וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אלוהים צחק עליי"

29.6.2006 / 13:30

פיני גרשון נחת באתונה כדי לחתום באולימפיאקוס, ומסביר בדרכו את שינוי החלטת הפרישה שלו. ינסה לצרף את סולומון לקבוצה

ברני ארדוב

ערוץ 10.

פיני גרשון יאמן את אולימפיאקוס פיראוס בעונה הבאה. אריק קריין, סוכנו של גרשון, נועד אתמול (רביעי) בשנית עם פנאיוטיס אגילופולוס, סגן נשיא המועדון וראש מחלקת הכדורסל, והשניים סיכמו את פרטי החוזה האחרונים. הבוקר כבר נחת גרשון באתונה, ויוצג במהלך היום בקבוצה.

גרשון יחתום באולימפיאקוס לשנתיים, כשבקיץ הבא קיימת אופציית יציאה לשני הצדדים. תהיה זו הפעם הראשונה בה גרשון (55), שהגיע בכל אחת משנותיו המלאות במכבי לגמר הפיינל פור (שלוש זכיות, חמישה דאבלים מקומיים), מאמן מחוץ לישראל. אלעד חסין, עוזר המאמן השני של מכבי תל אביב והסקאוט שלה בעונה הקודמת, יצטרף לגרשון באולימפיאקוס וירוויח סכום הגבוה ממה שהרוויח במכבי ת"א.

"ננסה לעשות הכל כדי לזכות בתארים", אמר הערב גרשון לאתר הרשמי של אולימפיאקוס. "אני מאוד מרוצה מההצטרפות שלי לאולימפיאקוס. אולימפיאקוס זה מועדון גדול ואני עומד בפני אתגר עצום. הנהלת הקבוצה הבטיחה להעמיד לרשותי משאבים גדולים, וזה מתאים לי".

"אולימפיאקוס תמיד רוצה לזכות בתארים וכך גם אני", הוסיף המאמן. "אני יכול להבטיח שאני ושחקניי נעשה הכל כדי לעמוד במטרות, שהן אליפות, גביע, והגעה לפיינל פור באתונה. ב-6 שנים במכבי זכיתי בכל התארים האפשריים, כעת אני רוצה לשחזר את ההצלחה גם באולימפיאקוס".

לגלי צה"ל אמר גרשון לפני ההמראה ליוון: "מה שעבר עליי בימים האחרונים הוא בלתי ייאמן, ואני כבר מאמן יומיים או שלושה בכדורסל. לפעמים אלוהים יושב וצוחק - והוא צחק עליי".

בנוסף, יתכן וגרשון ינסה לצרף לקבוצה היוונית את רכז מכבי תל אביב, וויל סולומון, אותו הביא למועדון בתחילת העונה שעברה. סולומון, שקבוצתו הראשונה בארץ היתה הפועל ירושלים, הגיע לבירה אחרי קדנציה ביוון, במדי אריס סלוניקי.

הקשר הראשוני בין גרשון לאולימפיאקוס נוצר ביום חמישי האחרון, לאחר שיממה קודם לכן התפטר במפתיע יונאס קזלאוסקאס, מאמן הקבוצה בעונה החולפת. פרט לגרשון, גם דיוויד בלאט ונבן ספאחיה היו מועמדים לתפקיד, אלא שהאחרונים דחו את ההצעה בטענה שהם נמצאים תחת חוזה. בערב יום חמישי קיבל גרשון פניה רשמית מסגן הנשיא אגילופולוס, וכבר למחרת נחת באתונה, מלווה בסוכנו קריין.

גרשון וקריין ניהלו את המו"מ מול אגילופולוס, שהציע למאמן שכר של 800,000 יורו לעונה, בעוד עו"ד אייל יפה פיקח על התנהלות הדברים מהארץ. גרשון דרש 1.1 מיליון יורו, לא כולל מענקים מיוחדים. כן העמיד גרשון מספר תנאים לחתימה - תקציב גבוה, החלפת ארבעה שחקנים לפחות, מתוכם שניים זרים, וכן עוזר ישראלי שישמש על תקן עוזר מאמן שני וסקאוט - ונענה מיד בחיוב. באשר לשכר אמר אגילופולוס כי יצטרך להיוועץ בבעלים ונשיא המועדון, סוקרטס קוקאליס, וישיב לגרשון בימים הקרובים.

בשלושת הימים האחרונים המתין גרשון לתשובה הסופית של אנשי אולימפיאקוס. במקביל המשיך אגילופולוס לחפש אלטרנטיבות, במידה וקוקאליס לא יקבל את דרישת השכר של גרשון, ופנה לבלאט בשנית, ששוב סירב. בצהרי יום שני חזר קוקאליס לאתונה לאחר מסע עסקים קצר ואמש קיים פגישה ארוכה עם אגילופולוס, שעידכן אותו בפרטי המו"מ וביקש אישור סופי לתוספת השכר. קוקאליס נתן אור ירוק. קריין הוזמן לאתונה כדי לסגור את הפרטים האחרונים בחוזה, ונחת הבוקר (רביעי) בעיר. בשעות האחרונות נועדו אגילופולוס וקריין במשרדי המועדון, וכאמור, הגיעו לסיכום. גרשון ינחת מחר בתשע בבוקר באתונה, יחתום על החוזה ויוצג במסיבת עיתונאים רשמית בסביבות השעה 17:00 אחר הצהריים.

גרשון, כאמור, מעוניין להחליף את שני הזרים של הקבוצה (תיוס אדני וקווינסי לואיס), וכבר החל בחיפושיו אחר מחליפים. לוואלה! ספורט נודע כי מי שנמצאים על הכוונת של המאמן הישראלי הם שמונד וויליאמס, אשתקד רכזה של ברצלונה, ודיוויד הוקינס, הגארד\פורוורד המצוין של רומא. מועמד נוסף הוא מרכוס בראון. אשתקד במלאגה. אתמול (שלישי) החתימה אולימפיאקוס את הפוורורד ראיין סטאק, ששיחק בעונת 2001-2002 במכבי ר"ג, ובעונה החולפת באריס סלוניקי. לפני כן שיחק סטאק בקליבלנד קבאלירס ובגיחון הספרדית.

במכבי ת"א יעשו מאמצים כדי להחתים מאמן חדש עד לתחילת השבוע הבא. שרון דרוקר וצביקה שרף הם המאמנים הישראלים היחידים שבאים בחשבון מבחינת ראשי הקבוצה, כשברשימת המאמנים הזרים נמצאים יסמין רפשה, פוטיס קציקאריס ונוון ספאחיה. גם שמו של קרלו רקלקאטי הוזכר לאחרונה. לוואלה! ספורט נודע כי מכבי פנתה לרפשה מיד לאחר ששמעה על שחרורו הצפוי מבולוניה, אלא שהקרואטי הבהיר כי הוא עדיין חתום בקבוצה. רפשה, שמרוויח בבולוניה מעל 500,000 יורו לעונה, אמר כי ינסה להשתחרר מחוזהו בימים הקרובים, בתקווה שהצהובים לא יחתימו מאמן אחר קודם לכן.

בקרב הנהלת הקבוצה הדיעות חלוקות: רענן כץ מעדיף מאמן ישראלי, גם אם המחיר הוא התפשרות על דרוקר או שרף, כשדיוויד פדרמן מצדד דווקא במאמן זר. מזרחי נוטה כעת לכיוונו של כץ, גם בשל מצאי המאמנים הזרים הדל. הערב יתכנס דירקטוריון מכבי כדי לדון בנושא הבוער.

יו"ר מכבי ת"א, שמעון מזרחי, התראיין לתכנית "עושים ספורט" בגל"צ והתייחס לסוגיית מאמן הקבוצה בעונה הבאה: "צביקה שרף מאמן נבחרת ישראל, אדם נאמן ואיש עבודה. הוא גדל במכבי ת"א, אבל צריך לזכור שהקבוצה עוברת שינויים. אני לא בטוח שלצביקה שרף יש את הזמן להיות במכבי ת"א בקיץ הזה. נשקול בתחילת השבוע הבא ונקבל החלטות מי יאמן את מכבי ת"א. אנחנו נמצאים בקשר עם צביקה כי תמיד טוב לדבר איתו. אנחנו צריכים מאמן שמכיר את הכדורסל הישראלי ויותר חשוב, את הכדורסל האירופי. אני מאוד מקווה שבעוד שבוע יהיה לנו מאמן".



עדכון ראשון: 28.6.06, 18:23
עדכון אחרון: 29.6.06, 13:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully