וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחכה להינגיס

3.6.2006 / 21:38

שחר פאר רשמה את רגע השיא בקריירה שלה. ניצחון 4:6, 5:7 על אלנה דמנטייבה ה-8 בעולם, סידר לה מקום בשמינית גמר הרולאן גארוס ומשחק מול הראשונה בעולם לשעבר. רם וארליך הודחו

את הרגעים הגדולים של הטניס הישראלי אפשר לספור אולי בעשר אצבעות והיום בצהריים (שבת) העניקה לנו שחר פאר עוד פיסת היסטוריה. פאר היא לא הטניסאית הישראלית הראשונה שעולה לשמינית הגמר ברולאן גארוס, אבל היא בוודאי הראשונה שעושה זאת אחרי ניצחון על הטניסאית המדורגת 8 בעולם, אלנה דמנטייבה.

פאר, שנמצאת בכושר מצויין, ניצחה את הרוסיה בסיבוב השלישי 4:6, 5:7 ורשמה רגע שיא בקריירה. ביום ראשון היא תשחק בשמינית הגמר נגד אחת הטניסאיות הטובות בעשור האחרון, מרטינה הינגיס. השוויצרית לא התאמצה בסיבוב השלישי וגברה בקלות על איוואנה לישיאק הקרואטית 1:6, 1:6.

שחר ניצחה את המערכה הראשונה 4:6, אחרי שפתחה את המשחק רע וכבר פיגרה 4:1. שחר חזרה למשחק בצורה מרשימה, שברה פעמיים את דמנטייבה, ואת שני המשחקונים האחרונים במערכה ניצחה על האפס. 0:1 לישראלית במערכות.

כבר בפתיחת המערכה השנייה שברה פאר ועלתה ל-0:1 אחרי ניצחון במשחקון שישי ברציפות, אך דמנטייבה שברה בחזרה פעמיים ועלתה ל-1:4. פאר לא ויתרה על המערכה וניצחה בשלושת המשחקונים הבאים כדי להשוות ל-4:4. דמנטייבה פתחה את המשחקון התשיעי ביתרון 15:40, אלא שפאר הצליחה להשוות והשיגה שתי נקודות שבירה. במקרה הזה, היא לא הצליחה לנצל אותן והרוסיה עלתה ל-4:5. למזלה של שחר, היא הצליחה לשמור על ההגשה שלה במשחקון הבא ולהשוות ל-5:5. משחקון 11, הפעם פאר ניצלה את אחת משתי נקודות השבירה שלה כדי לעלות ל-5:6, משחקון אחד מהניצחון. במשחקון הבא, שהיה גם האחרון פאר השיגה שלוש נקודות שבירה, הפסידה בשתיים הראשונות, אבל לא נשברה בדרך לניצחון גדול 5:7 במערכה ובמשחק כולו.

מוקדם יותר היום (שבת) הצמד אנדי רם ויוני ארליך, שדורגו במקום החמישי בטורניר הזוגות על החימר בפאריז, הודחו בסיבוב השני של הרולאן גארוס על ידי סטאניסלס וארינקה ואיב אלגרו השוויצרים. אחרי שהפסידו במערכה הראשונה 6:4, לאורך כל המערכה השנייה אנדי ויוני הצליחו לשמור על מכות ההגשה שלהם. במצב של 6:6 נקבע שובר השוויון, שבו השוויצרים הצליחו לשבור את הישראלים פעמיים, לנצח 3:7, ולהשלים ניצחון 4:6, 6:7.

כמה שעות אחרי זה, אנדי רם עבר לסיבוב הראשון בטורניר הזוגות המעורבים, שם הוא משתף פעולה עם ורה זבונרבה הרוסיה. השניים ניצחו את הצמד הצרפתי אליז קורנה וג'רמי שארדי 0:6, 3:6. בסיבוב הבא הם יתמודדו נגד טיאטיאן סון הסינית וסימון אספלין השבדי.

גם הראל לוי הודח מטורניר הזוגות, אחרי שהפסיד יחד עם בן זוגו לתחרות, סטפן האס האוסטרלי, למדורגים שניים בטורניר, יונאס ביורקמן משבדיה ומקס מירניי מבאלרוס, 6:1, 6:2.

גברים: נדאל חגג יום הולדת מול מתיאו

אלוף הרולאן גארוס, רפאל נדאל, חגג היום יום הולדת 20 ודאג שגם הקהל שהגיע לראות אותו מול פול הנרי מתיאו המקומי באיצטדיון "פיליפ שטרייה", יקבל מתנה ראויה. ביחד עם הצרפתי, נדאל העניק לקהל הזה את המשחק הטוב ביותר בטורניר עד עכשיו. משחק שהחל בניצחון 5:7 למתיאו במערכה הראשונה והמשיך בשלוש מערכות גדולות של הספרדי, שלא ויתר וניצח 4:6, 4:6, 4:6 כעבור כמעט 5 שעות. יריבו של נדאל בשמינית הגמר יהיה לייטון יואיט (14 בטורניר), שלא הפסיד מערכה בסיבוב השלישי, כשגבר על דומיניק הרבאטי הסלובקי 6:7, 2:6, 2:6.

הקהל הצרפתי כל כך אוהב את הסינדרלות המקומיות ברולאן גארוס. אחד מהם, ג'וליאן בנטו (93 בעולם), זה שהדיח את מרכוס בגדאטיס בסיבוב השני, המשיך היום לשמינית הגמר אחרי שגבר על מדורג בכיר יותר, ראדק סטפאנק הצ'כי (11). בנטו הפסיד במערכה הראשונה 7:5, אבל החזיר בתצוגה נפלאה בשלוש המערכות הבאות, בהן ניצח 5:7, 6:7, 3:6.

מי שסיפק הפתעה נוספת היה נובאק דיוקוביץ' הסרבי, שזכור לנו בעיקר ממפגש גביע דייויס האחרון נגד נבחרת ישראל. הסרבי לא התרגש מטומי האס הגרמני וניצח אותו 5:7, 1:6, 6:7. את ההפתעה השלישית סיפק רמון רמירז הידלגו הספרדי (80 בעולם) שניצח בדרבי את המדורג 15 בטורניר, דויד פרר, 6:7, 5:7, 4:6.

אצל הנשים: הנין מחכה למיסקינה

האלופה מהשנה שעברה, הבלגית ז'סטין הנין ארדן (מדורגת 5 בטורניר) לא נתקלה בקשיים מיוחדים כשהדיחה את טטיאנה גרבין האיטלקיה 4:6, 0:6. בשמינית הגמר היא תפגוש את אנסטסיה מיסקינה הרוסייה (המדורגת עשירית, שהפסידה לשחר פאר בגמר טורניר איסטנבול). מיסקינה גברה אנה יאנקוביץ' הקרואטית 2:6, 3:6. בלגית נוספת, קים קלייסטרס (2 בטורניר) ניצחה את אנאבל מדינה גאריגוס הספרדיה 3:6, 4:6.

תוצאות נוספות:
דניאלה האנטוחובה (סלובקיה)-נטלי דשי (צרפת) 3:6, 6:3, 8:10
אנה לנה גרונוולד (גרמניה)-מריה קירילנקו (רוסיה) 2:6, 6:7
חיסלה דולקו (ארגנטינה)-שניי פרי (ארה"ב) 1:6, 1:6

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully