וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליון קינג

3.8.2006 / 17:40

הליגה הצרפתית נפתחת בשישי ללא מתחרות שמסוגלות למנוע מליון אליפות 6 ברציפות, אבל עם הרבה כשרונות צעירים שאמורים לפרוץ

הליגה הצרפתית תצא לדרך בסוף השבוע הקרוב, כשהאלופה ב-5 השנים האחרונות, ליון, היא המועמדת לזכות בתואר גם הפעם, ולהמשיך את שלטון היחיד האימתני שלה. גם מאמני הליגה הצרפתית מתקשים לראות קבוצה שיכולה לערער את הבטחון בסטאד דה ז'רלאן. במשאל שערך העיתון ל'אקיפ לכבוד העונה החדשה, הצביעו כולם על ליון כעל האלופה הבטוחה גם העונה.

פרנסואה גילה, מאמן לאנס, עוד אחד שהימר על הקבוצה של ז'ראר הויה, הסביר מאיפה הפסימיות שלו: "ליון רק התחזקה העונה", ומאמנה החדש של אוקזר, ז'אן פרננדז, הוסיף: "הם טובים יותר מכל קבוצה בכל עמדה על המגרש". מספיק, לא?

ליון רק מתחזקת

הקבוצה של ז'ראר הוייה כמעט לא ביצעה שינויים, ונכון לכתיבת שורות אלו, שחקניה הבולטים והמרכזיים נשארו בקבוצה. נשיא הקבוצה והאיש המרכזי במועדון, ז'אן מישל אולה, רעב לתארים ולא ייתן לקבוצה שלו לאבד את הריכוז. "אנחנו מלאים באמביציה", אמר הנשיא ערב תחילת הליגה, "כל עונה זה נהיה קשה יותר ויותר, ואסור לנו להיות אדישים".

אולה גם סיפר על סדר העדיפויות של המועדון: "המטרה הראשונה היא זכייה באליפות שישית ברציפות, דבר שאני לא חושב שקבוצה בליגה גדולה אי פעם עשתה. כמובן שנרצה להגיע רחוק גם בליגת האלופות".

ליון תמשיך להסתמך על חומר השחקנים שלה, שעומד בקנה מידה הגבוה ביותר ביבשת. אריק אבידל ומחאמדו דיארה יערכו ככל הנראה עונת פרידה מהליגה הצרפתית בדרכם למועדוני הצמרת האירופאים. טיאגו וז'וניניו ימשיכו להרכיב מרכז שדה חזק ויצירתי, ובהתקפה פרד וקרים בנזאמה הצעיר ינסו לבצע פריצה לתודעה העולמית. את העורף יחזק אחד משחקני ההגנה הבולטים בליגה בשנים האחרונות, סבסטיאן סקילאצ'י, שהגיע ממונאקו.

בנוסף למתכון הקבוע והמנצח, ליון התחזקה בשני קשרים מהליגה המקומית: קים קאלסטרום השבדי, שהגיע מראן וג'רמי טולאלן, התקווה הגדולה ביותר של הכדורגל הצרפתי בקישור, שהגיע מנאנט והבריק בקיץ באליפות אירופה עד גיל 21. שניהם נרכשו בסכומים שנעים סביב ה-4.75 מיליון יורו. את הקבוצה עזבו ג'רמי קלמנט, פייר אלן פראו והרולד גולון, לא אבדות גדולות. המאמן ז'ראר הוייה עדיין מחפש חיזוק לחוד, ונותרו לו לכך עוד מספר שבועות עד סגירת חלון ההעברות הראשון של העונה באירופה.

מיקו ישחזר את ההיסטוריה?

מי שתנסה לדגדג את ליון ומסומנת בצרפת כיריבה הכי גדולה שלה, היא בורדו, שסיימה את העונה שעברה במקום השני, ותשחק העונה בליגת האלופות. הקבוצה החזירה את יוהאן מיקו, שעשה 6 שנים בגלות, בפארמה ובורדר ברמן.

"אסור לנו לפחד מליון", אמר הקשר בן ה-33, שהצעיד את בורדו לאליפות האחרונה שלה ב-1999. "זה נכון שהם חזקים, אבל העונה ארוכה והרבה יכול לקרות בה". את בורדו ידריך זו העונה השנייה בלם העבר הברזילאי של פ.ס.ז', ריקרדו. תחתיו חזרה בורדו לצמרת הצרפתית לפני שנה, כשהיא סופגת 25 שערים בלבד ב-38 משחקי ליגה.

ברונו שיירו עזב אמנם, אבל ריקרדו מסתמך על לא מעט שחקנים ותיקים, ביניהם דנילסון, ולדימיר שמיצר, וליליאן לאסלנד, ויקווה שגם השנה הם יספקו את הסחורה. בתווך, יהנה המאמן מהטאלנט העולה, ריו מאבובה, המכונה די בצדק 'טיגאנה החדש'.

המאכזבות הקבועות

שתיים נוספות שתמיד שואפות לכל התארים, לפחות על הנייר, הן שתי היריבות המרות, פ.ס.ז' ומארסיי. כמו בכל קיץ, גם השנה לא היה שקט בקבוצה מעיר הנמל הדרומית. התגלית הגדולה של הכדורגל הצרפתי בעונה שעברה, פרנק ריברי, הודיע באמצע המונדיאל שהוא רוצה לעזוב לליון, אבל לבסוף התרצה, נשאר, והקבוצה תבנה עליו את תקוותיה השנה. המאמן ז'אן פרננדז עזב והוחלף באלברט אמון האנונימי, שעיקר נסיונו טמון במסגרת עוזר המאמן.

מארסיי לא זכתה בתואר מאז שהניפה את הגביע של ליגת האלופות ב-1993, והקהל החם שלה מקווה שהעונה הקרובה לא תהיה שוב עקרה. פביאן בארטז עזב, והקבוצה הביאה במקומו את סבסטיאן המל מאוקזר, שיתחרה על מקום בהרכב עם סדריק קראסו. ג'יבריל סיסה שבור הרגל אמור להגיע בהשאלה מליברפול, אבל יחזור לשחק רק בשלבים מאוחרים של העונה.

שחקן שכדאי לשים אליו במארסיי הוא הבלם הצעיר רונאלד זובאר, שהגיע מקון. זובאר כיכב במרכז ההגנה בנבחרות הצעירות של הטריקולור, ונראה שעכשיו הגיע זמנו לפרוץ.

פ.ס.ז' סיימה את העונה שעברה במקום ה-9 ושוב רשמה עונה מאכזבת. אחד המועדונים הצעירים בכדורגל הצרפתי (נוסד ב-1970) ביצע את אחת הרכישות המבטיחות שלו בשנים האחרונות, בדמותו של השוער המוכשר מיקאל לאנדרו מנאנט. החלוץ פייר אלן פראו הגיע אחרי שלא מצא את מקומו בהרכב ליון, ויחבור בחוד לקפטן הפורטוגלי פאולטה.

בבירה עדיין מצפים לפריחה של ז'רום רותן, שעד לפני מספר שנים כונה "דייויד בקהאם הצרפתי", בשל מראהו ובשל רגלו הקטלנית (דווקא שמאל), ומקווים שזו תגיע העונה.

הנשיא החדש של המועדון, אלאן קייזאק, כבר יצא בהצהרות ואמר: "כשאתה פ.ס.ז' אתה לא יכול להסתפק רק בלהיות בצמרת". לקייזאק כדאי לפתוח את דפי ההיסטוריה ולגשת לארכיון, אז אולי ימצא את הפעם האחרונה בה קבוצתו עשתה יותר מכך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

כוכבי הצפון

ליל ולאנס, שתי הצפון-צרפתיות, שסיימו במקומות 3 ו-4 בעונה שעברה, שוב ינסו לדגדג את הצמרת. לאנס עשויה לאבד את קשרה האחורי המצוין, אלו דיארה, לרומא. אם זה יקרה, היא תצטרך לשים את המפתחות בקישור בידיו של סידי קייטה, שנרכש משטרסבורג. ארונה דינדאן ינסה להמשיך את היכולת הטובה שלו במונדיאל במדי חוף השנהב, וגרגורי ויניאל מקווה סופסוף לפרוץ אחרי מסע ארוך ומפרך באי הבריטי.

ליל הקטנה, שכבר הפכה לחברה כמעט קבועה בליגת האלופות, חיזקה את החוד עם סולימאן יולה הגינאי, שהגיע מבשיקטאש. ז'אן מאקון הקמרוני, שחוזר על ידי מנצ'סטר יונייטד, ודניאל ג'יגקס השוויצרי המשתפר, יצטרכו לעשות את העבודה בקישור. הקבוצה איבדה את השחקן המבטיח ביותר שלה, קפטן נבחרת הנוער של צרפת, דוריאן דרביט בן ה-18, שעבר לטוטנהאם.

יישארו בצמרת?

מונאקו נחלשה בצורה משמעותית בקיץ. הקבוצה שהגיעה ב-2004 לגמר ליגת האלופות, מינתה את לאסלו בולוני הרומני כמאמנה החדש, אבל איבדה את הבלם הברזיאלי מייקון שעזב לאינטר ואת שחקן ההגנה הורסטילי סבסטיאן סקילאצ'י, שעשה את הדרך לליון.

יובנטוס ומאמנה החדש דידייה דשאן מעוניינים בגאל גיבה, ואם הבלם הצעיר יעבור לארץ המגף, ההגנה של הקבוצה מהנסיכות תיחלש עוד יותר.

כריסטיאן ויירי, שלא הצליח להותיר את חותמו על הליגה הצרפתית עזב, ובמקומו הגיע חלוץ ותיק אחר, יאן קולר הצ'כי בן ה-33. ירקו לקו הקרואטי הגיע אחרי 4 שנים בדינמו קייב, ואמור להיות השחקן המרכזי בקישור.

אוקזר ערכה שינויים בעמדת המאמן. ז'אק סנטיני עזב ובמקומו הגיע ז'אן פרננדז, שאימן לפני שנה את מארסיי. הקבוצה הצנועה תמשיך לנסות ולבנות על הכשרונות הצעירים שגודלים במחלקת הנוער והתחזקה בשם ששווה יהיה לעקוב אחריו, דניאל ניקולאה. חלוצה הרומני של ראפיד בוקרשט בעונה שעברה, הפציץ בגביע אופ"א והיה השחקן המרכזי בהצלחת קבוצתו במפעל האירופאי.

במרכז הטבלה

אחת הקבוצות המסקרנות תהיה נאנט, שבשנתיים האחרונות נגררה למאבקי תחתית. הקבוצה איבדה את מיקאל לאנדרו ואת ג'רמי טולאלן המבטיח, אבל צירפה שני שחקנים בולטים בדמותם של כריסטיאן וילהלמסון השבדי, שהגיע מאנדרלכט אחרי שגם אברטון האנגלית הביעה בו התעניינות. השני הוא נוראדין בוחארי, המרוקאי המוכשר, שהגיע מאייאקס בהעברה חופשית.

ראן, אם לשפוט על פי השמות, מכוונת גבוה. הקבוצה התחזקה בקשר ברונו שיירו ובחלוץ הותיק דניאל מוריירה, ושריינה את חוליית ההגנה עם ג'ון מנסה הגנאי ומריו מלכיוט, שמגיע אחרי תקופה ארוכה בליגה האנגלית. ג'ון אוטאקה הניגרי אמור להמשיך לכבוש בצרורות, והוא ייעזר בחלוץ נבחרת צרפת הצעירה, ג'ימי בריאן. מנגד, ראן איבדה את אחד הקשרים המבטיחים של הכדורגל הצרפתי, יוהאן גורקוף בן ה-20, שעבר למילאן.

סנט אטיין, שאיבדה את דידייה זוקורה לטוטנהאם, תקווה לשרוד עוד עונה ללא מאבקי תחתית. מי שכדאי יהיה לעקוב אחריו בקבוצת הפאר הצרפתית בדימוס יהיה דניאל בילוש הארגנטינאי/קרואטי, שהגיע מבוקה ג'וניורס.

סושו, שתסקרן את אוהדי הכדורגל הישראלים בזכות צירופו של ז'רום לרואה, צפויה לקשט את מרכז הטבלה, כמו גם טולוז, שסופסוף הצליחה להתייצב בליגה הבכירה, וניס. אצל האחרונה חובה לעקוב אחרי דויד בליון, החלוץ קליל התנועה, שפעם הזכיר את תיירי הנרי.

בליון בן ה-24 הגיע בגיל צעיר למנצ'סטר יונייטד, אבל איכזב וכיכב בעיקר בקבוצת המילואים של המועדון. הוא הושאל לסנדרלנד, אחר כך עבר לווסטהאם, אבל גם שם נכשל. במהלך השנה שעברה נרכש סופית על ידי ניס, וינסה לשקם את הקריירה הקצרה שלו במולדתו.

זהירות, תחתית לפנייך

העולות החדשות, לוריין, ולנסיין, וסדאן יאבקו נגד נשירה בחזרה לליגת המשנה, כשגם לה מאן, טרואה ונאנסי לא ילקקו דבש העונה, ויתחרו נגד הירידה.

משחקי מחזור הפתיחה בליגה הצרפתית (שבת, 21:00):

נאנט - ליון (שישי, 21:45)
נאנסי - מונאקו
אוקזר - ואלנסיין
בורדו - טולוז
לה מאן - ניס (שבת, 20:00)
לאנס - טרואה
פ.ס.ז' - לוריין
ראן - ליל (שבת, 18:15)
סדאן - מארסיי
סנט אטיין - סושו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully