וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדמו של אלוף הטור דה פראנס נמצאו חומרים אסורים

27.7.2006 / 23:58

לפי החשד, לאנדיס נטל הורמון גברי, טסטוסטרון. האמריקאי מכחיש, אבל מוסיף: "אבין אנשים שלא יאמינו לי". פריירו לא רוצה את התואר

כאילו שלא חסרות צרות למארגני הטור דה פראנס. אחרי שלאנס ארמסטרונג פרש והפייבוריטים לניצחון השנה (יאן אולריך ואיבן באסו) נכשלו בבדיקת חומרים אסורים לפני יומו הראשון של המירוץ, הגיע תורו של האלוף הטרי, פלויד לאנדיס האמריקאי.

הפרסומים לגבי החשדות בלאנדיס החלו היום בבוקר, כשפורסם כי אחד מהרוכבים הבכירים בטור דה פראנס נתפס בבדיקות. בסופו של דבר התברר שמדובר בלאנדיס, שנכשל בבדיקה אחרי הניצחון האדיר שלו בקטע ה-17. כזכור, לאנדיס התעייף בקטע ההררי ביום שלפני כן והפסיד דקות יקרות. בקטע ה-17, שהיה המרתק ביותר בטור, לאנדיס הצליח למחוק פער של כ-7 דקות מהספרדי פריירו, כדי לחזור ולהיאבק על החולצה הצהובה.

קבוצתו של לאנדיס, פונאק, שיחררה היום הצהרה בה נאמר: "קיבלנו מההתאחדות הבינלאומית את תוצאות הבדיקה של לאנדיס, שהראו כמות מופרזת של טסטוסטרון (הורמון גברי)". בפונאק הודיעו כי לאנדיס לא ירכב עד שהפרשה תתברר ותתבהר. אם תוצאות הדגימה השניה שלו תהיינה חיוביות גם הן, הוא יושעה מהקבוצה. עוד נכתב בהצהרה של פונאק: "מנהל הקבוצה והרוכב (לאנדיס) נדהמו מתוצאות הבדיקה". בפונאק יעשו את המאמצים להוכיח שהבדיקה הייתה מוטעית או שמצד שני, כמות הטסטוסטרון בגופו של לאנדיס הייתה טבעית".

לאנדיס היה אמור לרכב השבוע בשני מירוצים בהולנד ובדנמרק, אך ביטל את השתתפותו עוד לפני פירסום תוצאות הבדיקה.

היום שוחח הרוכב עם כתב האתר cnnsi.com בטלפון, פרץ בבכי, והכחיש שהזריק לעצמו ממריצים, אבל הוסיף: "אבין אם אנשים לא יאמינו לי". לאנדיס בכה, אבל לא על עצמו, אלא על אימו. "אני יודע שתפקידם של העיתונאים לבקש תגובות, אבל אני מתחנן, שיעזבו את אמא שלי במנוחה".

למרות ההכחשות, אמר לאנדיס כי אין לו תקווה שהבדיקה השנייה תוכיח את חפותו: "אני ריאלי". למרות זאת, אמר האמריקאי כי הבדיקה לא הוכיחה שנטל סמים, אלא הראתה שיש לו רמה גבוהה מהרגיל של טסטוסטרון בדם, וטען שזהו דבר שכיח אצל רוכבי אופניים.

לאנדיס ציין את שמו של הדוקטור הספרדי, לואיס הרננדז, כמי שהוכיח במאות מקרים בעבר כי רמה גבוהה של ההורמון בדם, אין פירושה שימוש בסמים. כעת נותר לו לחכות לבדיקה השנייה, ולנסות להוכיח את חפותו.

אוסקר פריירו הספרדי, שאמור להיות מוכתר כאלוף הטור אם לאנדיס יאבד את תוארו, נשמע עצוב: "אם אזכה בטור עכשיו זה לא יהיה אמיתי. הדרך לחגוג ניצחון היא בפריז, כל דרך אחרת היא פשוט מגוחכת".

עדכון ראשון: 27.7 15:12
עדכון אחרון: 27.7 23:58

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully