וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנבחרת ממשיכה עם הבונקר

משה בוקר, שליח "הארץ" לניימיכן

4.9.2006 / 7:18

השחקנים מתגוננים מפני הביקורות. בניון: "רוסיה וקרואטיה ישאירו באסטוניה נקודות". פרשת בילויים בקרואטיה: המאמן הדיח 3 שחקנים

דקות ארוכות של חרדה עברו שלשום (שבת) על הנבחרת, עד שהתברר כי הצליחה לנצח 0:1 את הנבחרת הקיקיונית של אסטוניה. גם אתמול, במהלך הטיסה הפרטית בת השעתיים וחצי מטאלין להולנד, נרשמו רגעי חרדה ממושכים. המטוס של חברת "פרוז'ט" מאיי פארו, על מאה מושביו, החל לבצע תנודות חדות באוויר ולהשמיע רעשים מוזרים, מה שגרם לפחד רב בקרב הנוסעים.

שחקנים רבים חששו, החזיקו אחד את השני בידיהם, ואחד מהם אף קרא תהילים. הדיילות, שניסו להרגיע את כולם, לא הצליחו להסביר את התנודות המפחידות. רק עם הנחיתה בהולנד, שם ייערך ביום רביעי המשחק מול אנדורה, נשמו הנוסעים לרווחה. [[דודו אוואט]] ו[[יוסי בניון]] הודו לאלוהים, ו[[יניב קטן]], לא חובב טיסות, נראה עדיין מפוחד. "מעולם לא הייתי בטיסה כזאת, פחד אלוהים", אמר וואליד באדיר, "כנראה שבמקום המטוס, הטייס היה מתודלק".

בלי קשר לטיסה המפחידה, החליט מ"מ יו"ר ההתאחדות, אבי לוזון, לבחון אפשרות לרכוש מטוס פרטי להתאחדות. לוזון, שבעוד חמישה חודשים ייכנס לתפקיד היו"ר, אמר כי לדעתו הדבר כדאי מבחינה כלכלית: "ההתאחדות מוציאה בשנה כ-700 אלף דולר עבור טיסות. יש אפשרות לרכוש מטוס פרטי של מאה נוסעים, להחכיר אותו לחברת תעופה, להשתמש בו בחינם לנסיעות וגם לזכות בהכנסה קבועה מחברת התעופה". המסע למשחקים מול אסטוניה ואנדורה עלה 130 אלף דולר.

הדרך כבר לא חשובה

חוץ מהטיסה, בנבחרת עסקו אתמול בביקורת על הניצחון הדחוק 0:1 מול אסטוניה. יו"ר ההתאחדות, איצ'ה מנחם, אמר: "נכון שהיכולת לא היתה טובה, אבל צריך לזכור שמדובר במשחק חוץ קשה מאוד. עד כמה שאני זוכר, ישראל לא פתחה מעולם קמפיין עם ניצחון במשחק חוץ. שמעתי את הביקורת וגם קיבלתי טלפונים מישראל, אבל הדבר הכי חשוב הוא שאנחנו מגיעים למשחק מול אנדורה עם שלוש נקודות".

עוזר המאמן, משה סיני, הוסיף: "המטרה היתה להשיג שלוש נקודות במשחק הראשון, כל השאר לא מעניין". יוסי בניון המשיך: "גם אם היינו מנצחים בתוצאה גבוהה יותר, היו מבקרים אותנו. אני מעדיף לנצח ולספוג ביקורת, מאשר לתת הצגה ולהפסיד נקודות. נראה מה כולם יגידו כשרוסיה או קרואטיה ישאירו נקודה באסטוניה. כרגע חשוב לנו לנצח, הדרך לא חשובה. שהתקשורת והפרשנים יבקרו אותנו, ואנחנו ננצח".

בשדה בתעופה שאל המאמן דרור קשטן את בניון: "לא יכולת לעשות 0:2?". הקפטן הגיב: "אני שומר את הגולים לרוסיה, קרואטיה ואנגליה. אני רוצה שיהיה הרבה עניין, כל משחק אדאג ל-0:1 קטן, לא צריך יותר".

בניון אמר אתמול ללוזון כי השיחה על המענקים תידחה לאחר המשחק מול אנדורה. לוזון: "זו פעם ראשונה שקפטן הנבחרת מתעסק קודם כל בכדורגל, ורק אחר כך בנושא הכספי".

לוזון ומנחם מעוניינים לקיים פגישת פיוס בין מאמני הנבחרת הבוגרת והצעירה, קשטן וגיא לוי, מיד עם חזרתם ארצה. השניים מעריכים שלא יהיה קל לגרום לקשטן להגיע לפגישה כזאת. כאשר התבקש אתמול קשטן להתייחס לטענות של לוי לנוכח ההחלטה לזמן לנסיעה שחקנים שהם חיוניים לנבחרת הצעירה, הוא הגיב: "יש לי משחק חשוב נגד אנדורה".

השחקנים ששיחקו שלשום זכו אתמול למנוחה מאימונים, בעוד שהמחליפים ואלו שלא שיחקו התאמנו בערב.

כבוד השגריר

דודו אוואט, שהצטיין שלשום, מתאר את הדקות האחרונות מול אסטוניה כאילו עמדה מולו יריבה אימתנית: "חיכיתי כל רגע לשריקת הסיום, היה קשה מאוד. עשיתי הכל כדי להעביר זמן, מולנו עמדה נבחרת טובה מאוד. אחרי השער המהיר שכבשנו, חשבתי שיהיה יותר קל, אבל האסטונים הפכו את המשחק לנוקשה יותר. מי שזילזל בנבחרת הזאת, פשוט טועה. עם השריקה לסיום היתה אצלי תחושה של התפרקות גדולה. בכל זאת, היה חשוב מאוד לנצח, ועשינו זאת אחרי עבודה קשה".

לאחר המשחק הקדיש אוואט את הניצחון לתושבי הצפון, ואתמול הסביר: "המדינה סבלה הרבה בתקופה האחרונה, אני רוצה שאנשים יתחילו לחייך. אני שגריר של המדינה בספרד, אף אחד לא מתייחס אלי כאל דודו אוואט, אלא כאל השוער הישראלי. בתקופה האחרונה ישראל יוצאת רע בתקשורת בספרד, והמשפחה שלי ואני עושים מעל ומעבר, גם בראיונות לתקשורת הספרדית, כדי לשפר את המצב".

בדיוק לפני שנה, בין משחקי הנבחרת מול איי פארו ושווייץ, אירעה התקרית בין אברהם גרנט לאוואט, בסיומה נטש השוער את הנבחרת ונסע לספרד. היום משתדל אוואט לא לדבר יותר מדי על גרנט, אבל ללא ספק דבריו בעד קשטן מכוונים גם למאמן הקודם.

"אין ספק שאצל קשטן מרגישים שינוי באמביציה של השחקנים", אמר שוער דפורטיבו לה קורוניה, "באסיפות שלו אני מרגיש יותר רצינות. גם בתקופה של אברם היתה מחויבות, אבל ללא ספק דרור, שהוא מאמן ללא פשרות, שינה את הנבחרת לחלוטין. אני מאמין שעם הנבחרת החדשה הזאת אנחנו נצליח".

אוואט, גם היום, לא מצטער על ההחלטה לעזוב את הנבחרת לפני המשחק מול איי פארו, אחרי שניר דוידוביץ' פתח מול שווייץ. "אמרתי אז לגרנט כי אם אני לא שוער ראשון, אני רוצה לחזור לספרד", נזכר אוואט. "במשך שנתיים בניתי את הקריירה שלי בסנטאנדר ובשבוע אחד יכולתי להרוס את הכל. באתי לנבחרת של אברם כדי לתת הכל, אבל הוא אמר לי שאני לא משחק, אז אמרתי לו שאני רוצה לחזור לספרד. גם במחשבה לאחור אני לא מצטער, אני שלם עם ההחלטה. לא התאים לי להיות שוער שני בנבחרת ולהפסיד קריירה גדולה. עובדה שהיום אני בנבחרת והצלחתי להגיע לאחת הקבוצות הגדולות באירופה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

הקרואטים נלחמים בבליינים (מערכת וואלה!)

מסתבר שתופעת הכדורגלנים הבליינים לא מטרידה רק את ישראל, אלא גם את קרואטיה. השאלה כיצד נלחמים בה. דאריו סרנה, איביצ'ה אוליץ' ובוסקו בלבאן, שחקני נבחרת קרואטיה, נופו מסגל נבחרתם על ידי מאמנם סלבאן ביליץ', אחרי שעזבו את מחנה הנבחרת ונתפסו מבלים במועדון עד השעות המאוחרות של הלילה.

יומיים לפני משחקם החשוב של הקרואטים ברוסיה, לא חשש מאמן הנבחרת לנפות את שלושת הסוררים ואמר שלא יזמין מחליפים במקומם.

למרות ההחלטה האמיצה של המאמן הקרואטי, ייתכן כי הוא ייתקל במחסור בחלוצים בסגל, בגלל שאוליץ' ובלבאן הם סקוררים בנוסף לסרנה שהוא קשר התקפי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully