וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תזכרו את פאריז

17.5.2006 / 12:38

50 שנה אחרי הגמר הראשון, ינסו בארסה וארסנל, המועדון הלונדוני הראשון בגמר, לעשות היסטוריה. כל הסיפורים בין הכוכבים

50 שנה אחרי שריאל מדריד ניצחה את ריימס 3:4 בפארק דה פרינס והניפה את הגביע בגמר האירופי הראשון, חוזרות אל העיר ארסנל וברצלונה בנסיון לזכות בגביע בשנתו ה-50 של המפעל (21:45 ערוץ הספורט).

השורשים הצרפתיים של שתי הקבוצות הופכים את הלוקיישן למושלם. ארסנל מצד אחד, עם מאמנה בעשור האחרון, ארסן ונגר, שהביא למועדון את כוכבו הגדול, תיירי הנרי, וברצלונה מהצד האחר, עם לודביק ג'ולי בהרכב ובעיקר רונאלדיניו, שחוזר לעיר בה התחיל את דרכו באירופה, במדי פ.ס.ז'.

שני שחקנים נוספים שימצאו את הגמר הזה מיוחד, הם ססק פברגאס, שצמח במחלקת הנוער של ברצלונה לפני שעבר להנהיג את הקישור של התותחנים, וג'ובאני ואן ברונקהורסט, כיום בברצלונה, שיפגוש כמה מחבריו מימיו בארסנל.

לפחות בכל מה שקשור באוהדים, הקטאלונים הם אלו שהשתלטו על העיר. ילדים, נשים, גברים ומבוגרים הגיעו לבירה הצרפתית, על מנת להבטיח שהגביע יחזור לברצלונה אחרי 14 שנה. אוהדי ארסנל, ברובם גברים, עושים את הרעש הרגיל כשקבוצה אנגלית מגיעה לביקור. לב ההתרחשות, איך לא, הוא סביב מגדל אייפל.

שחקן אחד על המגרש עם גביע בארון

לארסנל יש הזדמנות לסגור חודש הסטורי. אף מועדון לונדוני לא הגיע לגמר מעולם, וזכייה בגביע תסמן התחלה מושלמת של עידן חדש בקבוצה, שנטשה את הייבורי לטובת איצטדיון "האמירויות". ארסנל מגיעה למשחק כאנדרדוג, על אף התצוגות ההגנתיות שהביאו אותה לגמר. למרות שמו, המועדון לא הגיע לגמר ליגת האלופות מעולם, ובסגל של התותחנים אין אף שחקן עם גביע ברזומה.

גם בברצלונה, למרות שלל הכוכבים, ישנו שחקן אחד בלבד שהניף את הגביע - דקו הפורטוגלי, שעשה זאת במדי פורטו. ובכלל, מועדון הפאר הספרדי לא טעם את טעם התהילה האירופאית כבר 14 שנים, אז רונאלד קומאן כבש את שער הניצחון מול סמפדוריה בוומבלי, והביא את הגביע לקטאלוניה.

ספרד רוצה דאבל

ניצחון של ברצלונה יעניק לספרד דאבל מרשים, אחרי זכייתה של סביליה בגביע אופ"א אחרי 0:4 בגמר על קבוצה אנגלית אחרת, מידלסבורו, וכמובן דאבל לבארסה, אלופת ספרד. המדינה האחרונה שזכתה לכבוד הזה היתה גרמניה. ב-1997 ניצחה דורטמונד את יובנטוס וזכתה באליפות אירופה, ושאלקה לקחה את גביע אופ"א אחרי ניצחון בפנדלים על אינטר. בשער של שאלקה באותו ערב עמד לא אחר מאשר שוער ארסנל היום, יינס להמאן.

המפגש בין בארסה לארסנל יהיה המפגש ה-19 במספר בין קבוצות אנגליות לספרדיות העונה. ב-7 מפגשים ניצחו הספרדיות, האנגליות ניצחו ב-4, ו-7 משחקים הסתיימו בתיקו.

זכייה של ארסנל בגביע, תשווה את מספר הזכיות של אנגליה (10) למספר הזכיות של ספרד (11) בצמרת הדירוג של גביע אירופה לאלופות.

ונגר הולך על האנגלים, מה יעשה רייקארד עם מסי?

פרנק רייקארד כבר הניף את הגביע 3 פעמים במדי אייאקס ומילאן. להולנדי כבר יש הרכב כמעט מלא הערב, אחרי עונה רצופה בפציעות. ככל הנראה יקבל אולגר הצעיר את המקום של בלטי הברזילאי באגף ימין, כשואן ברונקהורסט יופקד על האגף השמאלי.

כל השאר די צפוי, אך שאלת המפתח, שעדיין נשארת פתוחה, היא האם יסכן ההולנדי את לאיונל מסי הצעיר, שקיים אתמול סוף סוף אימון של 90 דקות. מסי לא שיחק מאז המשחק הראשון מול צ'לסי בשמינית הגמר, ויהיה מעניין לראות באיזה כושר הוא מצוי.

למרות עונה מצוינת של פיליפ סנדרוס, הבלם השוייצרי הצעיר, נראה כי ארסן ונגר יעדיף להציב בהגנה את הניסיון של סול קמפבל. גם באגף יתן הצרפתי ככל הנראה עדיפות לאנגלי, אשלי קול, שחוזר לעניינים אחרי פציעה, במקומו של הצרפתי, מתיאו פלאמיני. ונגר מקווה שקול וקמפבל, שניים מהסמלים האחרונים במועדון, יתנו לקבוצה הצעירה את התשוקה שיכולה לעזור לה ללכת עד הסוף. בסביבות חצות נדע אם ההימור הזה הצליח.

הרכבים משוערים:

ארסנל:

יינס להאמן, עמנואל אבואה, קולו טורה, סול קמפבל, אשלי קול; אלכסנדר חלב, ססק פברגאס, ג'ילברטו סילבה, רובר פירס; חוזה אנטוניו רייס, תיירי הנרי.

ברצלונה:

ויקטור ואלדז, אולגר, קרלוס פויול, רפאל מארקז, ג'ובאני ואן ברונקהורסט; אדמילסון, דקו, אנדראס אינייסטה; רונאלדיניו, לודביק ג'ולי, אטו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully