיהם של צמד המפציצים הכבדים פרנצ'סקו פלאקי ופאביו בצאני, אבל עשויה לסבול מחוליית הקישור המזדקנת שלה, בה חמישה שחקנים מעל גיל 32.

קבוצה נוספת שתנסה להפתיע היא טורינו, שעלתה מהליגה השנייה הפכה בין לילה למועדון הבכיר של העיר. סימונה בארונה, שהגיע מפאלרמו, סטפנו פיורה מפיורנטינה, וכריסטיאן אביאטי ממילאן, אמורים לשדרג את הקבוצה ביחד עם המאמן החדש והמנוסה אלברטו זאקרוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully