וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדילס מול גרנט, הקרב מתחמם

ניר איסקוב ואסף שקד

20.5.2006 / 20:31

גאידמק התרשם מאוסי ארדילס והוא המועמד הבכיר לאימון בית"ר, אך מכיוון שהחוזה עדיין לא נחתם, גרנט לא מוותר, למרות מחאת האוהדים

המאבק על משרת המאמן הבא של בית"ר ירושלים נכנס לפוטו-פיניש, כשנכון לעכשיו מתמודדים על המשרה הנכספת מאמן הנבחרת היוצא, אברהם גרנט, והמאמן הארגנטינאי אוסי ארדילס. המאבק בין השניים יוכרע על ידי ארקדי גאידמק בלבד.

המניות של גרנט צללו באופן משמעותי בשבוע האחרון, והיום (שבת) בשיחה אישית של גאידמק עם אחד מאנשיו הקרובים יותר, חשף הבעלים את ההתלבטות בין השניים ואמר כי "דעת הקהל חשובה מאוד, ואחרי שהתברר שרוב אוהדי בית"ר לא רוצים את גרנט - אין לי כוונה לצאת נגדם ולכפות עליהם את המאמן. חשוב שאוהדי בית"ר יקבלו בשמחה את המאמן הבא, וכמו שזה נראה – גרנט הוא לא מאמן שיתקבל בשמחה, ולכן איאלץ לוותר עליו".

המסע של אוהדי בית"ר נגד החתמתו של גרנט החל בצורה שקטה כבר לפני כמה חודשים, כאשר שמו של המאמן נקשר עם בית"ר ירושלים. לפני כשבועיים לאחר פגישה של גרנט עם גאידמק, החריף המאבק ובסקרים שנערכו זכה גרנט לתמיכה של 20 אחוזים בלבד מהאוהדים.

אוהדי בית"ר רבים איימו לא לרכוש מנויים במידה שגרנט יגיע בגלל אופיו ההגנתי ודימויו כאשף תקשורתי. במשך השבועיים האחרונים הפעילו חבריו של גרנט מכבש לחצים על מתנגדיו, אך הדבר לא עזר וגרנט זכה להתנגדות מוחלטת מצד הקהל. על אף שהוא לא אמר דבר, ארקדי היה קשוב מאוד לקולות האוהדים, וכששמו של אוסי ארדילס עלה ביום חמישי, וכעת, לאחר שנפגש עם המאמן הזר, דרש גאידמק יום-יומיים על מנת לחשוב לפני שיקבל את ההחלטה.

כמו שהדברים נראים כעת, אוסי ארדילס זוכה להעדפה גדולה על פני גרנט, אם כי עדיין קיים סיכוי כלשהו ששם חדש יצוץ ויתחרה גם הוא על משרת המאמן. בבית"ר הסבירו את המצב: "גאידמק לא ממהר למנות מאמן, והוא צריך לבחון כל מאמן לגופו. גרנט נמצא בעדיפות האחרונה בגלל ההתנגדות של הקהל, ובתחרות עם ארדילס הוא נמצא הרחק מאחורה. כמו שזה נראה נכון לעכשיו, ארדילס יהיה המאמן הבא, אבל יש לנו עוד אפשרויות של מאמנים זרים שיכול להיות שגם איתם נשוחח לפני שנקבל החלטה".

ארדילס: "המטרה שלי היא שהקבוצה תשחק כדורגל התקפי"

המאמן הארגנטינאי אוסי ארדילס זכה בלילה האחרון לסיור תרבותי באיזורי הבילוי של הרצליה פיתוח. במרכז הבילוי עמדה שיחה בת כ-4 שעות בינו לבין ארקדי גאידמק, הבעלים של בית"ר ירושלים. הארגנטינאי, שהיה בעבר הסמל של טוטנהאם, הציג בפני גאידמק את תכניותיו לעונה הבאה וקיווה לקבל חוזה ועט, כדי שיוכל לחזור לאנגליה עם עבודה לעונה הבאה. בסופו של דבר הוא קיבל לחיצת יד וכמה מילים טובות.

גאידמק התרשם לטובה מארדילס, אלא שהחוזה עדיין לא נחתם. הבעלים של בית"ר ירושלים עדיין מתלבט בין המאמן הארגנטינאי לבין אברהם גרנט, כשעל הפרק עומדים עוד שני שמות שבמועדון לא מוכנים לחשוף. ארדילס היה אמור להעביר את השבת בסיור במתקן האימונים בבית וגן, אלא שהסיור בוטל ועוד הלילה יחזור המאמן הארגנטינאי ללונדון, שם ימתין להחלטתם של ראשי בית"ר. ארדילס ניהל בימים האחרונים מגעים עם הנהלת בית"ר והגיע איתם לסיכום באשר לתנאי העסקתו אם וכאשר ישיב בחיוב.

מיד עם נחיתתו בארץ ביום שישי אמר ארדילס: "באתי לדבר עם הנהלת בית"ר ואני מקווה שהכל יהיה בסדר ואחתום כמאמן הקבוצה, בשביל זה באתי. אני לא יודע הרבה על הקבוצה אבל אלמד אותה בימים הקרובים, אפגש בסוף השבוע עם ראשי הקבוצה ואדון איתם על כך. המטרה שלי היא שהקבוצה תשחק כדורגל התקפי, עם הרבה שערים ותגיע להצלחות בדיוק כמו שהיה כשהייתי שחקן. יש לבית"ר פוטנציאל להפוך לקבוצה גדולה באירופה יחד איתי".

יניב בן חקון מ"הארץ" מוסיף: גיאורגי חאג'י, הכוכב הגדול של הכדורגל הרומני, שאימן את גלטסראי ונבחרת רומניה, הביע את הסכמתו לאמן את בית"ר, לאחר שגורם בכיר במועדון פנה אליו. בבית"ר העריכו שהמזג החם של חאג'י ישתלב יפה עם הקהל הירושלמי, אולם כעת הנטייה היא שלא להחתימו.

מאמן נוסף שהופיע ברשימת המומלצים שהועברה לארקדי גאידמק הוא ברטי פוגטס הגרמני, בעבר מאמן גרמניה וסקוטלנד. עם זאת, נראה כי הסיכוי להגיע לסיכום עמו הוא נמוך.

כרטיס הביקור של אוסוולדו ארדילס (יניב בן חקון, הארץ)

ארדילס (53) בילה שנים רבות בכדורגל האנגלי וזכור שם בעיקר בזכות שני דברים - ימיו כשחקן בטוטנהאם וימיו כמנג'ר הקבוצה, ששיחקה בהדרכתו בסגנון הרפתקני במיוחד, לפעמים עם ארבעה חלוצים, אבל לא זכתה להצלחה גדולה באותה תקופה.

במהלך הקריירה ככדורגלן, שהחלה ב-1969 והסתיימה רק כעבור שני עשורים, זכה ארדילס עם ארגנטינה במונדיאל 1978 ועם טוטנהאם בגביע האנגלי פעמיים ובגביע אופ"א. הוא התפרסם בכך ששיחק בקבוצה האנגלית בימים בהם היו ארגנטינה ובריטניה בסכסוך קשה סביב איי מאליבנס (פוקלנד).

מיד לאחר פרישתו הפך ארדילס למאמן סווינדון, והדריך גם את ניוקאסל ואת ווסט ברומיץ' לפני שחזר לטוטנהאם ב-1993. הקהל בווייט הארט ליין אהב את הסגנון ההתקפי, אבל התוצאות היו מאכזבות. למרות סגל שכלל כוכבים כמו יורגן קלינסמן, איליה דומיטרסקו וג'יקה פופסקו, מצאה את עצמה טוטנהאם בתחתית בפתיחת עונת 1994/95 וארדילס פוטר אחרי 15 חודשים בלבד בתפקיד.

מאז נודד ארדילס בעולם. הוא הדריך את דינמו זאגרב הקרואטית בליגת האלופות ב-1999 ואת ראסינג קלוב הארגנטינית לפני שלוש שנים. הרזומה שלו בעשור האחרון כולל גם שלוש קדנציות בקבוצות שונות בליגה היפנית ודילוגים במכסיקו וערב הסעודית.

לאחרונה הוא אימן במשך שנתיים את טוקיו ורדי היפנית, עמה זכה בגביע ב-2004, אבל פוטר מתפקידו לפני עשרה חודשים.

עדכון ראשון: שישי, 19.5.06, 00:02
עדכון אחרון: שבת, 20.5.06, 20:31

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully