וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלופת ליגת הקיץ

1.6.2006 / 12:00

בבית"ר מחפשים רק שמות גדולים, להפועל אין בסיס ישראלי ורק חיפה ממשיכה להחתים את השחקנים הנכונים. סיכום ביניים של הפגרה

1. איפה כל שחקני הרכש של בית"ר ישחקו?

אל תיבהלו מהפקק שצפוי לאוסי ארדילס בעמדות ההתקפיות בהרכב. על פניו זה נראה מסובך. שישה קשרים תוקפים מצוינים (לא כולל מליקסון) יחלקו את זמנם על שתי עמדות בלבד, ארבעה חלוצים ששווים הרכב יריבו על שני כרטיסים מתוך האחד עשר, שניים משלושת המגינים השמאליים יישבו על הספסל. אם בית"ר היתה חושבת כמו קבוצת כדורגל מקצוענית, אוסף כזה של שחקנים באמת היה מוביל לכאב ראש לא קטן. תור כל כך ארוך לא זכור אפילו במכבי חיפה, שפעם קישטה את הספסל עם שחקנים כמו זנדברג ועטר.

אלא שלפי הפילוסופיה שמנחה את האימפריה המגלומנית של גאידמק ושקלאר, אפשר כבר להבין ששחקני הרכש העשירים, שסידרו להם את הכותרות המבוקשות, ידחקו הצידה את ברוכיאן, יצחקי וכנראה גם בן שושן. מדיניות היד הקמוצה במו"מ עם הצעירים הללו ועם יואב זיו, הוויתור הפזיז על מזואה אנסומבו, מוכיחים שוב עד כמה בית"ר הגאידמקית חושבת קודם כל בשמות גדולים ולא מייחסת חשיבות לשחקנים שעובדים על המגרש וצעירים מוכשרים שצומחים מתוכה. בשביל להקים את הסופר גרופ של שקלאר וארדילס, בית"ר הפנתה את הגב לאנשים ששדרגו אותה כל כך בעונה שעברה והפכו להיות חלק מהשלד המבריא שלה, ו-ויתרה בכך סופית על התהליך הנהדר שהחל אצלה בעונה שעברה. מאמן חדש ירכיב קבוצה חדש, שתחולק למעמדות ברורים, ומי יודע מתי שוב היא תתחבר לכדי גוף מגובש.

אחת העדויות הבולטות לתקומה המחודשת של בית"ר ירושלים, היתה היכולת של השחקנים להתבגר על לא מעט רגעי משבר. בעונה שעברה בית"ר ידעה להתאחד לפני לא מעט משחקים גורליים, שלוו בשבוע מטורף, בו היה נדמה לפעמים שהנה הכל מתרסק. חילופי המאמנים, ההפסד להכח בגביע, התבוסה לחיפה בליגה, השגעונות של ארקדי ולואיס – כל אלה לא פירקו את הגרעין החזק שנבט בבית"ר ההיא. בקרוב, בעיתות הלחץ הצפויים לה, בית"ר תצטרך להתאושש בעזרת שחקני הרכש החדשים, שלא בטוח יהיו שם בשבילה. לשחקני רכש לוקח הרבה זמן עד שהם מרגישים בבית ונקלטים היטב כדי שיוכלו לנסות לנווט את הספינה התועה. בזמן הזה השחקנים שסחבו את בית"ר בעונה שעברה יתנוונו והמומנטום ביכולת שלהם ייפגע לא מעט.

2. בעקבות מסע הרכש החדש של בית"ר, האם מכבי חיפה כבר לא הכי חזקה בארץ?

בראיון שהעניק לאחרונה לוואלה! ספורט, אמר ראובן עטר כי "מכבי חיפה תזיע הרבה יותר כדי לזכות באליפות בעונה הבאה, בית"ר תקשה עליה מאוד, אבל חיפה עדיין פייבוריטית". עטר, אדם שעשה קריירה מפוארת בזכות האינסטינקטים החדים שלו, ידע כבר אז, כמו כולנו, שזנדברג וגרשון ילבשו בעונה הבאה צהוב, אבל בכל זאת היטב לתאר את תמונת המצב. קבוצה שהקישור שלה מתחיל בדירסאו, פונה לבוקולי ומסודי, ומסתיים בקטן וקולאוטי, חייבת להיות פייבוריטית. אם מוסיפים לזה את יתרון הניסיון שיש למכבי חיפה על בית"ר ירושלים, מבינים שעדיין חומר השחקנים שיש לרוני לוי עדיף. במעט אמנם, אבל עדיף.

לוי, שמתכוון עוד להתחזק בקשר מרכזי זר, בעמדה של עידן טל, זיהה כבר באמצע העונה שעברה את השחקן שייתן את התשובה המוחצת לזרים הנוצצים שבית"ר תביא: אלן מסודי. מבחינת האיכויות על הדשא וכמות הכישרון, מסודי כמעט ברמה של ג'רום לרואה ובטח טוב יותר מפבריס פרננדז. הם רק מרוויחים יותר כסף ממנו. לרואה, פרננדז ומסודי ספגו את אותו חומר לימודים בצרפת, אלא שהראש המסובב מעט של האחרון שלח אותו אלינו, ואותם לליגה הצרפתית והאנגלית. אבל כשמסודי פוגש מאמן שיודע להוציא ממנו את כל הטוב ולשכוח מהרע, דוגמת עטר, יכולנו לראות על הדשא שלנו שהוא אפילו יעיל יותר משניהם. לרואה מכלה את עצמו בכידרורים מיותרים ולא תורם מספיק שערים למאזן הכללי (2 שערים, 0 בישולים, ב-15 משחקים כמעט מלאים), פרננדז מכלה את עצמו בבעיטות מסובבת לרגל של היריב ולא כבש שער אחד, בעוד מסודי, שכבר התאקלם ונטמע בליגה שלנו, הוא מניה בטוחה, בתנאי שעובדים איתו נכון. האם מסודי יהיה גם במכבי חיפה אותו שחקן קטלני, זאת כבר סוגיה אחרת, עליה יוכל לוי לענות בקרוב.

למסודי יש יתרון נוסף על פני שחקני הרכש החדשים והנוספים של בית"ר. אם תעברו שנייה על ההרכב ההגיוני שמתגבש בעונה הבאה בטדי, תוכלו למצוא שם חמישה שחקנים חדשים, שניים מהם בעמדות קריטיות, בלם וקשר אחורי. מסודי פשוט נוחת לקבוצה מוכנה, שרק מחכה להשראה שלו, פלוס יניב קטן גדול. בית"ר, כמו מכבי ת"א בעונה שעברה, תהיה חייבת המון זמן וסבלנות כדי להתחבר ולהבין את המאמן החדש שלה, מושגים זרים לגאידמק. מכבי חיפה תוכל להפיל את היריבה המשתפרת שלה לקרשים אם רק תשחזר את שני הסיבובים הראשונים המוחצים שלה מהעונה שעברה - שיטת הבליץ שהצליחה שנתיים ברציפות. רק עלייה לשלב הבתים בליגת האלופות תתיש את חיפה ותהפוך את בית"ר לפייבוריטית, אבל עד לשם הדרך עוד ארוכה.

אז כשאוסי ארדילס משתמש במילה אליפות תחת כל עץ רענן, מבלי להעביר אפילו אימון אחד לשחקנים שלו, כדאי לו קודם לקחת את הנתונים הפשוטים הללו ולתת קצת יותר כבוד לאלופה. האחרון שעשה זאת, בדרך הרבה יותר פרובוקטיבית, היה אייל ברקוביץ', שהגיע גם הוא מאנגליה ולא העריך נכון את העוצמה של מכבי חיפה. צריך להזכיר לכם מי ניצח בסוף?

3. האם הפועל ת"א כבר לא מועמדת לאליפות בלי שמעון גרשון?

הפגיעה בכבוד של המוניטין האדום, היא כאין וכאפס לעומת הנזק המקצועי שנוצר להפועל ת"א בעצם העזיבה של שמעון גרשון לבית"ר ירושלים. ללא גרשון, הפועל מאבדת את המנהיג הישראלי שלה על המגרש, האיש שסימל את דרכה והתנהלותה בשנים האחרונות, החוליה המרכזית על המגרש. יוסי אבוקסיס האיטי, עם כל הכבוד ליכולת ניהול המשחק המבריקה שלו, לא מסוגל בגילו כבר למלא לבד חלל מקצועי כזה גדול. גם כמה ילדים מוכשרים ובאדיר אחד לא יכולים. השלד הישראלי של הפועל, הכוח שמוביל בדרך-כלל כל קבוצה להצלחות, יפגר בהרבה אחרי זה של מכבי חיפה ובית"ר ירושלים.

הפתרון היחיד המסתמן הוא שהפועל תהיה בנויה על ציר של זרים, תופעה לא שכיחה בכדורגל הישראלי. החל מהחלוץ יוליץ' שהוחתם, דרך קשר קדמי, קשר אחורי וכלה בבלם אחורי, שיגיעו כנראה ממדינות שונות. גם אם שום יפגע בול בכל הארבעה והם יבינו אחד את השני מהר מהרגיל, המהפכה התודעתית הזאת תזדקק לזמן עיכול ארוך במיוחד. מי יודע איך היא תסתיים.

כדי שהמהפכה תעבור שלום ותוליד הפועל ת"א חזקה מחדש, שום צריך לידו עוד כמה ישראלים טובים ולא בטוח שיש הרבה כאלה על המדף. גם במסע המופלא באירופה ב-2001, הזרים הולמאי, אונישנקו, פישונט ואוסטרץ' תפסו תפקיד מרכזי, אבל לידם היה טועמה, בלילי, אפק, לוז, ואבוקסיס וגרשון בכושר שיא. כפי שאפשר לראות, לא נותר הרבה מאז.

לשום יש משימה קשה: להתגבר על הבעיה הזאת ולהפוך את הפועל ת"א ליריבה ראויה למכבי חיפה ולבית"ר ירושלים. כרגע, בלי גרשון ושחקני רכש ישראלים טובים באמת באופק (טועמה אחד לא יספיק), כאלה שיוכלו להגיע דרך יכולתם לעמדות הובלה, הפועל ת"א לא כזאת. אסור לשכוח שבפעם הקודמת שהפועל ת"א נפרדה מקשטן, לקח לה עונה שלמה כדי להתאושש, רק כדי ליפול שוב לזרועותיו של המאמן הדומיננטי, שיחזיר את הסדר הישן. בעונה הבאה לא יהיה לה את גרשון כדי שיעזור לה להתגבר על הלילה הראשון בלי קשטן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully