וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא קראתי לו טרוריסט"

(וידאו: ערוץ 10)

10.7.2006 / 14:18

מרקו מטראצי מכחיש את הדברים שיוחסו לו, לפיהם כינה את זידאן "טרוריסט מלוכלך". זיזו התאושש בביקור הנבחרת אצל הנשיא שיראק

בדקה ה-110 של גמר המונדיאל נראה בלם איטליה, מרקו מטראצי כשהוא פולט מספר מילים כלפיי זינדין זידאן. הכוכב הצרפתי חייך, הסתובב ונגח בעוצמה בחזהו של האיטלקי. זידאן קיבל כרטיס אדום ועזב את המשחק האחרון בקריירה שלו בבושת פנים.

הסברות הראשונות היו שהאיטלקי קרא לצרפתי "טרוריסט מלוכלך", על רקע מוצאו האלג'יראי, אבל בטלוויזיה הברזילאית הביאו מומחי קריאת שפתיים חירשים שמתעקשים כי הקללות כוונו אל אחותו של מספר 10 הצרפתי, לולאק, לה ייחס הבלם את המקצוע העתיק בעולם, מסוג הקללות שאנחנו לא רגילים לשמוע במגרש הכדורגל.

סוכנו של זיזו, אלן מיגליאצ'יו, שוחח איתו בלילה שאחרי המשחק, וגילה עוד כמה פרטים על האירוע. "הוא סיפר לי שמטראצי אמר לו משהו מאוד חמור, אבל הוא לא רצה להרחיב", טען. "הכל ייצא בשבוע הבא. הוא אדם שלא נותן בדרך כלל לדברים כאלה להשפיע עליו, ביום ראשון הוא התפוצץ. הוא מאוד מאוכזב ועצוב. הוא לא רצה לסיים את הקריירה שלו בצורה כזו".

בתגובה שהתפרסמה בשעות הערב, אמר הבלם האיטלקי שאין לו מושג מאיפה הגיעו כל ההאשמות כלפיו, והכחיש את הדברים שיוחסו לו. "לא קראתי לו טרוריסט, זה פשוט מאוד לא נכון", אמר מטראצי. "אני בור. אני אפילו לא יודע מה המילה הזו אומרת. כל העולם ראה בשידור חי בדיוק מה קרה".

לכולם היה ברור שמטראצי, הידוע כשחקן מלוכלך, עשה פרובוקציה. כעת עולה הטענה שבין שלל הדברים שהפטיר בפניו של הצרפתי, קרא מטראצי לזידאן "טרוריסט", ככל הנראה על רקע מוצאו האלג'יראי של זידאן, כשנראה שגם שאר הדברים כוונו למוצאו האתני.

אביו של הבלם, ג'יוזפה מטראצי, בא להגנת בנו. "שוחחתי עימו מעט אחרי המשחק, והוא אמר לי שזו הייתה פרובוקציה נגדו", סיפר האב. יש לאנשים משהו נגדו, ותמיד מאשימים אותו. בשנתיים האחרונות מרקו היה תמיד בצד הסופג, והפציעות שלו הן העדות לכך. אני לא רוצה לעורר מחלוקת, אבל צריך להגיד את זה במקום רק להצביע באצבע מאשימה ולשים על מישהו כתם שחור".

בלם אינטר, המכונה "מטריקס", הוא בנו של שחקן העבר הידוע ג'וזפה מטראצי, ששיחק בין היתר בברשיה, לאציו, וספורטינג ליסבון. מטראצי ג'וניור התפתח לאיטו, והגיע לצמרת בגיל מאוחר מאוד יחסית.

בעונת 1995/6 הוא הגיע לפרוג'יה אחרי עונות בינוניות בליגות הנמוכות, אבל הושאל, וחזר אליה רק ב-97/8. עונה לאחר מכן הוא הושאל לאברטון, ואז כבר החל לעשות את שמו. בשנתיים במדי פרוג'יה בין 1999 ל-2001 שיחק 51 פעמים ואף כבש 15 שערים, 12 מהם בעונת 2000/1 מה שהיווה שיא איטלקי לשחקן הגנה בסרייה A. כאן כבר לא יכלו הגדולות להתעלם ממנו ואינטר רכשה אותו תמורת כ-10 מיליון יורו. הבלם בן ה-32 ידוע כשחקן קשוח וחסר פשרות, וההיסטוריה שלו מצביעה על קריירה רוויית בלאגן.

מטראצי יש לציין, שלח העונה מרפק מכוון לפניו של חואן פאבלו סורין הארגנטינאי, במהלך משחקה של קבוצתו, אינטר מול ויאריאל הספרדית, במסגרת רבע גמר ליגת האלופות. סורין דימם במשך דקות ארוכות, ונאלץ לעזוב את המגרש.

בשנת 2004 מטראצי שלח אגרוף לפניו של מגן סיינה, ברונו צ'ירילו, אחרי משחק בין קבוצותיהם. מטראצי אפילו לא היה בסגל אינטר לאותו משחק בגלל פציעה, דבר שלא מנע ממנו לשבת על ספסל הקבוצה ולהכות את צ'ירילו במנהרת השחקנים. בעוון התקרית הזו הורחק הבלם לחודשיים.

תקרית נוספת בה היה מעורב הבלם, אירעה במשחק הדרבי מול מילאן בליגת האלופות, המפגש שבסופו של דבר פוצץ על ידי אוהדי אינטר באפריל 2005. אותו משחק התחיל בסערה כשכבר אחרי שתי דקות נגח אנדריי שבצ'נקו ביריבו. אז, לעומת המקרה עם זידאן, לא הבחינו השופט הגרמני מרקוס מרק וקווניו במקרה, והאוקראיני לא הורחק.

היום (שני) זידאן ונבחרת צרפת התארחו אצל הנשיא ז'אק שיראק, והכוכב הפורש נראה במצב רוח טוב בהרבה. "זינדין היקר, הייתי רוצה להביע את ההערצה והאהבה של כל האומה", אמר הנשיא. "אתה וירטואוז, גאון כדורגל, ואדם יוצא מן הכלל. בגלל זה צרפת מעריצה אותך".

שחקני צרפת עברו בזה אחר זה במרפסת מול המון אדם שהריע לשחקנים. לאחר שזיזו עשה את המחווה ופנה ללכת, דרשו האוהדים את חזרתו לסיבוב שני והריעו בשמו. זידאן לא איכזב והודה לקהל. דויד טרזגה, שהחמיץ את הפנדל היחיד בדו קרב הפנדלים, לא יכל לעמוד בהתרגשות ופרץ בבכי אל מול הקהל שקרא בשמו. רק לאחר שחבריו ניחמו אותו, הצליח השחקן להודות לקהל ולרדת מן המרפסת.

עבר מלא בשערוריות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully