וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספאחיה: "אני מגיע בסיטואציה לא קלה"

נוון ספאחיה, מאמנה החדש של מכבי ת"א, מודע ללחצים עליו. ריטאס תפוצה בכ-220 אלף דולר. מאמן הכושר של אולימפיאקוס על הכוונת

מכבי ת"א הודיעה אתמול (רביעי) רשמית כי נוון ספאחיה הקרואטי הוא מאמנה החדש של הקבוצה. "מועדון הכדורסל מכבי תל אביב שמח להודיע על מינויו של נוון ספאחיה כמאמן הראשי של הקבוצה לשתי העונות הקרובות", נמסר בהודעה רשמית. ספאחיה צפוי להצטרף בימים הקרובים למוני פנאן בלאס וגאס, שם יעקבו השניים אחרי שחקנים בליגת הקיץ של ה-NBA. זאת לאחר שדן שמיר, שאמור היה להמשיך כעוזר המאמן, מונה למאמן הפועל ירושלים וביטל את נסיעתו.

אתמול (רביעי) נפגשו נציגי מכבי ונציגי המאמן עם הנהלת ריטאס וילנה, והגיעו עמם לסיכום על שחרורו ועל הסכום הכספי שישולם למועדון, כ-220,000 דולר. מנכ"ל ריטאס, יונאס ויינאוסקאס, אישר לוואלה! ספורט כי שני הצדדים סגרו את הפרטים הסופיים בעיסקה.

ספאחיה היה המועמד הראשון של אנשי מכבי ת"א לתפקיד ופנייה אליו נעשתה כבר לפני מספר שבועות. אלא שהמועדון הליטאי לא הסכים בשום אופן לשחרר את הקרואטי, ואף סירב להעלות זאת לדיון. לאחר שבמכבי הבינו בימים האחרונים כי האופציות הולכות ואוזלות, וכי גם את יסמין רפשה יהיה קשה לשחרר מקלימאמיו בולוניה, פנו הצהובים לספאחיה בשנית, עם הצעה משופרת שהוגדרה כ"אטרקטיבית במיוחד".

זאת ועוד, מליטא נמסר כי ספאחיה לא היה מרוצה מהחזרה של ריטאס לגביע יול"ב, מצמצום התקציב, מעזיבתם המסתמנת של הסנטר רוברטאס יבטוקאס ושל הפורוורד סימאס יסאיטיס ומחוסר הנכונות לחמש את הקבוצה. משקלול כל הנתונים הגיע ספאחיה למסקנה כי מדובר ברגע המתאים לעזוב, ולחץ על הבעלים לשחררו מהחוזה.

ספאחיה אימן בקיץ האחרון את נבחרת קרואטיה באליפות אירופה, ובסגל שלו כיכב ניקולה וויצ'יץ'. הקרואטים הודחו ברבע גמר האליפות על ידי ספרד, במשחק שזכור בעיקר בגלל שערוריית השיפוט שהובילה את וויצ'יץ' לרדת בבכי מהפרקט ולפרוש מכדורסל בינלאומי. גם ספאחיה התפטר מתפקידו. בעונה האחרונה הוא הוביל את ריטאס לאליפות היסטורית בליטא, כשגבר על האלופה הנצחית ז'לגיריס קובנה בגמר הפלייאוף בסוויפ מרשים. בנוסף העפילו הליטאים לשלב הטופ 16 ביורוליג, ונחשבו להפתעת העונה במפעל. קודם לכן אימן ספאחיה, בין השאר, בנובו מסטו, בסראטוב, רוזטו האיטלקית ובציבונה זאגרב הקרואטית. עם נובו מסטו (שם הדריך את ג'יימי ארנולד) זכה ה-2003 באליפות סלובניה והגיע לגמר גביע יול"ב. בנוסף, הוא הוביל את נבחרת העתודה של קרואטיה לסגנות אליפות העולם ב-2001.

"יהיו שחקנים חדשים" (יואב בורוביץ' וורד כהן, "ספורט הארץ")

"אני מאושר לחתום במכבי. כמובן שיש התרגשות, כי אני מגיע בסיטואציה לא קלה", אמר אתמול (רביעי) ל"הארץ" נוון ספאחיה, מאמנה החדש של מכבי תל אביב, "פיני גרשון הוא אחד המאמנים הטובים באירופה, ומכבי הציגה כדורסל יפה".

"כל מאמן שחותם במכבי מודע לכך שהמטרות גבוהות. המינימום הוא להגיע לפיינל-פור", הוסיף ספאחיה, "אני מבין שיופעל עלי לחץ גדול, כי מכבי הוא מועדון שתמיד רוצה להיות בפסגה האירופית". ספאחיה רמז שיהיו שינויים בסגל: "יהיו שחקנים חדשים, אבל עדיין מוקדם לדבר על שמות. אני צריך לבחון אלו שחקנים נמצאים תחת חוזה במכבי, ואז אדע יותר גם לגבי יסאייטיס".

מנכ"ל ריטאס וילנה, יונאס ויינאוסקאס, התייחס לעזיבתו של המאמן, ואמר לוואלה! ספורט כי "מדובר ביום לא קל עבור המועדון שלנו". לפני כחודש הכריז ויינאוסקאס כי אין סיכוי שספאחיה יעזוב, אך היום הוא נשמע אחרת לגמרי: "ההבדל הוא שמכבי בעבר לא הציעה הרבה כסף והוא העדיף להישאר איתנו, אבל בימים האחרונים ספאחיה קיבל ממכבי הצעה נוספת. הוא חשב עליה והתייעץ עם הקרובים אליו, והחליט לקבל את ההצעה".

מכבי פנתה לחציכריסטוס

מכבי ת"א פנתה למאמן הכושר היוצא של אולימפיאקוס, קוסטאס חציכריסטוס, כך נודע לוואלה! ספורט. חציכריסטוס, שהוחלף באולימפיאקוס על ידי אבי קובלסקי, הוערך מאוד מבחינה מקצועית בקבוצה, ונחשב זה מספר שנים לאחד ממאמני הכושר המובילים באירופה. בתחילה סירבה אולימפיאקוס לשחררו, אלא שפיני גרשון התעקש להביא עימו את קובלסקי, וראשי המועדון נאלצו בסופו של דבר, ובצער רב, להיפרד מחציכריסטוס. עם הצטרפותו המפתיעה אתמול של דן שמיר להפועל ירושלים, תעמיד מכבי בעונה הבאה צוות מקצועי חדש לחלוטין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

וויל סולומון בליגת הקיץ עם וושינגטון

האם נוון ספאחיה יצטרך למצוא מחליף לוויל סולומון? עדיין לא ידוע אם הגארד, שמחזיק בחוזה לעונה נוספת במכבי ת"א, באמת ימשיך בצהוב.

בינתיים, סולומון החליט לנסות את מזלו בליגה הטובה בעולם והוא ישחק במדי וושינגטון וויזארדס בליגת הקיץ. סולומון ישתף שם פעולה יחד עם רוג'ר מייסון ג'וניור, ששיחק העונה בהפועל ירושלים.

ייפגש עם באסטון בווגאס

נוון ספאחיה, מאמנה החדש של מכבי ת"א, ינחת מחר (שישי) בלאס ווגאס, שם יחבור למנכ"ל הקבוצה עמי אשל ולמנהל מוני פנאן. השלושה ידונו במספר שמות של שחקנים בהם מעוניין הקרואטי, כמו סימאס יסאייטיס, הגארד הצעיר של ריטאס וילנה בעונה שעברה, וכן בזהות האדם הנוסף שיתמנה לעוזר מאמן שני ולסקאוט וישלים את הצוות המקצועי. החלטה סופית בעניין תתקבל בתחילת השבוע הבא, לאחר התייעצות נוספת עם שמעון מזרחי.

ספאחיה, יש לציין, היה אמור להגיע למחנה בווגאס גם אם לא היה חותם במכבי. הוא הוזמן למחנה כבר לפני מספר חודשים על ידי סאן אנטוניו ספרס, עימה מצוי המאמן בקשרים מצויינים. מווגאס אמור להמשיך ספאחיה למחנה הקיץ בסולט לייק סיטי, יוטה, שם ישמש כעוזר מאמן הספרס בטורניר. ספאחיה יוכל לעמוד מקרוב על איכויותיו של מייסיאו באסטון, שישחק בליגת הקיץ הקצרה (15-21 ביולי) במדי הקבוצה. ספאחיה ינחת בתל אביב לקראת סוף החודש.

עדכון ראשון: 4.7.06, 16:51
עדכון אחרון: 6.7.06, 9:38

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully