וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל, חוץ מהגול

13.6.2006 / 9:09

הפערים צומצמו? ההבדלים טושטשו? ההפסד של גאנה לאיטליה מוכיח ששום דבר לא השתנה אצל האפריקאים: הם נשארו פראיירים

הגרמנים הממושמעים משחקים כמו רובוטים. הברזילאים האקזוטיים משחקים בקצב הסמבה. האיטלקים הקשוחים מתמחים במשחק ההגנה. הדרום אמריקאים העצלנים יודעים רק לשלוט בכדור. בלה בלה בלה. אוהדי הספורט אוהבים לדבר בקלישאות, אבל בכל פעם המציאות מוכיחה אחרת: המשחק שסיפק הכי הרבה שערים היה של גרמניה, שחשפה עורף פגיע; ברזיל הצליחה לזכות ב-1994 וב-2002 בעיקר בזכות הגנה יציבה וקישור אחורי דומיננטי, וזה מה שעשוי למנוע ממנה זכייה נוספת; השחקנים הבולטים בסגל האיטלקי הם בחלק הקדמי, ורק חוסר מזל מנע מהגנאים להשוות מול ההגנה המבוגרת שלהם; ארגנטינה הציגה משחק שקול ואחראי כמיטב המסורת האירופית. למעשה, פה טמון צמצום הפערים האמיתי: ההבדלים בסגנונות המשחק בקרב נבחרות שונות מאזורים שונים בעולם טושטשו, כולם משחקים אותו דבר. ובכן, כולם - חוץ מהאפריקאים.

אומנם גם האוסטרלים הציגו בניצחון שלהם סגנון משחק ייחודי (אנגליה של לפני 100 שנה, עם כדורים ארוכים לחלוצים חסונים וחסרי טכניקה), אבל אם יש נבחרות שעדיין פועלות עליהן כל הקלישאות - אלו הן האפריקאיות. העולם ימשיך לדבר על צמצום פערים, הם יתעקשו להישאר נאיבים, תמימים ולא תכליתיים (וזה עוד בלי להזכיר את הבדיחה הקרויה טוגו). גם חוף השנהב וגם גאנה (ולפרקים אפילו אנגולה) הצליחו לשלוט בשדה במשך דקות ארוכות מול נבחרות עדיפות עליהן, אבל פשוט לא הצליחו ליישם את זה לגולים. הם רצו ומסרו, תיקלו ובעטו, השתוללו והתלהבו - אבל בלי רגל מסיימת. בשורה התחתונה, על אף שזה לא נעים, חייבים להודות - האפריקאים עדיין תקועים מאחור. אולי הם ניסו לסגל לעצמם סגנון משחק אירופאי, אבל מה שממשיך לדפוק אותם זו המנטליות שלהם. הם פראיירים.

ג'ון פנטסיל הוא דוגמה אופיינית. המגן של הפועל ת"א הירבה לפרוץ מהאגפים ולהרים לרחבה כדורים כביכול מסוכנים, אבל אלו לא הניבו דבר. כנראה שהמקסימום שהוא מסוגל לעשות זה לחולל מהומות (את זה יגיד גם ניר קלינגר), ואם כך, אין פלא שהוא תקוע אצלנו. גם ידידנו עמנואל פפו קיבל הזדמנות מצוינת, כשניצב אחד על אחד לבד מול בופון, אבל שלח כדור לעננים, שהזכיר לכולנו למה ההישג הגדול בקריירה שלו היה הישארות עם הפועל כפר סבא. הגנאים ימשיכו לבכות על ההחמצות, להתלונן על השיפוט ולצעוק שדופקים אותם. הם יעשו הכל, חוץ מלתת את הגול.

הסוף היה קלאסי במיוחד. הטעות הקטנה בהגנה של קופור שלחה את האיטלקים לחגוג ניצחון, ואת האפריקאים להסתפק במחמאות. הנה לכם קלישאות שעדיין תקפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully