וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וואנצ'ופה להתרשמות בבית"ר

אסף שקד

26.6.2006 / 23:20

חלוץ קוסטה ריקה ינחת במחנה האימונים בהולנד ועשוי להצטרף לקבוצה. בן יוסף ייקנס עקב החרמת המחנה, לרואה: "לא רוצה להישאר"

חלוץ נבחרת קוסטה ריקה, פאולו וואנצ'ופה, יצטרף בימים הקרובים למחנה האימונים של בית"ר ירושלים בהולנד. החלוץ בן ה-30, שכבש צמד במשחק פתיחת המונדיאל מול גרמניה, היה מועמד תחילה להגיע למכבי נתניה, אך המעבר נכשל בסופו של דבר.

לאחר שנוצר קשר בין בית"ר לנציג של השחקן, הוחלט כי הוא יגיע ביומיים הקרובים למחנה האימונים של בית"ר לצורך התרשמות הדדית. בבית"ר יש כוונה לראות את החלוץ מספר אימונים ולאחר מכן להחתים אותו, אך הדבר תלוי כמובן גם בוואנצ'ופה, שהותיר רושם חיובי במונדיאל לאחר שכבש צמד מול גרמניה.

במידה ש-וואנצ'ופה אכן יגיע לבית"ר, מדובר יהיה באחד השמות הגדולים ביותר שהגיעו לליגה הישראלית. וואנצ'ופה פתח את הקריירה האירופאית שלו ב-1996, אז הגיע לדרבי קאונטי האנגלית. ב-3 עונות כבש החלוץ הקוסטה ריקני 28 שערים ב-79 משחקים באנגליה. אחד מהשערים הזכורים ביותר בקריירה שלו הוא השער אותו כבש ב-1997 מול מנצ'סטר יונייטד, אחרי שחלף על פני 4 שחקני יונייטד ועל פניו של השוער, פיטר שמייכל.

מדרבי עבר החלוץ לווסטהאם, שם כבש 15 שערים ב-46 הופעות. וואנצ'ופה הצפין למנצ'סטר סיטי, וב-4 עונות שיחק 64 פעמים וכבש 27 שערים. לפני שנתיים הוא עזב את האי הבריטי והצטרף למלאגה, אך לא הצליח בליגה הספרדית ועזב אותה כעבור עונה לאל-ג'ארפה מקטאר.

במונדיאל הנוכחי כבש וואנצ'ופה צמד שערים, שניהם נגד גרמניה במשחק הפתיחה של המונדיאל. אחרי שקוסטה ריקה הודחה הודיע החלוץ שהוא פורש מהנבחרת. גם בבמדי ה"טיקוס" נהנה וואנצ'ופה ממאזן יפה, 45 שערים ב-71 הופעות בינלאומיות.

הקשר האחורי של בית"ר ירושלים בשלוש העונות האחרונות, עידן מליחי, החליט אמש (ראשון) לעזוב את הקבוצה באופן סופי. השחקן, שהגיע לבית"ר ירושלים ממכבי פ"ת כהבטחה גדולה, נדחק הצידה בלי לשחק תפקיד משמעותי. בפני השחקן עומדות שתי אופציות רציניות - מ.ס אשדוד וקבוצת האם שלו, מכבי פ"ת.

לרואה נחוש לעזוב

גם ז'רום לרואה בדרך החוצה. הצרפתי הודיע היום ליו"ר ולדימיר שקלאר, שהוא לא מעוניין להמשיך בבית"ר עונה נוספת והחלטתו היא סופית.

הקשר, שהגיע באמצע העונה החולפת על ידי לואיס פרננדז, לא קיבל באופן יפה את עזיבת המאמן הצרפתי, וכבר בשבוע שעבר באימון הפתיחה לא התאמן וגילה סימנים ראשונים של עזיבה. ביום חמישי האחרון החליטה הנהלת בית"ר ירושלים לאפשר לשחקן לטוס לצרפת על מנת לסדר עניינים אישיים, אך לרואה לא בזבז זמן, הגיע לקבוצת סושו מהליגה הראשונה בצרפת וסגר איתה את הפרטים לעונה הקרובה. ביממה האחרונה אף התקבלה בבית"ר פנייה מהקבוצה הצרפתית שביקשה להעביר לשורותיה את השחקן.

בבית"ר מיהרו להבהיר כי השחקן יגיע למחנה האימונים ושהוא חתום תחת חוזה לעונה נוספת בבית"ר, אך השחקן עצמו לא מתרגש מכך, ולאחד ממקורביו הוא סיפר: "הגעתי לבית"ר אך ורק בגלל לואיס פרננדז, אף אחד באירופה לא מכיר את הקבוצה הזאת ובלי לואיס אין לי מה לחפש שם. אני שחקן שיכול בקלות לשחק בליגה הצרפתית ועוד עונה בישראל תהיה בזבוז זמן בשבילי. אין לי עם מי לדבר בבית"ר, הרמה של הקבוצה היא לא כמו שחשבתי ואני לא רואה את עצמי משתלב שם מבחינה מקצועית וכלכלית. בית"ר אמרו לי שיש לי חוזה ושהם לא יתנו לי שחרור, אבל אני לא דואג- אני אפנה לפיפ"א והם יקבעו את סעיף השחרור שלי. בכל מקרה אין לי כוונה להגיע למחנה בהולנד, אני בבית"ר לא רוצה להישאר".

אתמול (ראשון) העביר שקלאר מסר לשחקן כי במידה הוא לא יופיע למחנה הוא יקבל תביעת ענק מהמועדון, אך כמו שהדברים נראים ללרואה זה לא כל כך משנה. היום בצהריים (שלישי) קיבל שקלאר טלפון מסוכנו של לרואה, שהודיע לו כי השחקן החליט באופן סופי לעזוב את בית"ר ירושלים לטובת קבוצה בצרפת, ככל הנראה סושו.

שקלאר, שדי הופתע מההודעה, ביקש מלרואה להגיע למחנה האימונים על מנת לא לתבוע אותו, אך לרואה כאמור לא מתכוון לעזוב את צרפת לטובת מחנה האימונים. מיד לאחר שיחת הטלפון שקיבל שקלאר, הבהירו בבית"ר כי ידרשו על השחקן סכום שחרור והצפייה היא לקבל על השחקן כמליון יורו. בסביבתו של השחקן לעומת זאת טוענים כי הם יפנו לאופ"א ופיפ"א שם עשוי להיקבע מחיר השחרור של השחקן בכחצי מליון יורו- קצת יותר משכרו השנתי של השחקן.

גם בן יוסף החרים את מחנה האימונים

שחקני בית"ר יצאו למחנה אימונים בהולנד. בערב שלפני הטיסה אמר שמעון גרשון: "אני מקווה שכשנחזור, מגרשי האימונים כאן יהיו ברמה טובה יותר. מאז שארקדי הגיע לבית"ר האווירה והתחושה בירושלים השתנתה, הציפיות עלו ואני בטוח שאם נעבוד קשה גם נעמוד בהן.

"כמובן שצריך גם ליהנות מהדרך. ברמה האישית, אני מקווה למחנה מוצלח, ובטוח שביחד עם החבר'ה הטובים בבית"ר יהיה מחנה אימונים טוב ומהנה. אנחנו יוצאים לשבועיים לא קלים אבל בסיומים אני מאמין שנגיע מגובשים יותר למטרה הברורה שלו העונה- לזכות בתארים".

מי שלא יצא עם הקבוצה הוא הבלם תומר בן יוסף, שבשל הקשיים במו"מ עימו החליט להישאר בארץ. בית"ר ירושלים הוציאה הודעה רשמית בנושאו של הבלם: "מועדון בית"ר ירושלים רואה בחומרה רבה את העובדה כי תומר בן יוסף החליט שלא להגיע למחנה האימונים. ההחלטה של היושב ראש, ולדימיר שקלאר, היא לקנוס את השחקן בסכום גבוה שטרם נקבע. שקלאר אף אחליט בשלב זה להפסיק את המשא ומתן עם השחקן". בית"ר נחתה בהולנד, והספיקה לקיים אימון ראשון.

עדכון ראשון: 26.6 8:18
עדכון אחרון: 26.6 23:20

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully