וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנרי: "השופטים לא רצו שננצח"

18.5.2006 / 17:30

תיירי הנרי רותח, אחרי ה-1:2 של ברצלונה על ארסנל: "אפשר להילחם ביריב, לא בשיפוט. מחליא להפסיד ככה". הוגה מודה שטעה

פרנק רייקארד, מאמן ברצלונה, הפך אתמול (רביעי) לשחקן החמישי בהיסטוריה שזוכה בגביע אירופה לאלופות גם כשחקן (פעמיים עם מילאן, פעם אחת עם אייאקס) וגם כמאמן. הניצחון 1:2 של ברצלונה על ארסנל לא הותיר אותו אדיש, כשההולנדי חגג יחד עם שחקניו ועוד מאות אלפי קטלונים צוהלים בפאריס ובברצלונה, זכיה שניה של הקבוצה בהיסטוריה וראשונה במפעל במתכונתו החדשה.

"ארסנל עשתה עבודה פנטסטית", פתח רייקארד במחמאות ליריבה, "אבל הם לא הפתיעו אותי. אמרתי עוד לפני המשחק שאין כאן פייבוריטיות ושזה יהיה קרב קשה. למרות ההרחקה, הם שיחקו מצוין".

רייקארד לא שכח לציין דמות שנבלעה משהו בתוך האופוריה על החילופים של בלטי והנריק לארסון, שהביאו את הניצחון - השוער ויקטור ואלדז, שכבר בדקות הפתיחה מנע שערים והציל לבארסה את המשחק עם כמה עצירות גדולות, כולל באחד על אחד מול תיירי הנרי במצב 0:1 לארסנל. "ויקטור הציל אותנו ברגעים הקריטיים. העצירה הזו של הנרי נתנה לנו השראה, כי המשחק לא היה מתפתח כך אם ארסנל היתה עולה ל-0:2. אני נהנה להעניק לאוהדינו את המתנה הזו ולהכריז שאנחנו אלופי 2005/06 באירופה".

גיבור הניצחון של ברצלונה היה הנריק לארסון, השבדי בן ה-34 שנכנס במחצית השניה ובישל את שני השערים בעונתו האחרונה בספרד. אבל לארסון הצטנע: "אני לא האיש שניצח את המשחק. כל הקבוצה ניצחה. זה היה מאמץ משותף".

אגב, לארסון דאג לכך שסלטיק, קבוצתו לשעבר, תעפיל ישירות לשלב הבתים של ליגת האלופות. אם ארסנל, שסיימה רביעית בפרמיירליג, היתה זוכה בליגת האלופות, היא היתה מעפילה ישירות לשלב הבתים. כעת, בעקבות המהפך אליו הוביל לארסון, סלטיק תעפיל ישירות לשלב הבתים וארסנל תתחיל בסיבוב המוקדמות השלישי, ממש כמו מכבי חיפה. "לא ידעתי זאת", טען בסיום החלוץ השבדי, שכבש 242 שערים ב-315 משחקים בסלטיק. "אני שמח שחגגנו את שני הדברים, זכיתי בגביע וסלטיק עלו לשלב הבתים. סלטיק זה מועדון שתמיד יהיה בלב שלי".

סמואל אטו, שנבחר למצטיין במשחק, היה באופוריה: "אין לי מלים. האוהדים האלה ראויים לגביע. אנחנו ראויים לגביע הזה. את ההשראה למהפך קיבלנו מליברפול, מהגמר של השנה שעברה".

"מעכשיו אלמד להשתמש ברמאויות"

מאמן ארסנל, ארסן ונגר, לא ביקר את שופט המשחק, הנורבגי טרייה הוג, שהרחיק בדקה ה-17 את השוער יינס להמן והותיר את הקבוצה בעשרה שחקנים ועם שוער מחליף, אבל התלונן על החלטה אחרת: "השער של אטו נכבש אחרי נבדל. קשה להפסיד, ועוד יותר קשה אם זה קורה אחרי טעות", אמר והוסיף: "כרטיסים אדומים הם חלק מהמשחק. שיחקנו היטב והיו לנו עוד שתיים או שלוש הזדמנויות להכריע את ההתמודדות. כשיש לך כל כך הרבה הזדמנויות, אתה חייב להבקיע. כשאתה לא עושה את זה - זה נהיה יותר קשה. עשינו לעצמנו את המשימה בלתי אפשרית ב-20 הדקות האחרונות עם ההחמצות הללו".

ונגר סיכם את העונה של ארסנל: "עשינו כאן משהו גדול. אני רוצה להודות לשחקניי על המאמץ, וחבל שלא קיבלנו פרס עבורו. בכל זאת - כל הכבוד מגיע להם, כפי שמגיע הרבה כבוד, כמובן, לברצלונה".

תיירי הנרי, לעומת ונגר, לא חסך ביקורת מהשופט: "אני לא יודע אם הוא לבש חולצה של ברצלונה או משהו כזה לפני המשחק", כיוון בעוקצנות לפרשיית הקוון, "אבל אם הם לא רוצים שם באופ"א שננצח - שיבואו ויגידו את זה קודם. אני חושב שמעתה אלמד להשתמש ברמאויות. לצלול, להרביץ, להכות. אני לא אדם פרובלמטי ולא בכיין, אבל אפשר היה לראות שאטו היה בנבדל בשער הראשון. בעשרה שחקנים אתה יכול להילחם בקבוצה היריבה, אבל לא בשופטים. זה עושה אותי חולה להפסיד ככה". הנרי, אגב, לא הבקיע בתשעה משחקים בסטאד דה פראנס. השער האחרון שלו במגרש הזה - מול נבחרת ישראל, ב-2003.

שמו של הנרי קושר בשבועות האחרונים לברצלונה, וונגר אמר: "אנסה לדבר איתו על המשך דרכו בארסנל. הוא האיש שעזר לנו להיות קבוצה כל כך גדולה".

אחד הגיבורים העצובים של הגמר, רובר פירס, שהוחלף אחרי הרחקת להאמן, שיחק אמש את המשחק האחרון שלו במדי התותחנים. ראשי ויאריאל סיפרו כי פירס יחתום בשבוע הבא בקבוצה הספרדית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully