וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילוף האלופים

17.5.2006 / 23:22

לארסון עלה מהספסל, בישל שער לאטו ועוד אחד למחליף אחר, בלטי, והוביל את ברצלונה לניצחון 1:2 על ארסנל בגמר ליגת האלופות

"החיים הם כמו קופסת שוקולד, אתה לעולם לא יודע מה מצפה לך בפנים", אמר פעם טום הנקס, או ליתר דיוק פורסט גאמפ. המשפט הזה מתאים לכל כך הרבה משחקי כדורגל גדולים, במיוחד בגמר ליגת האלופות.

ברצלונה של אטו ורונאלדיניו הייתה פייבוריטית על הנייר, אבל ארסנל של הנרי פתחה טוב יותר. הקבוצה של הצרפתי נותרה בעשרה שחקנים ושוער שני כבר בדקה ה-18, עם הרחקתו של יינס להמן (השוער השני מנואל אלמוניה החליף את רוברט פירס), אבל עלתה ליתרון 0:1 משער של סול קמפבל.

החבורה של ארסן ונגר המשיכה בתצוגת הגנה מבריקה והזכירה מי הקבוצה שספגה השנה שני שערים בלבד בליגת האלופות. זה לא הרשים את החבורה של פרנק רייקארד, שביצעה מהפך מדהים תוך 4 דקות במחצית השניה והכפילה את כמות שערי החובה של התותחנים במפעל השנה, אחרי כמעט 1000 דקות ללא ספיגה.

זה נגמר ב-1:2 לברצלונה. בלי מהלכים גדולים של שני הכוכבים, רונאלדיניו והנרי ויותר עם ביצועים של כמה גאונים אחרים, כולל זה של מאמן ברצלונה, פרנק רייקארד, שביצע את החילופים הנכונים ביותר. המחליף הנריק לארסון, שחוזר לשבדיה בתום העונה, בישל לסמואל אטו את השער הראשון ואת השני למחליף אחר, בלטי שכבש את שער הניצחון בדקה ה-80. אף אחד כבר לא זוכר את הנגיחה היפהפיה של סול קמפבל בדקה ה-37, שנתנה תקוה כל כך גדולה לתותחנים.

אז מה כן זוכרים? את זה שברצלונה, כמו ליברפול בשנה שעברה, לקחה את הגביע היוקרתי ביותר לקבוצות בכדורגל העולמי בזכות הקאמבק. הערב, השוקולדים הם בצבע סגול-כחול והם מתוקים מתמיד, למי שאוהב אותם מתוצרת קטלוניה.

מהלך המשחק

דקה 3 - הזדמנות מצויינת לארסנל. הנרי מקבל כדור במרכז הרחבה, עובר בקלות את מארקז, אבל מחמיץ מקרוב מול ואלדז. תוך חצי דקה הנרי בועט שוב לשער, אבל השוער הספרדי נמצא במקום.

דקה 8 - לודביק ז'ולי פורץ מימין ובועט לשער, אבל להמן נמצא במקום.

דקה 18 - ארסנל סופגת מכה קשה אחרי שהשוער יינס להמן מכשיל את סמואל אטו מחוץ לרחבה ומורחק באדום. השוער המחליף של התותחנים, מנואל אלמוניה, נכנס אל בין הקורות במקום רוברט פירס האומלל. כל זה קרה אחרי שלודביק ז'ולי השלים את המהלך וכבש שער, שנפסל על ידי השופט.

דקה 34 - רונאלדיניו שולח כדור ממרכז המגרש אל ז'ולי, שפורץ לרחבה, אלא שאלמוניה מקדים את הצרפתי.

דקה 37 - גול! תיירי הנרי מגביה כדור חופשי מימין אלכסונית, סול קמפבל עולה נהדר ונוגח פנימה ממרכז הרחבה. 0:1 לארסנל.

דקה 45 - הזדמנות מצוינת לבארסה להשוות. סמואל אטו מקבל כדור עם הגב לשער, מסתובב מול המגן ובועט לשער, אלמוניה הודף מצויין לקורה.

דקה 48 - דקו מנסה להפתיע את אלמוניה בבעיטה מ-18 מטר, אבל השוער המחליף של התותחנים נמצא במקום.

דקה 55 - רונאלדיניו יוצא למתרפצת ומוכשל על ידי אבואה בזמן סלאלום מחוץ לרחבה. הכדור החופשי שלו ממרחק של 20 מטרים נבלם בחומה של ארסנל.

דקה 63 - התקפה מתפרצת לארסנל. הנרי שולח כדור ימינה לאלכסנדר חלב, שבועט ברשלנות ומחמיץ.

דקה 67 - פרדי ליונברג חוטף כדור לאולגר, פורץ משמאל ומחמיץ מקרוב.

דקה 70 - תיירי הנרי מוצא את עצמו במצב של אחד על אחד מול ואלדס, אבל השוער הספרדי עוצר.

דקה 71 - רונאלדיניו בועט מ-16 מטר, אבל הכדור עובר ליד הקורה.

דקה 76 - גול! דאבל פס בין לארסון לאטו מוצא בסופו של דבר את הקמרוני בעמדת כיבוש נוחה מצד שמאל, והבעיטה שלו מסתיימת בשער השיוויון של הקטאלונים. ברצלונה משווה ל-1:1.

דקה 80 - גול! מהלך דומה של ברצלונה, אלא שהפעם זה בא מצד ימין ומי שמקבל את הכדור בתוך הרחבה הוא בלטי, שמפציץ מקרוב את הרשת לגוף של אלמוניה ופנימה. 1:2 לברצלונה. ארסנל כבר לא התאוששה מהנוק אאוט.

הרכב ברצלונה: ויקטור ואלדז; אולגר (ג'וליאנו בלטי, 72), רפאל מרקז, קרלוס פויול, ג'ובאני ואן ברונקהורסט; דקו, אדמילסון (אנדרס אינייסטה, 46), מארק ואן בומל (הנריק לארסון, 61); לודביק ז'ולי, סמואל אטו, רונאלדיניו.

הרכב ארסנל: יינס להמן; עמנואל אבואה, קולו טורה, סול קמפבל, אשלי קול; רובר פירס (מנואל אלמונייה, 20), ג'ילברטו, פרדי ליונברג, ססק פברגאס (מתיאו פלאמיני, 74); אלכסנדר חלב (חוזה אנטוניו רייס, 85), תיירי הנרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully